• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 09110000-3 "Тверде паливо" (Вугілля кам'яне)

Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У іншому випадку в разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути автентично перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально.

Завершена

4 046 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 230.00 UAH
Період уточнення: 20.01.2022 13:57 - 15.02.2022 00:00
Відповідь надана

дискримінація по відношенню до учасників

Номер: a49d5240ec414ac881b3a1e1add97c1b
Дата опублікування: 25.01.2022 16:31
Опис: Шановний Замовнику, ознайомившись з вимогами тендерної документації, зі здивуванням виявили, що вам потрібно вугілля марки Г (Г1) 25-50. Де в Україні виробляється така марка , ще й не менш ніж двома виробниками ? На кого ви чекаєте у цій закупівлі, на ПП «АКВАНТ»??? ПП «АКВАНТ», подаючи документи у процедурах закупівель, надає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих на ПП «ІМЛОР». Уважно вивчивши ринок постачальників, знайшли цікаву інформацію, що єдиним виробником вугілля марки Г (Г1) 25-50 є ПП «ІМЛОР», який співпрацює з ПП «АКВАНТ». До того ж засновниками ПП «АКВАНТ» та ПП «ІМЛОР» є КІМ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ ТА КІМ ОЛЕКСАНДР АПОЛЛОНОВИЧ, які перебувають у родинних відносинах. Отже, дивним чином вбачається певна схема, тобто корупційна схема, із застосуванням узгоджених антиконкурентних дій, що є порушенням чинного законодавства, за яке існує досить жорстка санкція у вигляді позбавлення порушників права здійснювати господарську діяльність впродовж трьох років та досить великі штрафні санкції у розмірі до 10% доходу від реалізації продукції компанії за рік, що передував року накладення штрафу. Водночас зі сторони Замовника обмеження конкуренції шляхом обрання такої марки вугілля та нововведень в тендерній документації (безліч ІСО та т.п.). Таким чином, доходимо до висновку, що вами нехтується закон задля отримання своєї неправомірної вигоди за результатами даного аукціону. Чи вам недостатньо відкритих кримінальних проваджень щодо ваших уповноважених осіб за результатами закупівель та хочете отримати ще одну? Вкажіть ще одного виробника такої марки вугілля - Г (Г1) 25-50 з метою уникнення дискримінації. Дійте згідно з вимогами законодавства та внесіть зміни до тд, відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», з видаленням з тд дискримінаційних вимог.
Відповідь: Шановний учаснику, у відповідь на ваші питання повідомляємо, що Замовник визначив предметом закупівлі вугілля кам’яне Г (Г1) 25-50, що повністю відповідає вимогам державних стандартів, зокрема ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472:2015 і у чому полягає дискримінаційність даної вимоги нам, нажаль, не зрозуміло, а доказів та інформації чим саме дискримінує вас така марка вугілля Вами не надано. Відомості про виробників товару Замовнику не відомі, Ви можете запропонувати товар, виробництва будь-якого виробника, та надати документи, що визначені у тендерній документації в підтвердження відповідності товару вимогам Замовника. Також, зазначаємо, що Замовнику не відомо які учасники будуть приймати участь у торгах і тим паче не відомо продукцію якого виробника будуть пропонувати учасники так як згідно вимог ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Жодних дискримінаційних вимог Замовником не встановлювалось – усі вимоги встановлені замовником передбачені чинним законодавством, у тому числі ІСО та марка вугілля кам’яного, що є предметом закупівлі. Замовник діє виключно у межах ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді: 28.01.2022 08:48
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: ee3886acc2cd432fafed9d48f3b9ff6d
Дата опублікування: 24.01.2022 10:04
Опис: У тендерній документації ви вказуєте, що Учасники торгів повинні надати згоду на використання персональних даних, які стали відомі в процесі проведення цієї процедури закупівлі, з інформацією, яка підпадає під дію Закону України "Про захист персональних даних" № 2297-17, від керівника та службової (посадової) особи учасника, яку призначено відповідальною за проведення торгів, та всіх осіб, чиї персональні дані зазначаються в тендерній пропозиції учасника. У зв’язку з цим конкретно вкажіть осіб, які повинні надати згоду на використання своїх персональних даних. Чи входить до кола цих осіб банківські працівники? Чи потрібно від давати такий лист-згоду? Також ви вказуєте, що «Інформація про надання згоди на використання персональних даних повинна бути надана у складі тендерної пропозиції в письмовій формі у вигляді нотаріально оформленої заяви-згоди в довільній формі власника персональних даних на обробку його персональних даних (в т.