• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09111400-4 — Деревне паливо (Паливні брикети з твердих порід деревини)

ДК 021:2015: 09111400-4 — Деревне паливо (Паливні брикети з твердих порід деревини)

Завершена

235 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 350.00 UAH
Період уточнення: 23.08.2022 10:33 - 05.09.2022 00:00
Відповідь надана

Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на брикети паливні з твердих порід деревини, що закуповується замовником в цих торгах.

Номер: d3a4e24e3ce544d5a57f54ef045d2cae
Дата опублікування: 28.08.2022 11:04
Опис: Згідно Додатку 1 до тендерної документації (Форма «Технічна специфікація») ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ згідно предмету закупівлі: ДК 021:2015 03410000-7 "Деревне паливо" (паливні брикети для потреб опалення комунальної установи) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на брикети паливні з твердих порід деревини, що закуповується замовником в цих торгах. Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" експертиза паливних брикетів не є обов"язковою. Згідно статті 14 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" вимоги безпеки для здоров'я і життя населення є обов'язковими у національних стандартах та інших нормативно-технічних документах на вироби. Замовник в даному випадку може передбачити надання підтвердження дотримання діючого ДСТУ 8358:2015 (протокол випробувань) та не має права вимагати висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на брикети, оскільки вимога щодо відповідності брикетів діючому ДСТУ вже є достатньою підставою їх санітарно-епідеміологічної відповідності. Таким чином, тендерна документація замовника містить незаконні та дискримінаційні вимоги. Згідно п. 4 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Тому вимагаємо від Замовника виключити дану вимогу шляхом внесення відповідних змін.
Відповідь: Шановний Учасник!У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне. Згідно позиції АМКУ закріпленої практикою, аргумент про те, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи не є обов’язковим – не є доказом дискримінаційності цих вимог. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), у тендерній документації Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Отже, Ваше прохання не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 01.09.2022 11:05
Відповідь надана

Сертифікат якості виданий не раніше 2020року, видане на ім’я учасника або виробника.

Номер: aa956cdc5b7541c980351389ab448066
Дата опублікування: 28.08.2022 11:02
Опис: Згідно Додатку 1 до тендерної документації (Форма «Технічна специфікація») ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ згідно предмету закупівлі: ДК 021:2015 03410000-7 "Деревне паливо" (паливні брикети для потреб опалення комунальної установи): Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: Сертифікат якості виданий не раніше 2020року, видане на ім’я учасника або виробника. Предмет закупівлі не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно до норм чинного законодавства України, а з 01.01.2018 взагалі скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалася відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (втратив чинність сам Декрет). Таким чином, документ, який вимагається Замовником, не грунтується на чинному законодавстві України, є неправомочним, нікчемним, таким, що не передбачений законом. Так як станом на день подання нами ТП Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність- документи, які передбачались видавати на його виконання (сертифікати якості, сертифікати відповідності) є такими, що не передбачені чинним законодавством України як НЕОБХІДНІ ДОКУМЕНТИ для участі у державних закупівлях. Дії Замовника (в частині встановлення зазначених умов Документації) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.Тому вимагаємо від Замовника виключити дану вимогу шляхом внесення відповідних змін.
Відповідь: Шановний Учасник!У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне. Відповідно до п. 3. ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З огляду на викладене, замовником в складі тендерної пропозиції встановлено вимогу щодо надання Сертифікату якості який виданий на ім’я учасника або виробника, який виданий незалежною лабораторією, яка не суперечить вимогам .чинного законодавства. Звертаємо увагу учасника, що: 1) сертифікат може бути виданий як на ім’я учасника, так і на ім’я виробника; 2) сертифікат може бути виданий будь-якою незалежною лабораторією. Таким чином, учасник не обмежений в тому на кого повинен бути виданий такий документ і якою саме лабораторією, у зв'язку з чим вказана норма ТД не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників. Також акцентуємо увагу, що замовник не встановлював дану вимогу, посилаючись на Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію", тому зазначене вами в запитанні не відповідає дійсності. Щодо того, що предмет закупівлі не підлягає обов'язковій сертифікації. Звертаємо увагу, що незважаючи не обов'язковість вищезазначеної сертифікації, такий документ можливо отримати в будь-якій незалежній лабораторії. Як приклад, учасник може обрати будь-яку лабораторію зі списку акредитованих НААУ. Крім того, учасник в праві обрати будь-яку приватну незалежну лабораторію, яка не є акредитована НААУ. З огляду на викладене, учасник не довів та документально не підтвердив неможливості отримання та надання в складі тендерної пропозиції сертифікату якості вугілля виданий на ім’я учасника або виробника, який виданий незалежною лабораторією.
Дата відповіді: 01.09.2022 11:05
Відповідь надана

