• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015:15540000-5 Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)

Завершена

145 950.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 729.75 UAH
Період уточнення: 17.12.2021 11:08 - 23.12.2021 00:00
Відповідь надана

відсутність вимог щодо надання учасником сертифікати ісо

Номер: 21a26ecce1d54dca93d03c4976f23486
Дата опублікування: 18.12.2021 02:18
Опис: В п.11 замовник в завуальованій формі зазначив, що учасник повинен надати «Документ, що підтверджує відповідність товару державним (міжнародним) стандартам ДСТУ». Мабуть замовник мав на увазі, що учасник повинен надати копію сертифікату ДСТУ ISО 22000:2018(2019) "Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга", та копію сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" виданих на ім'я учасника та виробника продукції, що є предметом закупівлі, дійсним на момент подання пропозиції, як це було зроблено в інших оголошеннях замовника, адже саме ці сертифікати і є підтвердженням відповідності товару міжнародним стандартам не тільки у виробництві продукції, а й в її складуванні, зберіганні , транспортуванні та реалізації. Вимагаємо від замовника включити і прямо назвати вище зазначені сертифікати в ДТ.
Відповідь: Посвідчення про якість – Сертифікат про якість (іншими словами, документ, що засвідчує «якість». Сертифікат якості - це документ виробника, який супроводжує, разом з накладною, кожну партію продукції. Сертифікат якості не видається органом сертифікації або будь-якої третьої стороною, цей документ не те ж саме, що і сертифікат відповідності, хоча обидва можуть підтверджувати відповідність продукції одним і тим же показникам. Чинні нормативно-правові акти України, що регулюють оборот харчової продукції, не визначають сертифікат якості (декларацію виробника / якісне посвідчення) як обов'язковий документ. Однак, сертифікат якості - це фактичне підтвердження того, що на підприємстві функціонує система контролю виробництва безпечної продукції. І саме тому, на підприємствах харчової галузі, в яких реалізований ХАССП, до постачальників обов'язковою вимогою є надання сертифікату якості. Сертифікат якості - документ, який робить виробника захищеним і дає йому підставу для відстоювання свого Імені у випадках виявлення невідповідності продукції на будь-якому етапі в ланцюжку поставки товару споживачеві.
Дата відповіді: 20.12.2021 14:52
Відповідь надана

Відсутність експертних висновеів по показникам безпеки

Номер: 757a832212bd45898d062b7f12e651e3
Дата опублікування: 18.12.2021 02:13
Опис: В ТД замовник описав необхідність надання документів, що гарантують якість та безпечність предмету закупівлі, які на 80% не ефективні, бо ніякого відношення до того не мають. За останній час, ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області, в Кіровоградському та Олександрійському районах, під час перевірок закладів освіти, виявлено факти фальсифікації масла вершкового, сиру кисломолочного та твердого. В зразках, що були вилучені у замовників і досліджувались в акредитованих лабораторіях було виявлено великий відсоток рослинних жирів та пальмової олії, що прямо порушувало законодавство про безпечність і якість продукції та низки інструкцій, які Ви перерахували в п. 2 розділу 8. Штраф за подібні порушення сягає суми від 32000 грн. Яким чином тендерною документацією регламентується перевірка сира кисломолочного та твердого на вміст рослинних жирів і як замовник після розкриття тендерних пропозицій пересвідчиться, що продукція безпечна? Ви повинні вимагати від учасника надати в складі пропозицій оригінали або відповідним чином завірені копії експертних висновків на показники безпеки та вміст ГМО сира кисломолочного та твердого і окремо на відсутність або наявність рослинних жирів у продукції, що є предметом закупівлі або на сировину, з якої ця продукція виготовлена за 2021 рік, відповідно до періодичності, встановлної ДСТУ, номер якого Ви не указали. Згідно із законодавством, яке Ви описалали в умовах ТД, всі оператори ринку від виробника до постачальника та організацій, які мають відношення до оббігу та переробленя продуктів харчування, повинні здійснювати простежуванність продукції за принципом "крок назад", та гарантувати безпечність та якість продукції, яку будуть вживати діти. Зобов'яжіть учасника процедури закупівлі не тільки подати в складі пропозиції вищезазначені документи, а й після оголошення учасника переможцем, до підписання договору про закупівлю - надати зразки сира кисломолочного та твердого на дослідження в акредитованій лабораторії на відповідність заявленим учасником показників безпеки та відсутності рослинних жирів за
Відповідь: Добрий день! У Додатку 1 до Оголошення «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ДК 021:2015:15540000-5 Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий» чітко прописано що: 3. Кожна партія товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують якість та безпеку товару, а саме: ОБОВ’ЯЗКОВО товарно-транспортними накладними (відповідно до п. 7 ст. 37 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а також копіями посвідчень про якість або копіями декларації виробника (із зазначеною інформацією про походження товару, безпечність і якість; ґатунок, категорію, дату виготовлення на підприємстві, термін реалізації, умови зберігання тощо). 4. Замовник у будь-який момент на протязі усього терміну постачання товару може провести лабораторні дослідження товару у державній акредитованій лабораторії на відповідність якості та безпеки товару за рахунок Постачальника. Замовник залишає за собою право перед підписанням договору перевірити наявність необхідної матеріально-технічної бази Учасника-переможця на її відповідності до діючого законодавства. На підтвердження викладених вище вимог, учасник у складі своєї пропозиції надає лист-гарантію (в довільній формі) щодо дотримання всіх вказаних умов постачання товару. Також на підтвердження відповідності якості товару вимогам Замовника, учасник в складі своєї пропозиції надає копію посвідчення про якість або копію декларації виробника.
Дата відповіді: 20.12.2021 14:49
Відповідь надана

