-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 4
Електрична енергія
Закупівля здійснюється, відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 "Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану" (зі змінами).
Завершена
2 475 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 375.00 UAH
Період уточнення:
11.08.2022 17:43 - 17.08.2022 00:00
Відповідь надана
проект договору
Номер:
97165dea2ded46f481e5bf2c79048644
Дата опублікування:
15.08.2022 18:13
Опис:
Підпунктом 2 пункту 13.5 проекту договору зазначено «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів». Однак, умовами проекту договору не визначено, які саме порушення умов договору Сторони визнають суттєвим порушенням.
Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії".
Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно.
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства.
Підпункт 2 пункту 13.5 порушено вимоги ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії" щодо чіткості і ясності положень умов договору.
Просимо надати Ваше бачення вказаного положення (список ймовірних суттєвих порушень). Чи можє Постачальник, вважати суттєвим порушенням умов договору непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»?
Також просимо звернути уваги на правову позицію Верховного Суду у складі Об’єднаної Палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 753/11000/14-ц, провадження № 61-11сво17 (ЄДРСРУ№ 73500675) від 18 квітня 2018 року де зазначено, що «аналіз змісту договору купівлі-продажу свідчить, що правила встановленні статтею 213 ЦК України не дають можливості визначити справжній зміст відповідної умови договору купівлі-продажу щодо порядку проведення розрахунку, тому потрібно застосовувати тлумачення contra proferentem. Contra proferentem (лат. verba chartarum forties accipiuntur contra proferentem – слова договору повинні тлумачитися проти того, хто їх написав). Особа, яка включила ту або іншу умову в договір, повинна нести ризик, пов'язаний з неясністю такої умови. Це правило застосовується не тільки в тому випадку, коли сторона самостійно розробила відповідну умову, але й тоді, коли сторона скористалася стандартною умовою, що була розроблена третьою особою.
Відповідь:
Доводимо до Вашого відома, що споживач не має наміру порушувати умови Договору. Так, по факту, список ймовірних суттєвих порушень викладено у п.13.7 Договору, а саме: зміна власника об’єкта Споживача; зміна електропостачальника. Також, ймовірними суттєвими порушеннями умов Договору можуть бути наслідком форс-мажорних обставин, що можуть виникнути не з вини Споживача, але вплинути на істотні умови Договору.
Дата відповіді:
15.08.2022 19:46
Відповідь надана
Щодо відповіді на запитання
Номер:
f68669cf17d04351bc9db204d674a99d
Дата опублікування:
15.08.2022 16:27
Опис:
Шановний замовнику
П 2.ч.5 ст 41 ЗУ звучить так
"збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;"
Просимо внести відповідні зміни
Відповідь:
Відповідно до ст.626, ЦКУ Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Так, у п.13.11 Договору викладені усі необхідні істотні умови, а чинне законодавство не передбачає копіювання повного тексту норм закону. Відповідно, внесення змін до Договору (повне копіювання норми закону) не є обов’язковим.
Дата відповіді:
15.08.2022 19:58
Відповідь надана
заява приєднання до договору
Номер:
73846cb9495c439d847010573da78578
Дата опублікування:
15.08.2022 13:26
Опис:
Запропонована Вами Заява-приєднання застосовується між Сторонами виключно при приєднанні Споживача до публічного договору. Ви не приєднуєтесь до публічного договору, а укладаєте договір відповідно до результатів аукціону, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», отже формулювання додатку №1 до Договору не відповідає фактичним Вашим діям. Пропонуємо викласти зміни в наступній редакції: «Керуючись Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку), та ознайомившись з умовами договору про постачання електричної енергії споживачу №__________ від «__» ___________ 20__р. (далі – Договір), приєднуюсь до умов вказаного Договору з такими нижченаведеними персоніфікованими даними. Персоніфіковані дані Споживача:» 4. Просимо Вас доповнити бланк Заяви-приєднання пунктом 8 (в таблиці) «Попередній Постачальник», дана інформація необхідна для надання інформації оператору систему розподілу при виконанні укладеного договору та можливості постачання Вам електричної енергії.
