• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КНУ «Реконструкція майнового комплексу комунального закладу «Херсонська школа вищої спортивної майстерності» Херсонської обласної ради за адресою: м. Херсон, вул. Марії Фортус, 38» (СРV за ДК 021:2015 – 45212000-6 - Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів)

Торги не відбулися

69 542 029.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 695 420.29 UAH
Період уточнення: 24.01.2022 16:55 - 30.01.2022 00:00
Відповідь надана

Щодо надання Акту обстеження

Номер: 2bee472f4cc145fa89beae5bb4af9553
Дата опублікування: 29.01.2022 08:10
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до вимог тендерної документації, розділ III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.1 пп. 22 для відповідності кваліфікаційним критеріям учасники повинні: «…Представник учасника, який має відповідну кваліфікацію зобов’язаний оглянути об’єкт замовника в період подання пропозицій в подальшому із поданням в складі пропозиції «Акту обстеження об’єкту» (складений в довільній формі), підписаний працівником в присутності якого виконано обстеження, посадовою особою учасника та замовником». Встановлюючи відповідні вимоги, замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати Акт обстеження об’єкта за підписом уповноваженої особи замовника. Встановлення замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта обстеження об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема скаржника, замовник може не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Підтвердженням не відповідності Закону України «Про публічні закупівлі» зазначеної вимоги є практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, а саме: За наявності такої умови взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати Акт обстеження об’єкта (складений у довільній формі), працівником в присутності якого виконано обстеження, посадовою особою учасника та замовником, що є дискримінаційним щодо інших учасників, у тому числі скаржника. З незалежних від учасників підстав уповноважені особи замовника та «працівники» (чиї?) можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта (складений в довільній формі), підписаний уповноваженими особами учасника, «працівника»? та замовника, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання. Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Враховуючи вищевикладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. ДОДАТКИ: - позиція Органу оскарження викладена у рішенні від 30.10.2020 № 20243-р/пк-пз; рішенні від 13.10.2020 № 19212. - позиція Органу оскарження викладена у рішенні від 29.03.2021; рішення № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021, оголошення № UA-2021-02-19-001564-b
Відповідь: Ваше твердження щодо дискримінації вимог та суттєвого обмеження кола учасників не містить обґрунтованих доводів та базується на суб’єктивному припущені. Вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником надано достатньо часу для відвідування об’єкту, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного Акту огляду. Таким чином у замовника відсутні підстави, що до внесення змін до оголошення в цій частині.
Дата відповіді: 02.02.2022 17:24