• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги по технічному обслуговуванню систем пожежогасіння, пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень і цілодобового пожежного спостерігання на об'єктах університету (код за ДК 021-2015 - 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб) на 2022 рік

Категорія замовника: Замовник в розумінні Закону, п.3 ч.1 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" - Тернопільський національний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України. Всі документи, пропозиції повинні подаватись українською мовою.

Завершена

199 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 998.50 UAH
Період уточнення: 20.12.2021 10:58 - 24.12.2021 10:49
Відповідь надана

Приведення документації у відповідність до норм чинного законодавства

Номер: 9ae51ac7ee624ca8959a753836fec24d
Дата опублікування: 23.12.2021 15:04
Опис: У відповідності до пункту 2.6.4. Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Замовником висувається вимога, що «Учасник надає копію відповідного сертифікату, чинного на дату подачі або договору субпідряду на використання такого ПЦС із наданням сертифікату». Даний пункт не містить визначення щодо відповідності яким Національним стандартам (ДСТУ) Учасник повинен надати Сертифікат відповідності. Як приклад є Сертифікати відповідності на устаткування індикації центрів приймання тривожних сповіщень згідно ДСТУ CLC/ТС 50136-4:2019 Системи тривожної сигналізації. Системи передавання тривожних сповіщень та устаткування. Частина 4. Устаткування сповіщення, використовуване в центрах приймання тривожних сповіщень (CLC/TS 50136-4:2004, ІDT). У відповідності до вищезазначеного просимо внести уточнення до п. 2.6.4. Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» щодо вимоги по наданню Сертифіката відповідності вимогам відповідним діючим Національним стандартам. Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі” у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Враховуючи зазначене, ТзОВ «ПОЖЕЖНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ-ТЕРНОПІЛЬ», вважає за необхідне звернутися до вас з даною вимогою щодо усунення порушень з огляду на наступне. 1. Вимога щодо надання учасниками копій свідоцтв про підвищення кваліфікації працівників за напрямками протипожежного призначення є дискримінуючою та підлягає вилученню з оголошення про проведення спрощеної закупівлі Пунктом 2.6.3 Додатку 1 до Оголошення вимагається від учасника подання копії свідоцтв про підвищення кваліфікації працівників за напрямками протипожежного призначення (відповідно до Закону України від 12.01.2012 №4312-VI, постанови КМУ від 23.11.2016 №852). Проте зазначимо, що ні Законом України від 12.01.2012 №4312-VI “Про професійний розвиток працівників”, ні постановою КМУ від 23.11.2016 №852 “Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення”, ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено обов’язковість проходження підвищення кваліфікації для працівників за напрямками протипожежного призначення. Зазначена вимога містилася в Ліцензійних умовах, які втратили чинність у 2015 році. Відтак зазначення даної норми в вимогах до учасників не відповідає законодавству України, є дискримінуючою та підлягає вилученню з оголошення про проведення спрощеної закупівлі. 2. Вимога щодо відповідності пульта централізованого спостереження ДСТУ EN 50518:2019 обмежує конкуренцію, є дискримінаційною та підлягає вилученню з оголошення Пунктом 2.6.4. Додатку 1 до Оголошення встановлено, що Учасник зобов’язується підключити всі наявні технічні засоби пожежної сигналізації Замовника на власний або орендований пульт централізованого спостереження, що має відповідати вимогам стандарту ДСТУ EN 50518:2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» про що надати гарантійний лист. Учасник надає копію відповідного сертифікату, чинного на дату подачі або договору субпідряду на використання такого ПЦС із наданням сертифікату. Проте зазначимо, що вимоги до пультів централізованого пожежного спостерігання регламентуються Правилами з пожежного спостерігання, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ №349 від 30.03.2015 р. та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29 липня 2015 р. за № 920/27365. Відтак зазначені правила мають силу нормативно-правового акту та є обов’язковими для всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності. Водночас відповідно до ч.2 ст.. 23 ЗУ “Про стандартизацію”національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Отже, такі стандарти не є обов’язковими до застосування, відтак Замовник не має права обмежувати конкуренцію шляхом встановлення зазначеної вимоги. Більше того, стандарт ДСТУ EN 50518:2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» прийнятий методом підтвердження та існує лише на англійській мові. Дане ДСТУ має рекомендаційний характер і не інтегрований ні в Ліцензійні умови, ні в Правила з пожежного спостерігання, які мають обов’язковий характер тому його вимоги не розповсюджуються на пульти пожежного спостерігання, які входять в матеріальну технічну базу предмету закупівлі Послуги по технічному обслуговуванню систем пожежогасіння, пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень і цілодобового пожежного спостерігання. Окрім вищезазначеного, стандарт ДСТУ EN 50518:2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» стосується лише охоронних, а не пожежних пультів спостереження, відтак не може застосовуватись до даного предмету закупівлі. 