не включення актів до вимог

Номер: fbea774d67394191aa2db6bb9ddbf15a
Дата опублікування: 18.12.2021 02:08
Опис: В Додатку 3 до оголошення КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДЛЯ УЧАСНИКІВ в п. 8 вимагається : «Оригінал або копія свідоцтва про реєстрацію транспортного них засобу(бів) на транспортний/ні засіб(би) який (кі) обстежувалися та вказані в акті.» та в п. 9 «Договір (дійсний на дату розкриття) на проведення дезінфекції транспортних(ного) засобу (бів) який (які) обстежувались та вказані в акті, дійсний до 31.12.2022 року, в підтвердження із наданням довідок про санітарну обробку транспортних засобів чинних на момент розкриття пропозиці». Надайте роз’яснення: про який акт йде мова? Ви помилково не зазначили акт, який присутній в інших оголошеннях про проведення відкритих торгів, наприклад при закупівлі масла, а саме: Акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю інспектування стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 р. № 447) виданий на обстеження транспортних засобів згідно до вимог діючого законодавства датованих протягом ІV кварталу 2021 року виданого на ім’я учасника процедури закупівлі (без виявлених порушень). В акті повинно бути зазначено марку та номер кожного із зазначених в довідці транспортних засобів та Акт складений за результатами проведення планового заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур заснованих на принципах НАССР (відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 р. № 446 ) виданий на обстеження складських приміщень на ім’я учасника по зберіганню харчових продуктів датований протягом 4 кварталу 2021 року( без виявлених порушень)». Дайте пояснення , відповідно до норм яких законодавчих актів України, в одній закупівлі вимоги до вищезазначених актів присутні, а в інших залишається лише згадка про них? Звідси вимога : включити вищезазначені акти в перелік вимог до учасника і виданих на ім’я учасника.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за інтерес до закупівлі. Хотіли би довести до відома, що відповідно до абз. 3 п.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі». По суті: «Оригінал або копія свідоцтва про реєстрацію транспортного них засобу(бів) на транспортний/ні засіб(би) який (кі) обстежувалися та вказані в акті.» та в п. 9 «Договір (дійсний на дату розкриття) на проведення дезінфекції транспортних(ного) засобу (бів) який (які) обстежувались та вказані в акті, дійсний до 31.12.2022 року, в підтвердження із наданням довідок про санітарну обробку транспортних засобів чинних на момент розкриття пропозиці». Роз"яснення: АКТ, що посвідчує обстеження транспортних засобів згідно до вимог діючого законодавства датованих протягом ІV кварталу 2021 року виданого на ім’я учасника процедури закупівлі (без виявлених порушень).
Дата відповіді: 20.12.2021 09:12
Відповідь надана