ч. обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України "Про публічні закупівлі") із зазначенням його паспортних даних, дати народження та реєстраційного номеру облікової картки платника податків.» Поясність будь-ласка, яким чином учасники, які мають договірні відносини, наприклад за договором перевезення чи оренди, можуть надати нотаріально оформлену заяву-згоду, якщо такі суб’єкти знаходяться у інших куточках України? Крім того, дана вимога взагалі не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про захист персональних даних», згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. Отже, враховуючи викладене вище та те, що ви дискримінуєте потенційних учасників, змушуючи надавати нотаріально оформлену заяву-згоду від власників персональних даних, вимагаємо внести змінити до тд та виключити цей пункт з вимог тд. Далі у тд ви вказуєте, що «учасники закупівлі повинні при підготовці тендерної пропозиції підтвердити відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно затвердженої Мінекономіки типової форми Настанов щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях з наданням скан-копії таких настанов. З огляду на це, учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника, відповідального за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель.» Шановний Замовнику, згідно п.1 Розділу І Настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях (далі – Настанова), Настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях (далі – Настанови) розроблені з метою надання методично-консультативної допомоги щодо забезпечення системного підходу до формування, підтримки та розвитку етичної поведінки учасників під час участі в тендерах, відборі та переговорах з метою укладання договорів про закупівлі. В Цих настановах взагалі не міститься інформації, що учасники повинні видавати наказ щодо призначення уповноваженого працівника, відповідального за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель. Ваша вимога містить дискримінаційні вимоги та більше того, втручання у здійснення потенційним учасником, господарської діяльності. Внесіть зміни до тд та виключіть цю вимогу. Далі, ви вказуєте, що учасники повинні надати скан-копію чинного документу про перевірку технічного стану даної вантажно-розвантажувальної техніки. Якщо учасник не є власником цієї вантажно-розвантажувальної техніки, то він повинен додатково надати лист у довільній формі від власника цієї техніки, адресований Замовнику торгів, в якому зазначено право використання учасником вищезазначених документів з посиланням на номер ідентифікатора закупівлі за цими торгами, справжність підпису особи, яка підписала цей лист повинна бути нотаріально засвічена або на лист накладається кваліфікований електронний підпис керівника власника транспортних засобів». вантажно-розвантажувальна техніка не підлягає обов’язковому технічному контролю (технічному огляду) згідно діючого законодавства з охорони праці, а саме "Правил охорони праці під час експлуатації навантажувачів" затверджених Наказом Міністерства соціальної політики №1220 від 27.08.2018. Також зазначаємо, що вимога про нотаріальне посвідчення листа від власника техніки чи то накладення на нього КЕП є дискримінацією. Ви не може ставити вимоги до особи, яка надає послуги чи то за договорами оренди, чи то за договорами перевезення, чи іншими договорами, будь-які вимоги. Це є незаконним. Ви спеціально обмежуєте коло учасників. На якій підставі ви висуваєте такі вимоги??? Далі, вами вказано, що «З метою дотримання умов охорони здоров'я та безпеки праці в місцях розвантаження товару, у складі пропозиції учасник повинен надати чинний на момент подачі пропозиції, сертифікат, що підтверджує відповідність суб'єкта перевезення (якщо перевезення здійснюється власними силами учасника, то відповідність учасника) вимогам міжнародних стандартів ISO 45001:2018 "Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці", чинний на період поставки. Якщо учасник надає сертифікат, виданий не на його ім'я, то такий учасник повинен надати лист від власника сертифікату, виданий учаснику на право його використання у даній закупівлі.» Розвантаження товару буде здійснюватись за вашими адресами і чи може наявність сертифікату говорити про дійсну відповідність суб'єкта перевезення вимогам міжнародних стандартів ISO 45001:2018 "Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці"? І чому при наданні листа від власника сертифікату, виданий учаснику на право його використання у даній закупівлі ви вже не вимагаєте ані нотаріального посвідчення підпису, ані накладення КЕП на нього??? Також ви висуваєте безліч вимог до відгуку по виконаному договору, а саме: відгук повинен містити інформацію про реквізити договору, щодо виконання якого він надається (номер за наявності та дата укладення), контактну інформацію виконавця тексту відгуку для здійснення зв'язку з відповідним замовником щодо перевірки достовірності такого документу та викладеної в ньому інформації (ПІБ, контактний телефон), найменування та кількість поставленого вугілля, суму оплати за поставлене вугілля, строки поставки вугілля, інформацію про достатність технічного потенціалу учасника