• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи пожежного спостереження, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей на об’єкті: Громадський будинок літ. «А» ЗДО № 6 «Калинка», розташованого за адресою: Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Військової слави, 2 (Коригування), з проведенням обслуговування протипожежної сигналізації (цілодобове спостерігання)

Завершена

826 752.42 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 133.76 UAH
Період уточнення: 25.10.2022 17:18 - 13.11.2022 00:00
Відповідь надана

копією договору учасника зі спеціалізованою організацією (суб’єктом господарювання який має на те відповідне право (відповідно до закону) про надання послуг з поводженням зі сміттям

Номер: 2682fba3fc3147ef88a02ec8da8821f5
Дата опублікування: 27.10.2022 12:22
Опис: Згідно умов тендерної документації: «При наданні послуг учасники обов’язково мають передбачати заходи з захисту довкілля, а сміття та відходи, які виникатимуть під час надання послуг не повинні складуватись на території замовника, а одразу вивозитися та утилізуватися, що підтвердити скан-копією/або завіреною копією договору учасника зі спеціалізованою організацією (суб’єктом господарювання який має на те відповідне право (відповідно до закону) про надання послуг з поводженням зі сміттям (збирання, перевезення, оброблення, утилізації та ін.).» Відповідно до Закону України «Про відходи», Стаття 1, визначає основні поняття: відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення; небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров'я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними. При наданні послуг з монтажу системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням та системи передавання тривожних сповіщень в більшості випадків це лише бруд у вигляді пилу. Тому там не зрозуміло навіщо нам додатково укладати договір на утилізацію та поводження з безпечними та небезпечними відходами з іншими підприємствами якщо нам не потрібні такі послуги. Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, тому просимо убрати зазначену вимогу.
Відповідь: Доброго дня! У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне: Учасники та Замовники наперед не можуть знати яка кількість сміття буде утворена, що у т. ч. означає – послуги з вивезення сміття можуть і не знадобитися у процесі надання монтажних послуг, а отже, учасникам наперед (під час участі в закупівлі) не треба здійснювати витрати якихось додаткових коштів і т.д. Разом з тим, Замовник не бере на себе відповідальність за утворене сміття в процесі монтажних послуг та не має додаткових людських (для прибирання за виконавцем у т.ч. і вивезення сміття) та фінансових ресурсів (для сплати штрафів у разі невивезення сміття). Тому, такий обов’язок покладається на Виконавця. Разом з тим зазначаємо, Дискримінація - це обмеження прав когось, встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати або виконати лише один або декілька учасників. Дана вимога тендерної документації не є дискримінаційною, з огляду на те, що нічим не обмежує Вас обрати будь-яке спеціалізоване підприємство та виконати зазначену вимогу.
Дата відповіді: 28.10.2022 09:16
Відповідь надана

