• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Розроблення технічної документації щодо проведення інвентаризації земель с.Черляни Городоцької міської ради, м.Городка та прилеглої до м.Городка території Городоцької міської ради Львівського району Львівської області

Завершена

1 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 500.00 UAH
Період уточнення: 10.08.2022 16:53 - 26.08.2022 00:00
Відповідь надана

усунути дтскримінаційні умови щодо учасників

Номер: 0e596869cf6345dbb1e4ff1b8a25080a
Дата опублікування: 12.08.2022 10:58
Опис: Учасник планує взяти участь у Процедурі закупівлі (по лот 1 та лот 2)і тому ознайомившись із тендерною документацією (надалі – документація) виявили в ній положення, які обмежують принцип конкуренції при здійсненні державних закупівель та дискримінують учасників процедури. Додаток №1 до тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника, встановленим у тендерній документації, кваліфікаційним критеріям» вважаємо, що встановлено дискримінаційні умови. Замовник вимагає довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи та відтиском печатки Учасника (у разі її використання) про наявність у власності/користуванні Учасника відповідного обладнання, матеріально-технічної бази, які необхідні для надання послуг, а саме: - приймачі GNSS – не менше 3-х одиниць.; - електронні тахеометри – не менше 3-х одиниць; - комп’ютери в комплекті (робочі станції) – не менше 10-ти одиниць; - широкоформатний принтер (плотер) формату А-0 – не менше 1 одиниці; - широкоформатний сканер формату А-0 – не менше 1 одиниці; - безпілотні літальні апарати для аерознімання, обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двочастотним високоточним GNSS приймачем, із частотою отримання даних не менше 10 Гц– не менше 2-х одиниць; - ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою - не менше ніж на 10 робочих місць. Надати довідку з підтвердженням кількості робочих місць від виробника. - ліцензійне програмне забезпечення (геоінформаційна система), функціонал якого призначений для реєстрації земельних ділянок, суб’єктів права, обмежень та інших документів, ведення чергових планів та карт, виконує комплекс проектних та земельно-кадастрових робіт від обробки геодезичних вимірів до створення файлу обміну земельно-кадастрової інформації, реєстраційної картки та державного акту. Для підтвердження наявності відповідного програмного забезпечення Учасник повинен надати ліцензії з підтвердженням даного функціоналу. - програмне забезпечення для обробки GNSS-даних, що підтверджується сканкопією ліцензії на використання програмного забезпечення; Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Завідома встановлено вимоги, які обмежують коло учасників та надають перевагу учаснику «монополісту» з яким попередньо у замовника закупівлі відбулася «змова». Згідно з частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому просимо привести у відповідність даний пункт додатку та надати учасникам можливість представити довідки та підтвердження їхньої матеріально- технічної бази для вчасного та якісного виконання робіт(послуг). В рекоментаціях Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» надмірні або надто деталізовані вимоги - Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести. У п. 1.2. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. ЗАМОВНИК вимагає довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи та відтиском печатки Учасника (у разі її використання) щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, із зазначенням спеціальності, кваліфікації та досвіду (стажу роботи на займаній посаді на підприємстві) по кожному працівнику. Довідка повинна обов'язково містити інформацію про таких фахівців: - сертифіковані інженери - землевпорядники – не менше 3-х осіб ( за основним місцем роботи); - сертифіковані інженери-геодезисти – не менше 3-х осіб ( за основним місцем роботи); У відповідності до статті 26 ЗУ «Про землеустрій», Розробниками документації із землеустрою є: -юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; {Абзац другий частини другої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 711-IX від 17.06.2020} -фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. {Частина друга статті 26 в редакції Законів № 5394-VI від 02.10.2012, № 367-VII від 02.07.2013} Просимо вищенаведений додаток №1 та вказаний п. 1.2. привести у відповідність до наказу від 11.04.2013 №255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» та статті 26 ЗУ «Про землеустрій» та вилучити з документації вимогу щодо наявності сертифікованих інженерів-землевпорядників, інженерів-геодезистів в такій кількості за основним місцем роботи. В п. 1.3. Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Замовник вимагає довідку на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника (у разі її використання), що містить інформацію про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів в період 2019-2021 років, а саме: - договір з надання послуг інвентаризації земель населених пунктів – не менше 3-х договорів, в тому числі послуги щодо проведення інвентаризації земель міста або його частини - не менше 1-го договору; - договір з надання послуг геодезичних/ землевпорядних/ топографічних/ картографічних робіт з використанням геоінформаційних систем і передача робіт за результатом такого договору у форматі, який дає можливість публікувати результати робіт в геоінформаційній системі та/або договір, предметом якого є переведення даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою (геодезичних/ топографічних /картографічних робіт) у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі – не менше 3-х договорів. Така вимога є дискримінаційною з огляду на наступне: Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право вимагати від учасників подання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Однак, згідно з частиною 4 статті 22 цього ж Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до статті 35 Закону України «Про землеустрій»- Інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об’єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. {Частина перша статті 35 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}. та статті 57 вище вказаного Закону, в якій визначено склад та зміст технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, виходить, що склад та зміст