-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія - ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія - ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія)
Торги не відбулися
1 380 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 800.00 UAH
Період уточнення:
12.08.2022 14:39 - 18.08.2022 00:00
Відповідь надана
щодо комерційної пропозиції
Номер:
1b12df7087e549098d1c60f3277df11f
Дата опублікування:
17.08.2022 12:05
Опис:
Шановний Замовник.
В п.4.12 проекту договору чітко прописано, яку інформацію має містити Комерційна пропозиція. Додатка до проекту договору "Комерційна пропозиція" вами не оприлюднено. Тобто текст договору не відповідає додаткам, які є невід'ємною частиною цього договору. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник обирає процедуру закупівлі та готує тендерну документацію, включно з проектом договору та додатками до нього, та оприлюднює таку закупівлю в електронній системі закупівель «ProZorro». Учасники (Постачальники) вивчивши вимоги тендерної документації приймають рішення щодо участі у торгах і або приймають, або не приймають умови проекту договору (з додатками) Замовника. Учасник не має права відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» пропонувати свою комерційну пропозицію. Тому або оприлюдніть заповнену комерційну пропозицію, або приберіть посилання на такий додаток з договору.
Відповідь:
Шановний учаснику! Комерційна пропозиція оформлюється під час підписання договору. ЇЇ зміст зазначено у проекті договору
Дата відповіді:
17.08.2022 14:22
Відповідь надана
додатки до договору
Номер:
7465c242586e4c1a941192b646a327bc
Дата опублікування:
17.08.2022 11:58
Опис:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник обирає процедуру закупівлі та готує тендерну документацію, включно з проектом договору та додатками до нього, та оприлюднює таку закупівлю в електронній системі закупівель «ProZorro». Учасники (Постачальники) вивчивши вимоги тендерної документації приймають рішення щодо участі у торгах і або приймають, або не приймають умови проекту договору (з додатками) Замовника.
За результатами торгів проект договору, з додатками підписується Сторонами і зміни до нього можливо внести виключно на підставі ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, додатки до договору постачання електричної енергії споживачу мають бути запропоновані (повністю заповнені) Замовником.
Учасники зобов’язані ознайомитись з усіма умовами тендерної документації Замовника, додатки до договору, є документами тендерної документації з якою Замовник (з невідомих причин) не ознайомлює Учасника. Така позиція Замовника може говорити про можливі домовленості з іншими учасниками ринку.
Пропонуючи до ознайомлення пустий аркуш з назвою «Комерційна пропозиція» Ви порушуєте ст.164-14 КУАпП, що тягне за собою накладення штрафу від 25000 до 51000. Підписувати пустий аркуш не буде жоден учасник, а підписання такого додатку в іншій редакції, відмінній від наданої в оголошенні є порушення вищезазначеної статті.
Дякуємо.
Відповідь:
Шановний учаснику! Комерційна пропозиція оформлюється під час підписання договору. ЇЇ зміст зазначено у проекті договору
Дата відповіді:
17.08.2022 14:22
Відповідь надана
ІКЦ
Номер:
062986154a19410da229757f15e1f19e
Дата опублікування:
17.08.2022 11:56
Опис:
Шановний Замовнику, пропонуємо Вам змінити розділ 10 Договору «Порядок розв'язання спорів», у зв’язку з тим, що умови даного розділу носять дискримінаційний характер, а саме: Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії мають обмежену кількість учасників ринку електроенергії, це ті учасники, які постачають електричну енергію побутовим споживачам.
Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018року №312 (далі - Правила), п.8.3.17 Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Більшість учасників обслуговує менше 50000 споживачів, отже - Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів та кол-центрів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. п.8.3.6. Правил - Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Додаток 5 до Правил роздрібного ринку електричної енергії «ПРИМІРНИЙ ДОГОВІР про постачання електричної енергії споживачу», а не ТИПОВИЙ ДОГОВІР, отже може бути змінений.
Рекомендуємо даний розділ викласти в наступній редакції:
«Спори та розбіжності, що можуть виникнути із виконання умов цього Договору, у разі якщо вони не будуть узгоджені шляхом переговорів між Сторонами, вирішуються шляхом досудового врегулювання спорів.
