• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з встановлення системи протипожежного захисту у приміщеннях навчального корпусу № 1 «Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола » за адресою вул.Б.Хмельницького , 15 в м.Тернопіль , Тернопільської області

Торги відмінено

443 228.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 216.14 UAH
Період уточнення: 14.06.2022 11:00 - 20.06.2022 00:00
Відповідь надана

З ким ви змовилися?

Номер: 2c5036f4f11c4299b730f3816d2311c0
Дата опублікування: 16.06.2022 16:24
Опис: Вітаємо! Тендерна документація містить явні та беззаперечні ознаки змови на торгах. Аналізуючи попередні відповіді замовника на обговорення дискримінаційних вимог тендерної документації, писати про порушення Закону "Про публічні закупівлі" змісту немає. Мабуть, керівнику цього навчального закладу запропонували хороший "відкат". Щодо цієї закупівлі повідомлено про порушення Держаудитслужбу. Один з індикаторів початку проведення моніторингу - 5 або більше скарг чи вимог замовнику, які до кінця періоду оскаржень ще точно будуть. Також буде повідомлено Міністерство економіки та Міністерство освіти. І ще деякі громадські організації та ЗМІ для масового розповсюдження і привернення уваги до того, чим ви займаєтеся у воєнний час! Службовим особам замовника та посадовій особі учасника загрожує відповідальність за порушення ЗУ "Про економічну конкуренцію", а саме змову на торгах. Про відповідальність прочитайте на дозвіллі. І дай Бог, щоб на днях посилили відповідальність за корупцію у воєнний та повоєнний час. Нескладно буде довести факт правопорушення, коли закупівля вже відбудеться, єдиний учасник, який відповідатиме усім вашим дискримінаційним вимогам, виграє тендер з близькою до максимальної ціною та буде ще одна або дві підставні фірми, що далеко не відповідатимуть кваліфікаційним вимогам (оскільки адекватні потенційні учасники не беруть участі в торгах, не відповідаючи вимогам). Підставою для такої змови може бути тільки отримання власної вигоди. Як бачимо, замовник дуже хоче збагатитися та прославитися:) Успіхів вам у торгах!
Відповідь: Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про Публічні закупівлі» Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. З написаного Вами не вбачається конкретного питання щодо вимог тендерної документації або предмету закупівлі.
Дата відповіді: 21.06.2022 10:13
Відповідь надана

конкретне технічне завдання!

Номер: d251d58c5c5945929342a172e7180c59
Дата опублікування: 14.06.2022 13:29
Опис: Оприлюднене вами Технічне завдання є недостатнім для прорахунку учасниками своїх цінових пропозицій! Також, є неповноцінним відповідно до чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник зобовязаний надати повну та вичерпну інформацію щодо технічного завдання із зазначенням чіткої та конкретної іннформації (найменування обладнання, його кількість, характеристику і тд). У вас повинен бути Робочий проект на систему пожежної сигналізації, і в даному проекті є спеціально створена і прописана СПЕЦИФІКАЦІЯ, де вказана вся інформація: обладнання, його чітке найменування, кількість і тд. Тому оприлюдніть точну СПЕЦИФІКАЦІЮ обладнання!
Відповідь: Технічна специфікація, що розміщена в електронній закупівель містить всю необхідну інформацію щодо обсягу робіт і необхідного обладнання.
Дата відповіді: 16.06.2022 11:43
Відповідь надана

Інженер з охорони праці (будівництво)

