Номер:
22a0a86e21384783bd645c013108084c
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
17.11.2022 22:21
Опис:
Шановний Замовнику! Ознайомившись із тендерною документацією по закупівлі ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (33112000-8 Візуалізаційне обладнання з використанням ехографії, ультразвуку чи доплеграфії) НК 024:2019 - 40779 - Система ультразвукової кісткової денситометрії нами виявлено ряд дискримінаційних вимог, які не відповідають чинному законодавству про публічні закупівлі та обмежують вільну конкуренцію серед учасників, а саме: медико-технічні характеристики предмету закупівлі сформовані таким чином, що штучно звужують коло можливих потенційних учасників та встановлюють обмеження для участі у торгах.
Медико-технічні вимоги, висунуті Вами в сукупності, є необгрунтованими, оскільки немає в світі двох виробників (а не УЧАСНИКІВ), що представлені на даний момент в Україні, які б відповідали вказаній вимозі, а також продукція яких би в сукупності відповідала вимогам Технічного регламенту та медико-технічним вимогам ТД на момент оголошення закупівлі. Адже, для реалізації на території України медичний виробу повинен бути сертифікований (згідно п.9 Постанови КМУ «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» від 2 жовтня 2013 р. № 753), а саме:
«9. Введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів дозволяється тільки в разі, коли вони повністю відповідають вимогам цього Технічного регламенту, за умови належного постачання, встановлення, технічного обслуговування та застосування їх за призначенням».
Відповідно, щоб підтвердити, що два виробника медичного обладнання в сукупності можуть поставити дану продукцію, потрібно переглянути не тільки технічні характеристики, а й переконатися у відповідності даного виробу вимогам Техгерламенту. Оскільки його невідповідність ставить під сумнів якість, а від так і безпечність у використанні медичними закладами.
Тобто, як було вказано вище, немає двох виробників, які б могли надати на торги свою продукцію з вказаними вами в сукупності медико-технічними вимогами, що в свою чергу є дискримінація потенційних учасників і виробників. Даної позиції також дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Так, відповідно до 74 Директиви 2014/24/EU Європейського парламенту і Ради ЄС від 26.02.2014р. про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні давати змогу відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надавати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, у тому числі ті з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов’язаних із життєвим циклом і стійкістю процесу.
Отже, технічні вимоги повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання.
З урахуванням вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та у разі неможливості усунути допущені порушення, відмінити процедуру закупівлі та провести повторно із дотриманням принципів Закону.
У випадку відмови та не приведення тендерної документації у відповідність до норм чинного законодавства України, ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Шановний учасник. Відповідно Додаток 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ за ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (33112000-8 Візуалізаційне обладнання з використанням ехографії, ультразвуку чи доплеграфії) НК 024:2019 - 40779 - Система ультразвукової кісткової денситометрії вимоги складені не з метою обмеження коло учасників, а з метою отримання якісного сучасного обладнання для виконання діагностичних процедур, даний товар може постачати не тільки конкретний виробник, а і будь-які фізичні особи підприємці, представники філій, юридичні особи тощо.
Дата відповіді:
18.11.2022 15:57