-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція існуючої залізничної колії № 33 з добудовою залізничної колії №19 на території ВПК-2 Державного підприємства «Ізмаїльський морський торговельний порт» за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл (кад. № 5110600000:01:047:0179)
Завершена
13 040 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 130 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 130 400.00 UAH
Період уточнення:
09.09.2022 16:23 - 15.09.2022 10:00
Відповідь надана
Технічна специфікація до предмета закупівлі
Номер:
3b423ed433524737bea294d6f619738a
Дата опублікування:
13.09.2022 12:30
Опис:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Також Законом встановлено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Додатком №4 визначено технічну специфікацію до предмета закупівлі – відомість обсягів робіт.
Проте Додаток № 3 (проект договору) містить завдання на проектування як додаток до договору, а зі змісту проекту договору вбачається, що мають бути виконані як проектні, так і будівельні роботи: «…На підставі отриманого від Замовника Завдання на проєктування (Додаток №1) розробити Робочий проект…», «…Виконавець, після погодження Робочого проєкту з Замовником, за власні кошти повинен отримати позитивний експертний звіт ДП «Укрдержбудекспертиза» щодо експертизи Робочого проєкту та надати його Замовнику для отримання Дозволу на початок виконання будівельно-монтажних робіт…», «…Виконавець приступає до виконання будівельно-монтажних Робіт з моменту отримання Замовником Дозволу на виконання будівельних робіт…».
Відповідно до п.3 ч. 3 статті 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Отже, враховуючи, що технічна специфікація (Додаток №4) до оголошення не містить інформації щодо необхідності виконання проектних робіт, в той час як Додаток № 3 передбачає їх виконання, що створює колізію при підготовці учасниками розрахунку вартості робіт за предметом закупівлі.
Просимо оприлюднити актуальну та достовірну технічну специфікацію до предмета закупівлі.
Відповідь:
Відповідні зміни будуть внесені до Оголошення.
Дата відповіді:
13.09.2022 17:00
Відповідь надана
Способи забезпечення виконання договору
Номер:
d68da1511d3241858ef131fe91f43e95
Дата опублікування:
12.09.2022 14:31
Опис:
Зі змісту оголошення вбачається, що Замвоником вимагається забезпечення виконання договору про закупівлю: Учасник-переможець, не пізніше дати укладення договору про закупівлю, вносить шляхом перерахування коштів забезпечення виконання договору в розмірі 3 % вартості договору на реєстраційний рахунок Замовника IBAN UA453288450000026001301174309 UAH/USD/EUR у філії Одеське ОУ_АТ_«Ощадбанк», м. Одеса, вул. Базарна, 17, Державне підприємство «Ізмаїльський морський торговельний порт», ЄДРПОУ 01125815. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору про закупівлю, здійснюються за рахунок коштів учасника. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем спрощеної закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону України «Про публічні закупівлі»; згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом 5 (п’яти) банківських днів з дня настання зазначених обставин. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню на рахунок Замовника.
Згідно з п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю.
Відповідно до ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності.
Згідно з ч. 2 ст. 546 ЦК, договором або законом можуть бути визначені інші види забезпечення виконання зобов’язання.
Інформуємо, що що стаття 546 ЦК не передбачає такого виду забезпечення виконання зобов’язань, як депозит, проте вбачається, що замовник самостійно обравцей тип забезпечення у договорі.
Відповідно до ч. 1 ст. 1058 Цивільного кодексу України за договором депозиту (банківського вкладу) одна сторона (банк), що прийняла від другої сторони (вкладника) або для неї грошову суму (вклад), що надійшла, зобов’язується виплачувати вкладнику таку суму та проценти на неї або дохід в іншій формі на умовах та в порядку, встановлених договором.
Зазначаємо, що договором не встановлено проценти/дохід в іншій формі, що нараховуються на грошові кошти у розмірі 3 % від орієнтованої суми Договору, що мають перераховуватись Учасником, що суперечить ч. 1 ст. 1058 Цивільного кодексу України.
Відтак пропонуємо узгодити проценти, що нараховуються на грошові кошти відповідно до діючої процентної ставки для депозитів, визначених банком, на рахунок якою спрямовуватимуться кошти або обрати альтернативні способи забезпечення виконання договору згідно чинного законодавства України (із внесенням даних узгоджень до проєкту договору).