дискримінація

Номер: 664f84bb229c42ab8797a9529648b183
Дата опублікування: 26.10.2022 15:24
Опис: Вимога: учасник має надати копію/ оригінал декларації відповідності матеріально технічної бази Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці з відміткою про реєстрацію в територіальному органі Держпраці, що видана не раніше 2021 року на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра або дозвіл на зазначені роботи, у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинно зазначатися адреса де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею або повинно бути зазначено в графі місце виконання робіт – Одеська область. Дана вимога є дискримінаційною. По-перше, порушує принцим добросовісна конкуренція серед учасників (ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі"), в закупівлі не зможуть взяти участь Учасники, які отримали декларацію раніше 2021 року. По-друге, Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р не містить прямої норми, яка визначає територіальні межі дії декларації. Відповідно до п. 21. Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107, виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б додатка 2, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. Разом з тим, Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 не містить норм, які визначають граничні терміни дії декларації відповідності вимогам охорони праці. З огляду на це, декларація з охорони праці не має терміну дії. То чим Декларація, що видана у 2020 році не підходить Вам??. З огляду на це, учасники не зобов’язані отримувати нову. Проте, вони не можуть брати участь у процедурі закупівлі, оскільки не виконають вимогу щодо року видачі декларації, яка у свою чергу є дійсною необмежений проміжок часу. При цьому, рік видачі декларації ніяким чином не впливає на спроможність учасника виконувати роботи!! Окрім того, Замовник вимагає, що у декларації в графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинно зазначатися адреса де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею або повинно бути зазначено в графі місце виконання робіт – Одеська область. Вважаємо, дану вимогу дискримінаційною та незаконною. Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р не містить прямої норми, яка визначає територіальні межі дії декларації. Внесіть зміни в дану вимогу, приведіть її у відповідність до норм чинного законодавства!
Відповідь: Дякуємо за інтерес до закупівлі та повідомляємо наступне: Відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011: «Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання.» Зважаючи на те, що Ви виявили інтерес до закупівлі з дати її публікації на порталі, то до кінцевого строку ви можете отримати не 1 таку декларацію, так як маєте в запасі 7 днів, зважаючи ще й на те, що суб’єкт господарювання може мати дві первинні декларації. Разом з тим, зазначаємо, що декларацію можна зареєструвати через електронний портал https://www.kmu.gov.ua/news/minekonomiki-ocifruvalo-najpopulyarnishu-poslugu-derzhpraci. Також звертаємо Вашу увагу, що у 2021 році відбувалися певні зміни щодо цього питання, у т.ч.відповідно до Постанови КМУ № 77 від 03.02.2021 року, а отже вимоги тендерної документації повністю відповідають діючому законодавству, а потенційні учасники не мають жодних перешкод отримати декларацію за новою формою. Замовник не вбачає в зазначені вимозі жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дата відповіді: 27.10.2022 11:29
Відповідь надана

дискримінація

Номер: 541b427c700340d18e0c9cf4a3e9e943
Дата опублікування: 26.10.2022 15:16
Опис: Вимога: 9. Додатково у складі пропозиції учасники надають такі документи (документи мають бути чинними та видані повноважними на те органами сертифікації, в іншому випадку пропозиція учасника відхиляється): 9.1. Копію/оригінал сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT) на підтвердження наявності в учасника сертифікованої системи управління якістю щодо підтвердження можливості якісного виконання робіт (надання послуг). 9.2 Підтвердити копією/оригіналом сертифікату впроваджену в Учасника Систему екологічного управління – ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). 9.3. Підтвердити Копією/оригіналом сертифікату впроваджену в Учасника Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці – ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). 9.4. Підтвердити Копією/оригіналом сертифікату, що впроваджена в Учасника система менеджменту безпеки ланцюга постачань відповідає вимогам ISO 28000:2007 «Технічні умови для систем менеджменту безпеки ланцюга постачань» ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». 9.5. Підтвердити Копією/оригіналом сертифікату, що впроваджена в Учасника система менеджменту протидії корупції відповідає ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». 9.6. Підтвердити Копією/оригіналом Сертифікату, яка підтверджує що учасник відповідає вимогам ДСТУ ISO/TR 14062:2006 «Екологічне управління. Врахування екологічних аспектів у проектуванні та розроблянні продукції» (ISO/TR 14062:2002, IDT). 9.7. Підтвердити Копією/оригіналом Сертифікату, яка підтверджує що учасник відповідає вимогам ISO/PAS 45005:2020 «Менеджмент охорони здоров’я з та безпеки праці – Загальні рекомендації щодо організації безпечної роботи під час пандемії COVID-19». 9.8. Підтвердити Копією/оригіналом Сертифікату, яка підтверджує що учасник відповідає вимогам ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення (ISO 16732-1:2012, IDT); 9.9. Підтвердити Копією/оригіналом Сертифікату, яка підтверджує що учасник відповідає вимогам ISO/IEC 27001:2013 «Система менеджменту інформаційної безпеки»; 9.10. Підтвердити Копією/оригіналом Сертифікату, яка підтверджує що учасник відповідає вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання» (ISO 50001:2018, IDT). Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення". Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати ». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Видаліть дані сертифікати і не створюйте дискримінаційних умов для участі
Відповідь: Дякуємо за інтерес до закупівлі та повідомляємо наступне: відповідно до положень ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: У тендерній документації зазначаються такі відомості… інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Безліч стандартів ISO впроваджено в нашій державі як НАЦІОНАЛЬНІ. Разом з тим, АМКУ не визначає вимогу щодо наявності ISO, як дискримінаційну. Разом з тим, зазначаємо, що суб’єкти які впроваджують міжнародні стандарти, та які їх дотримуються, характеризуються високим професіоналізмом та відсотком якісного, швидкого виконання робіт і поставлених задач. Стандартизація для того і впроваджується аби підприємство покращувало свої показники не тільки перед замовниками, але і турбувалося за своїх працівників, за навколишнє середовище тощо. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Дата відповіді: 27.10.2022 11:05
Відповідь надана

