Номер:
dee0588d9f9d485ea47c2dc79d2bd2c9
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
06.12.2022 13:49
Опис:
Замовнику! Чому витяг з ЄДРПОУ повинен бути окремо.ю датою!? Наразі реестр не працює, перебої зі світлом! Витяг не раніше 6 міс взяти складно! Ми маємо витяг з минулого року і у нас не було ЖОДНИХ змін! Це дискримінаційна вимога! Приберіть! у разі відхилення вимоги - підемо в АМКУ!
Відповідь:
«Вельми шановний Учасник! Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо наступне.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.
Згідно із Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Постанова) Замовник має відхилити Учасника у разі: є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України. У зв’язку із даною умовою та відсутність технічної можливості перевірити інформацію про Учасника в тому числі про кінцевого бенефіціарного власника, як Ви зауважили по тексту питання, реєстр ЄДРПОУ на сьогоднішній день не працює. Отримати даний Витяг можна як мінімум через інтернет ресурс «Опендатабот» як максимум шляхом звернення до державного реєстратора та/або до будь-якого нотаріуса, який здійснює свою діяльність в період воєнного стану.
Проте, що «у Вас не було ЖОДНИХ змін», відомо тільки Вам. Замовник не має права вести господарську діяльність із країною агресором. Стосовно Ваших подальших дій «підемо в АМКУ», як має Замовник це розцінювати? Як погрозу чи спонукання до проведення закупівлі під Вашу «диктовку»?
В електронній системі закупівель наявні процедури де по тексту тендерної документації вимагається надання Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, який має бути сформований не раніше місячної давнини до дати оголошення процедури закупівлі, а в нашому випадку - сформований не раніше шести місячної давнини до дати оголошення процедури закупівлі. В електронній системі закупівель наявні Учасники (більше аніж 3), які можуть виконати дані умови, отже дискримінація – відсутня.
Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника не має потреби вносити зміни до умов закупівлі/документації в цій частині.
Додатково, повідомляємо, що Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині прийняття рішень стосовно організації та проведення процедур закупівель. Замовник діяв в межах та спосіб визначені чинним законодавством, що регулює сферу публічних закупівель, в тому числі під час воєнного стану.
Дякуємо за звернення!»
Дата відповіді:
09.12.2022 11:34