• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Молоко та вершки» (пастеризоване молоко, ультрапастеризоване молоко, сметана)

Торги не відбулися

795 359.10 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 976.80 UAH
Період уточнення: 28.11.2017 14:15 - 03.12.2017 14:20
Відповідь надана

Щодо тендерної документації Замовника

Номер: 551cfd357d0543599ec7a1a0183daba5
Дата опублікування: 01.12.2017 15:22
Опис: Просимо надати відповіді на наступні питання щодо тендерної документації Рішенням тендерного комітету Управління освіти і науки Славутицької міської ради Київської області (далі – «Замовник») що оформлене протоколом №139 від 28.11.2017 р. затверджено тендерну документації на закупівлю товарів (ДК 021:2015 CPV 15510000-6 «Молоко та вершки» (пастеризоване молоко, ультрапастеризоване молоко, сметана) для вихованців дошкільних навчальних закладів та дитячого будинку «Центр захисту дітей»). 1. Пунктами 1.2 та 1.3. Додатку №2 до тендерної документації Замовника встановлено у складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати: - копію акту санітарно – епідеміологічного обстеження приміщень для зберігання товару на дату розкриття тендерної пропозиції (2017-2018р); - копію висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданим на ім’я учасника торгів). Зазначені вимоги суперечать нормам чинного законодавства України, та порушують права та охоронювані законом інтереси учасників процедури закупівлі, що доводиться наступним. Порядок та умови здійснення діяльності з проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи харчових продуктів, нормативних документів щодо їх виготовлення та відповідних потужностей, визначено Законом України «Про безпечність та якість харчових продуктів». Водночас Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів», який набрав чинності 20 вересня 2015 року, Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів» викладено в новій редакції під назвою «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Так новим законом не передбачені повноваження Державної санітарно-епідеміологічної служби України, її головних управлінь та відокремлених структурних підрозділів щодо видачі такого дозвільного документа як «Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи» на такі об’єкти експертизи як виробничі потужності (складські приміщення), харчові продукти та нормативні документи щодо їх виготовлення. Таким чином, починаючи з 20.09.2015 року Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи не є дозвільним документом, а носить виключно рекомендаційний характер. Враховуючи вищевикладене, виробники харчових продуктів чи підприємства, що здійснюють діяльність пов’язану з обігом харчових продуктів не зобов’язані отримувати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Водночас, ст. ст. 23 та 25 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено наступне: - Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу. Та статтею 23 вказаного закону - Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Таким чином, відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» діяльність з обігу харчових продуктів здійснюється виключно на підставі повідомлення про реєстрацію потужностей та експлуатаційного дозволу, будь-які інші документи на складські приміщення законодавством України не встановлені. Відповідно до п. 4. ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. А аналогічно й наявність у складі тендерної пропозиції учасника документів що не передбачені чинним законодавством не може буди підставою для її відхилення замовником. Виходячи з вищевикладеного просимо надати відповіді на наступні питання: 1) Чи має право учасник не надавати у складі тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців , а саме: - копію акту санітарно – епідеміологічного обстеження приміщень для зберігання товару на дату розкриття тендерної пропозиції (2017-2018р); - копію висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданим на ім’я учасника торгів); а натомість надати визначені законодавством України документи, а саме: повідомлення про реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл? 2) Чи вважає Замовник відсутність у складі тендерної пропозиції учасника не передбачених чинним законодавством України документів, а саме – наведених вище документів, підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника? 3) Також просимо роз’яснити чим Замовник мотивує необхідність надання у складі тендерної пропозиції наступних документів: - копія акту санітарно – епідеміологічного обстеження приміщень для зберігання товару на дату розкриття тендерної пропозиції (2017-2018р); - копія висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданим на ім’я учасника торгів), Та якими саме нормами чинного законодавства україни встановла обов’язковість їх отримання? 