під час виконання договору, інформацію про виконання учасником своїх обов'язків згідно договору в частині якості поставленого вугілля, своєчасності та повноти виконання поставок, дотримання учасником передбачених чинним законодавством вимог щодо охорони праці та застосування заходів із захисту довкілля під час виконання договору, рекомендації щодо можливості співпраці з таким учасником, іншу інформацію, що підтверджує відповідність поданого учасником документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору термінам, визначеним згідно загальних положень цієї тендерної документації. Чи не забагато вимог ви ставите? Відгук надається учаснику по виконаному договору в основному у тій формі, яка є зручною для контрагента (замовника), тому ми не маємо право надиктовувати такому Замовнику, що він зобов’язаний писати у відгуці. Якщо у вас можуть виникнути сумніви ви вправі самостійно звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, що передбачено абз.2 п.15 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі». Далі, ви вимагаєте Баланс та звіт про фінансові результати за 2021 рік (для юридичних осіб), з відміткою органу Державної податкової служби або електронною квитанцією про прийняття такого документу уповноваженим органом. Але граничний термін звітування – 28 лютого тому надати таку відомість є не можливим. Крім того, ви вказуєте, що треба також надати Скан-копію довідки, яка видана банківською установою не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів в електронній системі закупівель (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті поточні рахунки), та містить інформацію про наявність поточного рахунку в гривні, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами, гарантіями, поруками, лізингами та про відсутність арешту поточних рахунків (вся інформація надається однією довідкою). Однією довідкою не можливо отримати таку інформацію, оскільки банківські установи мають свої форми надання запитуваної інформації. Крім того, є не зрозумілим яким чином надання такої інформації у одній довідці чи декількох може вплинути на прийняття рішення Замовником. Чому саме ви вказуєте надання такої інформації однією довідкою? Що воно вам дасть? Враховуючи викладене вище, вимагаємо внести зміни до тд.
Відповідь: Шановний учаснику, щодо ваших питань, повідомляємо, шо нажаль Замовник не може надати виключний перелік осіб, персональні дані яких будуть міститись у Вашій тендерній пропозиції, отже, зазначаємо, що Учасники торгів повинні надати згоду на використання персональних даних від всіх осіб, чиї персональні дані зазначаються в тендерній пропозиції учасника. Зазначаємо, шо вимога щодо встановлення «Інформація про надання згоди на використання персональних даних повинна бути надана у складі тендерної пропозиції в письмовій формі у вигляді нотаріально оформленої заяви-згоди в довільній формі власника персональних даних на обробку його персональних даних (в т.ч. обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України "Про публічні закупівлі") із зазначенням його паспортних даних, дати народження та реєстраційного номеру облікової картки платника податків» встановлена Замовником виключно для того, що б мати згоду на обробку персональних даних саме від особи що є власником таких даних (розпорядником). Інших доступних та законних механізмів для перевірки чи дійсно власник підписав таку згоду, нажаль, у Замовника не має. Що стосується персональних даних працівників фінансових установ, то повідомляємо наступне: якщо в складі тендерної пропозиції учасника використовуються персональні дані працівників фінансових установ, то учасникам дозволяється надати згоду на обробку персональних даних таких осіб за формою та змістом, що застосовується у цих фінансових установах. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, враховуючи викладене вище жодних вимог, що дискримінують потенційних учасників Замовником не встановлено, вимоги встановлені до усіх учасників виключно у рамках законодавства. Пояснюємо що вимога «учасники закупівлі повинні при підготовці тендерної пропозиції підтвердити відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно затвердженої Мінекономіки типової форми Настанов щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях з наданням скан-копії таких настанов. З огляду на це, учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника, відповідального за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель.» встановлена Замовником на виконання вимог чинного Законодавства, адже при затвердженні будь-яких документів на підприємстві, установі, тощо завжди визначається уповноважений працівник відповідальний за контроль дотримання (чи керівник установи, чи найманий працівник). Взагалі не зрозуміло у чому полягає дискримінаційність даної вимоги так як докази неможливості виконання дано вимоги Вами не надано, отже і підстави для виключення такої вимоги відсутні. Згідно вимог тендерної документації, учасники