• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо. Вугілля кам'яне

Вугілля кам’яне марки ДГ 13-25, Г(Г2) 25-200

Завершена

945 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 725.00 UAH
Період уточнення: 02.01.2023 12:47 - 21.01.2023 00:00
Відповідь надана

Прошу привести документацію у відповідність

Номер: 7985b90895244ccb87f18fdc6d4145a2
Дата опублікування: 04.01.2023 16:47
Опис: Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування". Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). От же питання: хто порадив внести в документацію безпідставні вимоги: - інформацію (складену учасником в довільній формі) про те, що технічні, якісні характеристики товару, що пропонується для постачання, відповідатимуть встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля. Для цього, учасник повинен використовувати систему управління якістю та систему екологічного управління стосовно оптової торгівлі твердим паливом (код ДКПП 46.71): - копії діючих сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, виданих на ім’я учасника органом з оцінки відповідності, який пройшов акредитацію в Україні відповідно до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" та внесений до реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності НААУ МЕРТУ щодо зазначених систем, що засвідчує використання учасником системи управління якості та системи екологічного управління стосовно оптової торгівлі твердим паливом (код ДКПП 46.71); - копії діючих сертифікатів ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) та ISO 45001:2019, що засвідчують використання учасником вказаних систем стосовно оптової торгівлі твердим паливом (код ДКПП 46.71), виданих на ім’я учасника торгів органом з сертифікації систем управління; - довідку в довільній формі із посиланням на Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, в якому повинен міститися висновок з оцінки впливу на довкілля, передбачений Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугільна продукція якого пропонується учасником до постачання (у разі постачання вугілля вітчизняних виробників) (у разі обмеженого доступу до реєстру (припинення функціонування) для перевірки даної інформації надати повний висновок); РІШЕННЯМ № 19 -р/пк-пз від 02.01.2023 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель такі вимоги визнані - дискримінаційними. Прошу привести документацію у відповідність
Відповідь: З цього приводу слід зазначити, що відповідно до статті 22 Закону, Замовник під час складання вимог ТД, з метою відбору добросовісного суб’єкта господарювання, потенційного учасника-переможця, має право встановлювати в ТД умови, що передбачені законодавством України до всіх без винятку Учасників закупівлі. Зауважимо, що вимоги надання документів виробника, встановлені у відповідності до ч. 5 ст. 23 Закону на підтвердження того, що пропонований Учасниками товар за своїми екологічними характеристиками відповідає вимогам чинного законодавства. Крім того, необхідність застосування заходів щодо безпеки та охорони довкілля, визначені ДСТУ 7146:2010, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" та Законом України "Про відходи". Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися для опалення приміщень закладу, де тривалий час перебуває велика кількість людей, питання екологічної безпеки має бути забезпечено керівництвом закладу. Тому, вимогами п.6.1. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД було встановлено: Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником: - довідку в довільній формі із посиланням на Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, в якому повинен міститися висновок з оцінки впливу на довкілля, передбачений Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугільна продукція якого пропонується учасником до постачання (у разі постачання вугілля вітчизняних виробників) (у разі обмеженого доступу до Реєстру (припинення функціонування) для перевірки Замовником даної інформації надати повний висновок з зазначенням дати офіційного опублікування в Реєстрі)); - у разі, якщо виробник вугілля не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-УІІІ від 23.05.2017 р., учасником надається висновок державної екологічної експертизи, одержаний до введення в дію цього Закону та має статус висновку з оцінки впливу на довкілля, що виданий на виробника, вугільна продукція якого пропонується учасником до постачання. Встановлена Замовником вимога цілком та повністю відповідає діючому законодавству та не може вважатись дискримінаційною умовою по відношенню до Учасників закупівлі. Зауважимо, що Замовником здійснюється закупівля вугілля марки ДГ 13-25, Г (Г2) 25-200, яке отримується шляхом переробки (збагачення)/ сортування корисних копалин за класом. Тобто, якщо виробник займається легальним виробництвом вугілля шляхом сортування, тобто закуповує сировину та сортує її шляхом грохочення, виробник повинен обов’язково здійснити оцінку впливу на довкілля задля запобігання шкоді довкіллю, забезпеченню екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та врахувати державні, громадські та приватні інтереси. В іншому разі, виробництво вугілля здійснюється незаконно та не відповідає нормам екологічного законодавства України. Отже, наявність у виробника висновку з оцінки впливу на довкілля підтверджує відповідність екологічним характеристикам товару, нормам екологічного законодавства України, а тому не може вважатись дискримінаційною умовою по відношенню до Учасників закупівлі. Повідомляємо також, що будь який Учасник, який працює не безпосередньо з виробником, а купує товар у інших організацій-посередників, має можливість отримати дозвільні документи виробника від організації, у якої купує товар та яка співпрацює з виробником, що не створює умов дискримінації для Учасників. Вимога шодо надання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 встановлені для того, щоб бути впевненим у тому що, товар, який є предметом даної закупівлі, повністю відповідає усім вимогам та стандартам. Керуючись Законом України "Про стандартизацію" та згідно наказу ДП "УкрНДНЦ" від 31.12.2015 р. № 221 Міжнародні стандарти ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. ВИМОГИ" та ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування" були прийняті у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015), тому вимога Замовника, щодо надання учасниками сертифікатів, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі". Обидва стандарти є частиною національного законодавства України та їх дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Окрім того, обґрунтованість встановлення Замовниками вимог щодо надання міжнародних сертифікатів на систему якості підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема №18408-р/пк-пз від 11.12.2019, № 3463-р/пк-пз від 13.04.2018. Вимога шодо надання сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) встановлена також для того, щоб бути впевненим у тому що, товар, який є предметом даної закупівлі, повністю відповідає усім вимогам та стандартам. Положення ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007) встановлюють вимоги до системи управління безпекою, зокрема стосовно аспектів, які є критичними щодо гарантування безпеки ланцюга постачання. Цей стандарт є стандартом, який дає змогу організації розробити загальну систему управління безпекою ланцюга постачання та мінімізувати ризики збою в постачанні. Вимога висувається саме до учасника через те, що саме учасник буде здійснювати постачання вугілля кам’яного та саме від нього вимагатиметься під час постачання гарантування якісних, кількісних та технічних характеристик вугілля, своєчасність його поставки. Викладене вище свідчить про повне дотримання замовником вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині відсутні. Щодо вимоги сертифікату ISO 45001:2019, то цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), його настанови дають змогу створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані під час роботи з вуіллям.
Дата відповіді: 06.01.2023 11:34