Висновок СЕС

Номер: d5c7e598fe114fbc8fc4ae40466e8c3e
Дата опублікування: 18.12.2021 02:06
Опис: В п. 11 замовник вимагає надати : «документ, що підтверджує відповідність товару державним (міжнародним) стандартам ДСТУ: сертифікат відповідності або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або декларація виробника або інший документ згідно законодавства, який підтверджує безпеку та якість харчових продуктів.» Дайте роз’яснення, що розуміється під висловом «документ, що підтверджує відповідність товару державним (міжнародним) стандартам ДСТУ» з посиланням на законодавчі акти України. Вимога замовника, щодо надання висновку санітарно- епідеміологічної експертизи є не законною. Відповідно до внесених змін до Законів України ЗУ від 22.07.2014 року № 1602-7 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» та ЗУ « Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» починаючи з 20 вересня 2015 року Державна санітарно - епідеміологічна служба України та її територіальні підрозділи ( що діяли на той час) видачу вищезазначених висновків не надають. Звертаємось до замовника з пропозицією скасувати незаконну вимогу щодо необхідності надання учасником висновку санітарно- епідеміологічної експертиз, навіть через слово «або».
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за інтерес до закупівлі. Хотіли би довести до відома, що відповідно до абз. 3 п.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі». По суті: Перелік висновків держсанепідекспертизи знаходиться на офіційному сайті Держспоживслужби (Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів) за посиланням: https://dpss.gov.ua/derzhsanepidnaglyad/administrativni-poslugi/reyestr-visnovkiv-derzhsanepidekspertizi Разом з тим зауважуємо, що Замовником висунута Вимога щодо надання або сертифікату відповідності або висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або декларації виробника(посвідчення про кість) або іншого документу згідно законодавства, який підтверджує безпеку та якість харчових продуктів.», що в свою чергу не призводить до дискримінації чи унеможливлення подачі чинних документів.
Дата відповіді: 20.12.2021 09:53
Відповідь надана

яке ДСТУ?