декларація відповідності матеріально-технічної бази роботодавця (учасника (у випадку оренди), або суб’єкта господарювання з яким укладено договір користування або договір надання відповідних послуг або інший договір) вимогам законодавства з питань охорони

Номер: a737ba1f359f494fb4aee27c2fd99cd9
Дата опублікування: 28.08.2022 10:59
Опис: Згідно Додатку 1 до тендерної документації (Форма «Технічна специфікація») ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ згідно предмету закупівлі: ДК 021:2015 03410000-7 "Деревне паливо" (паливні брикети для потреб опалення комунальної установи) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: Оригінал або копію декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця (учасника (у випадку оренди), або суб’єкта господарювання з яким укладено договір користування або договір надання відповідних послуг або інший договір) вимогам законодавства з питань охорони праці. Декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця - документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє представника відповідного дозвільного органу про відповідність своєї матеріально-технічної бази вимогам законодавства. Така декларація необхідна Суб’єкту ведення господарської діяльності, тобто, це фізична особа -підприємець, або будь-яке підприємство, на якому здійснюються роботи або використовується обладнання, машини і механізми підвищеної небезпеки. Законодавець чітко зазначив, в якому випадку потрібно декларувати використання певних механізмів. Декларація відповідності матеріально-технічної бази роботодавця (учасника (у випадку оренди), або суб’єкта господарювання з яким укладено договір користування або договір надання відповідних послуг або інший договір) вимогам законодавства з питань охорони праці регламентується Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107(далі - Порядок). У Додатку 7 даного Порядку був наданий вичерпний ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Звертаємо Вашу увагу на те, що в переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються немає таких видів механізмів, які учасники повинні застосовувати у вашій процедурі закупівлі. Крім того Додаток 7 було виключено на підставі Постанови КМ № 77 від 03.02.2021. Тобто вказана вами вимога щодо надання учасниками декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця (учасника (у випадку оренди), або суб’єкта господарювання з яким укладено договір користування або договір надання відповідних послуг або інший договір) вимогам законодавства з питань охорони праці є незаконною, Тому вимагаємо від Замовника виключити дану вимогу шляхом внесення відповідних змін.
Відповідь: Шановний Учасник!У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне. Відповідно до п. 2. ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Скориставшись своїм правом у п. 5.2. Замовником було встановлено кваліфікаційні критерії
Дата відповіді: 01.09.2022 11:05
Відповідь надана

склад

Номер: c8c7932dcb1d426f99e086527c9e1a4b
Дата опублікування: 26.08.2022 21:27
Опис: Згідно Додатку 1 до тендерної документації (Форма «Технічна специфікація») ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ згідно предмету закупівлі: ДК 021:2015 03410000-7 "Деревне паливо" (паливні брикети для потреб опалення комунальної установи) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: Для документального підтвердження наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання брикетів: договір купівлі-продажу (або інший договір що підтверджує набуття права власності) та витяг (інформація) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, датований не раніше 2019 року, чинний договір(ори) оренди/найму/лізингу/про надання послуг (якщо учасник користується ним або залучає його на договірних засадах). І скан-копію оцінки протипожежного стану складу, видану уповноваженою організацією згідно норм чинного законодавства, що має відповідну ліцензію. Згідно Тендерної Документації Замовника: Предметом Закупівлі є ДК 021:2015: 09111400-4 — Деревне паливо (Паливні брикети з твердих порід деревини) За результатом процедури закупівлі із переможцем укладається договір на закупівлю товару. Ми закуповуємо Паливні брикети з твердих порід деревини у виробника та безпосередньо поставляємо до покупця(замовника) без складування товару на складських приміщень та/або спеціальних майданчиках. Встановлена Замовником вимога щодо наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання брикетів є дискримінаційною стосовно тих учасників, які безпосередньо транспортують товар від виробника до замовника, без зберігання на складах. Частиною першою статті 5 Закону України “Про публічні Закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України “Про публічні Закупівлі” замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України “Про публічні Закупівлі” передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно ст. 655.ЦКУ (Глава 54 КУПІВЛЯ-ПРОДАЖ): За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Згідно ч.1. ст. 662 ЦКУ Продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. З урахуванням положень Законодавства України, встановлена Замовником у Т.Д. вимога щодо наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання вугілля є неправомірною., оскільки законодавством не визначено, що суб'єкт господарювання, що здійснює продаж товарів зобов'язаний мати складські приміщення. Тому вимагаємо від Замовника виключити дану вимогу шляхом внесення відповідних змін.
Відповідь: Шановний Учасник!У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне. Відповідно до п. 2. ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Скориставшись своїм правом у п. 5.2. Замовником було встановлено кваліфікаційні критерії, зокрема, п. 5.2.1. ТД встановлюється вимога щодо матеріально-технічної бази, в тому числі, вимога щодо наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання вугілля. Враховуючи специфіку предмету закупівлі, в тому числі права, передбачені ст. 16 Законом, замовник хоче пересвідчитись в наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання вугілля. Звертаємо увагу, що замовником не встановлено обмежень ні по розміру таких приміщень/майданчиків, ні по влаву власності, ні по територіальному місцезнаходженню. Разом з тим, в разі, якщо в учасника відсутні такі базові речі матеріально-технічної бази як складські приміщення та/або спеціальні майданчики для зберігання вугілля - учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та буде відхилений на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону. Додатково звертаємо увагу учасника, що небажання отримувати вищенаведені документи - не дорівнює наявності дискримінаційності у вимогах ТД.
Дата відповіді: 01.09.2022 11:04
Відповідь надана

Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, видане на ім’я учасника або виробника.

Номер: bc45a72fd476460ea9540bfbad00a27d
Дата опублікування: 26.08.2022 20:46
Опис: Згідно Додатку 1 до тендерної документації (Форма «Технічна специфікація») ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ згідно предмету закупівлі: ДК 021:2015 03410000-7 "Деревне паливо" (паливні брикети для потреб опалення комунальної установи) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, видане на ім’я учасника або виробника. Законом України "Про альтернативні види палива" визначено наступні терміни: " альтернативні види палива - тверде, рідке та газове паливо, яке є альтернативою відповідним традиційним видам палива і яке виробляється (видобувається) з нетрадиційних джерел та видів енергетичної сировини; " "нетрадиційні джерела та види енергетичної сировини - сировина рослинного походження, відходи, тверді горючі речовини, інші природні і штучні джерела та види енергетичної сировини, у тому числі нафтові, газові, газоконденсатні і нафтогазоконденсатні вичерпані, непромислового значення та техногенні родовища, важкі сорти нафти, природні бітуми, газонасичені води, газогідрати тощо, виробництво (видобуток) і переробка яких потребує застосування новітніх технологій і які не використовуються для виробництва (видобутку) традиційних видів палива; " Відповідно до ст. 5-1 Закону України “Про альтернативні види палива” До альтернативних видів твердого палива належать: продукція та відходи сільського господарства (рослинництва і тваринництва), лісового господарства та технологічно пов'язаних з ним галузей промисловості, а також гранули, брикети, деревне вугілля та вуглиста речовина, вироблені з цієї продукції та відходів, що використовуються як паливо; органічна частина промислових та побутових відходів, а також гранули та брикети, вироблені з них; торф, а також гранули та брикети, вироблені з нього. Тобто Паливні брикети з твердих порід деревини ЗГІДНО ТЕРМІНОЛОГІЇ ЗАКОНУ є альтернативним видом палива. Отже, додаткове підтвердження про належність палива до альтернативного у вигляді експертного висновку щодо наявності в палива ознак альтернативного палива не потрібне. Тому вимагаємо від Замовника виключити дану вимогу шляхом внесення відповідних змін.
Відповідь: Шановний Учасник!У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне. Відповідно до п. 3. ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З огляду на викладене, замовником в складі тендерної пропозиції встановлено вимогу щодо надання Експертного висновку щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, виданого на ім’я учасника або виробника, яка не суперечить вимогам чинного законодавства.
Дата відповіді: 01.09.2022 11:04
Відповідь надана

Свідоцтво про належність палива до альтернативного видане на ім’я учасника або виробника