Відповідь:
Стаття 546 ЦКУ передбачено, що договором або законом можуть бути встановлені інші види забезпечення виконання зобов’язання. Замовником відповідно оголошення та проєкту договору визначений наступний вид забезпечення виконання договору: «Виконання зобов’язань Виконавця за цим Договором забезпечується грошовими коштами у розмірі 3% від орієнтованої суми Договору, перерахованими на рахунок Замовника в порядку та на умовах передбачених п. 9 Оголошення спрощеної закупівлі, за результатами якої укладено цей Договір (далі – Грошові кошти).» Тож відсоток забезпечення визначено на рівні встановленому ЗУ «Про публічні закупівлі», а вид забезпечення не суперечить нормам ЦКУ.
Щодо «узгодження процентів» та посилання на «договір депозиту (банківський вклад)» повідомляємо, що Замовник не є банком в розумінні ЗУ «Про банки і банківську діяльність».
Дата відповіді:
13.09.2022 13:15
Відповідь надана
Вихідні дані
Номер:
f75a760ec95d412db8cefabf049e814a
Дата опублікування:
12.09.2022 14:11
Опис:
Оголошенням вимагається надати кошторисний розрахунок, згідно з відомоістю обсягів робіт та підсумковою відомістю ресурсів, який підтверджує і визначає вартість, вид, кількість, технічні характеристики робіт, які учасник пропонує надати відповідно до цього Оголошення.
Для достовірного розрахунку просимо повідомити клас наслідків (відповідальності) об’єкта згідно отриманого експертного звіту за результатом розгляду проектно-кошторисної документації та строки виконання робіт, зазначені в ньому (за можливості надати експертний звіт як додаток до Оголошення)
Відповідь:
У відповідності таблиці додатку А (пункт А.2) ДСТУ 8855:2019 об’єкт реконструкції відноситься до місцевого рівня та у відповідності пункту таблиця 1 – СС2- середні наслідки.
Дата відповіді:
13.09.2022 13:15
Відповідь надана
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
729b541f1b21411d898712b42866d887
Дата опублікування:
12.09.2022 14:10
Опис:
Відповідно до інформації з оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2022-09-09-009689-a (далі – Оголошення):
2. Інформація про предмет закупівлі:
2.1. Найменування предмета закупівлі: Реконструкція існуючої залізничної колії № 33 з добудовою залізничної колії № 19 на території ВПК-2 Державного підприємства «Ізмаїльський морський торговельний порт» за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл (кад. № 5110600000:01:047:0179) (за кодом СРV за ДК 021:2015 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»).
Вид предмета закупівлі: Роботи.
2.2 Детальний опис предмету закупівлі наведений у Таблиці № 1.
Принципи здійснення публічних закупівель встановлені ч. 1 ст. 5 Закону України «Про пулбічні закупівлі» (далі – Закон): добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Згідно з ч. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1) Відповідно до ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року №3038 будівництво – нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єкта будівництва.
Відповідно до пункту 2 Оголошення вимагається надання учасником ліцензії ДАБІ України (копію або оригінал) щодо права на здійснення господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків належать до об’єктів з середніми та значними наслідками (з Переліком видів робіт, який містить: «Будівництво об’єктів транспортної інфраструктури залізничних та трамвайних колій»).
Пунктом 4 Оголошення встановлено вимогу щодо надання сертифікату системи управління якістю (копію або оригінал) на учасника торгів за стандартами ISO 9001 в частині надання послуг з будівництва, ремонту, реконструкції залізниць, виконання проєктувальних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт.
Зважаючи, що предметом закупівлі є реконструкція існуючої залізничної колії з добудовою залізничної колії, аргументованою є вимога щодо надання сертифікату стандартами ISO 9001 саме щодо робіт з будівництва залізничних колій (видів робіт як вимагається стосовно ліцензії -3.00.00 Будівництво об’єктів транспортної інфраструктури: 3.01.00 – Залізничних та трамвайних колій), при цьому сертифікація здійснюється відповідно до видів діяльності підприємства згідно з Класифікацією видів діяльності (будівництво залізниць і метрополітену).
