• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло (масло вершкове)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 1 326 днів назад

354 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 771.00 UAH
Період уточнення: 29.01.2022 03:11 - 04.02.2022 00:00
Відповідь надана

Виключення безпідставних та дискримінаційних вимог

Номер: f7d095389c4b4e00b9a83c040c82ea3c
Дата опублікування: 02.02.2022 10:03
Опис: Шановний Замовнику! Просимо Вас надати пояснення ,на підставі яких законодавчих документів у закупівлі код ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло (масло вершкове) у Вас наявна вимога, яка зазначена в Додатку 1 до тендерної документації « 20. Документ про проходження радіаційного контролю транспортного засобу (подається на кожен транспортний засіб).» Повідомляємо Вам, що Транспортні засоби, що використовуються для перевезення харчових продуктів мають відповідати лише вимогам ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». В законодавстві є лише норми та правила роботи у місцях з іонізуючим випромінюванням, тобто на атомних станціях, тощо. До транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів та предмету закупівлі вцілому ці закони не мають жодного відношення. Тендерна документація, затверджена замовником для проведення цієї закупівлі, містить умови та вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а саме нас, як потенційного учасника . Дискримінаційними є умови, які унеможливлюють участь певного суб’єкта господарювання у закупівлі через встановлення замовником певних умов. Наявність вимоги щодо надання документу про проходження радіаційного контролю транспортного засобу транспортного засобу , який буде задіяно Учасником для перевезення продуктів харчування, виданого уповноваженим на те державним органом(установою, організацією), що не передбачено законодавством, унеможливлює прийняття участі у цій закупівлі. Просимо Вас внести зміни до тендерної документації та прибрати дискримінаційні умови, або розгорнуто аргументувати необхідність надання такого висновку для постачання предмету закупівлі (Вершкове масло (масло вершкове))
Відповідь: Розглянувши звернення, уповноважена особа Управління освіти, культури, молоді, туризму та спорту Бериславської міської ради інформує про наступне. Згідно абзацу 1 п 3 ст 22 Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що в документації може зазначатися інша інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити. Таким чином зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у документації закупівлі, визначається Замовником самостійно, керуючись вимогами чинного законодавства, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, вимоги щодо надання учасником в складі пропозиції « 20. Документ про проходження радіаційного контролю транспортного засобу (подається на кожен транспортний засіб).» зазначені Замовником з метою підтвердження того, що учасник доводить спроможність учасника при транспортуванні продуктів харчування забезпечити умови поставки, передбачені договором та чинним законодавством у сфері організації харчування у дошкільних навчальних закладах. Слід зазначити, що вищезазначені вимоги не обмежують коло потенційних учасників, за бажанням кожен учасник може отримати документ про проходження радіаційного контролю транспортного засобу.
Дата відповіді: 03.02.2022 19:54
Відповідь надана

Усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію

Номер: 54dcffc2cbdf41a785f2f3cf4e97d95a
Дата опублікування: 02.02.2022 09:59
Опис: Шановний Замовнику! Просимо Вас надати пояснення ,на підставі яких законодавчих документів у закупівлі код ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло (масло вершкове) у Вас наявна вимога, яка зазначена в Додатку 1 до тендерної документації : « Документальне підтвердження уповноважених державних установ щодо запровадження постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) (сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів у харчовому ланцюгу відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), сертифікат про проходження навчання щодо вимог ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) видане на ім’я керівника учасника та інші пов’язані документи). Документ, виданий не раніше грудня 2021 р. акредитованим органом або установою сертифікації про відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2018), ДСТУ ISO 22000:2007 (ДСТУ ISO 22000:2019), ДСТУ ISO 14001:2015 автомобілів Учасника (не менше двох), які будуть використовуватись у перевезенні предмету закупівлі. Звіт з перевірки системи управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимогам ДСТУ ISО 22000:2019 Сертифікат виданий на керівника Учасника «Внутрішній аудитор систем менеджменту відповідно до вимог та положень ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) та ДСТУ ISO 19011:2019» Сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) виданий на ім’я учасника та дійсний на момент подання пропозиції. Документи видані на ім’я учасника, що підтверджують виконання сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT), а саме: - План аудиту системи управління якістю; - Висновок за результатами попередньої оцінки системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018; - ЗВІТ з перевірки системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018. Сертифікат виданий на керівника Учасника «Внутрішній аудитор систем менеджменту відповідно до вимог та положень ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 19011:2019» Сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону Звіт з перевірки системи екологічного управління на відповідність вимогам ДСТУ ISО 14001:2015 Сертифікат виданий на керівника Учасника «Внутрішній аудитор систем менеджменту відповідно до вимог та положень ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 19011:2019» Повідомляємо Вам, що така вимога (щодо надання всіх вищеперахованих сертифікатів ISO) є дискримінаційною та обмежує конкуренцію з наведених нижче причин. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон 922) замовники під час здійснення закупівель зобов`язані керуватися принципами добросовісної конкуренції між учасниками, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, максимальної економії та ефективності. Також частини 2 та 4 цієї статті Закону 922 встановлюють правила, що забезпечують недискримінацію учасників, а саме: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм, а також заборона замовнику встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Зокрема частиною 4 статті 22 Закону 922 заборонено встановлювати у документації до закупівлі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаючи надання вказаного в оголошенні сертифікату (сертифікатів), наявність якого не є обов`язковою згідно чинного законодавства України, на наше переконання, Ви встановили надмірні вимоги у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Такі дії необґрунтовано звужують коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі, що у подальшому може призвести до надмірного витрачання бюджетних коштів. Звертаємо Вашу увагу на те, що відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі – Закон 771). Підзаконним нормативно- правовим актом є Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 №590 (зі змінами) (далі – Вимоги 590). Згідно із Законом 771, система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) – це система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. Так статтею 20 Закону 771 визначено виключний перелік обов`язків операторів ринку, серед яких зокрема: розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Відповідно до частини 4 статті 21 Закону 771, вимоги щодо розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, допускають застосування спрощеного підходу, за умови якщо такий підхід забезпечує однаковий рівень захисту здоров’я споживачів. При цьому, з метою виконання процедур, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, оператори ринку гарантують, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, а також забезпечують зберігання документів і записів щодо виконання принципів системи протягом трьох місяців після закінчення кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників. Водночас Вимоги 590 закріплюють відповідальність за виконання процедур, ведення відповідного документообігу та збереження документів за керівниками операторів ринку. Відповідні перевірки операторів ринку на предмет дотримання ними законодавства здійснює Держпродспоживслужба, що підтверджується відповідними актами. Таким чином, запровадження системи НАССР є обов’язком усіх операторів ринку з 20.09.2019. ПРОТЕ ЧАСТИНА 7 СТАТТІ 21 ЗАКОНУ 771 НАГОЛОШУЄ НА ТОМУ, ЩО: «7. СЕРТИФІКАЦІЯ ПОСТІЙНО ДІЮЧИХ ПРОЦЕДУР, ЗАСНОВАНИХ НА ПРИНЦИПАХ СИСТЕМИ АНАЛІЗУ НЕБЕЗПЕЧНИХ ФАКТОРІВ ТА КОНТРОЛЮ У КРИТИЧНИХ ТОЧКАХ, НЕ Є ОБОВ`ЯЗКОВОЮ». Зазначаємо, що частина 1 статті 19 Конституції України наголошує на тому, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. При цьому за порушення вимог, установлених Законом 922, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України. ВРАХОВУЮЧИ ВСЕ ЗАЗНАЧЕНЕ ВИЩЕ, ПРОСИМО ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ З ОГОЛОШЕННЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, А САМЕ ВИЛУЧИТИ ВИМОГУ ЩОДО ОБОВ`ЯЗКОВОГО НАДАННЯ ЗАЯВЛЕНОГО СЕРТИФІКАТУ (СЕРТИФІКАТІВ), ЯК ТАКУ ЩО ОБМЕЖУЄ КОЛО УЧАСНИКІВ, ПОРУШУЄ ВИМОГИ ЗАКОНУ 922 ТА ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ» від 11.01.2001 №2210-III (зі змінами). Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, просимо, - усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію, розглянути це звернення (вимогу) та надати відповідь у встановлені законом строки.
Відповідь: Шановний потенційний учасник. Звертаємо увагу на важливість функціонування систем менеджменту безпечності харчових продуктів! Наказом ДП «УкрНДНЦ» №340 від 31 жовтня 2019 року в Україні на заміну ДСТУ ISO 22000:2007 прийнято національний стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу» із наданням йому чинності з 1 грудня 2019 року. При цьому, ДСТУ ISO 22000:2007 діяло до 1 липня 2021 року. Вимоги щодо безпеки харчових продуктів не призводить до дискримінації. Крім того, всі учасники мають дотримуватись добросовісної конкуренції. Дані сертифікати підтверджують відповідність та надійність потенційного учасника – переможця закупівлі, тому вимоги які висуває Замовник , покликані мінімізувати усі можливі ризики, які стосуються постачання продуктів харчування у загальноосвітні та дошкільні навчально-виховні заклади та допоможуть уникнути негативних наслідків в соціальній сфері,що забезпечують безпеку харчування дітей та належну якість. Кожен учасник має змогу отримати данні сертифікати,тому це не є дискримінацією! Ви зазначаєте, що «СЕРТИФІКАЦІЯ ПОСТІЙНО ДІЮЧИХ ПРОЦЕДУР, ЗАСНОВАНИХ НА ПРИНЦИПАХ СИСТЕМИ АНАЛІЗУ НЕБЕЗПЕЧНИХ ФАКТОРІВ ТА КОНТРОЛЮ У КРИТИЧНИХ ТОЧКАХ, НЕ Є ОБОВ`ЯЗКОВОЮ», але не забороняється! Згідно статтею 22 п. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.»
Дата відповіді: 03.02.2022 19:54
Відповідь надана