2.. Пунктом 2.2. Тендерної документації Замовника встановлено, що з метою підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів учасники у складі своєї документації повинні надати копію акту виконаних робіт, що підтверджує виконання договору. Аналогічними до предмету закупівлі договорами є договори купівлі-продажу чи договори поставки масла. При укладенні та виконанні зазначених договорів сторони взагалі не зобов’язані укладати такий документ як акт виконаних робіт Так, Статтею 712 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ) установлено, що до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Моментом виконання обов’язку продавця щодо передачі товару за договором купівлі-продажу згідно зі ст. 664 ЦКУ є: вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов’язок продавця доставити товар; надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару. Договором купівлі-продажу може бути встановлений інший момент виконання продавцем обов’язку передати товар. Частинами другою та третьою ст. 9 Закону України від 16.07.1999 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зі змінами та доповненнями (далі — Закон N 996) передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення. Згідно з п. 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24 травня 1995 року N 88 (із змінами та доповненнями), первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Мінстатом України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами і відомствами України. Пунктом 3.14 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 10 січня 2007 року N 2 (далі — Методичні рекомендації) передбачено, що вибуття запасів для реалізації (крім товарів в роздрібній торгівлі) оформлюється товарно-транспортною накладною або накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів, яку виписує уповноважена особа на основі господарського договору, дозволу керівника або іншої уповноваженої особи. Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Мінтрансу України від 14.10.1997 N 363 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за N 128/2568 (із змінами та доповненнями) визнано, що товарно-транспортна накладна — єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. Форма товарно-транспортної накладної (ф. N 1-ТН) затверджена спільним наказом Мінтрансу та Мінстату від 29.12.1995 N 488/346 "Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля" та введена в дію з 1 січня 1996 року. Відповідно до п. 2 зазначеного наказу ведення зазначених форм первинного обліку всіма суб’єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов’язковим. Враховуючи вищевикладене, виконання договору купівлі-продажу, поставки оформлюється та підтверджується сторонами шляхом складення та підписання у встановленому вище порядку товаро-транспортних накладних. Підписання акту виконаних робіт жодним чином не підтверджує факт поставки товару за договором купівлі-продажу, чи договором поставки, тобто факт виконання договору, акт виконаних робіт не є первинним документом а тому при виконання договорів купівлі-продажу зазначений акт взагалі не складається сторонами. Таким чином вимога про надання акту виконаних робіт по договору купівлі-продажу чи поставки товару є порушенням чинного законодавства України. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник, в свою чергу, зобов’язаний оприлюднити зазначені звернення без ідентифікації особи яка звернулась до Замовника, протягом 3-х діб з моменту оприлюднення надати відповідь на звернення, та за результатами вказаних звернень внести зміни до тендерної документації. Виходячи з вищевикладеного, просимо усунути порушення шляхом виключення з тексту Додатку №2 до тендерної документації пункту 2.2. наступного змісту «Акт виконаних робіт, що підтверджує виконання договору». 01.11.2017р.
Відповідь: Доброго дня! Члени тендерного комітету після розгляду та опрацювання запитань щодо тендерних документацій внесли зміни та затвердили нову редакцію тендерної документації на закупівлю продуктів харчування для вихованців дошкільних навчальних закладів та дитячого будинку «Центр захисту дітей» на 2018 рік, а саме: - пункти 1.2; 1.3; 1.4; 1.7 та 1.8 Додатку №2 до тендерної документації, а саме: - «Копію акту санітарно – епідеміологічного обстеження приміщень для зберігання товару на дату розкриття тендерної пропозиції(2017-2018р)»;- «Копію висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданим на ім’я учасника торгів)»;- «Копію експлуатаційного дозволу для потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів»; - «Гарантійний лист щодо забезпечення орендованого складського приміщення на 2018 рік»; - « Гарантійний лист стосовно забезпечення орендованого автотранспорту на 2018 рік» – виключити з тендерних документацій на закупівлю продуктів харчування для вихованців дошкільних навчальних закладів та дитячого будинку «Центр захисту дітей» на 2018 рік; - пункт 2 Додатку №2 до тендерної документації, а саме: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» - замінити на «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (за наявністю)»; - пункт 2.2 Додатку №2 до тендерної документації, а саме: «Акт виконаних робіт, що підтверджує виконання договору» - замінити на «Копії видаткових накладних або інші документи, що підтверджують виконання договору». Протокол №141 - оприлюднений З повагою
Дата відповіді: 04.12.2017 15:52