Номер: 62e827b099264fba8e303363be27be36
Дата опублікування: 14.06.2022 13:18
Опис: Встановлена Вами вимога: Підтвердити наявність сертифікованого інженера з охорони праці, шляхом надання в складі пропозиції копії сертифікату «Інженера з охорони праці (будівництво)". Відповідно до ст. 15. «Служба охорони праці на підприємстві» Закону України «Про охорону праці» - На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. - «На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. - На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку». Тобто законодавством чітко встановлено, що наявність інженера з охорони праці для частини підприємств є правом господарюючого суб’єкта, а не обов’язком. Наше підприємство має у своєму штаті кількість працівників менше 50 осіб, а тому належить до категорії підприємств, яких законодавство не зобов’язує створювати службу з охорони праці, і більш того, ще й наймати на роботу та створювати таку штатну одиницю як "Інженер з охорони праці (будівництво)". Більш того, відповідно до вимог чинного законодавства директор нашого підприємства, який пройшов спеціальне навчання може проводити навчання працівників з питань охорони праці, здійснює контроль за додержанням у підрозділах підприємства законодавчих та інших нормативних актів з охорони праці, за наданням робітникам встановлених пільг і компенсацій за умовами праці, вивчає умови праці на робочих місцях, готує і вносить пропозиції щодо розроблення і упровадження більш досконалих конструкцій обгороджувальної техніки, запобіжних і блокувальних пристроїв, інших засобів захисту від впливу небезпечних і шкідливих виробничих факторів. Тому дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує наші законні права та інтереси. Видадіть дану вимогу та внесіть відповідні зміни в Тендерну документацію
Відповідь: Відповідно до ч.3 ст 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. ЗУ «Про охорону праці» визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні. Вимога щодо наявності сертифікованого інженера з охорони праці, шляхом надання в складі пропозиції копії сертифікату «Інженера з охорони праці (будівництво)» є правомірною.
Дата відповіді: 16.06.2022 11:42
Відповідь надана

щодо такої кількості сертифікатів ISO

Номер: 7b6e1550861e48e6b717966327af0776
Дата опублікування: 14.06.2022 13:12
Опис: В Тендерній документації Ви прописали таку кількість сертифікатів ISO, що здається, більше і не придумаєш!! - Сертифікат на систему управління якістю стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 9001:2018. - Сертифікат на систему екологічного управління стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 14001:2015. - Сертифікат на систему енергетичного менеджменту стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 50001:2020. - Сертифікат відповідності надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування CEN/TS 54-14:2018, IDT. - Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 37001:2018. - Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 45001:2019. - Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці в період пандемії COVID-19 стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ISO/PAS 45005:2020. - Сертифікат на систему інжинірингу пожежної безпеки та оцінки пожежних ризиків стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 16732-1:2018. - Сертифікат на інжиніринг пожежної безпеки стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 23932:2018 - Сертифікат на систему менеджменту соціальної відповідальності стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень SА 8000:2008 - Сертифікат на систему управління пожежною безпекою стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 8965:2019 - Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 28000:2008. Шановний Замовнику! Тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, послуги чи роботи, не може мати наслідком відхилення її замовником. Ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте! Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Враховуючи викладене, з метою дотримання необхідних принципів здійснення закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видаливши документи, що створюють дискримінаційні вимоги. У випадку не вирішення з Вашого боку питання по суті, змушені будемо звернутись до відповідних органів контролю та АМКУ.
Відповідь: Відповідно до ч.3 ст 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Нормами вказаного Закону не заборонено вимагати документи на підтвердження запровадження на підприємстві стандартів ISO та не вказано обмеження щодо їх кількості. Замовник хоче бути впевнений у достатній кваліфікації підрядників, що будуть виконувати послуги, що є предметом закупівлі. Оскільки, роботи згідно технічної специфікації проводяться у навчальному закладі, від цього залежить життя та здоров’я дітей. Відтак, вимога щодо надання вказаного сертифікату ISO не суперечить жодним вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі» та іншим законодавчим актам України.
Дата відповіді: 16.06.2022 11:42
Відповідь надана

ДСТУ ISO 8965:2019

Номер: 16ba807548754d43b177cba375dae933
Дата опублікування: 14.06.2022 13:04
Опис: Ще одна дискримінацйіна вимога!!! Встановлено: Сертифікат на систему управління пожежною безпекою стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 8965:2019. Шановний Замовнику! ДСТУ ISO 8965:2019 - Цей стандарт можуть застосовувати суб’єкти управління пожежною безпекою об’єкта захисту, органи виконавчої влади, які здійснюють нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, суб’єкти господарювання у сфері страхової діяльності. До чого тут учасники, які претендують на послуги з ВСТАНОВЛЕННЯ системи протипожежного захисту на Вашому обєкті??? Ми ніяк не відносимся до ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ НАГЛЯД (КОНТРОЛЬ) у сфері техногенної та пожежної безпеки, або ж до СТРАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ! Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робі протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов'язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення". У тексті самого стандарту у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що даний стандарт має виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб'єкта господарювання, а не обов'язок. А все що не є обов'язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінацї учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. З та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Враховуючи викладене, з метою дотримання необхідних принципів здійснення закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видаливши документи, що створюють дискримінаційні вимоги. У випадку не вирішення з Вашого боку питання по суті, змушені будемо звернутись до відповідних органів контролю та АМКУ.
Відповідь: У вересні 2017 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову, яка вносить зміни до деяких законодавчих актів України, щоб узгодити їх із Законом «Про стандартизацію», який набрав чинності 03.01.2015 року. Згідно з ним, національні та міжнародні стандарти в Україні визнаються рівнозначними. Цей закон установлює добровільність застосування національних стандартів і скасовує галузеву стандартизацію. Згідно із цим Законом, дотримання стандартів – процедура добровільна, окрім виробників 9 типів продукції та послуг, які мають неухильно виконувати всі прописані пункти. Це будівельні вироби, нафтопродукти, вогнепальна зброя, засоби самозахисту, охоронні системи, продукція протипожежного призначення, радіаційна техніка, електричний транспорт та тютюнові вироби. Відповідно до ч.3 ст 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Нормами вказаного Закону не заборонено вимагати документи на підтвердження запровадження на підприємстві стандартів ISO. Відтак, вимога щодо надання вказаного сертифікату ISO не суперечить жодним вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі» та іншим законодавчим актам України.
Дата відповіді: 16.06.2022 11:42
Відповідь надана

