• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КНУ «Реконструкція залу гімнастики, харчоблоку, житлових кімнат за адресою м.Херсон, вул.Петра Калнишевського, 2а» (СРV за ДК 021:2015 – 45212000-6 - Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів)

Торги не відбулися

91 259 473.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 2 737 784.00 UAH
Період уточнення: 26.01.2022 16:45 - 01.02.2022 00:00
Відповідь надана

Щодо сертифікатів, виданих НААУ

Номер: eb2e0f7282964921b0089e661f2735c6
Дата опублікування: 31.01.2022 19:16
Опис: ТДЗ, розділ ІІІ містить наступну вимогу: "17. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ EN ISO9001:2015(EN ISO 9001:2015,IDT;ISO9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт відповідає вимогам ДСТУ EN ISO9001:2015(EN ISO9001:2015,IDT; ISO9001:2015,IDT)«Системи управління якістю.Вимоги».Сертифікат має бути чинним,виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво. 18. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати Сертифікат на систему екологічного управління Учасника ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», який підтверджує, що система екологічного управлінняУчасника стосовно виконання будівельних робіт відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».Сертифікат має бути чинним, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво. 19. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати Сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці Учасника ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодозастосування" (ISO 45001:2018, IDT), який підтверджує,що система управління охороною здоров'я та безпекою праці Учасника стосовно виконання будівельних робіт відповідає вимогам ДСТУISO45001:2019"Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" (ISO 45001:2018, IDT). Сертифікат має бути чинним, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності),який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво." Звертаємо вашу увагу, що Національне агентство з акредитації України (НААУ) відповідно до свого статусу не є органом сертифікації і завданням НААУ є: "Акредитація органів з оцінки відповідності з подальшим контролем за їх відповідністю вимогам акредитації, прийняття рішення щодо акредитації, її поновлення, тимчасового зупинення або визнання недійсною; Розроблення правил процедур і затвердження програм акредитації органів з оцінки відповідності, а також здійснення контролю за їх відповідністю вимогам акредитації; Організація навчання, підготовки персоналу з акредитації і надання йому повноважень провадити діяльність з акредитації відповідно до встановлених вимог; Ведення реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності, а також реєстру персоналу з акредитації; Представництво та участь від України у міжнародних, європейських та інших регіональних організаціях з акредитації; Укладання в установленому законодавством порядку міжнародних договорів про співробітництво та взаємне визнання акредитації органів з оцінки відповідності; Участь у роботі з гармонізації нормативно-правових актів та нормативних документів з міжнародними та європейськими правилами і стандартами, які визначають вимоги до НААУ та до акредитованих органів з оцінки відповідності; Ведення фонду нормативно-правових актів і нормативних документів з питань акредитації; Створення технічних комітетів з акредитації та затвердження положення про них; Затвердження положення про комісію з апеляцій та внесення змін до нього; Подання засновнику щорічної інформації про результати діяльності НААУ; Організація інформаційного забезпечення з питань акредитації; Проведення видавничої та інших видів діяльності відповідно до завдань, визначених Положенням про НААУ; Виконання інших функцій, що не суперечать законодавству та Положенню про НААУ; Організація та проведення семінарів; Розроблення порядку та правил оплати робіт з акредитації. (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/) Про не відповідність вимог надання сертифікатів букві Закону України "Про публічні закупівлі" каже й практика ПК АМКУ, наприклад, РІШЕННЯ №18413-р/пк-пз від 30.09.2020 по закупівлі UA-2020-08-18-007456-a. На те, що вище зазначена вимога штучно обмежує коло потенційних учасників також вказано в роз"ясненні МЕРТ , а саме: лист Мінекономіки № 3433-09/17860-09 вiд 23.03.2021 підписом заступника міністра І. Новікової. Просимо розглянути наше звернення та виключити з ТДЗ ці вимоги.
Відповідь: Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать, зокрема, органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад. Згідно з частиною першою статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Тендерної документації – тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), та завантаження файлів у форматі PDF з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація не містить вимог, стосовно того, що Сертифікати ISO мають бути видані НААУ (Національним агентством з акредитації України). Сертифікати, які необхідно надати у складі тендерної пропозиції видаються органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), які в свою чергу мають бути акредитовані в установленому порядку (НААУ). Кожен учасник має право самостійно обирати орган з сертифікації (орган з оцінки відповідності) в якому проходити сертифікації та отримувати сертифікат, що у свою чергу не обмежує можливості учасників приймати участь в даній закупівлі. Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді: 02.02.2022 17:56
Відповідь надана