3. Вимога щодо надання сертифікату відповідності відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» не відповідає чинному законодавству, є дискримінаційною та підлягає вилученню з Оголошення Пунктом 3 Додатку 1 до Оголошення передбачено, що послуги повинні відповідати вимогам: ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.11.2014 № 312; ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2019 «Система пожежної сигналізації та оповіщення». Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування; ДСТУ EN 16763:2017 «Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та системи охоронного призначення»; ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надати у складі пропозиції відповідний сертифікат відповідності виданий державним органом сертифікації для систем пожежної сигналізації чинного на дату подачі пропозиції) інших нормативно-правових актів України, що пред’являються до даного виду послуг. Відповідно до Зміни № 1 до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», які вступили в силу з 01.11.2019 року, вилучені наступні додатки до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»: додаток В «Завдання на проектування», додаток Д «Зразки карток, журналів, актів» та додаток Ж «Підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного захисту». Відтак вказані ДБН не стосуються предмета закупівлі, а саме надання послуг з по технічному обслуговуванню систем пожежогасіння, пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень і цілодобового пожежного спостерігання на об'єктах університету (код за ДК 021-2015 - 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб). В той же час надання послуг з «Підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного захисту» регламентується ДСТУ 9047:2020 «Системи протипожежного захисту. Настанова з підтриманням експлуатаційної придатності». Відтак вимагаємо вилучити посилання на до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту з оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Враховуючи все вищенаведене, з метою забезпечення прозорості закупівлі та рівності всіх її учасників вимагаємо внести вищезазначені зміни до оголошення щодо закупівлі послуг з по технічному обслуговуванню систем пожежогасіння, пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень і цілодобового пожежного спостерігання на об'єктах університету (код за ДК 021-2015 - 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб). У відповідності до підпункту 2 пункту 2 Статті 16 (Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі) Закону України Про публічні закупівлі, Замовник повинен установити кваліфікаційні критерії до учасників, а саме – «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». У відповідності до Ліцензійних умов, що затверджені Постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», безпосереднім виконавцем робіт з обслуговування переліку Систем протипожежного захисту повинен бути Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації. При цьому в Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» міститься вимога п. 2.6.3 Копії свідоцтв про підвищення кваліфікації працівників за напрямками протипожежного призначення. У відповідності до Законодавчих і нормативних документів - Закону України Про професійну (професійно-технічну) освіту, Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», Державного стандарту ДСПТО 7244.IO.64.20-2014 «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації» 3, 4, 5, 6-го розрядів» роботи з підтримання експлуатаційної придатності систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень і цілодобового пожежного спостерігання на об'єктах можуть виконувати працівники, що мають робітничу професію «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації» з набутою кваліфікацією не нижче 5-го розряду. У відповідності до вищенаведеного, вимог Закону України Про публічні закупівлі, Закону України Про професійну (професійно-технічну) освіту, Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», Постанови КМУ від 22.07.2015 р. № 645 «Про документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них», Державного стандарту ДСПТО 7244.IO.64.20-2014 «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації» 3, 4, 5, 6-го