Номер:
18f3c2bf70034b1b9efba3d1642f4918
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
21.07.2022 13:26
Опис:
Умовами оголошення/документації передбачено:
Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про наявність у учасника вагового обладнання на території Білгород-Дністровського району придатного для зважування вантажного.
Наше підприємство має ваги автомобільні на території Одеської області проте не на території Білгород-Дністровського району. Яким чином це для Вас має значення місцезнаходження вагів саме на території Білгород-Дністровського району????
Дискримінаційні вимоги встанолвені уповноваженою особою а тому просимо вилучити. У разі ігнорування нашого звернення Уповноважена особа підтвердить факт того, що учасник вже обраний та порушить один з основних принципів закупівель визначених Постановою КМУ 169 від 28.02.2022р.
Нагадуємо: Всю відповідальність за застосування НПА Постанови КМУ 169 несе уповноважена особа
Відповідь:
Вельми шановний Учасник! Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо наступне.
Відповідно до умов даної закупівлі, Замовник має право перевірити склад (або майданчик, або площадку) та при кожному відвантаженні представник замовника буде присутній на території складу з метою перевірки якості вугілля з метою недопущення негативного впливу на якість і масу твердого палива, а саме домішок у вигляді сміття, землі, камінців, піску, тощо. Дана вимога закупівлі зазначена в першу чергу для забезпечення перевірки отримання якісного товару.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту оголошення спрощеної процедури закупівлі, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає купівлю-продаж такого обладнання, оренду, позичку, залучення на відповідних договірних засадах. Якщо Учасник не має в наявності вантажно-розвантажувальної техніки, а саме навантажувачів; вагового обладнання саме на території Білгород-Дністровського району, то йому нічого не заважає орендувати (залучити) на території Білгород-Дністровського району відповідне обладнання, звісно, якщо є бажання удосконалити свої робочі процеси та розширити територіальний сектор поставки твердого палива. Крім того, на сьогоднішній день на ринку наявне мобільне вагове обладнання, а також, у своєму питанні Ви не зазначаєте, яким чином дані умови обмежують ваше право на участь у закупівлі.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.07.2022, надалі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст Закону та Постанови КМУ від 28 лютого 2022 р. № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (редакція від 13.07.2022 року- надалі Постанова) не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям (вимогам до Учасників) та технічні якісні показники предмету закупівлі.
Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника не має потреби вносити зміни до умов закупівлі/документації в цій частині.
Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
22.07.2022 11:33