-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги охорони
Завершена
393 776.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 968.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 968.88 UAH
Період уточнення:
14.01.2023 13:38 - 19.01.2023 00:00
Відповідь надана
Субпідряд
Номер:
0825e110c5eb469ea8bd4d37ff893026
Дата опублікування:
16.01.2023 18:48
Опис:
Шановні, ЗАконом передбачена можливість залучення субпідрядників, але вимогами вашої документації чомусь - ні! Приведіть документацію у відповідність до чинного Законодавства!
Відповідь:
Шановний Учасник! Замовник у Розділ 1. Загальні положення тендерної документації для процедури – відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015- 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги охорони) (далі – тендерна документація) визначено, що тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ зі змінами (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Підпунктом 19 пункту 4 Розділу 4 Розгляд та оцінка тендерної пропозиції тендерної документації замовником передбачено, що у разі виникнення в Учасника процедури закупівлі питань, що не висвітлені у тендерній документації, то при вирішенні останніх замовник та Учасник процедури закупівлі керуються чинними нормативно-правовими актами України. Окрім того підпунктом 4.3. пункту 5 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації передбачено, що у разі якщо Учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності (потужності) інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини 3 статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині 1 статті 17 Закону, окрім пункту 13 частини 1 статті 17 Закону. З цією метою частиною 2 Додатку 1 до тендерної документації встановлена вимога про надання Учасником необхідної інформації для такої перевірки про кожного з субпідрядників/ співвиконавців, щодо яких одночасно виконуються дві умови: а) Учасник планує залучити субпідрядника/ співвиконавця до виконання робіт / надання послуг в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, б) Учасник має намір залучити спроможності (потужності) субпідрядника/співвиконавця для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини 3 статті 16 Закону.
Отже, шановний Учасник, відповідно до вищевикладеного, тендерна документація містить всі необхідні вимоги відповідно до норм законодавства у сфері публічного законодавства.
Таким чином, у замовника відсутні правові підстави внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
19.01.2023 19:33
Відповідь надана
Дискоримінаційна вимога
Номер:
b844a6c8b3444c32b7de60e467e1a74e
Дата опублікування:
16.01.2023 18:41
Опис:
Шановні, ви вимагаєте: У складі тендерної пропозиції Учасник надає чинний журнал з інструктажів з охорони праці..
Надайте посилання на норми чинного законодавства, яким це передбачено? У разі відсутності посилань на норми чинного Законодавства України, приберіть дану дискримінацію!
Відповідь:
Шановний Учасник! Охоронна діяльність регулюється нормами Закону України «Про охоронну діяльність» (далі – Закон) та постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 (далі – Постанова). Постанова встановлює вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності, а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази суб’єкта охоронної діяльності, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності. Відповідно до пункту 15, Постанови «Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності…», пункту 16 «Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності…». За положення статті 1 Закону України «Про охорону праці» визначає, що працівник особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов'язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом). Згідно Податкового кодексу України працівник – це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) (п.п. 14.1.195 п. 14.1 ст.14). Отже, працівник – це фізична особа, яка згідно трудового договору працює на підприємстві. Трудовий договір (ст. 21 КЗпПУ) це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Відповідно до статей 5, 6 Закону України «Про охорону праці» під час укладання трудових договорів (крім трудового договору про дистанційну роботу, про надомну роботу) роботодавець повинен поінформувати працівника під розписку про умови праці та про наявність на його робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, можливі наслідки їх впливу на здоров’я та про права працівника на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору та з урахуванням особливостей спрощеного режиму регулювання трудових відносин, визначеного главою III-Б Кодексу законів про працю України. Умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства. На виконання Закону України «Про охорону праці» та постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 1993 р. N 64 «Про заходи щодо виконання Закону України "Про охорону праці» Міністерство освіти організовує підготовку спеціалістів з охорони праці, враховуючи особливості виробництва відповідних галузей, а також вивчення основ охорони праці в усіх навчальних закладах системи освіти. Відповідно до наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 30 від 4.04.1994 р. з метою підвищення знань працівників з питань охорони праці міністерствам, відомствам, концернам, корпораціям, іншим об'єднанням підприємств, створеним за галузевим принципом, підприємствам, установам і організаціям розпочати з другої половини червня 1994 року навчання, інструктаж і перевірку знань працівників з питань охорони праці відповідно до Типового положення. Відповідно до пунктів 1.1., 1.2. цих Типових положень навчання та інструктаж працівників з питань охорони праці є складовою частиною системи управління охороною праці і проводяться: з учнями, вихованцями та студентами навчально-виховних закладів; з працівниками в процесі їх трудової діяльності. Усі працівники, які приймаються на роботу, і в процесі роботи проходять на підприємстві навчання, інструктаж з питань охорони праці, подання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, про правила поведінки при виникненні аварій. На підприємствах на основі Типового положення з урахуванням специфіки виробництва розробляються і затверджуються їх керівниками відповідні Положення про навчання, інструктаж та перевірку знань працівників з питань охорони праці, формуються плани-графіки проведення цієї роботи, з якими повинні бути ознайомлені усі працівники.
