-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт підвального приміщення центрального корпусу КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» по вулиці Медична, 17 м. Івано-Франківськ Івано-Франківської області»
Торги не відбулися
1 280 185.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 400.92 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 400.92 UAH
Період уточнення:
05.05.2022 14:55 - 12.05.2022 00:00
Відповідь надана
Запитання до пункту 5.2.3. оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:
e03841441cae4b419a9c5380b6a5df3e
Дата опублікування:
06.05.2022 17:41
Опис:
Добрий день. В оголошені про проведення спрощеної закупівлі, під пунктом 5.2.3. зазначено наступне:
Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 8000, 00 грн. (вісім тисяч гривень нуль копійок).
Повідомляємо Замовнику, що оплата юридичних послуг - обов’язок виключно клієнта, яким являєтесь Ви. Ніякого юридичного супроводу юридична фірма Учаснику-переможцю не надає, тобто, Ви б мали оплачувати юрпослуги зі свого бюджету. Зокрема, рішенням Постійно діючої адмінколегії АМКУ з розгляду скарг про порушення у сфері закупівель тендерах не одноразово встановлено, що вимога про оплату консультаційних послуг переможцем торгів не належить до предмета закупівлі. А положення щодо відшкодування таких витрат не можуть вноситись до тендерної документації. Зазначена вимога є незаконною, адже суперечить статті 3 та статті 22 Закону. Замовникам слід замовляти юридично-консультаційні послуги окремо від процедури закупівлі конкретного товару чи послуги. А учасники, в свою чергу, не зобов’язані оплачувати такі послуги.
Просимо виключити вимогу під пунктом 5.2.3. щодо можливості оплати юридично-консультаційних послуг Учасником-переможцем з тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня. У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне:
Законодавством України не передбачено заборони для замовників отримувати послуги з наданням юридично-консультаційних послуг. Комунальним некомерційним підприємством "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" укладено договір про надання вищезазначених послуг задля недопущення порушень в даній сфері, а також отримання професійних консультацій щодо кваліфікації учасників та іншої допомоги уповноваженій особі.
З приводу оплати юридично-консультаційних послуг:
Відповідно до ч. 5.2. розділу 5 оголошення замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може бути здійснена третьою особою.
Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом.
Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили.
Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в оголошення вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 14 вказаного закону, а саме в тій частині, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи уповноваженої особи, а оплата послуг консультанта може здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України.
У розрізі вищевказаної вимоги оголошення до даної закупівлі, застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника може бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії.
Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма оголошення встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення спрощеної закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, включення в умови оголошення положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України.
Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки оголошення до даної закупівлі повністю відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
09.05.2022 12:26