повинні надати скан-копію чинного документу про перевірку технічного стану даної вантажно-розвантажувальної техніки. Якщо учасник не є власником цієї вантажно-розвантажувальної техніки, то він повинен додатково надати лист у довільній формі від власника цієї техніки, адресований Замовнику торгів, в якому зазначено право використання учасником вищезазначених документів з посиланням на номер ідентифікатора закупівлі за цими торгами, справжність підпису особи, яка підписала цей лист повинна бути нотаріально засвічена або на лист накладається кваліфікований електронний підпис керівника власника транспортних засобів». Пояснюємо, що згідно ч. 1 Постанови КМУ від 30.01.2012 р. № 137 Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу перевірки технічного стану транспортних засобів, Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів (далі - Порядок) визначає процедуру проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС (далі - транспортні засоби), за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації, крім таких транспортних засобів: 1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації; 2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років. Вказане свідчить про законність вимог Замовника і відсутність підстав для задоволення вимоги учасника. Також, нам не зрозуміло у чому полягає складність виконання вимоги про нотаріальне посвідчення листа від власника техніки чи то накладення на нього КЕП, адже Замовником встановлено вимогу, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства і чому учасник не може надати документ від контрагента у формі на вибір - не зрозуміло, адже учасник не надав жодного доказу, що підтверджує неможливість виконання такої вимоги. Щодо отримання сертифікатів, що підтверджує відповідність суб'єкта перевезення (якщо перевезення здійснюється власними силами учасника, то відповідність учасника) вимогам міжнародних стандартів ISO 45001:2018 "Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці", чинний на період поставки передбачений чинним законодавством України і Замовнику і нам не зрозуміло у чому полягають труднощі у наданні такого документа у складі тендерної пропозиції, а так як учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження у Замовника відсутні підстави для задоволення вимоги учасника. На виконання вимог ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовником вимагається відгук до аналогічного договору з інформацію про виконання учасником своїх обов'язків згідно основних умов договору та інформацією, що важлива для Замовника, жодних шаблонів чи вимог, що обмежують коло учасників Замовником не встановлювалось. Отримати відгук може будь-який учасник, адже вимоги до контрагента учасника відсутні, Замовник лише встановив перелік інформації, що вважає необхідною для того що б впевнитись у відповідності учасника кваліфікаційному критерію. Наразі не зрозуміло у чому полягають труднощі у отриманні відгуку та у чому полягає дискримінація, адже докази, що підтверджують що учасник не може виконати вимогу тендерної документації не додано учасником. Далі, Замовник вимагає Баланс та звіт про фінансові результати за 2021 рік (для юридичних осіб), з відміткою органу Державної податкової служби або електронною квитанцією про прийняття такого документу уповноваженим органом в підтвердження наявності у учасника кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 основного Закону - фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Учасник зазначає, що граничний термін звітування – 28 лютого тому надати таку відомість є не можливим, проте не зрозуміло шо заважає такому учаснику здати звітність не у граничний термін подання звітності, адже строк здачі звітності вже розпочався і кожна особа має можливість виконати таку вимогу. Взагалі не зрозуміло у чому полягає дискримінаційність даної вимоги так як докази неможливості виконання дано вимоги Вами не надано, отже і підстави для виключення такої вимоги відсутні. Крім того, щодо вимоги про надання Скан-копію довідки, яка видана банківською установою не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів в електронній системі закупівель (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті поточні рахунки), та містить інформацію про наявність поточного рахунку в гривні, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами, гарантіями, поруками, лізингами та про відсутність арешту поточних рахунків (вся інформація надається однією довідкою) Замовник не розуміє у чому полягають труднощі в отримані довідки, що заважає учаснику звернутись до банку з одним запитом і отримати від банку одну відповідь. Наголошуємо, що Вами не додано жодного доказу, що підтверджує неможливість виконання даної вимоги, отже, підстави для задоволення вимоги – відсутні. Враховуючи викладене вище, вбачається, що учасник вимагає внести зміни до тендерної документації безпідставно. Згідно ч . 2 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Дата відповіді: 27.01.2022 14:01