Якщо спори і розбіжності не будуть урегульовані шляхом переговорів та шляхом досудового урегулювання спорів, їх вирішення здійснюється у судовому порядку відповідно до чинного законодавства України.»
Дякуємо
Відповідь:
Шановний учаснику! В ТД будуєть внесені зміни
Дата відповіді:
17.08.2022 14:20
Відповідь надана
власний центр обслуговування споживачів (клієнтів)
Номер:
4c82dae007554e4e89c78179a0b88f31
Дата опублікування:
17.08.2022 11:55
Опис:
Шановний Замовнику.
Вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги. В разі не усунення Вами дискримінаційних вимог в обов’язковому порядку будемо звертатись до АМКУ зі скаргою.
Дискримінаційні вимоги полягають в наступному:
п.5.1.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. «Довідка про власний центр обслуговування споживачів (клієнтів)»
Відповідно до п.8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії - Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п.8.3.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії – споживач може звернутись зі зверненням/скаргою/претензією до електропостачальника через офіційний веб-сайт без проведення особистого прийому споживачів.
Відповідно до п.8.3.11 Правил роздрібного ринку електричної енергії - Учасник роздрібного ринку розглядає звернення/скаргу/претензію в найкоротший строк, але не більше 30 календарних днів з дати отримання звернення/скарги/претензії, якщо менший строк не встановлено чинним законодавством, цими Правилами, Кодексом системи передачі та Кодексом системи розподілу. Якщо під час розгляду звернення (скарги/претензії) необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку, строк розгляду звернення/скарги/претензії призупиняється на час проведення технічної перевірки або експертизи, про що повідомляється споживач, який подав звернення (скаргу/претензію). Відлік перебігу строку розгляду у цьому разі поновлюється з дати отримання результатів технічної перевірки або експертизи, про що повідомляється споживач, який подав звернення (скаргу/претензію). При цьому загальний строк розгляду зазначеного звернення (скарги/претензії) не може перевищувати 45 днів. Звернення (скарги/претензії) побутових споживачів, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються першочергово. Електропостачальник розглядає звернення споживачів щодо перевірки правильності рахунку за електричну енергію, а оператор системи - рахунку за послуги з розподілу (передачі) електричної енергії, у строк до 5 робочих днів з дня отримання ними такого звернення. Разом із відповіддю споживачу надається інформація щодо альтернативних механізмів та шляхів вирішення відповідних спорів (питань) та контактні дані відповідальних органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб, уповноважених розглядати такі звернення/скарги/претензії.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч.11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у одних Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Дякуємо
Відповідь:
Шановний учаснику! У підпункті 1.1. п. 1 "Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції" розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" є вимога: "Довідка в довільній формі, в якій зазначити інформацію про те, чи є обов’язковим для учасника створення Центру обслуговування споживачів (клієнтів) відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та кол-центру, який відповідає вимогам, встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» від 12.06.2018 № 373 (зі змінами)". У підпункті 1.12 цього ж пунктц та розділу зазначено: "1.12. У разі не змоги надати, хоча б одного з документів визначених в цій документації, учасник має надати пояснення з посиланням на норми діючого законодавства, які містять обґрунтування підстав ненадання вказаних документів.". Тобто, якщо Вам не обов'язково створювати центр обслуговування споживачів (клієнтів), то Ви подаєте вищезазначену довідку, в якій також зазанчаєте: "На підставі вищезазначеного ми не подаємо в складі тендерної пропозиції довідку відповідно до підпункту 5.1.5 пщункту 5 "Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону" розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції".
Дата відповіді:
17.08.2022 12:56
Відповідь надана
тариф на послуги з розподілу електричної енергії
Номер:
e0d2f612e1364e628262d06cfb591533
Дата опублікування:
17.08.2022 11:50
Опис:
Шановний замовник.
Просимо Вас повідомити чи врахований в складі очікуваної вартості предмету закупівлі тариф на послуги з розподілу електричної енергії?