Розділ 5 Інструктаж з питань охорони праці вищезазначеного наказу регламентує види, характер, порядок дій щодо інструктажу працівників з питань охорони праці на підприємстві. Отже, за характером і часом проведення інструктажі з питань охорони праці підрозділяються на: вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий. Вступний інструктаж з питань охорони праці проводиться з усіма працівниками, які щойно прийняті на роботу (постійну або тимчасову) незалежно від їх освіти, стажу роботи за цією професією або посади. Вступний інструктаж проводить спеціаліст з охорони праці або особа, на яку наказом по підприємству (рішенням правління) покладено ці обов'язки, Запис про проведення вступного інструктажу робиться у спеціальному журналі (додаток N 6), а також у документі про прийняття працівника на роботу. Первинний інструктаж проводиться на робочому місці до початку роботи з працівником, новоприйнятим (постійно чи тимчасово) на підприємство. Про проведення первинного, повторного, позапланового інструктажів, стажування та допуск до роботи особа, яка проводила інструктаж, робить запис до журналу. При цьому обов'язкові підписи як того, кого інструктували, так і того, хто інструктував. Журнали інструктажів повинні бути пронумеровані, прошнуровані і скріплені печаткою.
Враховуючи положення чинних законодавчих актів України в галузі охорони праці, вимоги замовника в частині надання чинного журналу з інструктажів з охорони праці відповідає нормам чинному наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 30 від 4.04.1994 р. «Про затвердження Типового положення про навчання, інструктаж і перевірку знань працівників з питань охорони праці», Закону України «Про охорону праці», дія якого поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства України використовують найману працю, та на всіх працюючих.
Фінансування охорони праці здійснюється роботодавцем.
Відповідно до Закону України «Про охорону праці» за порушення законодавства про охорону праці та невиконання приписів (розпоряджень) посадових осіб органів виконавчої влади з нагляду за охороною праці юридичні та фізичні особи, які відповідно до законодавства використовують найману працю, притягаються органами виконавчої влади з нагляду за охороною праці до сплати штрафу в порядку, встановленому законом. Сплата штрафу не звільняє юридичну або фізичну особу, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, від усунення виявлених порушень у визначені строки. Максимальний розмір штрафу не може перевищувати п'яти відсотків середньомісячного фонду заробітної плати за попередній рік юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю.
Отже, шановний Учасник, відповідно до вищевикладеного, Ваші вимоги є необґрунтованими.
Таким чином, у замовника відсутні правові підстави щодо визнання в тендерній документації дискримінаційних умов та умов та внесення відповідних змін.
Дата відповіді:
19.01.2023 19:32
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
1aa62664a844461197c270380d9ee60f
Дата опублікування:
16.01.2023 18:36
Опис:
Шановний Замовник. Вами встановлено дискримінаційну витмогу до учасників, а саме: гарантійного листа Учасника, за яким Учасник передбачає здійснити комплекс заходів для виявлення пожежі, обробки, передачі в заданому вигляді повідомлення про пожежу спеціальної інформації на ПЦС Учасника та ДСНС України (його структурним підрозділам);
Завсім незрозуміло до чого тут ДСНС України (його структурним підрозділам), якщо це охоронні послуги.......????? Приберіть дану дискримінаційну висогу, а інакше оскаржимо її в АМКУ!