Про підтвердження досвіду

Номер: 0a838caafeb546d78281bd5bfc9bfe79
Дата опублікування: 31.01.2022 08:03
Опис: На підтвердження наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (виконання аналогічних робіт) ТДЗ передбачено надання учасником надати у складі тендерної пропозиції оригінал або копію сертифіката відповідності закінченого будівництвом об’єкта або оригінал або копію декларації про готовність до експлуатації об’єкта. Але, ваідповідно до постанови КМУ від 13 квітня 2011 р. № 461 "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" отримання та володіння документів, що підтверджують введення об"єкта будівництва в експлуатацію є виключним обов"язком замовника. Відомості щодо наявної декларації або сертіфіката містяться у електронному реєстрі з відкритим доступом. Згідно із ч. 5 ст. 17 Закону "Про публічні закупівлі", замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Просимо виключити вище зазначену вимогу з тендерної документації
Відповідь: Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать, зокрема, органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад. Згідно з частиною першою статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Тендерної документації – тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), та завантаження файлів у форматі PDF з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі». У тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (п. 2 частини першої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»). В той же час положення статті 16 зазначеного Закону передбачають, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Також замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких: - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів; - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітніст; - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до підпункту 3 частини два статті 16 Закону Замовником вимагається наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Крім того для Замовника важливий той факт, що Учасники мають сертифікат відповідності закінченого будівництвом об’єкта або декларацію про готовність до експлуатації об’єкта. Під час розгляду питання прийняття в експлуатацію об’єктів, орган державного архітектурно-будівельного контролю здійснює огляд об’єкта. Під час такого огляду посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю з’ясовує наявність виконавчої документації в обсязі, передбаченому державними будівельними нормами, та матеріалів технічної інвентаризації згідно з додатком 9-1 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів а також здійснює фото- та відеофіксацію. Підставою для відмови у видачі сертифіката є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил. Тому Ваша думка про те, що Підрядна організація ніяким чином не впливає на процес отримання Сертифікату є хибною. На об’єкті повинні бути виконані всі передбачені проектною документацією згідно з будівельними нормами, стандартами і правилами роботи, а також змонтоване і випробуване обладнання з дотриманням таких особливостей, тому отримання сертифікату відповідності закінченого будівництва є гарантією виконання робіт у відповідності всіх будівельних норм. Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді: 02.02.2022 17:50
Відповідь надана

Щодо надання Акту обстеження

Номер: 495799cafcd54f17a402effb23b4e8ac
Дата опублікування: 29.01.2022 08:20
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до вимог тендерної документації, розділ III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.1 пп. 20 для відповідності кваліфікаційним критеріям учасники повинні: «…Представник учасника, який має відповідну кваліфікацію зобов’язаний оглянути об’єкт замовника в період подання пропозицій в подальшому із поданням в складі пропозиції «Акту обстеження об’єкту» (складений в довільній формі), підписаний працівником в присутності якого виконано обстеження, посадовою особою учасника та замовником». Встановлюючи відповідні вимоги, замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати Акт обстеження об’єкта за підписом уповноваженої особи замовника. Встановлення замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта обстеження об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема скаржника, замовник може не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Підтвердженням не відповідності Закону України «Про публічні закупівлі» зазначеної вимоги є практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, а саме: За наявності такої умови взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати Акт обстеження об’єкта (складений у довільній формі), працівником в присутності якого виконано обстеження, посадовою особою учасника та замовником, що є дискримінаційним щодо інших учасників, у тому числі скаржника. З незалежних від учасників підстав уповноважені особи замовника та «працівники» (чиї?) можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта (складений в довільній формі), підписаний уповноваженими особами учасника, «працівника»? та замовника, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання. Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Враховуючи вищевикладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. ДОДАТКИ: - позиція Органу оскарження викладена у рішенні від 30.10.2020 № 20243-р/пк-пз; рішенні від 13.10.2020 № 19212. - позиція Органу оскарження викладена у рішенні від 29.03.2021; рішення № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021, оголошення № UA-2021-02-19-001564-b
Відповідь: Ваше твердження щодо дискримінації вимог та суттєвого обмеження кола учасників не містить обґрунтованих доводів та базується на суб’єктивному припущені. Вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником надано достатньо часу для відвідування об’єкту, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного Акту огляду. Таким чином у замовника відсутні підстави, що до внесення змін до оголошення в цій частині.
Дата відповіді: 02.02.2022 17:27