документацій із землеустрою залишаються незмінними незалежно від цільового призначення земельної ділянки (відповідно до Наказу Держкомзему «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель» № 548 від 23.07.2010 р.) та її форми власності. Повідомляємо, що Замовник встановивши вищезазначений кваліфікаційний критерій порушив наше право на участь у закупівлі, порушив принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них визначений пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та штучно зменшив потенційну кількість учасників закупівлі, в результаті Ми, як Учасник, не маємо змоги прийняти участь у Закупівлі. Враховуючи вищезазначене, вимога щодо аналогічного договору є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи здійснення закупівель, визначені статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв'язку з викладеним вимагаємо усунути правопорушення в процедурі закупівлі шляхом внесення змін до документації . Наполегливо просимо, витрачений час та ресурси, спрямувати на усунення невідповідностей в законодавстві, а не на підготовку відписки та спростування фактів грубого порушення законодаства у сфері закупівель послуг!
Відповідь: Шановиний Учаснику, вивчивши питання, повідомляємо, що відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Керуючись пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» також передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.02.2017 N3302-06/3812-06 та коментаря до законодавства України про публічні закупівлі в межах проекту «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» (грудень 2016), а саме до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Щодо встановлення кваліфікаційного критерію про наявність матеріально-технічної бази повідомляємо наступне. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази – зазначений критерій є підтвердженням для Замовника, що потенційний Виконавець має необхідні для здійснення постачання, надання послуг або виконання робіт обладнання та інше матеріально-технічне забезпечення, яке дозволить в повному обсязі та в строк виконати всі зобов’язання за договором про закупівлю. Зазначаємо, що загальна кількість матеріально-технічної бази необхідної для надання послуг сформовано Замовником з урахуванням великого обсягу робіт з інвентаризації земель які необхідно виконати за досить короткий проміжок часу. Замовник вважає, що виконання послуг із залученням мінімальної кількості матеріально-технічної бази та обладнання, враховуючи територію Городоцької міської ради великої площі, може призвести до ускладнень, труднощів у виконанні послуги за договором, а отже, через порушення умов договору, може призвести до розірвання договору. Так, враховуючи обсяги робіт, вбачається за доцільне надавати послуги не менш ніж 2-ма або 3-ма геодезичними бригадами. Таким чином, окремі геодезичні бригади не залежать один від одного, кожна має у вільному доступі все необхідне обладнання, а також вони виконують роботу паралельно, що у свою чергу має гарантувати Замовнику відсутність затримки надання послуг. До того ж, надання послуг за даною закупівлею за відсутності широкоформатних принтерів, комп’ютерів та відповідного ліцензійного ПЗ тощо (зважаючи на процес виготовлення технічної документації з інвентаризації земель та на перелічені у технічному завданні результати робіт, які мають бути передані Замовнику) є, на нашу думку, в принципі неможливим. Щодо встановлення кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, повідомляємо наступне. Відповідно до технічного завдання до закупівлі, роботи з інвентаризації земель включають обстежувальні, топографо-геодезичні та проектно-вишукувальні роботи, складання і оформлення технічної документації в паперовій та електронній (цифровій) формі. Згідно норм ЗУ «Про топографо-геодезичні і картографічну діяльність», в разі наявності в складі суб’єкта господарювання за основним місцем роботи сертифікованого інженера-геодезиста то даному суб’єкту надається право здійснювати діяльність виключно з проведенням топографо-геодезичних робіт. Згідно статті 5-1 даного Закону, для отримання відповідного сертифікату інженера-геодезиста складають кваліфікаційний іспит, яким підтверджується професійна компетентність особи, рівень кваліфікації і знань як виконавця топографо-геодезичних робіт. Сертифіковані відповідно до цього Закону інженери-геодезисти, зобов’язані періодично в установленому порядку підвищувати свою кваліфікацію, для забезпечення якісного проведення топографо-геодезичних робіт. Також, сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних робіт. Звертаємо вашу увагу, що даним Законом не обмежено відповідного суб’єкта господарювання щодо наявності в його складі за основним місцем роботи і більшої кількості сертифікованих інженерів-геодезистів для якісного проведення виключно топографо-геодезичних робіт у великих обсягах. Отже, з огляду на діючі норми законодавства вбачається, що замовник не позбавлений права самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників. Викладені у запитанні кваліфікаційні критерії ніяк не обмежують потенційних виконавців та не є дискримінаційними, отже тендерна документація відповідає приписам Закону. Вважаємо за необхідне також зазначити наступне. Відповідно до Технічного завдання, загальна площа топографо-геодезичних знімань складає більше 2110 га, при цьому строк виконання всіх робіт – менше 4 місяців, що, на нашу думку, в принципі унеможливлює ситуацію, коли потенційний Виконавець має лише 1 висококваліфікованого та досвідченого спеціаліста з геодезії, яким і є сертифікований інженер-геодезист. Все те саме стосується і профільних спеціалістів, якими є сертифіковані інженери-землевпорядники - Замовник вважає, що виконання послуг із залученням мінімальної кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників може призвести до ускладнень, труднощів у виконанні послуги за договором, а отже, через порушення умов договору, може призвести до розірвання договору. Зазначаємо, що порушень вимог ч.3 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 26 Закону України «Про землеустрій» ніяким чином не відбувається. Щодо встановлення кваліфікаційного критерію про наявність досвіду виконання аналогічних договорів повідомляємо, що Ваші зауваження враховані та Замовником будуть внесені відповідні зміни у тендерну документацію.
Дата відповіді: 15.08.2022 17:07