Відповідь:
Учасником 16.01.2023 р. оприлюднено вимогу до тендерної документації для процедури – відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015- 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги охорони) (далі – тендерна документація). Замовником вимога розглянута протягом трьох днів з дати оприлюднення звернення Учасника в строк відповідно до вимог положень пункту 51 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 та Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 1 Розділу 2. «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації для процедури – відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015- 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги охорони) (далі – тендерна документація).
Замовником передбачено в підпункті е пункту V. Якісні та організаційно-правові вимоги до Учасника Додатку 2 до тендерної документації, що Учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійного листа Учасника, за яким Учасник передбачає здійснити комплекс заходів для виявлення пожежі, обробки, передачі в заданому вигляді повідомлення про пожежу спеціальної інформації на ПЦС Учасника та ДСНС України (його структурним підрозділам). Дані вимоги обгрунтовані чинними нормами протипожежної безпеки, зокрема, Кодексу цивільного захисту України, «Правил пожежної безпеки в Україні» затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 № 141, які встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна та передбачають, що пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж. На виконання протипожежних вимог, об’єкти охорони замовника обладнані протипожежними сповіщувачами. Досвідчений Учасник знає та має технічні можливості приймати повідомлення технічних засобів охорони на пульт централізованого спостереження та приймати сигнали протипожежних сповіщувачів шляхом підключення їх як окремої зони до ПЦС. Окремо зазначаємо, що єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 не передбачено окремо послуги протипожежної безпеки і, зазвичай, замовники об’єднують такі послуги та окрім того, кошторисом замовника видатки на послуги протипожежної безпеки окремо від послуг технічної охорони не фінансуються.
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні та керуючись частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, замовник включив відповідні вимоги в тендерну документацію.
Підсумовуючи вищенаведене, вимоги замовника до Учасників передбачені тендерною документацією є обґрунтованими, відповідають чинному законодавству України та потребам замовника.
Дата відповіді:
19.01.2023 19:31
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги до учасників
Номер:
09ac93b299b143ae925e7f58060b6219
Дата опублікування:
16.01.2023 18:32
Опис:
Шановний замовник. Вами встановлена дискримінаційна вимога до учасників, а саме: "сканованої копії з оригіналу посвідчення співробітника (або керівника) Учасника про перевірку знань з
охорони праці і пожежної безпеки, виданого закладом (організацією), що має відповідну ліцензію
(документально підтверджується у складі пропозиції учасником) на відповідний вид діяльності (навчання
з охорони праці та питань пожежної безпеки). Додатково учасник надає в складі пропозиції витяги з
протоколів засідань комісії на перевірку знань охорони праці і пожежної безпеки, дійсних на весь період
надання послуг відповідно до вимог тендерної документації."
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки навчання проводиться щорічно і передбачити забаганки замовників щодо чинності до 31.12.2023 Законом не передбачено. Якщо навчання відбувалося 01.05.2022, то воно чинне по 01.05.2023, а отже навчатися наперед ніхто незобов'язаний. Приберіть дану дискримінаційну вимогу. У разі ігнорування, звернемося в АМКУ!
Відповідь:
Учасником 16.01.2023 р. о 18:32 год. оприлюднено вимогу до тендерної документації для процедури – відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015- 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги охорони) (далі – тендерна документація). Замовником вимога розглянута протягом трьох днів з дати оприлюднення звернення Учасника в строк відповідно до вимог положень пункту 51 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 та Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 1 Розділу 2. «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації для процедури – відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015- 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги охорони) (далі – тендерна документація).
Відповідно до вимог підпункту б. пункту V. Якісні та організаційно-правові вимоги до Учасника Додатку 2 до тендерної документації Учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає сканованої копії з оригіналу посвідчення співробітника (або керівника) Учасника про перевірку знань з охорони праці і пожежної безпеки, виданого закладом (організацією), що має відповідну ліцензію (документально підтверджується у складі пропозиції учасником) на відповідний вид діяльності (навчання з охорони праці та питань пожежної безпеки). Додатково Учасник надає в складі пропозиції витяги з протоколів засідань комісії на перевірку знань охорони праці і пожежної безпеки, дійсних на весь період надання послуг відповідно до вимог тендерної документації. Дана вимога обгрунтована чинним законодавством України в галузі охорони праці, пожежної безпеки, потребами замовника на час правового режиму воєнного стану в Україні, спричиненого військовою агресією російської федераії проти України, функціональними зобов’язаннями надавача охоронних послуг замовнику, зокрема, діяльність з організації та здійснення комплексу організаційно-технічних заходів по забезпеченню збереження майна, що знаходиться на об’єкті (охорони), від протиправних посягань на нього шляхом здійснення ПЦС (пультом централізованого спостереження) спостереження за станом сигналізації об’єкту (охорони) та оперативного реагування НР (рухомий наряд охорони Виконавця, призначений для охорони Об’єктів, підключених до пунктів централізованого спостереження шляхом оперативного реагування на повідомлення про спрацювання технічних засобів охорони) на сигнали тривоги у випадках переходу її у режим тривоги, діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності об'єкту (охорони), з метою запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо нього, для збереження його фізичного стану, припинення несанкціонованого доступу до об'єкту (охорони).
