• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Автомобільні шини; Шини тракторні, автомобільні, камери, фліпери

Завершена

3 988 122.53 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 12 104.18 UAH
Період уточнення: 12.05.2022 12:06 - 20.05.2022 00:00
Відповідь надана

варіації показників ефективності шин не спрямовані на ефективність закупівлі в цілому

Номер: 0687171596594691a8d429a8db30b9a6
Дата опублікування: 19.05.2022 09:25
Опис: Шановний Замовнику! В цей тяжкий для країни час, Вами було оголошено конкурентну закупівлю за процедурою відкриті торги, що вказувало б на бажання провести максимально ефективну закупівлю та отримати конкурентні цінові пропозиції від більшої кількості постачальників. Проте, проаналізувавши технічні вимоги до предмета закупівлі можна дійти висновку, що ефективність даного тендеру вкрай низька, оскільки в закупівлі не зможе прийняти участь достатня кількість постачальників, які мають прямі дилерські контракти з одним або декількома виробниками. Для того, щоб дотриматися всіх технічних вимог до предмету закупівлі, учасники повинні мати укладені договори з представниками безлічі різних виробників. В даному випадку Замовник не зможе отримати оптимальну економію та конкуренцію в даній закупівлі, оскільки пропозиції будуть містити націнки на шини передбачені договорами поставки від представників, а не пропозиції на шини зі знижками від виробників. Так, під час підготовки тендерної пропозиції у нас виник ряд запитань. Незрозумілими наприклад, являються вимоги до шин позиція №20, 21, а саме для шини автомобільної літньої 215/65 R17 встановлено , що паливна економічність не нижче A, зчеплення на вологій поверхні не нижче ніж А, акустичний комфорт не вище 70. В той же час для шин того ж розміру але зимових допускаються суттєво гірші класи, зокрема паливна економічність не нижче С, зчеплення на вологій поверхні не нижче ніж F. Тобто зимові шини в цьому розмірі можуть мати занадто гірші показники за літні? Якщо порівняти інші позиції літніх та зимових шин одного розміру, то виявляється, що характеристики деяких літніх шин мають бути кращими аніж характеристики зимових шин для розмірів: 195/65 R15; 215/55 R16; 215/60 R16; 215/70 R16; 225/55 R18. В той же час в інших розмірах навпаки характеристики зимових шин мають бути кращими аніж характеристики літніх шин для розмірів: 195/60 R16; 195/75 R16С; 235/65 R16. Також якщо порівняти вимоги лише по літнім шинам, то не зрозуміло чому для одних літніх шин вимагається значення паливної економічності не нижче A, а для іншого розміру літньої шини допускається вже Е, акустичний комфорт одних літніх шин має бути не вище 68, а інших літніх шин має бути не вище 72. Якщо ж порівняти вимоги лише по зимовим шинам, то не зрозуміло чому до одних зимових шин вимагається значення паливної економічності не нижче В, а для іншого розміру зимових шин допускається вже F, показник зчеплення на вологій поверхні для одних зимових шин вимагається не нижче ніж B, а для іншого розміру зимових шин допускається вже Е, акустичний комфорт одних зимових шин має бути не вище 67, а інших зимових шин має бути не вище 72. У разі якщо затверджені правила Замовника спрямовані на зменшення витрат палива під час експлуатації наявного автопарку легкових транспортних засобів, то було б логічнішим встановлення єдиного максимально допустимого класу паливної ефективності, наприклад не нижче С. Таким чином не допускаючи постачання суттєво менш екологічних шин з класом наприклад F. У разі якщо затверджені правила Замовника спрямовані на зменшення гальмівного шляху наявного автопарку легкових транспортних засобів, то було б логічнішим встановлення єдиного максимально допустимого рівня критерію зчеплення на вологій поверхні, наприклад не нижче С. Таким чином не допускаючи постачання менш безпечних шин з класом наприклад Е. В даній же закупівлі, до окремих позицій шин встановлюються над жорсткі вимоги до всіх показників одночасно, в той же час повністю ігноруються паливна ефективність, показник щеплення та рівень шуму інших позицій шин. Тобто одне авто Замовника спрямоване на безпечну, екологічну та комфортну їзду, в той час як для іншого авто з автопарку легкових транспортних