-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт із заміни вікон у Комунальному навчальному закладі "Навчально-виховний комплекс № 30 "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)" Дніпровської міської ради за адресою: вул. Крамського, будинок 12 А, м. Дніпро
Торги не відбулися
230 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 150.00 UAH
Період уточнення:
15.02.2022 15:18 - 21.02.2022 00:00
Відповідь надана
Вимагаю Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації та видалити дискримінаційні вимоги
Номер:
d2b45c9963d44a5e9593e378e4f511ef
Дата опублікування:
18.02.2022 10:45
Опис:
1) Відповідно до вимог Додатку 3 до Документації ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам включає вимоги, які суперечать частині четвертої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі Закон) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником вимагається «..Надати сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015(ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності. Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально. Тож учасники часто оскаржують вимогу замовника щодо численних сертифікатів ISO до Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель :
Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a;
Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021, оголошення № UA-2021-04-01-002563-c
Враховуючи вище викладене, Вимагаю Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації та видалити дискримінаційні вимоги.
В разі відхилення даної вимоги моя компанія змушена буде звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі.
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (надалі документація). Закон не обмежує Замовника щодо змісту документації встановленням лише кваліфікаційних критеріїв. Замовник, в свою чергу, має право встановлювати вимоги щодо іншої інформації, яка, на думку Замовника, має бути включена до документації.
Відповідно до умов ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст. 5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до документації.
Умовами ст. 23 Закону на замовника прямо покладається обов’язок визначати у технічній специфікації опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Ч. 3 ст. 23 Закону визначає, що вимоги можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, вимоги можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Іншими словами, при визначенні предмету закупівлі, за результатами проведених попередніх ринкових консультацій, замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент».
Вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» ніяк не впливає негативно на основні принципи здійснення публічних закупівель, таких як добросовісна конкуренція, максимальна економія, ефективність та пропорційність. Отримання сертифікату системи управління якістю є доступними для усіх суб'єктів господарювання, бо за умови відповідності вимогам сертифікації, не потребує будь-яких спеціальних вимог для їх отримання, що можуть бути лише у певних суб'єктів господарювання. Тому вимога щодо надання сертифікату не є дискримінаційною, бо її виконання є доступним для усіх учасників. Вимоги документації передбачають, у першу чергу, захист інтересів Замовника від недобросовісних учасників, які не будуть спроможними сумлінно виконувати договірні зобов’язання, а навпаки можуть постачати неякісні матеріали при наданні послуги з поточного ремонту. Зауважуємо, що до закупівлі внесені зміни щодо надання такого сертифікату лише на виробника блоків/ готових виробів віконних та дверних полівінілхлоридних.
Дата відповіді:
22.02.2022 14:57