незаконна вимога

Номер: 4953f25526d6480bb3771ba86ff1e56c
Дата опублікування: 26.10.2022 15:12
Опис: Вимога: Спеціаліст який має право провадити діяльність з обстеження інженерних систем будівель – надати копію кваліфікаційного атестату на відповідного працівника. Шановний Замовнику! Ну це вже повний абсурд! Ви чим керувалися коли прописували вимоги до учасників? На чому дана вимога грунтується? І на підставі якого нормативно-правового акту Ви її встановили? Яке ще обстеження інженерних систем будівель буде на Вашому обєкті? Ви розумієте що даний напрямок стосується БУДІВНИЦТВА! Відповідно до вашого предмету закупівлі: Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи пожежного спостереження, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей залучають МАКСИМУМ інженера-кошторисника та інженера з пожежної безпеки! Експерти з технічного обстеження будівель і споруд спеціалізуються на типах будівель і споруд (будинках, інженерних мережах, гідротехнічних спорудах, тощо). Проведення обстеження технічного стану майна дозволяє своєчасно визначити технічний стан об’єкта, його придатність до подальшої експлуатації, а також виявити дефекти і пошкодження конструкцій, які можуть привести до аварійної ситуації.Тому що від якості проведеної будівельно-технічної експертизи залежить подальша розробка заходів по ремонту або реконструкції будівлі. Згідно чинного законодавства, технічне обстеження будівель і споруд , можуть проводити експерти, які отримали кваліфікаційний сертифікат після проходження професійної атестації. Сертифікат експерта – це, перш за все, персональна відповідальність фахівця за якість проведення будівельної експертизи. Отже, даний ЕКСПЕРТ з технічного обстеження будівель і споруд залучається при БУДІВНИЦТВІ або РЕКОНСТУКЦІЇ будівель, споруд і тд. Учасник-переможець нічого будувати Вам не буде. Даний ЕКСПЕРТ взагалі немає ніякого відношення до даного предемету закупівлі. Дана вимога є безпідставною та підлягає виключенню. Якщо ж ЗАМОВНИК наполягає про наявність кваліфікаційного сертифікату сертифікованого експерт з технічного обстеження інженерних систем будівель, просимо надати вмотивовану відповідь на які Закони України в сфері будівництва, в тому числі: ДСТУ, ДБНи та П О С Т А Н О В И КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ви опирається. Видаліть дану вимогу1
Відповідь: У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне: Монтажні роботи, що будуть проводитись, мають здійснюватися таким чином, аби ні електромережа, ні водогін ні інші інженерні системи не постраждали, бо Замовник не має додаткові кошти на їх ремонт, так само як і не має часу для того аби доказувати в суді і примушувати недобросовісних Виконавців виправити поламки, які сталися з їх вини. Таким чином, Учасник має залучити відповідного спеціаліста, який має змогу проконсультувати та обстежити об’єкт, аби не пошкодити вже існуючі системи, мережі та комунікації.Додатково, звертаємося до Вас з проханням при зверненні до замовників керуватися Настановою щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях, адже Ваші доводи є безпідставними та нічим не підкріпленими.
Дата відповіді: 27.10.2022 10:38
Відповідь надана