Вимога щодо надання сертифікату ISO в частині виконання проєктувальних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт суперечить предмету закупівл, є зайво та дискримінаційною вимогою, оскільки виконати дану вимогу можуть лише учасники, що мають сертифікати ISO саме в частині зазначених видів робіт, але не мають відношення до будівництва залізничної інфраструктури. (Підтверджується рішеннями) Колегії з розгляду скарг АМКУ №4063-р/пк-пз від 03.03.2021, №11323-р/пк-пз від 24.05.2021 та ін.
Зважаючи на вищевикладене, вимагаємо привести вимоги Оголошення у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» з дотриманням принципів публічних закупівель, а саме внести зміни, виключивши вимогу щодо надання сертифікату ISO щодо проєктувальних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт.
2) Згідно з п. 2 ч.1 ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Пунктом 1 Додатку №2 вимагається надання довідки в довільній формі про наявність працівників в достатній кількості та відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт зазначених у Оголошенні. В довідці зазначається посада, власне ім’я та прізвище, досвід. У складі своєї пропозиції Учасник в обов’язковому порядку повинен надати інформацію про наявність наступних спеціалістів із наданням підтверджуючих кваліфікаційних документів, а саме:
- інженер-проєктувальних І категорії з кваліфікацією інженерне-будівельне проектування доріг щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1, СС2 (1 особа);
- інженер-проєктувальник І категорії з кваліфікацією інженерне-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (середні наслідки) (1 особа);
- інженер-проєктувальник з кваліфікацією інженерне-будівельне проектування у частині кошторисної документації (1 особа).
Найменування предмета закупівлі: Реконструкція існуючої залізничної колії № 33 з добудовою залізничної колії № 19 на території ВПК-2 Державного підприємства «Ізмаїльський морський торговельний порт» за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл (кад. № 5110600000:01:047:0179) (за кодом СРV за ДК 021:2015 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»). Вид предмета закупівлі: Роботи. Детальний опис предмету закупівлі наведений у Таблиці № 1.
Підпунктом 1.1 п.1 Додатку № 3 визначено, що предметом договору є виконання робіт з Реконструкція існуючої залізничної колії № 33 з добудовою залізничної колії №19 на території ВПК-2 Державного підприємства «Ізмаїльський морський торговельний порт» за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл (кад. № 5110600000:01:047:0179).
Відтак, вимога Замовника щодо наявності інженерів-проєктувальників є незрозумілою та дискримінаційною, адже предметом закупівлі є саме будівельні роботи з реконструкції та добудови колій, які виконуються монтерами колії, а не проєктні роботи, що виконуються проектувальниками, відтак виконати дану вимогу можуть лише учасники, що мають інженерів-проєктувальників для виконання проектних робіт.
Зважаючи на вищевикладене, вимагаємо привести вимоги Оголошення у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» з дотриманням принципів публічних закупівель, а саме внести зміни, включивши вимогу щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання будівельних робіт, що є предметом закупівлі.
3) Пунктом 3 Оголощення встановлено вимогу щодо надання дозволу (ів) на виконання робіт підвищеної небезпеки або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Учасника, передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (зі змінами), що мають відношення до предмету закупівлі, а саме: газополум’яні роботи, зварювальні роботи, земляні роботи, що виконуються в зоні розташування підземних комунікацій, експлуатацію вантажопідіймальних кранів і машин та зведення, монтаж і демонтаж будинків і споруд (копію або оригінал).
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про охорону праці» набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, затверджені постановою КМУ від 26.10.2011 р. №1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки».
Декларація за встановленою формою подається роботодавцем, виробником або постачальником не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Відповідно до п. 2 Додатку №2 вимагається надання довідки в довільній формі про наявність механізмів, обладнання та матеріально-технічної бази, яка є необхідною для виконання робіт. В довідці зазначається перелік та кількість механізмів, машин та іншого обладнання, необхідного для виконання робіт в тому числі механізми, машини та інше обладнання, перераховане у кошторисному розрахунку, який Учасник подає на етапі подання пропозиції та інформація про їх володіння чи користування: на балансі підприємства або орендоване, або інше право користування (у разі відсутності власного обладнання та матеріально-технічної бази і використання їх на договірних умовах, вказується № та дата договору).
У разі користування Учасником механізмами, машинами та іншим обладнанням (наприклад із на підставі договорів оренди/надання послуг із залученням працівників-операторів), що належать іншим суб’єктам господарювання, дозвіл/декларація на експлуатацію вантажопідіймальних кранів і машин буде видана саме на ім’я власника (роботодавця/постачальника) таких кранів та машин.