Номер: 8ce1b237f38247b182c15c0e9de25ad3
Дата опублікування: 26.08.2022 18:33
Опис: Згідно Додатку 1 до тендерної документації (Форма «Технічна специфікація») ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ згідно предмету закупівлі: ДК 021:2015 03410000-7 "Деревне паливо" (паливні брикети для потреб опалення комунальної установи) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: Свідоцтво про належність палива до альтернативного видане на ім’я учасника або виробника . Законом України "Про альтернативні види палива" визначено наступні терміни: " альтернативні види палива - тверде, рідке та газове паливо, яке є альтернативою відповідним традиційним видам палива і яке виробляється (видобувається) з нетрадиційних джерел та видів енергетичної сировини; " "нетрадиційні джерела та види енергетичної сировини - сировина рослинного походження, відходи, тверді горючі речовини, інші природні і штучні джерела та види енергетичної сировини, у тому числі нафтові, газові, газоконденсатні і нафтогазоконденсатні вичерпані, непромислового значення та техногенні родовища, важкі сорти нафти, природні бітуми, газонасичені води, газогідрати тощо, виробництво (видобуток) і переробка яких потребує застосування новітніх технологій і які не використовуються для виробництва (видобутку) традиційних видів палива; " Відповідно до ст. 5-1 Закону України “Про альтернативні види палива” До альтернативних видів твердого палива належать:продукція та відходи сільського господарства (рослинництва і тваринництва), лісового господарства та технологічно пов'язаних з ним галузей промисловості, а також гранули, брикети, деревне вугілля та вуглиста речовина, вироблені з цієї продукції та відходів, що використовуються як паливо; органічна частина промислових та побутових відходів, а також гранули та брикети, вироблені з них; торф, а також гранули та брикети, вироблені з нього. Тобто Паливні брикети з твердих порід деревини ЗГІДНО ТЕРМІНОЛОГІЇ ЗАКОНУ є альтернативним видом палива. Отже, додаткове підтвердження про належність палива до альтернативного у вигляді свідоцтва не потрібне. Тому вимагаємо від Замовника виключити дану вимогу шляхом внесення відповідних змін.
Відповідь: Шановний Учасник!Згідно із Законом "Про альтернативні види палива" брикети з біомаси відносяться до твердих біологічних видів альтернативного палива:"До альтернативних видів твердого палива належать: продукція та відходи сільського господарства (рослинництва і тваринництва), лісового господарства татехнологічно пов'язаних з ним галузей промисловості, а також гранули, брикети, деревне вугілля та вуглиста речовина, вироблені з цієї продукції та відходів, що використовуютьсяяк паливо…" (стаття 51 Закону №1391-XIV). Статтею 6 Закону України "Про альтернативні види палива" визначено, що належність палива до альтернативного підтверджується документом про ідентифікаціюпалива, що видається уповноваженим органом виконавчої влади в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.Виробниками альтернативних видів палива вважаються суб'єкти господарювання всіх форм власності, що виготовляють тверде, рідке та газове паливо з нетрадиційнихджерел та видів енергетичної сировини. Суб'єкти господарської діяльності, які реалізують свою продукцію, на вимогу покупця надають документ, що підтверджує якість палива тайого належність до альтернативних видів палива.Діяльність у сфері виробництва та використання альтернативного палива може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності відповідно дозаконодавства України. Суб'єкти господарювання, що використовують різні технології виробництва альтернативного палива, мають рівні права на доступ до ринку такого видупалива. Виробники альтернативного палива зобов'язані вести облік виробленого ними палива та біокомпонентів у порядку, встановленому законодавством (стаття 8 Закону №1391-XIV). Стандарти, якими встановлюються вимоги щодо якості альтернативних видівпалива, повинні забезпечувати ефективне та економічне використання енергетичного потенціалу палива. Показники споживчої якості кожного альтернативного виду паливавстановлюються у відповідних стандартах. Ці показники мають бути основою для всіх розрахунків щодо альтернативних видів палива (обсяги виробництва та реалізації,техніко-економічні, комерційні та інші показники). Нормативи екологічної безпеки альтернативних видів палива та показники щодо безпеки для здоров'я і праці людейповинні перебувати в межах, встановлених законодавством для традиційних видів палива (стаття 11 Закону №1391-XIV).Постановою КМУ від 05.10.2004 №1307 "Про порядок видачі свідоцтва про належність палива до альтернативного" визначено, що свідоцтво про належність паливадо альтернативного видається Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження у встановленому порядку. Це свідоцтво видається строком на два роки.Держенергоефективності має забезпечити ведення реєстру альтернативних видів палива. Таким чином, з огляду на наявність державного регулювання даного питання та наявності законодавчо регульованої процедури видачі Свідоцтва – твердження про дискримінаційність даної вимоги є невірним.
Дата відповіді: 01.09.2022 11:03