-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Індикаторні смужки (НК 024:2019 коди 54518 - Глюкоза сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз; 53304 - Глюкоза IVD, набір, колориметрична тест-стрічка, експрес-аналіз; 54514 - Численні аналіти сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз; 53304 - Глюкоза IVD, набір, колориметрична тест-стрічка, експрес-аналіз; 47002 - Кетон (ацетоацетат) IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз; 54522 - рН сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз; 54514 - Численні аналіти сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз; 54514 - Численні аналіти сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз) згідно ДК 021:2015 код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання
Завершена
169 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 848.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 848.60 UAH
Період уточнення:
08.09.2022 12:04 - 14.09.2022 00:00
Відповідь надана
Вимога щодо усунення порушення під час проведення торгів
Номер:
50f7ac38d3e346b288b502b2056eaf54
Дата опублікування:
12.09.2022 10:25
Опис:
Ми, як учасник, бажаємо прийняти участь в даній закупівлі. Ознайомившись із оголошенням про проведення спрощеної закупівлі товару, код за ДК 021:2015:33120000-7: Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання ID: UA-2022-09-08-004364-a нами були виявлені дискримінаційні вимоги, які не відповідають Закону України "Про публічні закупівлі" та іншим нормативним документам, порушують принципи здорової та відкритої конкуренції і суттєво звужують коло учасників, а саме: в ДОДАТОКУ 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в розділі 2 в пункті 5 зазначено, що з метою запобігання закупівлі фальсифікованої продукції, яка може нанести шкоду здоров’ю пацієнтів та персоналу, забезпечення безпечної роботи персоналу та дотримання законодавства щодо охорони праці, Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі, а також запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника.
Таким чином, за умовами оголошення учасниками даної закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник/представник виробника надав гарантійний лист. Тобто участь у закупівлі поставлена в пряму залежність від волі певного суб’єкта господарювання в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Бажаючи приймати участь у даній процедурі закупівлі, наше підприємство звернулось до виробників та представників виробників товару, що є предметом закупівлі з проханням надати такі гарантійні листи за даним тендером, на що отримало відмову з посиланням на те, що такі гарантійні листи вже заброньовані іншим учасником цього ж тендеру, що лише підтверджує висновок про дискримінаційне ставлення по відношенню до інших учасників, крім тих, які такі листи надали.
Отже, така умова ТД сприяє непрозорості при прийнятті рішень щодо пропозицій учасників, свідчить про порушення принципів відкритості і прозорості закупівель. Таким чином, ця вимога є дискримінаційною щодо чесної конкуренції. Згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Надійність постачальника оцінюється не гарантійним листом виробника чи представника, а виконаними належним чином договорами, в тому числі між конкретним замовником та учасником. Стабільність та вагомість позиції учасника на ринку теж жодним чином не визначається гарантійними листами виробника. Замовник вимагає гарантійний лист від виробника на етапі участі в закупівлі, але обгрунтовує його необхідність бажанням забезпечити виконання учасником договору поставки. Законодавство передбачає три гарантії, якими може скористатися замовник для забезпечення виконання учасником умов договору поставки, що укладається за результатом закупівлі: - штрафні санкції для учасника за невиконання договору (умови договору та ст.ст. 231, 236 Господарського кодексу України), - відмову замовника співпрацювати з учасником в наступних тендерах, якщо учасник порушував свої зобов’язання до цього (ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі») - забезпечення виконання договору у вигляді банківської чи страхової гарантії (ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі»). Ці гарантії є дієвими, законодавчо встановленими, незалежними, повноцінними в будь-яких господарських правовідносинах, у тому числі з державним сектором, на етапі укладання чи дії договору, і не вимагають придумування додаткових гарантій, за якими можна обмежувати учасників на етапі прийняття участі в закупівлі. Отже, здійснення закупівлі за даним оголошенням поставлена у повну залежність від рішення третіх осіб (конкретних виробників в Україні) надати чи не надати гарантійний лист. Це свідчить про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість напряму з виробником щодо надання гарантійного листа не зміг прийняти участь у даній закупівлі. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання листів авторизації чи діючих договорів. Так, в рішенні № 8435-р/пк-пз від 17.08.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання. В рішенні № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації або договір є дискримінаційною до інших суб’єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі. Таким чином, вимога надавати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника (лист авторизації) порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі товару, код за ДК 021:2015:33120000-7: Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання ID: UA-2022-09-08-004364-a: а саме, видалити вимогу про надання гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником,– п. 5 Розділу 2 ДОДАТОК 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Умовами нашої документації передбачено, що гарантійний лист - це гарантована поставка товару у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені цією закупкою та пропозицією Учасника, повинна бути підтверджена у складі пропозиції гарантійним листом виробника (його офіційного представника (дистриб’ютора) або заявника державної реєстрації предмету закупівлі в Україні. Частиною 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Як засвідчує практика, без надання учасниками закупівлі гарантій виконання майбутніх поставок товарів у формі гарантійних листів від виробників (його офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні, ризики невиконання учасниками-переможцями закупівель суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими. Виробники медичних матеріалів, чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому та на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх товар. Гарантійний лист надає замовнику гарантію постачання не фальсифікованого товару, підтверджує його офіційне походження, виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію та є гарантією вчасної поставки товару. При цьому, у разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником-переможцем, замовник відповідно до наданого у складі учасника пропозиції гарантійного листа від виробника (його офіційного представника (дистриб’ютора) або заявника державної реєстрації предмету закупівлі в Україні, має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо повного та всебічного виконання договору. Тому, вважаємо за необхідне не вносити зміни до документації щодо цього питання. Такі документи є необхідними для уникнення можливості фальсифікації товару та забезпечення законності поставки медичних матеріалів.
Дата відповіді:
13.09.2022 14:52