Відповідь надана

ДИСКРИМІНАЦІЯ У ВИМОГАХ ЗАМОВНИКА

Номер: 77415262df604ee4b34d2f40a478b4e0
Дата опублікування: 21.01.2022 12:18
Опис: Вугілля марки Г (Г1) 25-50 не передбачене чинним і єдиним ДСТУ 7146:2010, який встановлює вимоги до кам'яного вугілля. Наказом ДП Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості «Про скасування національних стандартів, які розроблені на основі міждержавних стандартів, що розроблені до 1992 року, та міждержавних стандартів в Україні, що розроблені до 1992 року» 14.12.2015 № 185 було скасовано повністю чинність національних стандартів, які розроблені на основі міждержавних стандартів, що розроблені до 1992 року з 01 січня 2019 року, зокрема, ГОСТ 19242-73. Звідки у вас з'явилась нагальна потреба у незрозумілому по якості вугіллю, якщо раніше вами проводились закупівлі лише вугілля антрацит - А 25-100? Заявлене вами вугілля не виробляється на територіїї України. Назвіть хоча б 2 виробників, які виробляють таку марку вугілля? Вугілля марки Г 13-100 та ДГ 13-100 чітко передбачено ДСТУ 7146:2010 та є багато виробників такого вугілля на території України, в тому числі. Що таке вугілля марки Г (Г1) фракції 25-50 та звідки ви її взяли? Обгрунтуйте фінансування на закупівлю саме цієї сумнівної марки! Крім того, вами вказано, що учасники у складі пропозиції повинні надати сертифікати на підтвердження ISO 14001:2015, ISO/IEC 27001:2015 або ISO/IEC 27001:2013, ISO 28001:2007 та ISO 9001:2015. Що це за нововведення? Чи можливо ваші вимоги на неіснуючу марку вугілля та сертифікати ISO націлені на обмеження кількості учасників у цій закупівлі? Чи можливо ваші вимоги спеціально прописані під конкретного учасника, щоб розіграти тендер та отримати неправомірну суму винагороди за співпрацю з таким учасником????? Внесіть зміни до тендерної документації та приведіть її у відповідність до вимог Закону України "Про публічні закупівлі". Крім того, нагадуємо вам, що прокураторою здійснюється моніторинг закупівель за державні кошти та у випадку наявності підстав порушуються кримінальні справи за ст. 191 КК України відносно уповноважених осіб замовників таких процедур
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за питання. Повідомляємо, що відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) замовник самостійно, виходячи з власних потреб, визначає предмет закупівлі. Що стосується вибору марки вугілля, то повідомляємо, що нами в різні роки закуповувалося вугілля як марки антрацит, так і вугілля марки ДГ, Г. Сподіваємося, що Вам як учаснику вугільного ринку відомо, що на території, підконтрольній уряду України, вугілля марки А (антрацит) з 2014 року не видобувається. Усе вугілля марки А (антрацит) на території України є імпортованим (завезеним, зазвичай, з території Російської Федерації (далі - РФ)). Також Вам має бути відомо, що з жовтня 2021 року РФ запровадила заборону на постачання будь-якого вугілля на територію України. На сьогоднішній день на паливних складах розпродаються лише залишки ввезеного раніше вугілля марки А (антрацит), нові надходження цього вугілля відсутні. Оскільки ми проводимо закупівлю вугілля на 2022 рік, щоб уникнути зриву опалювального сезону і не залежати від постачання імпортного вугілля, ми вирішили закуповувати вугілля вітчизняного виробництва, а саме марки Г(Г1) (25-50). Марка та розмір кусків вугілля, що закуповується Замовником визначені відповідно до вимог діючих державних стандартів та відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, крім того Замовник не обмежений у виборі тієї чи іншої марки вугілля яку вважає за необхідну придбати. Предметом закупівлі за даними торгами є тверде паливо, а саме вугілля кам'яне. При виборі марки предмету закупівлі Замовник керувався ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація". Згідно ДСТУ 3472:2015 вугілля кам'яне марки Г (газове) поділяється на дві групи Г1 та Г2, таким чином вугілля кам'яне марки Г групи Г1 є складовою частиною марки Г. Що стосується якісних показників вугілля, то Замовником були взяти до уваги показники якості для вугілля марки Г (газове) наведені у ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови". Що стосується вибору фракції предмету закупівлі, то раніше замовники при визначені розміру кусків вугілля керувалися положеннями ГОСТ 19242-73 "Угли бурые, каменные и антрацит. Классификация по размеру кусков (Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків)", але відповідно до наказу ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" Про скасування національних стандартів, які розроблені на основі міждержавних стандартів, що розроблені до 1992 року та міждержавних стандартів в Україні, що розроблені до 1992 року від 14.12.2015 № 185 прийнято рішення скасувати повністю чинність міждержавних стандартів в Україні, зокрема, ГОСТ 19242-73, з 01.01.2019 року. Що стосується розмірів кусків вугілля, то у зв'язку з тим, що на даний час нормативний документ, що