засобів допускається значно менш безпечніше, менш екологічне та менш комфортне використання. Ще більше не зрозумілим є те, що одне й те ж саме авто в літній сезон буде експлуатуватися на безпечній, екологічній та комфортній гумі, в той час як у зимовий сезон ці показники допускаються повністю протилежними. Також не зрозумілими є вимоги, щодо обмеження показника індексу швидкості, на прикладі позиції №21 шина автомобільна 215/65 R17 Зима, де індекс швидкості має бути не нижче S не вище Т, або ж обмеження встановлені по позиції № 15 шина автомобільна 205/65 R15 зима, де індекс швидкості має бути Т, тобто пропозиції з індексом вище ніж Т можуть бути відхилені. Просимо аргументувати обмеження максимального індексу швидкості та пояснити як дане обмеження впливає на ефективність предмету закупівлі. Такі ж обмеження встановлені по позиціям № 5, 11, 12, 13, 14, 19, 20, 25. Складається враження, що оголошена на перший погляд конкурентна закупівля, не є такою фактично. Складається враження, що в процесі підготовки тендерної документації, Замовник керувався отриманою пропозицією деякого постачальника і технічні вимоги виписані під конкретні марки шин. Всі ж інші потенційні учасники, повинні пропонувати аналогічні шини безлічі виробників, щоб відповідати неаргументованим Замовником параметрам, заявленим в тендерній документації, тим самим здебільшого пропонувати якісні шини не з максимальною знижкою від виробника, а перекуповувати у безліч інших дилерів з додатковими націнками. Наприклад, учасник має модельний ряд шин декількох виробників, офіційним представником яких він є, з відповідною знижкою, з класом паливної ефективності не нижче А, зчеплення на мокрій поверхні не нижче А, акустичний комфорт не вище 71, також є шини з класом паливної ефективності не нижче В, зчеплення на мокрій поверхні не нижче А, акустичний комфорт не вище 70, також є шини з класом паливної ефективності не нижче А, зчеплення на мокрій поверхні не нижче В, акустичний комфорт не вище 70, в той час як вимагаються шини з класом паливної ефективності не нижче А, зчеплення на мокрій поверхні не нижче А, акустичний комфорт не вище 70. Отже учасник замість того, щоб запропонувати шини виробників з якими він співпрацює безпосередньо, повинен буде укладати договір з представником іншого виробника, тим самим збільшуючи відпускну ціну шини на суму націнки цього представника та втрачаючи дієвий механізм контролю постачання шин від виробника та вчасності відвантаження. Просимо Вас узагальнити вимоги до показників класів паливної ефективності, зчеплення на мокрій поверхні та акустичному комфорту, а саме встановити для прикладу наступну вимогу: у разі необхідності у закупівлі більш екологічних шин, встановити загальні критерії для всіх розмірів шин: клас паливної ефективності не нижче С, зчеплення на мокрій поверхні не нижче D, акустичний комфорт не вище 72; або у разі необхідності у закупівлі більш безпечних шин, встановити загальні критерії для всіх розмірів шин: клас паливної ефективності не нижче D, зчеплення на мокрій поверхні не нижче С, акустичний комфорт не вище 72; або у разі необхідності у закупівлі більш комфортніших шин встановити загальні критерії для всіх розмірів шин: клас паливної ефективності не нижче D, зчеплення на мокрій поверхні не нижче D, акустичний комфорт не вище 70. Внесення змін до тендерної документації дозволить розширити коло потенційних учасників, що в свою чергу збільшить економічну ефективність та якість закупівлі, а заощаджені кошти, зможуть бути спрямовані на нагальні потреби держави у військовий час. Кожна закупівля важлива! Кожна ефективна закупівля - вклад у захист та відбудову країни!
Відповідь: Технічні вимоги визначені Замовником в тендерній документації є виробничою необхідністю. Ураховуючи норми Закону, замовник самостійно визначає технічні вимоги та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому. Право Замовника визначити необхідні характеристики предмета закупівлі прямо передбачене Законом України «Про публічні закупівлі», а саме: • ч.1 ст. 23 Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). • ч. 3 ст. 23 У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Дата відповіді: 24.05.2022 12:02