незаконні вимоги

Номер: 9dafd5d6965b4734b3a83fbbcf48f848
Дата опублікування: 14.06.2022 12:46
Опис: В умовах тендерної документації передбачена наявність в учасника сертифікату ІSO 10012:2005. Отримання даного сертифікату передбачає проведення аналізу певного напрямку діяльності, проведення аудиту. В умовах воєнного стану отримання такого сертифікату є неможливим або таким, що по часових затратах перевищує період подання тендерних пропозицій. З огляду на це участь с закупівлі можуть взяти учасники, у яких на час оголошення процедури торгів був наявний даний сертифікат. З огляду на це дана вимога є дискримінаційною. Щодо вимоги "Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися третьою особою. Вартість послуг становить 4500 (чотири тисячі п’ятсот гривень, 00 коп.)" зазначаємо, що вона є незаконною та такою, що суперечить принципу максимальної економії, що підтверджується великою кількістю рішень АМКУ. Зокрема, №486-р/пк-ск від 09.04.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6914537ef2a.pdf), №652-р/пк-ск від 06.06.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6914479437e.pdf), №139-р/пк-ск від 12.02.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6913f629f31.pdf), №496-р/пк-ск від 07.05.2014 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6911967e25e.pdf) та інші. Щодо вимоги про надання копії договорів страхування від нещасних випадків під час виконання службових обов’язків виконавців робіт. На підставі якого нормативно-правового акту вимагаються дані договори? Учасники повинні в обов"язковому порядку здійснювати лише державне соціальне страхування від нещасних випадків відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" і в порядку передбаченому цим законом. З огляду на вищезазначене, вказані вимоги є такими, що суперечать законодавству. Просимо виключити дані вимоги з умов ТД.
Відповідь: Щодо сертифікату ISO: У вересні 2017 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову, яка вносить зміни до деяких законодавчих актів України, щоб узгодити їх із Законом «Про стандартизацію», який набрав чинності 03.01.2015 року. Згідно з ним, національні та міжнародні стандарти в Україні визнаються рівнозначними. Цей закон установлює добровільність застосування національних стандартів і скасовує галузеву стандартизацію. Згідно із цим Законом, дотримання стандартів – процедура добровільна, окрім виробників 9 типів продукції та послуг, які мають неухильно виконувати всі прописані пункти. Це будівельні вироби, нафтопродукти, вогнепальна зброя, засоби самозахисту, охоронні системи, продукція протипожежного призначення, радіаційна техніка, електричний транспорт та тютюнові вироби. Відповідно до ч.3 ст 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, вимога щодо надання вказаного сертифікату ISO не суперечить жодним вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі» та іншим законодавчим актам України. Щодо юридично-консультаційних послуг: замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може бути здійснена третьою особою. Акцентуємо Вашу увагу, що дане положення ТД встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів.Зважаючи на вищевикладене, включення в оголошення положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України. Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки тендерна документація повністю відповідає вимогам ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Щодо договорів страхування від нещасних випадків: оскільки предметом закупівлі є Послуги з встановлення системи протипожежного захисту, що передбачають за собою виконання робіт на висоті та з електричним струмом, а отже учасником повинні бути дотримані заходи безпеки та норми охорони праці. Дана вимога не є дискримінаційною оскільки більшість з учасників які виконують побідні роботи, укладають відповідні договори та надають їх у складі своєї пропозиції
Дата відповіді: 16.06.2022 11:42
Відповідь надана