Якщо з розподілом, то визначте, будь ласка, «Послуги з розподілу електричної енергії сплачуються через Постачальника».
Якщо без розподілу, то визначте, будь ласка, «Послуги з розподілу електричної енергії сплачуються оператору системи розподілу самостійно».
Відповідно до постанови НКРЕКП від 17.12.2021року №2598 становить для 1 класу – 0,10375 грн. без ПДВ за 1 кВт/год; для 2 класу – 0,43872 грн. без ПДВ за 1 кВт/год.
Ознайомитись з постановою Ви можете за посиланнями
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2598874-21#Text
Та https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/promislovist/tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-nepobutovih-spozhivachiv/tarifi-na-poslugi-z-rozpodilu-elektrichnoyi-energiyi/tarifi-na-poslugi-z-rozpodilu-elektrichnoyi-energiyi-shcho-diyut-z-01-sichnya-2022-roku
Дякуємо
Відповідь:
Шановний учаснику! У п. 8 Додатку 2 до тендерної документації зазначено: Оплата оператору систем розподілу – здійснюється самостійно Споживачем по відповідним договорам. Тобто, електрична енергія закуповується без розподілу.
Дата відповіді:
17.08.2022 12:45
Відповідь надана
клас напруги
Номер:
f6616a12466547598fa5073bff160039
Дата опублікування:
17.08.2022 11:49
Опис:
Шановний Замовник.
Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання. Дана інформація потрібна для проведення розрахунку і визначення вартості товару.
Дякуємо!
Відповідь:
Шановний учаснику! Ми маємо 2 клас напруги
Дата відповіді:
17.08.2022 13:11
Відповідь надана
група А
Номер:
72ba685aeb4d4ed0b2a69d03637c8297
Дата опублікування:
17.08.2022 11:49
Опис:
Шановний Замовник.
На Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи "А" - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам.
Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту.
Дякуємо.
Відповідь:
Шановний учаснику! У зв'язку з військовим станом ми не можемо надати погодинний графік. Місячний від 40 до 70 тис. кВт/год. по цим точкам.
Дата відповіді:
17.08.2022 13:13
Відповідь надана
щодо підпису КЕП
Номер:
7defc5f1f2184c45aa68882867d1ea27
Дата опублікування:
17.08.2022 11:48
Опис:
Шановний Замовнику!
Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ЕЦП/УЕП.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ЕЦП/УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи.
І КЕП, і ЕЦП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції.
Відповідно до Постанови від 24 травня 2022 р. № 617 на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
Також в тендерній документації чітко визначено, що «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.», а далі по тексту, в порушення Закону, вимагається підписання документів кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Відповідно багато учасників, які є приватними юридичними особами, ще не встигли зробити (у зв’язку з військовим станом в країні) кваліфіковані електронні підписи (КЕП). Тож вимагаючи підписати пропозицію саме КЕП Замовник таким чином зменшує конкуренцію на своєму тендері.
До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/ЕЦП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників.
Дякуємо
Відповідь:
Відповідно до умов тендерної документації Тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та ст. 12 «Про публічні закупівлі» та п. 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 № 1082, тобто повинна містити накладений КВАЛІФІКОВАНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС (КЕП) учасника закупівлі, який підписав/подав документи пропозиції/пропозицію. Файл накладеного КЕП повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify.
Відповідно до частини 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 № 1082 Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Накладання Удосконалених підписів на тендерні документи наказом не передбачено!!!!
Деякі учасники у відповідь подають скаргу, посилаючись на те, що до 5 березня 2022 року можуть користуватися УЕП і називають вимогу щодо необхідності використання КЕП дискримінаційною. Проте практику АМКУ з цього питання вже чітко визначено: УЕП не можна вважати аналогом КЕП. А оскільки отримати кваліфікований підпис можна у будь-якому АЦСК, вимога не є дискримінаційною.
Тому, Ваша вимога є безпідставною, а при подачі тендерної пропозиції, потрібно звернути увагу саме те, який підпис передбачено тендерною документацією.
Дата відповіді:
18.08.2022 11:11