незаконна вимога

Номер: 025f124a953b4fc58acbc0ab0604d490
Дата опублікування: 26.10.2022 15:09
Опис: Вимога: Експерт будівельний На підтвердження правильності прийнятих технічних та якісних рішень, організації виконання монтажно - налагоджувальних робіт згідно з проектною та технологічною документацією, будівельними нормами та правилами, технічними умовами й іншими нормативними документами, забезпечення виконання виробничих завдань відповідно до графіків і проектів виконання будівельних, монтажних, ремонтно - будівельних, введення об’єктів у дію у встановленні строки та забезпечення додержання технологічної послідовності під час виконання монтажно - налагоджувальних робіт/послуг надати копію сертифіката Експерта будівельного (спеціальність - технічне обстеження (інспектування) у частині забезпечення дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2). Спеціаліст з пожежної безпеки об’єктів будівництва - надати копію сертифіката/свідоцтва/свідоцтва про підвищення кваліфікації за темою: «Вогнестійкість будівельних конструкцій. Пожежна безпека об’єктів будівництва».Дана вимога є дискримінаційною, адже відповідно до Постанови КМУ №852 від 23.11.2016 р. Учасник для надання послуг з монтажу не повинен мати таких спеціалістів. Шановний Замовнику! Ви чим керувалися коли прописували вимоги до учасників? На чому дана вимога грунтується? І на підставі якого нормативно-правового акту Ви її встановили? Ви розумієте що даний напрямок стосується БУДІВНИЦТВА! Ваш предмет закупівлі - Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи пожежного спостереження, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей на об’єкті: Громадський будинок літ. «А» ЗДО № 6 «Калинка», розташованого за адресою: Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Військової слави, 2 (Коригування), з проведенням обслуговування протипожежної сигналізації (цілодобове спостерігання). Учасник не будуть вам нічого будувати і створювати нові обєкти будівництва! Видаліть дану вимогу.
Відповідь: Відповідно до Змін № 8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно – будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України 27.01.2014 № 26 доповнити підрозділ «Професіонали» після позиції «Економіст з договірних та претензійних робіт (будівництво)» новими позиціями, такими як: - базова професія ЕКСПЕРТ БУДІВЕЛЬНИЙ.Завдання та обов’язки:Здійснює експертизу містобудівної документації державного, регіонального та місцевого рівнів на відповідність законодавчим та нормативно-правовим актам, що регулюють правові та організаційні основи містобудівної діяльності.Здійснює експертизу проектної та планувальної документації на відповідність містобудівним, об’ємно-планувальним, архітектурним, конструктивним, технічним, технологічним вимогам та схемам планування територій. Бере участь у проведенні громадських слухань під час затвердження містобудівної документації на місцевому рівні. Визначає якість проектних рішень шляхом виявлення відхилень від вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення. Виконує експертний аналіз кошторисної документації об’єктів будівництва щодо визначення їх кошторисної вартості на відповідність встановленим комплексам кошторисних норм, розцінок та цін з урахуванням сучасних досягнень технології та організації праці будівельної галузі, рівню оснащеності будівельно-монтажних організацій тощо. Проводить на договірних засадах відповідні види експертизи та експертні дослідження на замовлення юридичних та фізичних осіб. Готує за результатами проведеної роботи експертні висновки, звіти й іншу документацію встановленого зразка та подає її замовнику. Вивчає, узагальнює та впроваджує сучасний досвід у проведенні експертизи містобудівної документації. Збирає і систематизує дані для створення інформаційної бази, необхідної для експертної діяльності. Бере участь у підготовці аналітичних матеріалів, проведенні науково- практичних робіт, розробленні методичних рекомендацій за видами експертиз.Кваліфікаційні вимоги.Експерт будівельний I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією експерта будівельного II категорії (за спеціалізацією) – не менше 2 років. Підвищення кваліфікації згідно із законодавством. Наявність кваліфікаційного сертифіката на виконання відповідних робіт щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (середні наслідки). Спеціалізація ЕКСПЕРТ БУДІВЕЛЬНИЙ З ПОЖЕЖНОЇ І ТЕХНОГЕННОЇ БЕЗПЕКИ.Завдання та обов’язки. Здійснює проведення експертизи з дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки відповідно до вимог чинного законодавства, будівельних норм та стандартів. Проводить аналіз експертної інформації. Використовує різні форми та методи експертного аналізу і оцінки відповідних факторів. Виконує комплексну перевірку окремих розділів або частин проектної та іншої документації, що стосуються забезпечення дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки виробів, будівель та споруд різного призначення. Перевіряє внесення виправлень та коригувань до проектної документації відповідно до наданих експертних зауважень. Надає за результатами проведеної роботи експертні висновки, звіти та іншу супровідну документацію встановленого зразка. Дотримується термінів проведення експертизи та готує висновки відповідно до норм чинного законодавства. Вносить відповідні пропозиції щодо вдосконалення форм та методів проведення експертизи. Забезпечує конфіденційність інформації, що міститься в документації, а також в експертному висновку. Звертаємо увагу, що розробка розрахунків до договору про закупівлю покладається на Виконавця. Крім того зазначаємо, що наявність експерта будівельного у частині забезпечення дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2 необхідна для підтвердження правильності прийнятих технічних та якісних рішень, організації виконання монтажно – налагоджувальних робіт згідно з проектною та технологічною документацією, будівельними нормами та правилами, технічними умовами й іншими нормативними документами, забезпечення виконання виробничих завдань відповідно до графіків і проектів виконання будівельних, монтажних, ремонтно – будівельних, введення об’єктів у дію у встановленні строки та забезпечення додержання технологічної послідовності під час виконання монтажно – налагоджувальних робіт/послуг.
Дата відповіді: 27.10.2022 10:21
Відповідь надана

