-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Оброблені фрукти та овочі
Завершена
356 996.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 784.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 784.98 UAH
Період уточнення:
15.01.2022 12:23 - 21.01.2022 00:00
Відповідь надана
Щодо умов документації
Номер:
4a6a5e582e704786a8051e62e5901f2e
Дата опублікування:
19.01.2022 13:25
Опис:
Шановний Замовнику!
1) У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено тендерну документацію про закупівлю в якій містяться наступні незаконні та дискримінаційні вимоги, а саме, додатком № 4 (стор. 5) міститься вимога про надання:
1) « -наказ про створення (залучення) за затвердження осіб групи HACCP» .
2) « -останній акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP».
Просимо надати відповідь, яка підстава надавати наказ про створення (залучення) за затвердження осіб групи HACCP, якщо вами вимагається акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP?
Під час Аудиту Держпродспоживслужбою здійснюється перевірка: документації В Т.Ч. І НАКАЗУ ПРО СТВОРЕННЯ (ЗАЛУЧЕННЯ) ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОСІБ ГРУПИ HACCP; ведення записів; процесів, що впливають на безпечність харчових продуктів; системи внутрішнього контролю оператора ринку; коригувальних дій, вжитих оператором ринку внаслідок аналізу виявлених невідповідностей; кваліфікації персоналу)/
2) ) У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено тендерну документацію про закупівлю в якій містяться наступні незаконні та дискримінаційні вимоги, а саме, додатком № 4 (стор. 4-5) міститься вимога про надання:
2.1 « -сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) ДСТУ ISO 22000: 2019 (ISO 22000: 2018, IDT), сертифікат* на систему екологічного управління ДСТУ ISО 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015. IDT)", виданий на ім'я учасника, сертифікат* на систему управління якістю ДСТУ ISО 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)", а саме – програма аудиту, виданий на ім'я учасника, документи, що підтверджують виконання програм сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISО 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT), а саме – - План аудиту системи управління якістю, висновок за результатами попередньої оцінки системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018, звіт з перевірки системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018, звіт з перевірки системи управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимогам ДСТУ ISО 22000:2019, звіт з перевірки системи екологічного управління на відповідність вимогам ДСТУ ISО 14001:2015
2.2.Сертифікати на системи управління якістю та безпечністю харчових продуктів, систему екологічного управління на потужності зі зберігання та транспортування, які використовуються учасником, повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації – учасник разом із сертифікатами надає атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності, який видав відповідні сертифікати, а також документ, яким підтверджується його компетентність у цій сфері – перелік сфер акредитації органу з оцінки відповідності.»
Звертаємо Вашу увагу на те, що відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі – Закон 771). Підзаконним нормативно- правовим актом є Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 №590 (зі змінами) (далі – Вимоги 590).
Згідно із Законом 771, система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) – це система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.
Так статтею 20 Закону 771 визначено виключний перелік обов`язків операторів ринку, серед яких зокрема: розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Відповідно до частини 4 статті 21 Закону 771, вимоги щодо розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, допускають застосування спрощеного підходу, за умови якщо такий підхід забезпечує однаковий рівень захисту здоров’я споживачів.
При цьому, з метою виконання процедур, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, оператори ринку гарантують, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, а також забезпечують зберігання документів і записів щодо виконання принципів системи протягом трьох місяців після закінчення кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників.
Водночас Вимоги 590 закріплюють відповідальність за виконання процедур, ведення відповідного документообігу та збереження документів за керівниками операторів ринку. Відповідні перевірки операторів ринку на предмет дотримання ними законодавства здійснює Держпродспоживслужба, що підтверджується відповідними актами.
Таким чином, запровадження системи НАССР є обов’язком усіх операторів ринку з 20.09.2019. ПРОТЕ ЧАСТИНА 7 СТАТТІ 21 ЗАКОНУ 771 НАГОЛОШУЄ НА ТОМУ, ЩО: «7. СЕРТИФІКАЦІЯ ПОСТІЙНО ДІЮЧИХ ПРОЦЕДУР, ЗАСНОВАНИХ НА ПРИНЦИПАХ СИСТЕМИ АНАЛІЗУ НЕБЕЗПЕЧНИХ ФАКТОРІВ ТА КОНТРОЛЮ У КРИТИЧНИХ ТОЧКАХ, НЕ Є ОБОВ`ЯЗКОВОЮ».
Акцентуємо увагу Замовника, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Просимо надати пояснення:
1. чи потрібно Учаснику, для якого не передбачено законодавством наявність вищезазначених документів ( сертифікатів) надавати пояснення з цього приводу у складі тендерної пропозиції?
2. в якому чинному нормативно – правовому акті України встановлена вимога щодо обов’язкової наявності у Учасника процедури закупівлі вищезазначених документів ( сертифікатів) ?
Відповідь:
Шановний потенційний учаснику! Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Питання щодо перегляду визначених вимог буде обов’язково розглянуто найближчим часом. Інформація про внесенні, у разі необхідності, зміни до тендерної документації буде оприлюднена на сайті Уповноваженого органу з дотриманням вимог до кінцевих строків подання пропозицій, згідно з абзацом першим частини 2 статті 24 Закону та термінів розміщення інформації, визначених у статті 10 Закону.
Дата відповіді:
21.01.2022 13:14