Виключення безпідставних та дискримінаційних вимог

Номер: a707a87c64de4bfb9e193f3c60273898
Дата опублікування: 02.02.2022 09:53
Опис: Шановний Замовнику! Просимо Вас надати пояснення ,на підставі яких законодавчих документів у закупівлі код ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло (масло вершкове) у Вас наявна вимога, яка зазначена в Додатку 1 до тендерної документації «26. «Лист-погодження» органами Держпродспоживслужби щодо постачання учасниками продуктів харчування до державних та комунальних закладів та установ.» Повідомляємо Вам, що така вимога (вимоги) є безпідставною та дискримінаційною з наведених нижче причин, та відповідно підлягає виключенню. Замовником в особі УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ встановлено дискримінаційні вимоги, чим порушено частини 1- 4 статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та надмірні вимоги у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Такі дії необґрунтовано звужують коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі, що у подальшому може призвести до надмірного витрачання бюджетних коштів. ПОВІДОМЛЯЄМО, що відповідно підпункту 4.4 пункту 4 Наказу від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» ПЕРЕЛІК ПОСТАЧАЛЬНИКІВ продуктів харчування та продовольчої сировини ВИЗНАЧАЄТЬСЯ РІШЕННЯМ ТЕНДЕРНИХ КОМІТЕТІВ (комісій,уповноваженою особою) або НА ПІДСТАВІ УКЛАДЕНИХ ДОГОВОРІВ за погодженням з територіальною установою санітарно-епідеміологічної служби. ВІДПОВІДНО дозвіл МОЖЕ ОТРИМАТИ ДЕРЖАВНИЙ ТА КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД,УСТАНОВА ПІСЛЯ УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ, а не потенційний Учасник. Виходячи з вище викладеного, Замовником встановлено дискримінаційні Вимогами та положенями Наказу № 298/227 від 17.04.2006 чи будь –яким іншим нормативним документом , не передбачено ««Лист-погодження» органами Держпродспоживслужби щодо постачання учасниками продуктів харчування до державних та комунальних закладів та установ.» , саме з ініціативи ПОТЕНЦІЙНОГО УЧАСНИКА , таке погодження знову ж таки МОЖЕ ОТРИМАТИ ДЕРЖАВНИЙ ТА КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД,УСТАНОВА ТІЛЬКИ ПІСЛЯ УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ, а не потенційний Учасник. Додатково звертаємо ВАШУ УВАГУ та відповідно інформуємо вас , що на сьогодні Держпродспоживслужба видає : 1. акт перевірки додержання вимог законодавства про харчові продукти операторами ринку які здійснюють постачання сировини та харчових продуктів (наказ Мінагрополітики від 08.08.2019 №447). 2. Акт за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР. (наказ Мінагрополітики від 08.08.2019 №446). Ніяких інших документів Держпродспоживслужба УЧАСНИКУ не видає, просимо вас привести тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства України. Відповідно така вимога (вимоги) є безпідставною та дискримінаційною з наведених причин, та відповідно підлягає виключенню.
Відповідь: Розглянувши звернення, уповноважена особа Управління освіти, культури, молоді, туризму та спорту Бериславської міської ради інформує про наступне. Згідно абзацу 1 п 3 ст 22 Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що в документації може зазначатися інша інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити. Таким чином зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у документації закупівлі, визначається Замовником самостійно, керуючись вимогами чинного законодавства, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що у зверненні вже наведено нормативний акт відповідно до якого встановлена вимога надання цього документу, а саме відповідно до змісту цієї же вимоги, «ПОВІДОМЛЯЄМО, що відповідно підпункту 4.4 пункту 4 Наказу від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» ПЕРЕЛІК ПОСТАЧАЛЬНИКІВ продуктів харчування та продовольчої сировини ВИЗНАЧАЄТЬСЯ РІШЕННЯМ ТЕНДЕРНИХ КОМІТЕТІВ (комісій) або НА ПІДСТАВІ УКЛАДЕНИХ ДОГОВОРІВ за погодженням з територіальною установою санітарно-епідеміологічної служби.» у зазначеному підпункту 4.4 пункту 4 Наказу від 17.04.2006 №298/227 прямо зазначено 2 варіанта визначення переліку постачальників: 1. РІШЕННЯМ ТЕНДЕРНИХ КОМІТЕТІВ (комісій) або 2. НА ПІДСТАВІ УКЛАДЕНИХ ДОГОВОРІВ при цьому в обох випадках необхідно погодження з територіальною установою санітарно-епідеміологічної служби (наступником якої є Держпродспоживслужба). Оскільки укладених договорів за цією закупівлею нема і бути не може, то Замовник відповідно до цього пункту має визначити перелік постачальників рішенням тендерного комітету або уповноваженої особі. Звідки випливає, що для прийняття рішення тендерним комітетом або уповноваженою особою щодо визначення переліку постачальників потенційний постачальник повинен бути погоджений з Держпродспоживслужбою, але оскільки Замовнику невідомо хто прийме участь у торгах, то й отримати погодження повинен саме учасник-потенційний постачальник, для підтвердження цього й потрібен зазначений «Лист-погодження» органами Держпродспоживслужби щодо постачання учасниками продуктів харчування до державних та комунальних закладів та установ».
Дата відповіді: 03.02.2022 19:53