дискримінація

Номер: e2c4695ea3a64ddd8bd0fe1447fba037
Дата опублікування: 26.10.2022 14:58
Опис: Вимога:посвідчення про навчання з питань НПАОП 0.00-7.15-18 «Вимоги щодо безпеки захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями» щодо інженера - проектувальника у частині кошторисної документації. Дана вимога є дискримінаційною, адже інженер-проектувальник не буде безпосередньо виконувати роботи відповідно до предмету договору, тому вимоги до таких працівників протиправні.
Відповідь: У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне: Виконавець повинен здійснити монтажні роботи відповідно до затвердженого в установленому порядку Робочого проекту. Зважаючи на те, що технічні працівники не зобов’язані мати 100% знання в частині «читання» та «трактування» технічної документації, Замовником прийнято рішення про встановлення вимоги щодо наявності такого спеціаліста в учасника. Додатково зазначаємо, що технічна документація розробляється та передається як в електронному так і в паперовому вигляді, тобто інженер-проектувальник буде працювати з екранними пристроями. Додатково повідомляємо, що роботодавець має вживати всіх заходів задля дотримання вимог ОП у себе на підприємстві, у тому числі і створювати умови задля проходження працівниками навчань/інструктажів. Вважаємо за потрібне зауважити (для довідки, або на майбутнє), що відповідне навчання мають проходити всі працівники, які працюють з екранними пристроями.
Дата відповіді: 27.10.2022 10:09
Відповідь надана

