-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
Торги не відбулися
10 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 54 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 54 500.00 UAH
Період уточнення:
11.05.2022 13:05 - 01.06.2022 00:00
Відповідь надана
щодо умов договору
Номер:
5c4793735193439e97dd9b5b662645f3
Дата опублікування:
16.05.2022 17:07
Опис:
Відповідно до пункту 5.10. запропонованого проекту договору, Якщо Споживач не здійснив оплату за цим Договором у строки, передбачені комерційною пропозицією, Постачальник не має права здійснювати заходи з припинення постачання електричної енергії Споживачу у порядку, визначеному ПРРЕЕ. Таке положення протирічить нормам Закону України "Про ринок електричної енергії" зокрема статті 57, 60, розділу V та VII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. У наведеній редакції договір суперечить Цивільному Кодексу України та іншим актам цивільного законодавства, що спричинює недійсність договору при його укладенні відповідно до статті 215 Цивільного кодексу України. Вимагаємо привести проект договору у відповідність до законодавства
Відповідь:
Керуючись положенням чинного законодавства, в тому числі положеннями, які врегульовують порядок проведення публічних закупівель, Замовником підготовлено, затверджено та в подальшому опубліковано в електорнній системі закупівель тендерну документацію за предметом закупівлі «Електрична енергія». При цьому однією зі складових тендерної документації є проєкт договору та невід’ємні додатки до нього. При підготовці тендерної документації та проєкту договору Замоником враховано та суворо дотримано основних принципів здійснення публічних закупівель визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог щодо складення тендерної документації та її складових. Вимоги тендерної документації та проєкту договору складені з урахуванням можливостей потенційних Учасників, відповідальних та надійних постачальників товару, який є предметом закупівлі, реалізації принципу добросовісної конкуренції серед Учасників, недискримінації Учасників та рівного ставлення до них, а головне – ефективності закупівлі та максимальної економії бюджетних коштів. Відповідно до преамбули Закону, цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару; Статтею 41 Закону передбачено чіткий перелік основних вимог до договору про закупівлю. Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 626 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) встановлено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Статтею 627 ЦК України передбачено свободу договору. Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. В свою чергу, згідно вимог ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними.
Відповідно до п.12. ч.1 ст.58 Закону України «Про ринок електричної енергії» споживач має право на інші права відповідно до законодавства та укладених договорів.
Крім того, звертаємо увагу, що статтею 53 Конституції України встановлено, що кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
В свою чергу, електрична енергія за даною закупівлею закуповується з метою безперервного забезпечення електропостачання закладів освіти Саксаганського району міста Кривого Рогу, які належать до важливих об’єктів соціальної інфраструктури міста.
Так, абзацом першим пункту 5.9. проєкту договору передбачено, що оплата фактично відпущеної (спожитої) електричної енергії за звітний розрахунковий період, обсяги якої підтверджені Актом прийому-передачі товару (електричної енергії), підписаним обома Сторонами, здійснюється Споживачем у строк, який не може бути більшим за 20 (двадцять) календарних днів з дати підписання Споживачем Акта прийому-передачі товару (електричної енергії), сформованого Постачальником за звітний розрахунковий період, в залежності від реального фінансування бюджетних видатків Споживача та з дотриманням норм частини 1 статті 23 та частини 4 статті 48 Бюджетного кодексу України (бюджетні зобов'язання та платежі, які виникають за цим Договором, здійснюються лише за наявності у Споживача відповідних бюджетних призначень, затверджених Головним розпорядником бюджетних коштів на відповідні розрахункові періоди поточного року).
Додатком 2 до договору передбачено спосіб оплати, термін надання рахунку за спожиту електричну енергію, та строк його оплати (пункти 5, 6, 7 відповідно).
Вищенаведені положення договору викладено у даній редакції враховуючи, що Замовник в розумінні бюджетного законодавства України не належить до головних розпорядників бюджетних коштів, а є розпорядником нижчого рівня. Звертаємо увагу шановного Учасника, що Замовник не має жодного наміру щодо ухилення від взятих у майбутньому зобов’язань згідно договору. Крім того, Замовник розуміє та дотримується у своїй діяльності положення частини першої статті 629 ЦК України, якими встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами. Так, п.п. 1 п. 6.2. проєкту договору встановлено обов’язок споживача забезпечувати своєчасну та повну оплату спожитої електричної енергії відповідно до умов цього Договору. Пунктом 8.2. договору передбачено, що припинення електропостачання не звільняє Споживача від обов'язку сплатити заборгованість Постачальнику за спожиту електричну енергію за цим Договором, у обсягах електричної енергії, які було узгоджено Сторонами відповідно розділу 2 Договору. Пунктом 9.1. договору передбачено, що за невиконання або неналежне виконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену цим Договором та чинним законодавством.