Номер: eae0888023264c86b4ca6eb74bf81fea
Дата опублікування: 18.12.2021 02:05
Опис: В Додатку1 до оголошення ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ зазначено: «Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ. ДСТУ на сир кисломолочний та твердий є багато. Яким саме ДСТУ повинна відповідати продукція, що є предметом закупівлі ? Укажіть його назву та номер.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за інтерес до закупівлі. Хотіли би довести до відома, що відповідно до абз. 3 п.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі». По суті: «Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ. Тобто, діючим ДСТУ на момент подачі документації. Станом на 20.12.2021 року: ДСТУ 4554:2006 Сир кисломолочний. Технічні умови Дата початку дії: 01.01.2007 Дата прийняття: 27.04.2006 Статус: Діючий Мова документа: Українська На заміну: РСТ УРСР 248-90 Затверджуючий документ: Наказ від 27.04.2006 № 130 "Про затвердження національних стандартів, зміни до національного стандарту та скасування нормативних документів" Вид документа: ДСТУ (Державний Стандарт України) Шифр документа: 4554:2006РозробникТехнологічний інститут молока та м’яса Української академії аграрних наук (ТІММ УААН) Орган, що прийняв: Технологічний інститут молока та м’яса Української академії аграрних наук (ТІММ УААН). У цьому стандарті є посилання на такі нормативні документи: ДК 016-97 Державний класифікатор продукції і послуг, затверджений наказом Держстандарту України від 30.12.97, № 822 ДСТУ 2212:2003 Молочна промисловість. Виробництво молока та кисломолочних продуктів. Терміни та визначення понять ДСТУ 3147-95 Коди та кодування інформації. Штрихове кодування. Маркування об’єктів ідентифікації. Формат та розташування штрихкодових позначок на тарі та пакованні товарної продукції. Загальні вимоги ДСТУ 3662-97 Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі ДСТУ 4457:2005 Препарати ферментні. Технічні умови ДСТУ 4459:2005 Пепсини харчові. Технічні умови ДСТУ ГОСТ 745:2004 Фольга алюмінієва для пакування. Технічні умови ДСТУ IDF 73A:2003 Молоко і молочні продукти. Підрахунок кількості коліформ. Метод підрахунку колоній і метод визначення найімовірнішого числа за температури 30 оС ДСТУ IDF 93A:2003 Молоко і молочні продукти. Визначення Salmonella ДСТУ IDF 122C:2003 Молоко і молочні продукти. Підготовка проб і розведень для мікробіологічного дослідження ДСТУ ISO 707:2002 Молоко та молочні продукти. Настанови з відбирання проб ДСТУ ISO 5538:2004 Молоко і молочні продукти. Методи контролю якісних ознак під час відбирання проб ГОСТ 12.1.005-88 ССБТ. Общие санитарно-гигиенические требования к воздуху рабочей зоны (ССБП. Загальні санітарно-гігієнічні вимоги до повітря робочої зони) ГОСТ 12.2.003-91 ССБТ. Оборудование производственное. Общие требования безопасности (ССБП. Устатковання виробниче. Загальні вимоги безпеки) ГОСТ 12.3.002-75 ССБТ. Процессы производственные. Общие требования безопасности (ССБП. Процеси виробничі. Загальні вимоги безпеки) ГОСТ 17.2.3.02-78 Охрана природы. Атмосфера. Правила установления допустимых выбросов вредных веществ промышленными предприятиями (Охорона природи. Атмосфера. Правила встановлення допустимих викидів шкідливих речовин промисловими підприємствами) ГОСТ 1341-97 Пергамент растительный. Технические условия (Пергамент рослинний. Технічні умови) ГОСТ 2874-82 Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством (Вода питна. Гігієнічні вимоги і контролювання якості) ГОСТ 3622-68 Молоко и молочные продукты. Отбор проб и подготовка их к испытанию (Молоко та молочні продукти. Відбір проб і підготування їх до випробувань) ГОСТ 3623-73 Молоко и молочные продукты. Методы определения пастеризации (Молоко та молочні продукти. Метод визначання пастеризації) ГОСТ 3624-92 Молоко и молочные продукты. Титриметрические методы определения кислотности (Молоко та молочні продукти. Титрометричні методи визначання кислотності) ГОСТ 3626-73 Молоко и молочные продукты. Методы определения влаги и сухого вещества (Молоко та молочні продукти. Методи визначання вологи та сухих речовин) ГОСТ 5037-97 Фляги металлические для молока и молочных продуктов. Технические условия (Фляги металеві для молока та молочних продуктів. Технічні умови) ГОСТ 5867-90 Молоко и молочные продукты. Методы определения жира (Молоко та молочні продукти. Методи визначання жиру) ГОСТ 9142-90 Ящики из гофрированного картона. Общие технические условия (Ящики з гофрованого картону. Загальні технічні умови) ГОСТ 9225-84 Молоко и молочные продукты. Методы микробиологического анализа (Молоко та молочні продукти. Методи мікробіологічного аналізування) ГОСТ 10444.11-89 Продукты пищевые. Методы определения молочнокислих микроорганизмов (Продукти харчові. Методи визначання молочнокислих мікроорганізмів) ГОСТ 10444.12-88 Продукты пищевые. Метод определения дрожжей и плесневых грибов (Продукти харчові. Метод визначання дріжджів та пліснявих грибів) ГОСТ 13512-91 Ящики из гофрированного