• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015:33600000-6 Фармацевтична продукція (дипрофол, дитилін, фентаніл, морфіну гідрохлорид, морфіну сульфат, трамадолу гідрохлорид, трамадол, тіогіентал)

Закупівля здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами).

Завершена

448 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 40.00 UAH
Період уточнення: 19.07.2022 14:47 - 23.07.2022 13:39
Відповідь надана

Щодо поділу на лоти і щодо вимоги надання гарнітйного листа виробника

Номер: e9e1237a78c74baf9f24175336733a87
Дата опублікування: 20.07.2022 16:47
Опис: Добрий день! Звертаю Вашу увагу, що до предмету закупівлі включені як наркотичні лікарські засоби, для яких необхідна окрема ліцензія Державної служби лікарських засобів та контролю за наркотиками (МНН Fentanyl, Morphine, Tramadol), так і звичайні лікарські засоби, які не потребують зазначеної ліцензії (Propofol, Suxamethonium). Крім того, звертаю Вашу увагу, що вимога гарантійного листа виробника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі даної закупівлі, у необхідній кількості, якості, не дозволяє мені, як Учаснику, взяти участь у закупівлі, хоча у мене є можливість забезпечити поставку таких позицій по конкурентних цінах із дотриманням решти вимог тендерної документації. Прошу розділити Лот №1 закупівлі на лоти та видалити вимогу гарантійного листа виробника. Це надасть змогу розширити коло учасників і, відповідно, буде можливість дотриматись принципів проведення публічних закупівель.
Відповідь: Шановний учаснику! Замовник під час складання спрощеної закупівлі щодо закупівлі ДК 021:2015, код 33600000-6 «Фармацевтична продукція» (Лот 1 – Propofol, Propofol, Suxamethonium, Fentanyl, Morphine, Morphine, Tramadol, Tramadol ; Лот 2 – Thiopental (згідно з оголошенням UA-2022-07-19-005693-a) неухильно дотримувався вимог, зокрема викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), та тендерна документація для цієї закупівлі, в т.ч. в частині Лота № 1, не містить жодних вимог, які б могли привести до дискримінації потенційних учасників. Порядок визначення предмету закупівлі під час проведення закупівлі у розумінні Закону регламентовано Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі». Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 №454 із змінами «Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі- МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.». Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. З метою проведення закупівлі наркотичних засобів, психотропних речовин; наркозних засобів, які входять до Лоту № 1, одномоментно та цілісною номенклатурою Замовником не було проведено поділ препаратів Лоту № 1 на частини (лоти). На думку Уповноваженої особи закупівля цілісним одним Лотом № 1 позитивно вплине на виконання договору про закупівлю за кошти місцевого бюджету, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів. Також, однією із підстав неділення закупівлі наркотичних засобів, психотропних речовин, наркозних засобів, які входять до Лоту № 1, на лоти, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону є максимальна економія та ефективність. У випадку, коли проводиться розділення потреби на лоти, серед яких прекурсори, продаж яких не вимагає наявності ліцензії, наркотичні препарати, які мають мінімальну націнку у розмірі 7% і продаж яких вимагає наявності ліцензії та інші лікарські засоби ймовірний розвиток ситуації, коли аукціони по лотам не відбудуться. Це може статися з декількох причин: зважаючи на наявність мінімальної націнки, необхідність сплати за право приймати участь в тендерних торгах, майбутні транспортні витрата через розташування лікарні, постачання даної продукції стає затратним і невигідним. Поділ предмету закупівлі на лоти призводить до зменшення очікуваної вартості та зацікавленості потенційних учасників, які відмовляються приймати участь в торгах, що нівелює один із принципів здійснення закупівель – максимальна ефективність. Таким чином постачання необхідних для надання медичної допомоги препаратів відкладається на невідомий час. Це ставить під загрозу надання медичної допомоги, зокрема з надання стаціонарної допомоги з проведенням оперативних втручань. Крім того потрібно зауважити, що більшість компаній, що працюють на ринку фармацевтичної продукції, зазвичай, мають всі необхідні дозвільні документи на право провадження своєї діяльності. Співпраця саме з такими компаніями може забезпечити стабільне і безперебійне постачання медикаментів згідно договору та якісне і своєчасне надання медичної допомоги, що призведе до дотримання одного з принципів здійснення закупівель - максимальна економія та ефективність. Комунальне Некомерційне Підприємство "Шаргородська міська лікарня" Шаргородської міської ради Вінницької області, як Замовник, ні в якій мірі не перешкоджає жодному учаснику в отриманні дозволів, ліцензій або інших необхідних документів, якщо їх наявність необхідна для прийняття участі в торгах. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, дистриб’юторів, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Щодо надання Учасником гарантійних листі виробника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі даної закупівлі, у необхідній кількості, якості не містить жодної дискримінаційної вимоги, якщо Учасник має прямі договори з виробниками продукції, яку він реалізовує. Всі потенційні учасники спрощеної закупівлі, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
Дата відповіді: 21.07.2022 11:15