незаконна вимога

Номер: 1e20055dc5cf4fdbac187fe81ee844b4
Дата опублікування: 26.10.2022 14:57
Опис: Встановлена вимога: Крім того, учасники мають надати копію/оригінал Акту вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці виданий щодо Учасника територіальним управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Документи, що подаються мають бути чинними. Така умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує коло потенційних Учасників, адже участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише ті Учасники, що мають Акт вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці виданий щодо Учасника територіальним управлінням Держпраці. Згідно з умовами тендерної документації вимагається наявність наступних працівників: - Керівник робіт - Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв'язку, монтажника радіоелектронної апаратури та приладів). - Налагоджувальних приладів апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальних КВП та автоматики). При цьому, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442 Атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Учасники, які будуть залучатися до виконання послуг відповідно до вашого предмету закупівлі не є підприємствами, в якому технологічний процес, або використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. А також учасники і не повинні мати даний Акт вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці виданий щодо Учасника територіальним управлінням Держпраці. З огляду на те, що посади та професії кваліфікованих працівників, що будуть залучені до виконання договору за результатами закупівлі, згідно вимог тендерної документації, не включені до «Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці» згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. N 1290 (як доказ: посилання https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1290-97-%D0%BF#Text) та не включені послуги до «Переліку робіт з важкими, шкідливими та особливо шкідливими умовами праці у будівництві, на яких встановлюється підвищена оплата праці», що затверджений Постановою Кабінету Міністрів від 12 липня 2005 р. № 576 (як доказ посилання https://www.kmu.gov.ua/npas/18865133). Адже учасники не зобов’язані та не повинні проводити атестацію робочих місць за умовами праці щодо тих працівників, які вимагаються для виконання умов договору згідно предмету закупівлі. Слід зазначити, що роботодавці можуть проводити атестацію працівників, але не зобов’язані (ч. 1 ст. 11 Закону України «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012 р. № 4312-VI, далі — Закон № 4312). У зв’язку з вищевикладеним просимо внести зміни до умов тендерної документації та виключити наявні в ній дискримінаційні вимоги.
Відповідь: Дякуємо за інтерес до закупівлі та повідомляємо наступне: Згідно з розділом 13 Списку № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. № 461 до таких працівників належать:електромонтери з випробувань та вимірювань, зайняті на роботах у діючих (що перебувають під номінальною напругою) розподільних пристроях з напругою 330 кВ і більше;електромонтери з ремонту та монтажу кабельних ліній, зайняті на роботах в кабельних тунелях, траншеях, розташованих у місцях встановлення котельного, турбінного устаткування, устаткування паливоподавання; електрослюсарі, слюсарі, електромонтери, зайняті обслуговуванням, ремонтом та монтажем котельного, турбінного (парогазотурбінного) устаткування, устаткування подавання палива і пилоприготування, а також засобів вимірювання та автоматики, що забезпечують їх роботу; Також при виконанні робіт згідно вимог предмету закупівлі працівники учасника- переможця будуть піддаватись шкідливим умовам праці зумовлені такими чинниками виробничого середовища, які передбачені додатком 3 "Критерії оцінки умов праці" Методичних рекомендацій для проведення атестації робочих місць за умовами праці (затверджених Постановою No 41 від 1 вересня 1992 р.), а саме: - вмістом різних видів пилу, зокрема пилу цементу, вапна, гіпсу тощо у повітрі робочої зони при виконанні монтажних робіт; - впливом шуму (не постійний, імпульсний), інфразвуку під час виконання монтажних робіт (використання свердлильних машин); - важкістю праці, що зумовлена такими параметрами: фізичне навантаження (статичне, динамічне), піднімання та перенесення обладнання, їх монтаж і інші; - незручна, вимушена робоча поза; нахили тулуба (такі як тривале перебування в одній і тій самій позі тривалий час під час монтажу/пусконаладки); - Напруженість праці (увага; зосередженість; напруженість слуху та зору; емоційна та інтелектуальна напруженість під час виконання пусконаладочних робіт). Таким чином, вищезазначена вимога сформована згідно вимог чинного законодавства. Додатково зазначаємо, що вищезазначена вимога не визнана АМКУ як дискримінаційна, та є прийняті відповідні рішення.
Дата відповіді: 27.10.2022 10:06
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: 1ac23cd3788d480ea025fea00ecf8dec
Дата опублікування: 26.10.2022 14:53
Опис: Вимога: Задля підтвердження кваліфікації та досвіду працівників-виконавців робіт, учасник має надати наступні документи: пройти навчання відповідно до НПАОП 0.00-4.12-05. НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці». Звертаємо Вашу увагу, що НПАОП 0.00-4.12-05. - це назва нормативно-правового документу, відповідно до якого визначені напрямки та види навчань працівників. Такого окремого навчання як НПАОП 0.00-4.12-05 або такого формулювання не існує. Навчання та прийняття заліків проводиться онлайн по спеціальній програмі створеній та затвердженій Головним управлінням Держпраці в Києві та Київській області за участю Головного навчально-методичного центру Держпраці. Приймання заліків проводиться комісією Держпраці. Протоколи та посвідчення формуються безпосередньо в програмі, друкуються в ГНМЦ Держпраці та після підпису комісією видаються навчальним центрам повністю оформленими. В протоколах навчання з загальних питань охорони праці вказується як -“ Навчання з питань охорони праці”. Посвідченнях виданих Держпраці на тильній сторінці в переліку предметів навчання вказано - “Загальний курс з охорони праці” Витяги з протоколів видаються учбовими центрами на підставі отриманих протоколів Держпраці і оформлюються в відповідності до записів в протоколах.НПАОП 0.00-4.12-05 є типовим положенням по організації та проведенню навчання з питань охорони праці працівників підприємств і входить як один з документів охорони праці при вивченні Загального курсу з охорони праці. Тому, такого навчання і з таким формулюванням: НПАОП 0.00-4.12-05. - не існує і не може бути у кожного учасника, що в свою чергу є дискримінаційним. Внесіть зміни та приведіть вимогу до чинного законодавства.
Відповідь: Доброго дня! У відповідь на Ваше питання повідомляємо: Вимога тендерної документації не є дискримінаційною, адже Замовник має здійснити всіх можливих заходів задля уникнення нещасним випадкам на об’єкті та бути впевненим, що особи які працюватимуть, відповідають за свої дії та повідомлені про наслідки (у т.ч. і шкоду для здоров’я). Разом з тим, акцентуємо Вашу увагу на тому, що у тендерній документації чітко зазначено щодо яких НПА з охорони праці працівники учасника мають пройти навчання, зазначені НПА є чинними та загальними (тобто це стандартний набір НПА з ОП інструктажі з яких проходять працівники, яких планується залучити). Таким чином, вважаємо вашу «вимогу» не обгрунтованою.
Дата відповіді: 27.10.2022 09:56
Відповідь надана

