• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з охорони закладів освіти (Послуги моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації)

Завершена

22 984.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 114.92 UAH
Період уточнення: 12.05.2022 11:02 - 18.05.2022 10:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога щодо Сертифікату

Номер: 7baad7d8b87b459dabdab0dbe6d4deaa
Дата опублікування: 18.05.2022 02:56
Опис: В Додатку 1 п.8 вказані вимоги щодо надання підтвердження відповідності послуг, а саме: "Копія чинного сертифікату відповідності продукції послуг з технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації." Не існує такого сертифікату. Певне Ви мали на увазі «Сертифікат відповідності на послуги з проектування, монтажу та технічного обслуговування систем охоронної сигналізації» . Прописуючи дану вимогу, Ви навмисно обмежили коло учасників та створили дискримінаційні умови для участі та створити видимість проведення публічної процедури закупівлі. Дана вимога про наявність сертифікату відповідності на послуги дає впевненість, що у Вас є попередня домовленість з Управлінням поліції охорони про визначення їх переможцем у даній процедурі закупівлі. Це підтверджується наступним: 1) Перш за все зауважимо, що Ви внесли дану вимогу не в першому варіанті тендерної документації, а через 4 дні (не здається це дивним???!!!явно не без підказки потенційного переможця). 2) В основі вимог щодо наявності того, чи іншого сертифікату мають бути положення діючого на даний час «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28. Відповідно до цього Переліку вищезазначені послуги обов’язковій сертифікації не підлягають. Сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. З 01 січня 2018 року на території України скасовано обов’язкову сертифікацію та на теперішні час діє виключно добровільна сертифікація. Добровільна сертифікація - це підтвердження відповідності продукції послуг на добровільній основі будь-яким вимогам нормативного документа (ТУ) по вибору заявника. Сама процедура ідентична порядку обов'язкової сертифікації з оформленням сертифікату відповідності. Добровільна сертифікація, як правило, проводиться з ініціативи виробників, постачальників та продавців продукції. Проводиться вона в тих випадках, коли стандарти або норми не стосуються вимог безпеки i носять добровільний характер для виробника. Добровільна сертифікація проводиться з метою підвищення конкурентоспроможності та підвищення якості продукції чи послуг, збільшення товарообігу та здобуття довіри з боку споживачів. Відповідно до ч.5 ст.23 Закону № 922-VIII замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У paзi встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. На підставі викладеного можна зробити висновок, що запитуваний Вами «Сертифікат відповідності на послуги з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем систем охоронної сигналізації» відповідно до ДСТУ EN 16763:2017 по-перше, не повністю стосується технічних характеристик предмета закупівлі, адже предмет закупівлі є «Послуги моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації», а не проектування, монтування; по-друге, станом на дату подачі тендерної пропозиції даний сертифікат відповідності відсутній (а часу на його можливе отримання не вистачить завдяки органу, що видає даний сертифікат та ситуації в країні), враховуючи скасування обов'язковості сертифікації. 3). Виконання вашої вимоги щодо наявності сертифікату відповідності всіма іншими учасниками, окрім Управління поліції охорони, є неможливим! Якщо ви маєте сумніви щодо нашого твердження про можливість виконання даної вимоги ЛИШЕ Управлінням поліції охорони і що ця вимога є дискримінаційною відносно інших учасників, то надаємо Вам інформацію про цей сертифікат. Сертифікат відповідності з проектування, монтажу та технічного обслуговування систем охоронного призначення: - Виробник продукції: Управління поліції охорони; - Орган сертифікації: Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Тобто, що ми бачимо… Управління поліції охорони зайняло «монопольне» становище, маючи свій же сертифікат, який самі ж собі і видали. Ви провокуєте залежність всіх інших потенційних учасників від учасника Управління поліції охорони. Таким чином очевидною є зацікавленість підрозділу поліції охорони у створенні штучних перешкод у вигляді додаткових вимог щодо сертифікації при проведенні процедур публічних закупівель. Відповідно до ч.4 ст 22 Закону України» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. .4) Також, слід зазначити, що згідно чинного законодавства у сфері публічних закупівель, відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників торгів у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Більш того, згідно цього ж закону, замовник може встановити наступні кваліфікаційні критерії для учасників торгів: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Вимога щодо сертифікації продукції, якщо це не передбачено законодавством, є неправомірною. На підставі вищевикладеного, вимагаємо припинити порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. У разі ігнорування даної вимоги, повідомляємо Вас, що ми будемо змушені звертатись до відповідних органів оскарження, повідомити компетентні органи про вчинення Вами порушення норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель у воєнний час та ініціювати проведення перевірок в Управління освіти на предмет дотримання законодавства у сфері публічних закупівель та притягнення до відповідальності службових (посадових) осіб Управління освіти на предмет дотримання Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII. Вибачте, але «прописування» в такий спосіб торгів під Управління поліції охорони (дивно що наявності зброї та кімнат зберігання для неї Ви не вимагаєте, що є звичною практикою у «прописаних» під Управління поліції охорони тендерах), та ще й в такій ситуації, це не припустимо!
Відповідь: Надаємо відповідь на запитання щодо дискримінаційного вимоги щодо Сертифікату. Звертаємо Вашу увагу, що на сьогодні Україні діє та є чинним Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 14, ст.96), яким передбачено порядок добровільного отримання документу про відповідність - декларацію (в тому числі декларацію про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Кожен добросовісний надавач послуг має можливість отримати вказані документи в законному порядку. Замовник закупівель, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» має право вимагати документальне підтвердження якості предмета закупівлі. Предметом закупівлі є «Послуги з охорони закладів освіти (Послуги моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації)», Замовником 16 травня 2022 року було внесено зміни в оголошення про проведення спрощеної закупівлі: в Додаток 3 до спрощеної закупівлі додано Розділ 4 «Вимоги до послуг з технічного обслуговування систем охоронної сигналізації», та в Розділ 4 Додатку 4 (Проєкт договору) до спрощеної закупівлі додано пункт 1.4. Для закупівлі якісних послуг з охорони закладів освіти, потрібно передбачити справність та коректність роботи встановленого обладнання на об’єктах Замовника. Тому технічне обслуговування системи охоронної сигналізації є важливою складовою якісного надання переможцем закупівлі охоронних послуг. З цією метою, для забезпечити закупівлі якісних послуг було прийнято доповнити Додаток 1 до спрощеної закупівлі «Вимоги до кваліфікації Учасника» вимогою, яка зобов’язує учасника надати в складі своєї пропозиції «Копію чинного сертифікату відповідності продукції послуг з технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації». Також звертаємо Вашу увагу, що в тендерній документації замовник послуг просить надати сертифікат відповідності не конкретного органу по сертифікації, а будь-якого органу, який акредитований національним органом України з акредитації в установленому порядку у відповідній сфері. З 1 січня 2018 року взагалі скасована обов'язкова сертифікація. Водночас, згідно положень чинного законодавства передбачається добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Тобто, скасовано лише обов’язковість сертифікації, а не сама сертифікація як така. Отже, замовником будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та наші дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх однакові. Викладене вище свідчить про повне дотримання замовником вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому підстави для внесення змін до оголошення відсутні.
Дата відповіді: 18.05.2022 13:53