ДСТУ ISO 50001:202

Номер: a4211aa1ee4f4644850047a5e9fa35a0
Дата опублікування: 14.06.2022 12:43
Опис: встановлена вимога: Сертифікат на систему енергетичного менеджменту стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної працездатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень ДСТУ ISO 50001:2020. Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робі протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов'язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перед к вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Для прикладу хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 50001:2020 які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, як мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші ВИМОГИ». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ'ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи зміненім правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття, участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб'єкта господарювання, а не обов'язок. А все що не є обов'язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінацї учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. З та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Ви, як замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Окрім того, Сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 ((ISO 50001:2018, IDT) "Системи енергетичного менеджменту"» . Навіщо учасникам мати сертифікат систем енергетичного менеджменту при встановленні пожежної сигналізації? Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Враховуючи викладене, з метою дотримання необхідних принципів здійснення закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видаливши документи, що створюють дискримінаційні вимоги. У випадку не вирішення з Вашого боку питання по суті, змушені будемо звернутись до відповідних органів контролю та АМКУ.
Відповідь: У вересні 2017 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову, яка вносить зміни до деяких законодавчих актів України, щоб узгодити їх із Законом «Про стандартизацію», який набрав чинності 03.01.2015 року. Згідно з ним, національні та міжнародні стандарти в Україні визнаються рівнозначними. Цей закон установлює добровільність застосування національних стандартів і скасовує галузеву стандартизацію. Згідно із цим Законом, дотримання стандартів – процедура добровільна, окрім виробників 9 типів продукції та послуг, які мають неухильно виконувати всі прописані пункти. Це будівельні вироби, нафтопродукти, вогнепальна зброя, засоби самозахисту, охоронні системи, продукція протипожежного призначення, радіаційна техніка, електричний транспорт та тютюнові вироби. Відповідно до ч.3 ст 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, вимога щодо надання вказаного сертифікату ISO не суперечить жодним вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі» та іншим законодавчим актам України.
Дата відповіді: 16.06.2022 11:41
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: c3df4f8feb6d4f39a4da25d41aca2b42
Дата опублікування: 14.06.2022 12:30
Опис: Шановний Замовнкиу! В Додатку 3 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, а саме: Інформаційна довідка (за формою, викладеною у таблиці 2 про наявність працівників, які залучаються до надання послуг зі встановлення автоматичної сигналізації, оповіщення про пожежу та передачі тривожних сповіщень, у складі: - виконавець послуг (електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 5-ГО РОЗРЯДУ; - виконавець послуг (налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 5-ГО РОЗРЯДУ. Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки П. 15 Ліцензійних умов розділу «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, Кадрові вимоги», визначені наступні вимоги щодо виконавців робіт: «Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-ГО РОЗРЯДУ; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-ГО РОЗРЯДУ. Тобто, для провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, підприємство, установа, організація чи фізична особа підприємець повинна мати та надати документи (посвідчення), які підтверджують напрям підготовки та кваліфікацію таких працівників, які повинні відповідати вимогам, установленим цими Ліцензійними умовами, а саме, електромонтер не нижче 3-ГО РОЗРЯДУ, налагоджувальник не нижче 4-ГО РОЗРЯДУ, а НЕ 5-ГО РОЗРЯДУ). Зважаючи на те, що предметом закупівлі є «Послуги з встановлення системи протипожежного захисту у приміщеннях навчального корпусу № 1 «Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола » за адресою вул.Б.Хмельницького , 15 в м.Тернопіль , Тернопільської області» , не зрозуміло навіщо Замовник у тендерній документації встановлює вимогу щодо наявності 5-го розряду! Вимагаємо не дискримінувати учасників та видалити дану вимогу, інакше ми будемо змішені звертатися до органу оскарження АМКУ за захистом своїх інтресів.!
Відповідь: Послуги зі встановлення системи протипожежного захисту будуть надавати в навчальному закладі. Результатом даних послуг буде забезпечення безпеки життя та здоров’я учнів. Відтак, замовник повинен бути впевнений у наявності достатньо кваліфікованих працівників виконавця., що зможуть виконати вказані послуги вчасно та якісно.
Дата відповіді: 16.06.2022 11:41