картона для кондитерских изделий. Технические условия (Ящики з гофрованого картону для кондитерських виробів. Технічні умови) ГОСТ 13513-86 Ящики из гофрированного картона для продукции мясной и молочной промышленности. Технические условия (Ящики з гофрованого картону для продукції м’ясної та молочної промисловості. Технічні умови) ГОСТ 13515-91 Ящики из тарного плоского склееного картона для сливочного масла и маргарина. Технические условия (Ящики з тарного плоского клеєного картону для масла вершкового та маргарину. Технічні умови) ГОСТ 14192-96 Маркировка грузов (Маркування вантажів) ГОСТ 17151-81 Посуда хозяйственная из листового алюминия. Общие технические условия (Посуд господарський з листового алюмінію. Загальні технічні умови) ГОСТ 23327-78 Молоко. Определение общего белка методом Кьельдаля (Молоко. Визначання загального білка методом К’єльдаля) ГОСТ 23452-79 Молоко и молочные продукты. Методы определения остаточных количеств хлорорганических пестицидов (Молоко та молочні продукти. Методи визначання залишкових кількостей хлорорганічних пестицидів) ГОСТ 24297-87 Входной контроль продукции. Основные положения (Вхідний контроль продукції. Основні положення) ГОСТ 25951-83 Пленка полиэтиленовая термоусадочная. Технические условия (Плівка поліетиленова термозсідальна. Технічні умови) ГОСТ 26809-86 Молоко и молочные продукты. Правила приемки, методы отбора и подготовка проб к анализу (Молоко і молочні продукти. Правила приймання, методи відбирання та підготування проб до аналізу) ГОСТ 26927-86 Сырье и продукты пищевые. Метод определения ртути (Сировина та продукти харчові. Метод визначання ртуті) ГОСТ 26929-94 Сырье и продукты пищевые. Подготовка проб. Минерализация для определения содержания токсичных элементов (Сировина та продукти харчові. Готування проб. Мінералізація для визначання вмісту токсичних елементів) ГОСТ 26930-86 Сырье и продукты пищевые. Метод определения мышьяка (Сировина та продукти харчові. Метод визначання миш’яку) ГОСТ 26932-86 Сырье и продукты пищевые. Методы определения свинца (Сировина та продукти харчові. Методи визначання свинцю) ГОСТ 26933-86 Сырье и продукты пищевые. Методы определения кадмия (Сировина та продукти харчові. Методи визначання кадмію) ГОСТ 30178-96 Сырье и продукты пищевые. Атомно-абсорбционный метод определения токсичных элементов (Сировина та продукти харчові. Атомно-абсорбційний метод визначання токсичних елементів) ГОСТ 30347-97 Молоко и молочные продукты. Методы определения Staphylococcus aureus (Молоко та молочні продукти. Методи визначання Staphylococcus aureus). 2) Cир твердий: ДСТУ 6003:2008. Сири тверді (33864) Цей стандарт містить посилання на такі нормативні документи: ДК 016-97 Державний класифікатор продукції та послуг ДСТУ 2212:2003 Виробництво молока та кисломолочних продуктів. Терміни та визначення понять ДСТУ 3147-95 Коди та кодування інформації. Штрихове кодування. Маркування об’єктів ідентифікації. Формат та розташування штрихкодових позначок EAN на тарі та пакованні товарної продукції. Загальні вимоги ДСТУ 3662-97 Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі ДСТУ 4273-2003 Молоко та вершки сухі. Загальні технічні умови ДСТУ 4420:2005 Молочна промисловість. Виробництво сиру. Терміни та визначення понять ДСТУ 4457:2005 Ферментні препарати. Загальні технічні умови ДСТУ 4459:2005 Пепсини харчові. Загальні технічні умови ДСТУ 4834:2007 Молоко та молочні продукти. Правила приймання, методи відбирання та готування проб до контролювання ДСТУ IDF 73А-2003 Молоко та молочні продукти. Підрахунок кількості коліформ. Метод підрахунку колоній і метод визначення найімовірнішого числа за температури 30 оС (IDF 73A:1985, IDT) ДСТУ IDF 93А-2003 Молоко та молочні продукти. Визначення Salmonella (IDF 93А:1985, IDT) ДСТУ ІSО 707-2002 Молоко та молочні продукти. Настанови з відбирання проб до контролювання ДСТУ ISO 11290-1:2003 Мікробіологія харчових продуктів та кормів для тварин. Горизонтальний метод виявляння та підраховування Listeria monocytogenes. Частина 1. Метод виявляння ДСТУ ISO 11290-2:2003 Мікробіологія харчових продуктів та кормів для тварин. Горизонтальний метод виявляння та підраховування Listeria monocytogenes. Частина 2. Метод підраховування ГОСТ 12.1.004-91 ССБТ. Пожарная безопасность. Общие требования (ССБП. Пожежна безпека. Загальні вимоги) ГОСТ 12.2.003-91 ССБТ. Оборудование производственное. Общие требования безопасности (ССБП. Устатковання виробниче. Загальні вимоги щодо безпеки) ГОСТ 12.1.005-88 ССБТ. Общие санитарно-гигиенические требования к воздуху рабочей зоны (ССБП. Загальні санітарно-гігієнічні вимоги до повітря робочої зони) ГОСТ 12.2.003-91 ССБТ. Оборудование производственное. Общие требования безопасности (ССБП. Устатковання виробниче. Загальні вимоги щодо безпеки) ГОСТ 12.3.002-75 ССБТ. Процессы производственные. Общие требования безопасности (ССБП. Процеси виробничі. Загальні вимоги щодо безпеки).
Дата відповіді: 20.12.2021 08:39
Відповідь надана

