-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт частини покрівлі (заходи з енергозбереження) комунального некомерційного підприємства «Міська дитяча поліклініка № 1» Харківської міської ради, за адресою: 61105, Україна, Харківська область, м. Харків, просп. Героїв Сталінграду, 12
Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами
Завершена
2 898 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 28 982.50 UAH
мін. крок: 1% або 28 982.50 UAH
Період уточнення:
13.01.2023 15:49 - 19.01.2023 00:00
Відповідь надана
щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
Номер:
3ca29e334c1742a4a2e8e07285eaf18e
Дата опублікування:
17.01.2023 17:08
Опис:
Вимогами ТД передбачено, що Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, укладений за останні три роки відносно дати оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів, який підтверджує наявність у учасника досвіду виконання робіт з капітального ремонту покрівель та/або їх частин об’єктів соціальної інфраструктури. Поясніть будь ласка з посиланнями на конкретні норми діючого законодавства чому підтвердженням досвіду є виконання робіт саме капітального ремонту, а не поточного, тільки за останні три роки, та саме для об'єктів соціальної інфраструктури? Якщо учасник має досвід з виконання робіт з поточного ремонту покрівлі в 2019 році та на інших об'єктах будівництва , чому це не може бути підтвердженням досвіду виконання робіт, що закуповуються?
Аналіз рішень та узагальненої практики органу оскарження свідчить про те, що встановлення вище перелічених умов у вигляді строків укладених та виконаних договорів, визначення переліку об'єктів, для яких виконувались роботи обмежують коло учасників та порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо встановлення дискримінаційних умов. Враховуючи наведене, просимо надати обгрунтовану відповідь та внести відповідні зміни до умов тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня! Замовник розглянув Ваше звернення, та надає відповідь стосовно того що, вимога, яка міститься у Додатку 3 до тендерної документації «Документи для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям», а саме: пункт 1.3. наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), зокрема, «…Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, укладений за останні три роки відносно дати оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів, який підтверджує наявність у учасника досвіду виконання робіт з капітального ремонту покрівель та/або їх частин об’єктів соціальної інфраструктури…» є дискримінаційною.
При розробці Тендерної документації Замовник керувався виключно нормами діючого Законодавства України, зокрема, Законом України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон).
Відповідно до п.45 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а також установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, керуючись принципами здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 5 Закону. Закон не містить жодної інформації стосовно того, що Замовник зобов’язаний окремо підтверджувати та доводити у тендерній документації необхідність кожної встановленої ним вимоги. При цьому Законодавство України не містить визначення поняття «аналогічний договір». Таке визначення здійснюється Замовником під час розробки проекту тендерної документації.
Враховуючи роз’яснення, викладені ДЕРЖАВНИМ КОМІТЕТОМ УКРАЇНИ З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ, щодо віднесення ремонтно-будівельних робіт до капітального та поточного ремонтів, що полягають у наступному:
капітальний ремонт будівлі - це комплекс ремонтно-будівельних, робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель в зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращання планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об'єкта;
поточний ремонт - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання,
а також принципову відмінність між характером виконуваних робіт у межах капітального та поточного ремонту, замовник вважає за доцільне вимагати аналогічні договори саме з капітального ремонту покрівель та/або їх частин.
Стосовно обмеження щодо строків. Перелік та особливості документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Закон дійсно не визначає точного терміну виконання аналогічного договору, але в той же час не містить жодних заборон та не виключає права Замовника самостійно встановити такі обмеження.
Враховуючи характеристики предмету закупівлі, аналогічним договором в розумінні даної тендерної документації вважається договір на виконання робіт з капітального ремонту покрівель та/або їх частин об’єктів соціальної інфраструктури. Тобто анaлoгiчним дoгoвopoм є дoгoвip, пpeдмeт якoгo включaє poбoти з капітального ремонту покрівель та/або їх частин об’єктів соціальної інфраструктури, що жодним чином не порушує норми Закону, більше того, вона є безпосереднім прикладом виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону. До об'єктів соціальної інфраструктури відносяться об’єкти освіти, охорони здоров'я, житлово-комунального господарства, побутового обслуговування.
Таким чином, Замовником не порушено права потенційних учасників торгів, а вимоги тендерної документації не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог, свідомого обмеження конкуренції немає. В сфері публічних закупівель існує багато ризиків. один із них - це недобросовісні учасники, які готові на все, щоб тільки заключити договір та отримати замовлення. Замовник вказав дану вимогу, щоб бути абсолютно впевненим в якості виконаних робіт із врахуванням специфіки предмету закупівлі.
Враховуючи особливості діяльності Замовника, проектних рішень визначених проектно- кошторисною документацією Замовником у тендерній документації визначено, що є аналогічним договором для підтвердження досвіду виконання робіт. Відповідно до листа-роз’яснення Мінекономіки, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та вказує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Враховуючи, що в Законі немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, під час розробки Тендерної документації Замовник, передусім, виходив з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні роки.
Аналіз рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, дозволяє говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників.
За результатами аналізу веб-порталу Уповноваженого органу, prozorro.gov.ua, Замовником виявлено понад тисячі аналогічних торгів у Харківській області та у інших регіонах України, з виконанням саме цих робіт. Тому існує велика кількість Учасників, що мають необхідний досвід для виконання робіт з капітального ремонту. Замовник дотримується в своїй роботи всіх принципів публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Дякуємо за Ваше звернення!
Дата відповіді:
19.01.2023 13:24
Відповідь надана
технічне завдання
Номер:
19a6a10a900a48b1b01b9f4a22a09ca0
Дата опублікування:
13.01.2023 21:28
Опис:
https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/pricing/koshtorysni-normy-ukrayiny/koshtorysni-normy-ukrayiny-z-vyznachennya-vartosti-budivnycztva/koshtorysni-normy-ukrayiny-nastanova-z-vyznachennya-vartosti-budivnycztva/
надайте згідно абз.3 п.5.1 Настанов - Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)
замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену
проектну документацію.
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Запитувач, КНП «Міська дитяча поліклініка №1» Харківської міської ради» розглянуто Ваше питання та в рамках своєї компетенції повідомляє наступне.
В порядку передбаченому п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником у Додатку 6 до тендерної документації оприлюднено Технічну специфікацію, в якій зазначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до опублікованої інформації в рамках тендерної документації, будь-який потенційний учасник може надати всі необхідні розрахунки договірної ціни, яка розраховується, відповідно до кошторисних норм України у будівництві, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
16.01.2023 15:23