Положення проєкту договору складено згідно вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, а також Закону України «Про публічні закупівлі», а умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії, і не протирічать нормам Закону України "Про ринок електричної енергії" зокрема статті 57, 60, розділу V та VII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.
Щодо недійсності правочину необхідно зазначити наступне.
Відповідно до ч.1 статті 215 ЦКУ Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Зокрема, відповідно до ч. 1 ст.203 цього Кодексу зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Таким чином, зміст проекту договору жодним чином не суперечить діючому законодавству, а також інтересам держави і суспільства та його моральним засадам.
Отже, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
19.05.2022 10:18
Відповідь надана
Щодо умов оплати
Номер:
7a896991bb714e279514676e66c67ddd
Дата опублікування:
16.05.2022 16:40
Опис:
Шановний Замовнику, звертаю Вашу увагу що відповідно до п. 4.12. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (ПРРЕЕ), розрахунки між споживачем та електропостачальником здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Тобто законодавець встановив обмеження строку для здійснення розрахунків за спожиту електричну енергію до 20 календарного дня місяця, наступного за розрахунковим. Відповідно положення проекту договору у п. 5.9. а саме: 5.9. Оплата фактично відпущеної (спожитої) електричної енергії за звітний розрахунковий період, обсяги якої підтверджені Актом прийому-передачі товару (електричної енергії), підписаним обома Сторонами, здійснюється Споживачем у строк, який не може бути більшим за 20 (двадцять) календарних днів з дати підписання Споживачем Акта прийому-передачі товару (електричної енергії), сформованого Постачальником за звітний розрахунковий період, в залежності від реального фінансування бюджетних видатків Споживача та з дотриманням норм частини 1 статті 23 та частини 4 статті 48 Бюджетного кодексу України (бюджетні зобов'язання та платежі, які виникають за цим Договором, здійснюються лише за наявності у Споживача відповідних бюджетних призначень, затверджених Головним розпорядником бюджетних коштів на відповідні розрахункові періоди поточного року), не відповідають нормам чинного законодавства. Просимо внести зміни у договір шляхом викладення формулювання щодо оплати у відповідності одного з варіантів оплати, передбачених п. 4.12 ПРРЕЕ, наприклад: Споживач зобов’язаний сплатити вартість поставленої (спожитої) електричної енергії, на підставі акту приймання передачі електричної енергії та виставленого Постачальником рахунку на оплату протягом 5 робочих днів з дня отримання рахунку та акту приймання передачі електричної енергії. Заздалегідь дякуємо.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Відповідно до п. 4.12. розділу IV Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ) розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Замовник за даною закупівлею належить до розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, який забезпечує виконання бюджетних програм у системі головного розпорядника, в розумінні положень бюджетного законодавства.
Відповідно до статті 49 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством, визначеним пунктом 5 частини першої статті 4 цього Кодексу.
Дана закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а отже, договір за її результатами укладається з урахуванням вимог цього Закону, законодавства у сфері постачання електричної енергії, Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, а також чинного законодавства та нормативно-правових актів, які регулюють діяльність замовника як розпорядника бюджетних коштів.
При підготовці тендерної документації та публікації оголошення цієї закупівлі замовник виходив з власних фінансових можливостей, а також враховуючи порядок оплати зобов’язань розпорядника бюджетних коштів, передбачений Бюджетним кодексом України, Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 р. № 215, Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 590, тощо з метою вибору Учасників, які зможуть здійснювати поставку електричної енергії на зазначених умовах.
Абзацом першим пункту 5.9. проєкту договору передбачено, що оплата фактично відпущеної (спожитої) електричної енергії за звітний розрахунковий період, обсяги якої підтверджені Актом прийому-передачі товару (електричної енергії), підписаним обома Сторонами, здійснюється Споживачем у строк, який не може бути більшим за 20 (двадцять) календарних днів з дати підписання Споживачем Акта прийому-передачі товару (електричної енергії), сформованого Постачальником за звітний розрахунковий період, в залежності від реального фінансування бюджетних видатків Споживача та з дотриманням норм частини 1 статті 23 та частини 4 статті 48 Бюджетного кодексу України (бюджетні зобов'язання та платежі, які виникають за цим Договором, здійснюються лише за наявності у Споживача відповідних бюджетних призначень, затверджених Головним розпорядником бюджетних коштів на відповідні розрахункові періоди поточного року). Додатком 2 до договору передбачено спосіб оплати, термін надання рахунку за спожиту електричну енергію, та строк його оплати (пункти 5, 6, 7 відповідно).
