Номер:
2ba38f6a6bb646889a76a72a0a03c77b
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
05.09.2022 13:19
Опис:
На Вашу вимогу зазначену в п. 12 Додатку № 2 до оголошення про те, що: «Для визначення розмірів металопластикових конструкцій потенційний Учасник повинен в період уточнень здійснити самостійно заміри Металопластикових конструкції в приміщеннях Замовника та надати в складі пропозиції акт заміру об’єктів Замовника, підписаний стороною Замовника та Учасника», повідомляємо, що вважаємо, що дана вимога грубо порушує права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єктів (7 об’єктів), що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважимо, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі. Відповідно до статті 12 Закону замовник здійснює процедуру закупівлі, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім зацікавленим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону. Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про наданя в складі пропозиції акт заміру об’єктів Замовника, підписаний стороною Замовника та Учасника до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового виїзду представника для уточнення розмірів, кріпильних та супутніх матеріалів, складання, поставки, перевірки їх функціонування на об’єкт в період уточнень, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз. Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації.
Крім того, з метою недопущення вищевказаних порушень, просимо Вас розмістити на електронному майданчику публічної електронної закупівлі розміри, креслення та специфікації конструкцій передбачених для заміни.
У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Доброго дня! За розглядом Вашої вимоги, щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, повідомляємо наступне.
Вимоги до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі зазначені в ч.3 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до вказаної статті оголошення про проведення спрощеної закупівлі повинно містити наступну інформацію:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) умови оплати;
7) очікувана вартість предмета закупівлі;
8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);
9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);
10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;
11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);
12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Тобто ч.3 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» не визначено імперативної норми, щодо обов’язку зазначення кваліфікаційного критерію, проте наявна можливість зазначення іншої інформації, яку замовник вважає за необхідне вказати.
Замовник враховуючи норми ч.3 ст.14 Розробив проект оголошення та вимог до нього.
Так відповідно до п.12 Додатку 2 оголошення визначено, що Для визначення розмірів металопластикових конструкцій потенційний Учасник повинен в період уточнень здійснити самостійно заміри Металопластикових конструкції в приміщеннях Замовника та надати в складі пропозиції акт заміру об’єктів Замовника, підписаний стороною Замовника та Учасника.
Замовником встановлено дану вимогу з метою здійснення замірів Учасником безпосередньо для уникнення при поставці товару якихось неточностей та притензій. Кожна металопластикова конструкція містить різний розмір, а так як замовник обмежений в часі проведення процедури та з врахуванням наближення опалювального сезону, а також з врахуванням того, що після поставки вікон ще потрібно буде здійснити їх монтаж, замовник не мрже внести зміни. Замовник зацікавлений в ознайомленні потенційного учасника з обсягами закупівельного товару, нами встановлено вимоги до закупівельного товару, так як того вимагає п.3 ч.3 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» (інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) та викладені в Додатку 2 Оголошення. Замовник повинен бути впевнений в тому, що Учасник ознайомлений із специфікою товару та зможе поставити товар у визначені оголошенням строки.
Окрім того повідомляємо Вас, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг, приймаються індивідуально, вони не містять якоїсь загальної позиції, якою Замовник зобов’язаний обов’язково керуватися. Окрім того Замовник не вважає, що вказаною вимогою порушує принципи проведення закупівель передбачених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», так як в даному випадку при зазначені даної вимоги кожен потенційний Учасник може приїхати, здійснити заміри та підписати акт заміру із замовником, а замовник зобов’язаний ознайомити Учасника з об’єктами та підписати за результатом їх огляду та здійснення замірів акт заміру.
Окрім того дана вимога не дискримінує скаржника, так як вона однакова для всіх, що в свою чергу не порушує принципи проведення публічних закупівель визначених статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Тому, враховуючи викладене Замовник не вбачає підстав для внесення змін до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі з вказаного питання.
Дата відповіді:
06.09.2022 17:52