незаконна вимога

Номер: 61d55a45d6df4c3bac8338b625cae09e
Дата опублікування: 26.10.2022 14:50
Опис: Вимога: Учасники повинні надати метрологічне підтвердження придатності вимірювального обладнання для здійснення вимірювань акумуляторних батарей та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ (надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням з додаванням переліку/сфери вимірювань видане уповноваженим органом на ім’я Учасника), а також Звіт моніторингу стану системи керування вимірюваннями електротехнічної лабораторії. Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що повірка засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ) - сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам. Порядок проведення повірки обумовлюється Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2016 № 193. Відповідно до положень п. 3 Розділу IV Порядку результати повірки засвідчуються відбитком повірочного тавра на ЗВТ чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлюють свідоцтво про повірку ЗВТ за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку. Відповідно до Додатку 2 Порядку встановлено форму, яка називається «Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки». Періодична повірка ЗВТ здійснюється один раз на рік. Одночасно Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» проведення атестації вимірювальних лабораторій у державній метрологічній системі не передбачено. Оцінювання та визнання вимірювальних можливостей електротехнічних лабораторій є добровільним. Разом з тим відповідно до державного стандарту ДСТУ ISO 10012:2005 «Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» для засвідчення наявності вимірювальних можливостей здійснюється аудит, за позитивних результатів якого оформлюється свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005. Отже, жодним нормативним документом не передбачене оформлення документу – метрологічне підтвердження придатності вимірювального обладнання для здійснення вимірювань. Також жодним нормативним документом не передбачене оформлення Звіту моніторингу стану системи керування вимірюваннями електротехнічної лабораторії. Ми розуміємо необхідність залучення електротехнічної лабораторії до виконання робіт (надання послуг) згідно технічного завдання, а також бажання Замовника отримати документ, який підтверджує спроможності такої лабораторії. Проте встановлені в умовах тендерної документації вимоги є невідповідними чинній нормативно-правовій базі в цій сфері. Ми маємо в наявності - свідоцтва про повірку ЗВТ; - свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимірювальної лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005; - сферу об’єктів та процесів системи вимірювань, на які поширюється свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, відповідно до якої підтверджується, що лабораторія має право здійснювати серед іншого вимірювання електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ; - сертифікат визнання вимірювальних можливостей з переліком вимірювальних можливостей та актом, складеним за результатом оцінювання вимірювальних можливостей вимірювальної електротехнічної лабораторії. Але при цьому ми не маємо і не повинні мати метрологічне підтвердження придатності вимірювального обладнання, а також звіт моніторингу стану системи керування вимірюваннями електротехнічної лабораторії. Додатково звертаємо увагу, що відповідно до технічного завдання передбачено серед іншого здійснення монтажу акумулятора. При цьому технічним завданням не передбачена необхідність здійснення вимірювань акумуляторних батарей. У зв’язку з цим вимога щодо необхідності підтвердження спроможності лабораторії здійснювати вимірювання акумуляторних батарей є надмірною та не обґрунтованою та такою, що не передбачена жодним нормативним актом. Ми маємо в наявності електротехнічну лабораторію, але не маємо і не повинні мати підтвердження здійснення нею вимірювань акумуляторних батарей та звіту моніторингу стану системи керування вимірюваннями електротехнічної лабораторії. У зв’язку з вищевикладеним просимо внести зміни до умов тендерної документації та виключити наявні в ній дискримінаційні вимоги.
Відповідь: Доброго дня! У відповідь на Ваше запитання повідомляємо таке: Шановний учаснику, Ви говорите, що маєте впроваджений стандарт ДСТУ ISO 10012:2005 і в такому випадку мали б знати текст та вимоги самого стандарту, який впроваджували та користуєтеся: «Моніторинг системи керування вимірюванням. У межах процесів, використовуваних у системі керування вимірюванням, потрібно здійснювати моніторинг метрологічного підтверджування та процесів вимірювання. Моніторинг треба провадити відповідно до задокументованих методик і через установлені проміжки часу.Потрібно визначити застосовувані методи, зокрема статистичні методи, та ступінь їх використання.Потрібно, щоб під час моніторингу системи керування вимірюванням було передбачено за¬побігання відхилам від вимог через забезпечення оперативного виявлення невідповідностей і своєчасного виконання дій для їх коригування. Потрібно, щоб цей моніторинг був сумірним з ри¬зиком неспроможності відповідати встановленим вимогам.Результати моніторингу процесів вимірювання та метрологічного підтверджування і будь-які пов'язані з цим коригувальні дії потрібно задокументувати, щоб продемонструвати те, що процеси вимірювання та метрологічне підтверджування постійно відповідають задокументованим вимогам». Радимо Вам звернутися до тексту ДСТУ ISO 10012:2005, який містить всі необхідні відповіді на Ваші запитання.
Дата відповіді: 27.10.2022 09:49
Відповідь надана

