-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію марки А та коагулянт для очищення води (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини)
Завершена
228 096.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 140.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 140.48 UAH
Період уточнення:
05.12.2022 14:04 - 10.12.2022 00:00
Відповідь надана
Вимоги до Учасника
Номер:
b0f81acca6fe4fae8bb10771f64af737
Дата опублікування:
07.12.2022 15:26
Опис:
Добрий день!
Просимо Вас уточнити та надати роз’яснення з наступних питань.
У Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що гіпохллрит натрію має відповідати ТУ У 20.1-44452757-005:2022 (або еквівалент) та у таблиці зазначені додаткові показники гіпохлориту натрію. Так, наприклад, під час проведення попередніх закупівель Замовником не вимагалось підтвердження таких показників як рН 1 %-го розчину, од. рН, Масова частка хлоритів, г/дм3, Масова частка хлоридів, %. Просимо пояснити, чим зумовлено зазначення додаткових показників та яким чином ці показники впливають на якість гіпохлориту натрію марки А. Чи зазначені саме такі показники в ТУ У 20.1-44452757-005:2022?
Замовник передбачає можливість пропонувати Учасниками до закупівлі гіпохлорит натрію виготовлений за стандартами інших країн і в той же час вимагає висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію зі змінами (у разі наявності таких змін), згідно якої виготовляється товар (у разі надання аналогу). Зазначаємо, що згідно п.4.1. наказу МОЗ України «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи» від 09.10.2000р. №257, Виконавцями державної санітарно-епідеміологічної
експертизи є установи та заклади державної
санітарно-епідеміологічної служби України, а в особливо складних
випадках (відсутність відповідних санітарних норм, вимог стосовно
об'єкта експертизи - критеріїв безпеки, умов використання,
гігієнічних та епідеміологічних регламентів тощо, імпортна
продукція, продукція спеціального призначення або виготовлена без
нормативних документів, затверджених згідно з чинним
законодавством України, об'єкти, дослідження яких потребує
спеціальних методів, та об'єкти, визначені головним державним
санітарним лікарем України тощо) експертиза проводиться комісіями,
які утворюються головним державним санітарним лікарем та які
вповноважені на відповідний профіль діяльності.
Даний пункт підтверджує, що для товарів імпортного походження не є обов’язковим наявність нормативної документації, та що висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію видаються на нормативну документацію, затверджену згідно з чинним законодавством України, тобто стосується вітчизняних виробників.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції.
Просимо зазначити, що даний документ надається для вітчизняних виробників або видалити даний пункт з вимог. Також, просимо пояснити, чому всі учасники, які пропонуватимуть товар аналогічний ТУ У 20.1-44452757-005:2022 мають надавати такий документ, а Учасник, який пропонує до закупівлі товар, виготовлений за ТУ У 20.1-44452757-005:2022 не зобов’язаний його надавати.
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику. Нами детально розглянуто Ваше питання та в межах повноважень повідомляємо наступне.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Отже, саме замовник визначає технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі своїх потреб. Технічні характеристики по закупівлі сформовано виходячи з власник потреб та функціональних завдань нашого підприємства.
Якість питної води, що подається нашим підприємством споживачам, має відповідати вимогам ДСанПiН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». Оскільки предметом закупівлі є реагенти, що будуть використані для очищення питної води, Замовник має право вимагати від постачальника товар з таким складом, щоб в процесі застосування цього товару, питна вода гарантовано відповідала вимогам ДСанПiН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною».
Необхідність отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи визначена Законами України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про питну воду та питне водопостачання» та ін.
Державна санітарно-епідеміологічна експертиза - це вид професійної діяльності органів, установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, установленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а в разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Отже, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи є офіційним документом, який засвідчує відповідність об’єкта експертизи гігієнічним і санітарним нормам, завдяки чому він засвідчує надійність для здоров'я та життя людей, а також для навколишнього середовища.
Об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти будівництва, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Під нормативно-технічною документацією розуміють стандарти, технічні регламенти та технічні умови.
Отже, нормативна документація за якою виготовляється продукція, в тому числі й стандарти, є об’єктом санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зауважуємо, що об’єктом санітарно-епідеміологічної експертизи є лише зразок продукції, а не партія чи окремо визначений об’єм продукції. Гарантій того, що виробником або постачальником не буде змінено сировинну складову продукції Замовник не має. Саме з метою перевірки санітарно-епідеміологічних норм під час виробництва продукції і, як наслідок, готової продукції було встановлено такі вимоги в тендерній документації.
Дата відповіді:
08.12.2022 16:42