розрядів» Замовнику необхідно внести відповідні зміни в Додаток №1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме: В пункт п. 2.6.3 (Додатку 1) додати вимогу – надати копії Посвідчень Електромонтера охоронно-пожежної сигналізації не нижче 5-го розряду, що виданий учбовим закладом професійного навчання чи підвищення кваліфікації і які відповідають вимогам Постанові КМУ від 22.07.2015 р. № 645 «Про документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них», дійсного на дату подання документів і завірені печаткою та підписом керівника учасника. У відповідності до Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» , предметом закупівлі є «Послуги по технічному обслуговуванню систем пожежогасіння, пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень і цілодобового пожежного спостерігання на об'єктах університету». При цьому в п. 3 Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» наведені нормативні документи які або жодним чином не стосуються предмету Публічної закупівлі або є у складі основного нормативного документу ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності, а саме: - ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» - не має жодного відношення до підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) і стосується робіт з проектування і монтування СПЗ; - ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2019 «Система пожежної сигналізації та оповіщення» - Даний Національний стандарт і відповідні вимоги містяться в ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності. При цьому в п. 3 не вказано основних нормативних документів ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності та Правил пожежного спостерігання, що затверджені Наказом МВС України від 30.03.2015 № 349 і Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 липня 2015 р. за № 920/27365 Це свідчить про низьку якість Технічного завдання і фаховість відповідального співробітника. Замовнику необхідно внести відповідні зміни в Додаток №1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме до п. 3 та привести Тендерну документацію і проект Договору у відповідність до вимог діючих нормативних документів. У відповідності до пункту 2.6.4. Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Замовником висувається вимога, що «Учасник зобов’язується підключити всі наявні технічні засоби пожежної сигналізації Замовника на власний або орендований пульт централізованого спостереження, що має відповідати вимогам стандарту ДСТУ EN 50518:2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» про що надати гарантійний лист. Сповіщаємо Замовника, що Національний стандарт ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень (EN 50518:2019, ІDT) не висуває жодних технічних вимог до «пультів централізованого спостереження» (навіть не має визначення «пультів централізованого спостереження») а визначає лише мінімальні вимоги до організації послуг з моніторингу, прийому та обробки тривожних совіщень. Також у відповідність до Закону України Про технічні регламенти та оцінку відповідності даний національний стандарт не є нормативним документом і підлягає застосуванню Виконавцем тільки на добровільних засадах. Також згідно даних Національного органу стандартизації України даний Національний стандарт прийнятий методом підтвердження (на англійській мові) і його застосування (власний переклад на українську мову) обмежено нормами Закону України Про технічні регламенти та оцінку відповідності. У відповідності до вищезазначеного констатуємо, що дана вимога не регламентована жодним чинним нормативним документом та має всі ознаки дискримінації до учасників. Зазначаємо, що пункт 4 Статті 5. Закону України Про публічні закупівлі (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників) встановлює – «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.» Тому просимо привести тендерну документацію у відповідність до норми Закону Про публічні закупівлі та виключити відповідну вимогу з п. 2.6.4. Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вами встановлено вимогу до учасника: «- направлення при отриманні сигналу „Пожежа” протягом 1 години чергового еклктромонтера (налагоджувальника КВПіА) за адресою надходження сигналу;", дана вимога є дискримінаційною стосовно Учасників та такою, що невідповідає нормативно-правовим актам, так як, згідно з Наказу МВС "Про затвердження Правил з пожежного спостерігання". Відповідно до Наказу МВС "Про затвердження Правил з пожежного спостерігання" усунення несправності протипожежної автоматики проводиться протягом 12 годин з моменту спрацювання в містах обласного підпорядкування та 24 годин в інших населен
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваші зауваження, Ваші поради дуже цінні для нас. Технічне завдання залишаємо в редакції, яке опубліковане в електронній системі.
Дата відповіді: 24.12.2021 10:22
Відповідь надана