Відповідно до пункту 33 частини другої статті 17 Кодексу цивільного захисту України 30.12.2014 р. затверджено Правила пожежної безпеки в Україні наказом Міністерства внутрішніх справ України за номером 1417. Дані Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж. Особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо (до початку самостійного виконання роботи) пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум).
Види протипожежних інструктажів, а також порядок організації та проведення протипожежних інструктажів, навчання і перевірки знань з пожежно-технічного мінімуму встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» згідно пункту 16 якого особи у разі прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях. Посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.
На виконання частини шостої статті 91 Кодексу цивільного захисту України Кабінетом Міністрів України затверджено «Порядок проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту» постановою 23.10.2013 р. № 819. Цей Порядок визначає механізм проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту. Пунктом 11 цього Порядку визначено перелік категорій осіб керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, та періодичність проходження функціонального навчання наведено у додатку 1 Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту згідно якого керівники суб’єктів господарювання незалежно від форми власності та їх заступники, функціональні обов’язки яких пов’язані із забезпеченням цивільного захисту проходять навчання у перший рік призначення на посаду і в подальшому один раз на три роки.
Статею 18 Закону України «Про охорону праці» передбачено, що працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Посадові особи, діяльність яких пов'язана з організацією безпечного ведення робіт, під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, проходять навчання, а також перевірку знань з питань охорони праці за участю профспілок. Порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності встановлює «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 р. № 15. Вимоги Типового положення є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.
Враховуючи вищевикладені чинні норми законодавства України, що регулює основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, Учасник (роботодавець) зобовязані дотримуватися єдиного порядку організації охорони праці, пожежної безпеки. Відповідні посадові особи Учасника проходять навчання з охорони праці та пожежної безпеки проходять навчання раз на три роки, щорічне навчання з питань охорони праці та пожежної безпеки, як зазначав Учасник.
Слід зазначити, що працівники, під час прийняття на роботу та періодично, повинні проходити на підприємстві інструктажі з питань охорони праці, надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих. Працівники, які не пройшли інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці до роботи не допускаються.
Додатково доводимо до відома Учасника, що замовник, як і інші державні установи та організації, при плануванні, формуванні та використанні фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, керується нормами Бюджетного кодексу України, який передбачає, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. За такого замовник може планувати закупівлі, отримувати товари, послуги, роботи строком дії саме в межах бюджетного періоду.
Також частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Підсумовуючи вищенаведене, вимоги замовника до Учасників передбачені тендерною документацією є обґрунтованими, відповідають чинному законодавству України та потребам замовника.
Додатково зазначаємо, Розділом 3 тендерною документації передбачено, що документи, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї документації у складі тендерної пропозиції, не передбачені чинним законодавством України або законодавством країни-нерезидента для Учасника або переможця, то вони не подаються останніми, але замість них подається лист-роз’яснення/листи-роз’яснення в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника/переможця, завірений печаткою (у випадку використання печатки Учасником в своїй господарській діяльності та при оформленні документів), в якому/яких зазначає підстави ненадання відповідних документів у складі тендерної пропозиції, з посиланням на відповідні норми законодавства країни реєстрації Учасника», тобто, Учасник може надати відповідне пояснення замовнику, яке ним буде прийняте як належне та жодним чином не спричинить відхилення пропозиції Учасника.
Таким чином, у замовника відсутні правові підстави щодо визнання в тендерній документації дискримінаційних умов та умов та внесення відповідних змін.
Дата відповіді:
19.01.2023 19:30