незаконна вимога

Номер: 15d0c2f12ddf49af902846bb2611e581
Дата опублікування: 26.10.2022 14:44
Опис: Вимога: висновок (згідно вимог ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд») про відповідність приміщення, інформація про яке надана учасником, умовам для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, за підписом експерта у галузі будівництва (створення об’єктів архітектури), що уповноважений на проведення технічного обстеження будівель і споруд або експерта в іншій спеціальній галузі, уповноваженого на проведення технічного обстеження будівель і споруд; - або технічний звіт про проведення технічного обстеження щодо визначення доступності будівлі (приміщення) для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил з підписом експерта у галузі будівництва (створення об’єктів архітектури), що уповноважений на проведення технічного обстеження будівель і споруд або експерта в іншій спеціальній галузі, уповноваженого на проведення технічного обстеження будівель і споруд. Шановний Замовнику, надайте пояснення на підставі якого нормативно-правового акту Ви встановили дану вимогу до учасників? Ви берете на себе повноваження законодавця і самі вигадуєте для учасників свої вимоги? Недостатньо просто встановити вимогу до учасників! Вимога повинна бути законною та обгрунтованою. Надайте чітке посилання на нормативно-правовий акт (з зазначенням конкретного пункту, частини, статті такого нормативного документу), що дозволяє Вам встановлювати цю вимогу до учасників відповідно до даного предмету закупівлі!! Ви порушуєте норми ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Видаліть дану вимогу, внесіть відповідні зміни. В іншому випадку, ми будемо звертатись до органу оскарження АМКУ за захистом своїх інтересів!
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за інтерес до закупівлі та інформуємо про таке, послуги що закуповуються підпадають під дію Постанови КМУ № 852 від 23.11.2016 Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, тобто виконавець повинен мати Ліцензію на Виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, і в той же час, повинен забезпечити наявність певної відповідної матеріально-технічної бази: «необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників». Таким чином, зазначена вимога не є дискримінаційною, а передбачена для всіх ліцензіатів робіт/послуг протипожежного призначення. На етапі проведення закупівлі Замовник може перевіряти учасників (потенційних виконавців) лише документально. Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що нами не встановлено вимоги відносно права власності на приміщення і т.д., таким чином вимога не є дискримінаційною.Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Дата відповіді: 27.10.2022 09:42