Відповідь:
Шановний Учаснику. Ваше питання буде розглянуто та прийнято відповідне рішення.
Дата відповіді:
15.08.2022 20:46
Відповідь надана
п 13.4 договору
Номер:
69b95533f5404a4f958f671adc6ad062
Дата опублікування:
15.08.2022 13:21
Опис:
Шановний замовнику, провимо п 13.4 13.11. збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. ВИКЛАСТИ В ДІЮЧІЙ РЕДАКЦІЇ ЗАКОНУ
Відповідь:
Шановний Учаснику, будь ласка, уважно перечитайте п.13.11.
Дата відповіді:
15.08.2022 16:11
Відповідь надана
комерційна пропозиція
Номер:
f7edb11509eb48aaa5197c304359a5c0
Дата опублікування:
15.08.2022 13:19
Опис:
Шановний Замовнику. Відповідно до пункту 3 комерційної пропозиії, що є додатком 2 до проекту договору 3. Термін надання рахунку, акту купівлі-продажу – щомісячно до 5 числа (включно) місяця наступного за розрахунковим та п 5.8. ДОГОВОРУ По закінченню розрахункового місяця на підставі даних комерційного обліку Споживача, Постачальник надсилає Споживачу поштою до 05 числа (включно) місяця, наступного за розрахунковим, Акт купівлі-продажу електричної енергії підписаний зі свого боку у 2-х примірниках.
Відповідно до п. 4.12. ПРРЕЕ, та постанови НКРЕКП «Про затвердження Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період» від 28.12.2018 № 2118, а саме, п. 6.8.-6.12. де вказано, що до 16.00 7 числа М+1 ОСР/НЕК надають електропостачальникам на узгодження фактичні (звітні) обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М, у тому числі з розбивкою по площадках вимірювання групи "а" та групи "б". До 16.00 8 числа М+1 ОСР/НЕК та електропостачальники узгоджують фактичні сумарні обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М. Отже, звірення фактичних обсягів споживання електричної енергії споживачем між учасниками ринку електричної енергії здійснюється лише до 8 числа, що унеможливлює постачальника надавати рахунок/акт приймання-передачі з фактичними даними споживання до 5 числа. Пропонуємо замінити слорвосполучення "до 5 числа" на "до 10 числа" місяця наступного за розрахунковим.
Відповідь:
На Ваше звернення повідомляємо наступне: строк на який Ви посилаєтесь є граничним, що не виключає можливість узгодження фактичних сумарних обсягів до 5 числа із ОСР. Замовник передає звіт про покази всіх засобів обліку (лічильників) за розрахунковий місяць надає ОСР в перший день наступного розрахункового періоду. Визначення більш тривалого терміну подання первинних документів зумовить необхідність збільшення (відстрочення) строків сплати рахунків за фактично спожиту електричну енергію. Водночас, звертаємо Вашу увагу на те, що проект договору не передбачає застосування будь яких санкцій у разі порушення зазначених строків Постачальником, а у разі їх зміни, строк оплати вартості фактичного споживання до 10 числа місяця наступного за розрахунковим (протягом двох днів) є неможливим, , що може бути наслідком застосування до Замовника пені передбаченої п. 7 Комерційної пропозиції, яка є Додатком №2 до проєкту Договору.
Дата відповіді:
15.08.2022 19:00
Відповідь надана
Строк дії договору
Номер:
e28af1d2ff2a45929f8ed6cff7aacfbc
Дата опублікування:
15.08.2022 13:12
Опис:
Шановний замовнику, згідно Вашого оголошення строк посточання до 30 вересня 2022 року. в Проекті договору а саме комерційна пропозиція додаток 2 до договору п. 9 Термін дії Договору та умови пролонгації Набирає чинності з моменту підписання та укладається на строк до 31.12.2022 року. просимо вірно вказати термін посточання.
Відповідь:
Шановний Учаснику, строк постачання товару та термін дії Договору - різні речі. В оголошенні все вказано вірно.