Таким чином, враховуючи вищезазначене, відсутня необхідність, внесення змін до проєкту договору.
Дата відповіді:
19.05.2022 10:53
Відповідь надана
щодо реалізації права Замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії мі
Номер:
12f925ab7af64f92a4fd2e8ef832061d
Дата опублікування:
16.05.2022 16:30
Опис:
Шановний замовник! Вами встановлена вимога про надання кокнерктного переліку документів, які на Вашу думку, запевняит Вас у реалізації права Замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між Електропостачальником та Споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії»а саме:
Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу або посадової особи, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Довідка надається за формою 2:
На підтвердження інформації зазначеної в Довідці (форма 2) Учасник в складі тендерної пропозиції надає:
2.1. Копію Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів або затверджену у встановленому законодавством порядку копію Посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів;
2.2. Копію Наказу про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці).
Звертаємо Вашу увагу, що пункти 8.3.17 та 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії не містять обов’язку електропостачальника створювати відповідний структурний підрозділ (сектор) учасника роздрібного ринку чи покладати таку функцію на працівника. Так, у статті 8.3.6. ПРРЕЕ застосовано формулювання «Забезпечення виконання такої роботи МОЖЕ виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником», що свідчить про надання права Учасника забезпечити організацію особистого прийому споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів наведеним способом, але не зобов’язує робити саме таким чином. Так, відповідно до положень статті 19, 42 Конституції України, статті 6, 44 Господарського кодексу України, статті 3,92 Цивільного кодексу, суб'єкт підприємницької діяльності самостійно визначає порядок власної діяльності, необхідність та умови функціонування його відповідних органів та підрозділів, а іншим субєктам, навіть державним органам заборонено незаконне втручання у процес господарської діяльності.
В даному випадку ви, як Замовник, державна установа, перевищили свої повноваження, встановиши вимогу щодо надання копій наказу про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, її посадової інструкції, чи аналогічного структурного підрозділу та положення про нього, та незаконно вимагаєте від Постачальника документи, які не передбачені законодавством. Вимагаємо видалити вимогу, як таку що обмежує права господарюючих субєктів, та надати можливість підтвердження Учасником відповідності пунктам 8.3.17 та 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії в довільній формі.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Відповідно до п. 8.3.6. глави 8.3 розділу VIII Правил роздрібного ринку електричної енергії (Далі - ПРРЕЕ) учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Отже, норми п. 8.3.6. глави 8.3 розділу VIII ПРРЕЕ містять пряму вимогу, що учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. А також, що учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр.
У разі, якщо інформаційно-консультаційний центр таким учасником не створено, забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п. 8.3.17. глави 8.3 розділу VIII ПРРЕЕ учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Таким чином, норми п. 8.3.17. глави 8.3 розділу VIII ПРРЕЕ передбачають обов’язок для учасників роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, створити центри обслуговування споживачів.
Разом з тим, для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
До того ж відповідно до п. 9.2.1. глави 9.2 розділу IX ПРРЕЕ електропостачальник постійно має розміщувати на власному офіційному веб-сайті інформацію, зокрема, щодо порядку подання та розгляду електропостачальником звернень, скарг та претензій щодо надання послуг з постачання електричної енергії із зазначенням відповідних контактних даних (адреси, телефонів, веб-сторінок) електропостачальника;
контактних даних центрів обслуговування споживачів, кол-центрів електропостачальника та операторів системи розподілу, на території ліцензованої діяльності яких знаходяться споживачі електропостачальника;
порядку роботи інформаційно-консультаційних центрів електропостачальників;
переліку основних послуг, що надаються кол-центром електропостачальника;
контактних даних інформаційно-консультаційних центрів та кол-центрів учасників роздрібного ринку.
Отже, вищезазначені вимоги тендерної документації, щодо забезпечення реалізації права Замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між Електропостачальником та Споживачем, та надання учасниками необхідних підтвердних документів жодним чином не є дискримінаційними та не суперечать нормам п. 8.3.17 та п.8.3.6. ПРРЕЕ.
Замовник жодним чином не втручається у процес господарської діяльності (учасника) постачальника. Таким чином, Ваші твердження про перевищення замовником у цій частині своїх повноважень є безпідставними та такими, що не відповідають дійсності.
Відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації у цій частині.
Дата відповіді:
19.05.2022 15:27