Автотранспорт

Номер: dd7fc14fb1854be6b60925c775506d7d
Дата опублікування: 23.12.2021 14:59
Опис: Ви вимагаєте 2.4. Копії документів, що підтверджують право власності (оренди) на автотранспорту для чергування та аварійного виїзду. Якими документами ви керувалися, коли встановлювали дану вимогу??? Ліцензыйними вимогами не передбачено наявносты автотранспорту. Приберіть дану дискримінаційну вимогу!!!!
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваші зауваження, Ваші поради дуже цінні для нас. Технічне завдання залишаємо в редакції, яке опубліковане в електронній системі.
Дата відповіді: 24.12.2021 10:16
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: d0e749fe04484089879736a238b18501
Дата опублікування: 23.12.2021 14:56
Опис: Доброго дня! Шановний замовнику, у документації наявна вимога: 2.3. Копії документів, що підтверджують право власності (оренди) на обладнання та приміщення в м. Тернополі, необхідні для провадження відповідного виду господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Як потенційний учасник з великим позитивним досвідом роботи у вказаній сфері, за відсутності приміщення в м. Тернополі , не має можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінаційним і по відношенню до інших учасників. Крім цього, вказане тягне за собою численні порушення у сфері публічних закупівель, зокрема суттєве зменшення компаній учасників. Послуги з цілодобового спостереження за системами пожежної сигналізації здійснюються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії. Тобто, учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. Крім того дія вищезазначениї ліценції поширюється на всю територію України, а одже, компанії, які отримали вказуну ліцензую, мають право виконувати роботи, що становлять предмет вказаного договору, у тому числі у в м. Тернополі. Зважаючи на вищевикладене, просимо Вас виключити з документації вказану дискримінаційну вимогу. Також пропонуємо Вам, як Замовнику, переглянути рішення АМКУ з приводу подібних рішень. Наголошуємо, що якщо Замовник не видалить дискримінаційні вимоги, ми, як потенційний учасник направимо відповідну скаргу до ДАСУ!!!!!!!!!!!!!!!!!
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваші зауваження, Ваші поради дуже цінні для нас. Технічне завдання залишаємо в редакції, яке опубліковане в електронній системі.
Дата відповіді: 24.12.2021 10:16
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги, що порушують чинне законодавство

Номер: 0e4048570f4d4179acb018a4fe15de92
Дата опублікування: 23.12.2021 14:52
Опис: Шановний Замовнику! Вами встановлено вимогу до учасника: «- направлення при отриманні сигналу „Пожежа” протягом 1 години чергового еклктромонтера (налагоджувальника КВПіА) за адресою надходження сигналу;", дана вимога є дискримінаційною стосовно Учасників та такою, що невідповідає нормативно-правовим актам, так як, згідно з Наказу МВС "Про затвердження Правил з пожежного спостерігання". Відповідно до Наказу МВС "Про затвердження Правил з пожежного спостерігання" усунення несправності протипожежної автоматики проводиться протягом 12 годин з моменту спрацювання в містах обласного підпорядкування та 24 годин в інших населених пунктах”. У зв'язку з вищенаведеним вимагаємо внести зміни до документації у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі". Не внесення таких змін, дозволяє учасникам звертатися до контролюючих органів відповідно до Законодавства України.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваші зауваження, Ваші поради дуже цінні для нас. Технічне завдання залишаємо в редакції, яке опубліковане в електронній системі.
Дата відповіді: 24.12.2021 10:12
Відповідь надана

Залучення субпідрядників

Номер: 7a85e22db1b54afca1d31c554aff6598
Дата опублікування: 21.12.2021 10:29
Опис: Доброго дня. Чи можна залучати до надання послуг по обслуговуванні систем пожежогасіння субпідрядників/співвиконавців, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю?
Відповідь: Добрий день. Всі вимоги щодо предмета закупівлі викладені у технічному завданні
Дата відповіді: 21.12.2021 10:48