Дата відповіді:
15.08.2022 16:03
Відповідь надана
загальне питання
Номер:
a9603abbb1d1492cab2784522f8cc9ae
Дата опублікування:
15.08.2022 13:10
Опис:
Шановний Замовник. Положення статті 631 ЦКУ можна застосувати тільки в договорах, що укладаються за результатами проведення переговорної процедури закупівлі (з підстав, що визначені пунктами 2, 4, 5 частини другої статті 40 Закону). А в договорах, що укладаються за результатами конкурентних процедур закупівель та переговорної процедури закупівлі (згідно з пунктами 1, 3, 7 частини 2 статті 40 Закону) не можна встановити, що умови договору застосовуються до відносин між контрагентами, які виникли до його укладення. Договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між Замовником і Учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (пункт 6 частини першої статті 1 Закону). Детальніше про договір та його умови Ви можете прочитати за посиланням: Умови договору про закупівлю, строки укладення та оприлюднення договору Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення. Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим. Водночас переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, визначених пунктами 2, 4, 5 частини другої статті 40 Закону, які передбачають укладання договору про закупівлю товарів, робіт або послуг, що можуть бути надані (поставлені/виконані) тільки певним суб’єктом. Тому, сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення у зазначених випадках. Тобто мова йде про ті випадки, коли Замовник не мав альтернативного постачальника. Ваша закупівля не переговорна процедура, а СПРОЩЕНА ПРОЦЕДУРА, отже положення ч.3 ст.631 ЦКУ не можливо застосовувати до даної закупівлі. Положення ч.3 ст.631 ЦКУ, для договорів укладених за результатами конкурентних процедур, можуть бути застосовані для додаткових угод, відповідно до чинного законодавства. Дякуємо.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Ваше звернення взято до уваги. Проте, чинним законодавством не передбачена пряма заборона щодо заборони застосування норми ч.3 ст.631 ЦКУ до спрощеної закупівлі.
Дата відповіді:
15.08.2022 20:09
Відповідь надана
проект договору
Номер:
280f9958e4314bab832b6e2cc5d85642
Дата опублікування:
15.08.2022 13:06
Опис:
Шановний замовнику Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник обирає процедуру закупівлі та готує тендерну документацію, включно з проектом договору та додатками до нього, та оприлюднює таку закупівлю в електронній системі закупівель «ProZorro». Учасники (Постачальники) вивчивши вимоги тендерної документації приймають рішення щодо участі у торгах і або приймають, або не приймають умови проекту договору (з додатками) Замовника. За результатами торгів проект договору, з додатками підписується Сторонами і зміни до нього можливо внести виключно на підставі ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Форма та спосіб укладення договору про постачання електричної енергії споживачу, а саме перший абзац говорить виключно про договір приєднання. Проводячи процедуру, Ви не приєднуєтесь до умов договору, який оприлюднений постачальниками на власних веб-сторінках. Єдиний критерій оцінки згiдно даної процедури є цiна (питома вага критерiю - 100%). Отже, посилання на приєднання до договору є незаконним, враховуючи вимоги Закону України "Про публічні закупівлі". Отже приберіть посилання на приєднання до договору та пропишіть "Форма та спосіб укладення договору про постачання електричної енергії споживачу" відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі".
Змінити формулювання щодо публічності договору, а також вибору (обрання) комерційної пропозиції Постачальника по всьому тексту проекту договору, а саме: п.1.1. викласти в новій редакції «Цей Договір встановлює порядок та умови постачання електричної енергії як товарної продукції Споживачу Постачальником.» в п.1.2. видалити «та є однаковими для всіх споживачів»; в п.5.1. видалити «обраною Споживачем»; в п.5.2. «комерційної пропозиції Постачальника» замінити на «комерційної пропозиції»; в п.5.12. видалити «обраною Споживачем»; в п 5.12. останній абзац викласти в наступній редакції «Після підписання комерційної пропозиції внесення змін до неї можливе лише за згодою сторін або в порядку, встановленому чинним законодавством.»; в п.6.1. видалити «1) обирати спосіб визначення ціни за постачання електричної енергії на умовах, зазначених у комерційній пропозиції, обраній Споживачем»; в п.7.2. видалити «3) забезпечити наявність різних комерційних пропозицій з постачання електричної енергії для Споживача;» в п.13.1. видалити «яку обрав Споживач»; в п.13.4. видалити «обраною Споживачем».
