-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) в підвальному приміщенні ЗЗСО Чорноморської селищної ради Одеського району Одеської області за адресою: вул.Гвардійська, 39-А, смт.Чорноморське, Одеський район, Одеська область
Закупівля проводиться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану»
Завершена
2 292 101.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 460.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 460.50 UAH
Період уточнення:
21.07.2022 16:32 - 27.07.2022 00:00
Відповідь надана
Просимо видалити вимогу щодо огляду
Номер:
17ea969b77514dcaaf9f7a50c59b88af
Дата опублікування:
22.07.2022 10:45
Опис:
Оголошенням до закупівлі встановлено, що учасник, під час періоду уточнення, повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження об'єкту, погодити акт з Замовником та надати скановану копію з оригіналу такого акту у складі пропозиції.
Звертаємо увагу,що дана вимога є дискримінаційною та порушує права та законні інтереси учасників.
Цією вимогою Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. У зв’язку з чим, наявні ризики впливу Замовника на коло учасників процедури закупівлі. Адже, не підписавши акт огляду об’єкта або не узгодження з Учасником дати та часу виїзду на об’єкт, не виділення уповноважених осіб для здійснення відповідного огляду Замовник зможе штучно коригувати можливість учасників брати участь у закупівлі, адже без відповідного акту пропозиція Учасника буде відхилена Замовником. Що може потягнути за собою наявність корупційної складової у відносинах між Замовником та Учасниками. Отже, саме від Замовника залежить коло осіб, які вийдуть з тендерними пропозиціями, що суперечить таким принципам закупівлі як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, ця вимога направлена саме на те, щоб Учасники понесли максимум збитків. Адже Учасникик мають з ще з не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції. Крім того, у випадку залучення учасників субпідрядних організацій, учасник має укладати договір з субпідрядними організаціями ще до подання пропозиції та визнання учасника переможцем та оплачувати простій робітників, адже огляд має робити кваліфікована особа, яка у подальшому буде фактично виконувати роботи. Вказані витрати є збитками учасника, що понесені ним, під час участі у тендері у зв’язку з порушенням прав учасника на рівне ставлення до всіх учасників закупівлі.
Відповідно до ст. 147 ГК України збитки, завдані суб'єкту господарювання порушенням його майнових прав громадянами чи юридичними особами, а також органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, відшкодовуються йому відповідно до закону.
Звертаємо увагу, що наше підприємство знаходиться за межами м. Одеса та Одеської області, відповідно нами, як потенційними учасниками будуть понесені додаткові невиправдані збитки на здійснення огляду, що ставить нас та учасників що здійснють діяльність у м. Одеса та Одеській області у не рівне становище, що суперечить таким принципам закупівлі як: ; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Звертаємо увагу, що документація містить Технічне завдання до предмету закупівлі з вичерпним найменуванням робіт і витрат, відповідно жодної необхідності виїжджати на місце ремонту не має. Кваліфіковані учасники при наявності технічного завдання зможуть визначити можливість виконати роботи та вартість таких робіт. Крім того, якщо у учасника виникнуть питання щодо об’єкту, у нього є законодавчо визначена можливість задати замовнику через систему прозоро питання, вимогу, тощо. Відповідно система прозоро створена саме для того щоб всі учасники мали рівні можливості, в тому числі аби уникнути особистих зустрічей між учасниками та замовниками до проведення закупівлі.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: UA-2021-02-22-003442-a Рішення № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021. Аналогічне рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a,.
Аналогічною є позиція ДАСУ, відповідно за результатами моніторингу № UA-M-2021-09-08-000126, оголошення № UA-2021-08-02-001396-a встановлено, що встановлення у тендерній документації вимоги щодо огляду об’єкта до моменту подання пропозицій порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням». Аналогічний висновок містить і моніторинг № UA-M-2021-01-05-000024, оголошення: № UA-2020-11-16-006274-c.
Суд повністю підтримує позицію АМКУ та ДАСУ, відповідно рішенням ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ по справі № 903/432/21 від 07 вересня 2021 року задоволено позовну заяву учасника закупівлі, пропозиція якого була відхилена у зв’язку з відсутністю у пропозиції акту огляду обєкту та визнано недійсними результати спрощеної закупівлі.
Судом встановлено, що огляд об`єкту учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду, що надає можливість Уповноваженій особі замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах учасників. Відповідно до частини 2 статті 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій / пропозицій під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій (частина 1 статті 12 Закону). Крім того, факт відсутності учасника на об`єкті до аукціону, не має жодної підстави, визначеної частиною 13 статті 14 Закону, для відхилення його пропозиції.
На підставі вище зазначеного, вимагаємо скасувати дану вимогу, або змінити формулювання на "Переможець торгів перед підписанням договору повинен оглянути об‘єкт, для підтвердження чого у складі пропозиції надається гарантійний лист, за підписом сторони учасника . Витрати на відвідування об’єкту несе Переможець із власних коштів. Питання про їх компенсацію (повернення) не може бути предметом оскарження."
Відповідь:
Доброго дня!
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні Закупівлі», Замовник в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначати іншу інформацію (документи), крім тих, які передбачені даною статтею. Замовник не погоджується, що дана вимога дискримінаційна, навіть навпаки, огляд об’єкту перед подачею пропозиції допоможе реально оцінити вартість замовлення і Ваші можливості під час аукціону.
Також відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ при підготовці до проведення робіт з ремонту обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом.
Вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення ремонту будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог Оголошення.
Дата відповіді:
22.07.2022 16:29