Отже, учасники, які матимуть відповідні вантажопідіймальні крани та машини у користуванні не відповідатимуть вимогам п. 2 Додатку №2 Оголошення, оскільки дозвіл/декларація на їх експлуатацію будуть видані саме на власника такої техніки, в той час як учасники, що володіють аналогічними кранами/машинами будуть у переважному становищі порівняно з першими, що є дискримінацією.
Зважаючи на вищевикладене, вимагаємо привести вимоги Оголошення у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» з дотриманням принципів публічних закупівель, а саме внести зміни щодо можливості надання дозволу (ів) на виконання робіт підвищеної небезпеки або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Учасника, передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (зі змінами), що мають відношення до предмету закупівлі, а саме: експлуатацію вантажопідіймальних кранів і машин, виданих на ім’я суб’єкта господарювання, чиї крани і машини залучаються на договірних умовах, а № та дата договору вказані у довідці в довільній формі про наявність механізмів, обладнання та матеріально-технічної бази згідно з п. 2 Додатку №2.
Відповідь:
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Замовник від Учасників вимагає надання сертифікату системи управління якістю (копію або оригінал) на учасника торгів за стандартами ISO 9001 в частині надання послуг з будівництва, ремонту, реконструкції залізниць, виконання проєктувальних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт, що є обґрунтованим, оскільки у редакції статті 23 Закону “Про публічні закупівлі” вказано, що замовник має право вимагати від учасників підтвердження вимог, встановлених у документації й повинен зазначати які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Роботи виконуються на підставі Договору, проєкт якого є невід’ємною частиною оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Умовами договору Замовник визначив етапність проведення робіт, перший з яких передбачає виконання робіт з розробки робочого проекту на об’єкт у відповідності до: ДБН А2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво; СНіП 2.05.07-91. Промисловий транспорт; ДСТУ Б А.2.4-33:2008 Колії залізничні. Робочі креслення. Робочий проект в свою чергу містить повний комплект організаційної документації, необхідної і достатньої для виконання усіх робіт з будівництва реконструкції об'єкта. Тому, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001 з обов’язковою наявністю проєктувальних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт є цілком доречною, іншими словами, це підтверджує спроможність Учасників щодо виконання робіт та є додатковою гарантією взятих на себе зобов'язань.
Сертифікат ISO 9001, це офіційний документ (Національний стандарт), що підтверджує, той факт, що підприємство - Учасник дійсно працює відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 9001 та його система управління якістю відповідає всім необхідним вимогам. Система управління якістю відповідно до ISO 9001 - це схема проведення бізнес-процесів, яка забезпечує стабільну якість роботи підприємства Учасника і охоплює основні моменти його діяльності: критичний аналіз договорів, проектування, закупівлю сировини і комплектуючих, контроль якості продукції (послуг), навчання персоналу, обслуговування клієнтів, роботу з відгуками і рекламаціями і т.п.
Усі вимоги Стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)» - загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає (п. 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ Стандарту). Тож вимоги Замовника є однією з гарантій якісного виконання умов договору з боку Учасника, а враховуючи, що вимоги Стандарту - загальні, такі що призначені для застосування будь-якою організацією (незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає) ніяким чином не дискримінує учасників.
Роботи виконуються на підставі Договору, проєкт якого є невід’ємною частиною оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Умовами договору Замовник визначив етапність проведення робіт, перший з яких передбачає виконання робіт з розробки робочого проекту на об’єкт у відповідності до: ДБН А2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво; СНіП 2.05.07-91. Промисловий транспорт; ДСТУ Б А.2.4-33:2008 Колії залізничні. Робочі креслення. Робочий проект в свою чергу містить повний комплект організаційної документації, необхідної і достатньої для виконання усіх робіт з будівництва реконструкції об'єкта. Тому, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001 з обов’язковою наявністю проєктувальних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт є цілком доречною, іншими словами, це підтверджує спроможність Учасників щодо виконання робіт та є додатковою гарантією взятих на себе зобов'язань.
Щодо п.п. 3 п 11.1 Вимоги до учасників електронного реверсивного аукціону Оголошення відповідні зміни будуть внесені до Оголошення.
Дата відповіді:
13.09.2022 13:14