-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт (встановлення) автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення людей про пожежу, системи передавання тривожних сповіщень в приміщенні садочка ЗДО «Вишенька» за адресою Київська область, Бучанський район, смт. Пісківка, вул. Шкільна, 35»
Завершена
150 831.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.7% або 1 000.00 UAH
Період уточнення:
19.01.2022 17:00 - 25.01.2022 00:00
Відповідь надана
сертифікат ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021
Номер:
e14e8dad56e1417ab64cf6c0ec4d4990
Дата опублікування:
24.01.2022 22:01
Опис:
Шановний замовнику, вказана Вами вимога про надання свідоцтва/сертифіката, що Учасник згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам: ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування» є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі.
Окрім вищезазначеного наголошуємо що вами додатково встановлена дискримінаційна вимога відносно надання «Кожен сертифікат/свідоцтво ДСТУ, ISO повинні містити інформацію стосовно надання послуг відносно предмету закупівлі та бути видані органом сертифікації який є акредитованим Національним агентством з акредитації України, зазначаємо, що дана позиція була оскаржена АМКУ та винесене відповідне Рішення № 26422-р/пк-пз від 25.11.2021 за результатами якого було встановлено, що «Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. Чи правомірно вимагати такі документи.
Відповідь:
Шановний учаснику! Детально вивчивши умови вашої вимоги, Замовник не вважає за необхідне зміну умови до предмета закупівлі щодо надання учасниками «Шановний учаснику! Детально вивчивши умови вашої вимоги, Замовник не вважає за необхідне зміну умови до предмета закупівлі щодо надання учасниками підтверджуючих документів у формі свідоцтва/сертифіката, що Учасник згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам: ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування». Кожен сертифікат/свідоцтво ДСТУ, ISO повинні містити інформацію стосовно надання послуг відносно предмету закупівлі та бути видані органом сертифікації який є акредитованим Національним агентством з акредитації України.
Даний національний стандарт, гармонізований з європейським стандартом, методом підтвердження з наданням чинності з 01 липня 2021 року: ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 на заміну ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 (Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування) відповідно до Наказу №266 від 16.06.2021 ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ".
Надання сертифікату у складі пропозиції прямо стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є правомірною. Предметом закупівлі є капітальний ремонт (встановлення) автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення людей про пожежу, системи передавання тривожних сповіщень,і сертифікат теж встановлює стандарт системи пожежної сигналізації та оповіщування.
Також оголошення про проведення спрощеної закупівлі може містити і іншу інформацію, в тому числі може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Дана послуга повинна бути виконана у приміщенні садочку, а отже якість і безпека повинні бути відповідно високою. Сертифікати без обмежень може отримати будь який учасник, отже обмежень і дискримінації тут немає.
Дана вимога Замовника не порушує принципи Закону України "Про публічні закупівлі" та не обмежує жодного учасника, оскільки стосується всіх потенційних учасників закупівлі.»
Дата відповіді:
25.01.2022 10:30