регламентує чіткий поділ за фракціями відсутній, то розміри кусків вугілля були зазначені відповідно до фактичних потреб Замовника та виходячи з розмірів кусків зазначених у ДСТУ 7146:2010. Відповідно до норм частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Наявність в учасника вказаного в тендерній документації сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015) гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання вугілля кам’яного, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для зберігання відповідності замовника Стандартам якості. Наявність в учасника сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 свідчитиме про те, що на підприємстві правильно побудовані бізнес-процеси та приймаються найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливають на якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання вугілля кам’яного, в тому числі своєчасність його поставки. Звертаємо увагу, що отримати зазначений сертифікат може будь-яке підприємство (організація, установа), що організувало свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Обов’язковою умовою для отримання зазначеного сертифікату суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для здійснення поставки вугілля матеріально-технічну базу. Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статтями 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо сертифікату про відповідність системи екологічного управління учасника вимогам ISO 14001:2015 Згідно з нормами частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Відповідно до підпункту 4.1. розділу 4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля не є токсичним продуктом…». Однак згідно цього ж самого підпункту «За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії...». Тобто вугілля кам’яне має вплив на організм людини і належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії. Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися в закладах освіти, де одночасно тривалий час перебувають велика кількість учнів, педагогів та обслуговуючий персонал, постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля для учнів, педагогів та обслуговуючого персоналу (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо). Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату ISO 14001:2015 в якості підтвердження того факту, що учасники постачатимуть вугілля кам’яне і під час постачання буде дотримуватися екологічна безпека та захист довкілля. Нормами статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» встановлено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов’язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов’язані, зокрема: - здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; - вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; - тощо. За результатами проведення процедури закупівлі буде постачатися вугілля кам’яне. При цьому під час здійснення поставки будуть відбуватися незначні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, зокрема: вугільного пилу під час розвантаження вугілля кам’яного за місцем поставки, випаровування мастильних матеріалів, тощо. Тому, на думку замовника, під час здійснення поставки вугілля повинні дотримуватись зазначені вище норми статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Слід зазначити, що згідно пункту 0.2 стандарту ISO 14001 метою системи екологічного менеджменту є, зокрема: - захист навколишнього середовища за рахунок запобігання або зниження негативного впливу на нього; - покращення екологічних показників; - зниження можливого негативного впливу екологічних умов на організацію; - інше. Впровадження системи екологічного менеджменту має забезпечити, зокрема, системний підхід до екологічного управління. При цьому згідно пункту 1 стандарту ISO 14001 стандарт ISO 14001 може бути застосований в любій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності. Отримання сертифікату про відповідність ISO 14001 не є обов’язковим при здійсненні господарської діяльності суб’єктами господарювання, але його наявність дозволить переконатися, що учасником будуть дотримані положення статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Додатково слід зауважити, що вимога висувається саме до учасника через те, що саме учасник буде здійснювати постачання вугілля кам’яного та саме від нього вимагатиметься під час постачання дотримуватися екологічної безпеки та захисту довкілля. Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання сертифікату про відповідність системи екологічного управління учасника вимогам ISO 14001:2015 встановлена замовником, керуючись чинним законодавством України, і відповідає положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Щодо сертифікату про відповідність системи менеджменту безпеки ланцюга постачань учасника вимогам ISO 28001:2007 Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату про відповідність системи менеджм
Дата відповіді: 26.01.2022 08:33