Номер:
eb202e97a7cf40a2921d62416966660e
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
25.01.2022 21:15
Опис:
Згідно вимог оголошення ви вимагаєте від Учасників подати у складі пропозиції:
Копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, видані органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсні на момент подання пропозиції, що мають включати реалізацію, постачання та транспортування; у разі використання послуг перевезення – Учасник додатково подає копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів щодо експедиції, постачання та транспортування, видані органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитаціїУкраїни, на ім’я перевізника (дійсні на момент подання пропозиції):
Повідомляємо, що видача сертифікатів не є обов'язковою згідно чинного законодавства України, а вимога щодо подачі сертифікатів, що мають включати реалізацію, постачання та транспортування - це чиста дискримінація, адже сертифікати видаються на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, а не на реалізацію, постачання та транспортування.
Враховуючи практику антимонопольного комітету, для уникнення дискримінації Учасників пропонуємо Вам викласти даний пункт у наступній редакції:
Копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, видані на ім’я учасника, та дійсні на момент подання пропозиції, у разі використання послуг перевезення – Учасник додатково подає копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, на ім’я перевізника (дійсні на момент подання пропозиції):
-ДСТУ ISO 9001; ДСТУ ISO 22000; ДСТУ ISO 14001
Вимога, щодо викладення вимоги в такій редакції знімає дискримінацію, адже є багато діючих ДСТУ ІSO, і якщо наприклад, в Учасника є сертифікат, виданий згідно ДСТУ 9001:2018, що є актуальним, він не зможе взяти участі у даних торгах, так як ви вимагаєте сертифікат ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008 IDT) та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT).
Вимога щодо надання копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, видані органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України також містить дискримінацію, адже:
Лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07: «У зв'язку із втратою чинності з
01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і
сертифікацію" (далі - Декрет) повідомляємо.
…З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила
своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації
діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації»…
Основний принцип проведення акредитації - добровільність (акредитація не є обов'язковою)
1. Стаття 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»: «Діяльність з
акредитації базується на таких основних принципах: забезпечення рівності прав, законних інтересів
усіх заінтересованих сторін… добровільності акредитації»
2. Національне агентство з акредитації України (НААУ) в «Основних принципах діяльності НААУ»
також чітко вказує на добровільність акредитації (офіційний сайт НААУ).
Неприпустимість штучного обмеження потенціного кола учасників тендера
Письмо Мінекономіки № 3433-09/17860-09 вiд 23.03.2021 підписом заступника міністра І. Новікової:
«Мінекономіки розглянуло Ваше звернення щодо сертифікації систем управління якістю
акредитованим органом із сертифікації та повідомляє.
Виходячи з норм Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон про закупівлі), вимоги в
тендерній документації встановлюються замовником самостійно згідно із законодавством, з
урахуванням частини четвертої статті 5 Закону про закупівлі, відповідно до якої замовники не мають
права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів,
закріплених у частині першій статті 5 Закону про закупівлі, не призводячи своїми діями до
штучного a6o умисного обмеження потенційного кола учасників.
Відповідно до норм Закону про закупівлі та Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі
та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить
визначення правомірності дій замовників в конкретних випадках.
Разом з цим зазначаємо, що відповідно до статті 5 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки
відповідності”, який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки
відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність…»
Відповідь:
Шановний учаснику. З приводу вашого питання повідомляємо наступне. Отримати вище перелічені сертифікати має можливість будь хто з учасників. Також варто зауважити, що АМКУ у своїх рішеннях щодо даних сертифікатів на стороні Замовників. Окрім того, ви не довели та документально не підтвердили НЕМОЖЛИВІСТЬ виконання вказаної умови тендерної документації. Проте, додатково повідомляємо, що з даного приводу будуть внесені окремі зміни та уточнення до тендерної документації.
Дата відповіді:
28.01.2022 23:57