Відповідь:
Шановний Учаснику. Ваше питання буде розглянуто та прийнято відповідне рішення.
Дата відповіді:
15.08.2022 20:45
Відповідь надана
ЩОдо статусу постачальника
Номер:
d43a863ed14c4b369aa5b80b2d4878f9
Дата опублікування:
15.08.2022 11:37
Опис:
Шановний замовнику, згідно Ваших вимог до учасника , а саме надати : Гарантійний лист про те, що Учасник не набував статусу
«дефолтного» та «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307; Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2022 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлення в тендерній документації вимог, щодо надання гарантійного листа про те, що учасник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників , а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307, у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року № 1168: «п.1.7.1. Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Переддефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня, наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. п.1.7.2. При набутті статусу «Переддефолтний» АР на період існування такого статусу: 1) надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний»; 2) публікує повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний» на вебсайті АР; 3) призупиняє реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії учасником ринку; 4) кожного дня (о 18:00) скасовує реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії на післязавтра; 5) використовує фінансові гарантії, що надаються учасником ринку, для покриття його заборгованості перед ОСП; 6) установлює нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН та ВДР для такого учасника ринку; 7) якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Переддефолтний» кожного банківського дня (о 12:00) направляє до уповноважених банків довідку, що містить інформацію щодо повного та скороченого найменування учасника ринку або ПІБ (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець), ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа - підприємець), розмір простроченої електропостачальником оплати вартості його небалансів електричної енергії. … 1.7.5. На період існування статусу «Дефолтний» АР вживає до такого учасника ринку такі заходи:1) надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Дефолтний»;2) публікує на офіційному вебсайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Дефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу;3) зупиняє майбутні та скасовує діючі реєстрації ДД щодо продажу електричної енергії учасникам ринку;4) установлює нульовий обсяг продажу електричної енергії на РДН та ВДР для такого учасника ринку;5) якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку;6) якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Дефолтний» кожного банківського дня о 12:00 направляє до уповноважених банків довідку, що містить інформацію щодо повного та скороченого найменування учасника ринку або ПІБ (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець), ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа - підприємець) та кінцевий розмір простроченої електропостачальником оплати вартості його небалансів електричної енергії. Зважаючи на вищевказане та враховуючи, що ми як підприємство, яке здійснює важливу соціальну функцію із забезпечення електричною енергією бюджетних споживачів, та з метою забезпечення гарантійного та безперебійного в подальшому постачання електричної енергії Замовнику в чітко визначений в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі строк, зацікавлені в закупівлі електричної енергії виключно у надійного Учасника (постачальника електричної енергії), який в процесі своєї діяльності сумлінно виконує свої зобов’язання відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року № 1168, та не набував статусу "дефолтного" або "переддефолтного". Учасник, який набував такий статус, але був його позбавлений на момент проведення закупівлі, має право брати участь у спрощеній закупівлі на рівних умовах. Вимога щодо надання гарантійного листа у складі пропозиції Учасника не є дискримінаційною, оскільки Замовник не обмежує конкуренції та участі у спрощеній закупівлі Учасника, який перебував у статусі "переддефолтний", "дефолтний", а лише вимагає надати відповідну інформацію.
Дата відповіді:
15.08.2022 19:22
Відповідь надана
Щодо вимог
Номер:
1a6f98bcc96f46c8b68dec9b6b1ace1c
Дата опублікування:
12.08.2022 15:08
Опис:
Шановний Замовник. Просимо внести зміни в абзац 9 п. 14 оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Учасник має надати у складі пропозиції: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців (або копія) (дата видачі витягу не повинна перевищувати 1 (один) місяць до дати подачі пропозиції». Дану вимогу неможливо виконати, оскільки Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань перестав працювати з початком військової агресії рф. Слава нації!!!
Відповідь:
Шановний Учаснику! Поки реєстр не відновив роботу, отримати витяг можна в Опендатаботі. Смерть ворогам!!!
Дата відповіді:
12.08.2022 15:48