-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації
Завершена
234 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 170.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 170.00 UAH
Період уточнення:
16.12.2022 19:36 - 28.12.2022 00:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
8bd92f60761d46dfbb6478972ff6796d
Дата опублікування:
20.12.2022 16:25
Опис:
Вимога ТД:Виконавець повинен мати відповідні ліцензії та сертифікати на здійснення виду послуг отриману відповідно до вимог чинного законодавства та строком не меншим ніж строк надання послуг:
- на відповідність ДСТУ ISO 9001:2005 «Системи управління якістю. Вимоги ISO 9001:2005, IDT» (або іншого року, чинний на дату подання) у сфері за суттю послуг технічної специфікації Замовника. Сертифікат має бути виданий органом з сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN/IEC 17021-1:2017 (сертифікат має бути виданий в сфері акредитації цього органу з сертифікації).
- на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (ISO/IEC 27001:2013; Corl:2014, IDT).Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення". Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати ». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Видаліть дані сертифікати і не створюйте дискримінаційних умов для участі
Відповідь:
Відповідно до п. 28 постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно частини 3 статті 22 Законом України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовник з метою забезпечення якісного та ефективного процесу виконання послуг вважає за доцільне зазначити в додатку до тендерної документації інформацію щодо надання у складі пропозиції копію сертифікату на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 у зв’язку з тим, що на об’єкті запроектовано до встановлення приймально-контрольні прилади, до складу яких входять GSM-модулі, експлуатація яких потребує захисту інформації. Вимоги в закупівлі можуть бути встановлені і додаткові, а не лише в рамках отримання учасниками ліцензії на певний вид господарської діяльності. Послуги будуть виконуватись за рахунок бюджетних коштів, тому при організації закупівлі та послуг замовник насамперед керується інтересами забезпечення нормальної роботи на об’єктах відповідно до переліку, так як вказані об’єкти за місцями де одночасно може перебувати багато людей, та необхідністю своєчасного і раціонального використання цих коштів, в тому числі в частині максимального забезпечення виконання послуг підрядною організацією відповідної кваліфікації, включаючи роботу з обладнанням, що в подальшому буде забезпечувати протипожежну безпеку. Відтак вважаємо безпідставним доводи щодо дискримінації та не можливості участі будь-яких учасників, що бажають прийняти участь в закупівлі, у зв’язку з такою вимогою замовника. Стосовно рішень, які надані Вами до вимоги зазначаємо, що вказане рішення не стосуються предмету цієї закупівлі (з особливими вимогами), бо винесене по іншій закупівлі, де Замовником є інша юридична особа. До того ж, рішення колегії АМКУ є актом індивідуальної дії, відтак не може бути застосований в цьому випадку. Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» передбачено, що розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Оскільки жодних рішень по цій закупівлі не приймалось, підстав для застосування рішень колегії АМКУ по не має. Отже, виходячи з аналізу норм ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про захист економічної конкуренції», ЗУ «Про захист від недобросовісної конкуренції» та ЗУ «Про Антимонопольний комітет України» нами не було порушено загальних принципів здійснення закупівель, ми в своїй документації не визначали незаконних або дискримінаційних вимог для Учасників і не сприяли зниженню конкуренції. Таким чином, вищенаведеними нормативними актами замовнику надано право на власний розсуд визначати вимоги, які є необхідними з точки зору Замовника для належного виконання умов закупівлі. Тим більше, що отримання такого кваліфікаційного сертифікату не є проблемним і навіть не є таким, що потребує значних витрат, особливо якщо підприємство-учасник має кваліфікованих працівників та спроможне самостійно підготувати базу для отримання сертифікату на відповідність ДСТУ ISO/ IEC 27001:2015.
Дата відповіді:
26.12.2022 12:44
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
b73e88bbd3294c869b0eb8eaff6182ef
Дата опублікування:
20.12.2022 16:22
Опис:
ТД містить вимогу:Під час перевірки КЕП учасника повинні відображатися прізвище ім’я та по батькові, для юридичної особи назва посади, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції особи, для юридичної особи назва та ЄДРПОУ, для фізичної особи-підприємця – ідентифікаційний код / код платника податків. Відповідно до ст.23 ЗУ "Про електронні довірчі послуги" № 2155-VIII в редакції від 13.02.2020 року, Кваліфіковані сертифікати відкритих ключів не пивинні відображати посаду уповноваженої особи. Видаліть дану дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Виходячи з вимог пункту 29 частини першої статті 1 та статті 22 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Згідно частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, який затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником / ЦЗО / учасником / постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника / ЦЗО / учасника / постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на вебпорталі у вигляді документа, доступного для друку.
Відповідно до Закону України “Про електронні довірчі послуги” удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Крім того, щоб отримати кваліфікований електронний підпис юридичній особі та фізичній особі-підприємцю не є складною або довготривалою процедурою, і даний підпис може отримати будь-хто.
Тому дану вимогу щодо кваліфікованого підпису Учасника вважаємо не дискримінаційною.
Дата відповіді:
26.12.2022 12:40