не законні вимоги

Номер: f88a527be3aa4ffe8f95f3349f290032
Дата опублікування: 18.12.2021 02:04
Опис: В п. 4 замовник зазначає: « Також на підтвердження відповідності якості товару вимогам Замовника, учасник в складі своєї пропозиції надає копію посвідчення про якість або копію декларації виробника». Відповідно до ст. 21 ЗУ «Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини» виробник продукції, призначеної для споживання людиною, видає декларацію виробника, а не посвідчення про якість. Юридично такої форми не існує. Замовник не повинен вимагати документи, які втратили свою чинність або не урегульовані законодавством України, навіть через слово «або». Прошу замовника внести зміни до тендерної документації та викласти вимогу щодо надання учасником документів про якість та безпечність продукції, що є предметом закупівлі, в наступній редакції : «Учасник відкритих торгів повинен надати в складі тендерної документації скановану копію оригіналу або завіреної копії декларації виробника на продукцію, що є предметом закупівлі, відповідно до норм діючого законодавства України.»
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за інтерес до закупівлі. Хотіли би довести до відома, що відповідно до абз. 3 п.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі». По суті: Посвідчення про якість – Сертифікат про якість (іншими словами, документ, що засвідчує «якість». Сертифікат якості - це документ виробника, який супроводжує, разом з накладною, кожну партію продукції. Сертифікат якості не видається органом сертифікації або будь-якої третьої стороною, цей документ не те ж саме, що і сертифікат відповідності, хоча обидва можуть підтверджувати відповідність продукції одним і тим же показникам. Чинні нормативно-правові акти України, що регулюють оборот харчової продукції, не визначають сертифікат якості (декларацію виробника / якісне посвідчення) як обов'язковий документ. Однак, сертифікат якості - це фактичне підтвердження того, що на підприємстві функціонує система контролю виробництва безпечної продукції. І саме тому, на підприємствах харчової галузі, в яких реалізований ХАССП, до постачальників обов'язковою вимогою є надання сертифікату якості. Сертифікат якості - документ, який робить виробника захищеним і дає йому підставу для відстоювання свого Імені у випадках виявлення невідповідності продукції на будь-якому етапі в ланцюжку поставки товару споживачеві. Іншими словами, переоцінити функціональність сертифіката якості в системі роботи підприємства навряд чи можна, він виводить виробника на більш високий якісний рівень і відкриває перспективи співпраці з великими Брендами. І навпаки, відсутність якісного документа говорить про те, що підприємство не розуміє насправді який продукт виробляє. Статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»{Із змінами, внесеними згідно із Законами № 2681-III від 13.09.2001, ВВР, 2002, № 1, ст.2 № 191-IV від 24.10.2002, ВВР, 2002, № 48, ст.359 № 2116-IV від 21.10.2004, ВВР, 2005, № 2, ст.33 № 2189-IV від 18.11.2004, ВВР, 2005, № 4, ст.91 № 2863-IV від 08.09.2005, ВВР, 2005, № 51, ст.557} {В редакції Закону № 2809-IV від 06.09.2005, ВВР, 2005, № 50, ст.533} {Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1104-V від 31.05.2007, ВВР, 2007, № 35, ст.485 № 1665-VI від 22.10.2009, ВВР, 2010, № 4, ст.23 № 1778-VI від 17.12.2009, ВВР, 2010, № 9, ст.83 № 2436-VI від 06.07.2010, ВВР, 2010, № 46, ст.540 № 2973-VI від 03.02.2011, ВВР, 2011, № 33, ст.326 № 5316-VI від 02.10.2012, ВВР, 2013, № 38, ст.502 № 406-VII від 04.07.2013, ВВР, 2014, № 20-21, ст.712} {В редакції Закону № 1602-VII від 22.07.2014, ВВР, 2014, № 41-42, ст.2024} {Із змінами, внесеними згідно із Законами № 67-VIII від 28.12.2014, ВВР, 2015, № 4, ст.19 № 867-VIII від 08.12.2015, ВВР, 2016, № 4, ст.40 № 1983-VIII від 23.03.2017, ВВР, 2017, № 25, ст.289 № 2042-VIII від 18.05.2017, ВВР, 2017, № 31, ст.343 № 2264-VIII від 21.12.2017, ВВР, 2018, № 10, ст.53 № 2639-VIII від 06.12.2018, ВВР, 2019, № 7, ст.41 № 124-IX від 20.09.2019, ВВР, 2019, № 46, ст.295 № 421-IX від 20.12.2019, ВВР, 2020, № 27, ст.176 на яку Ви посилаєтеся, не визначається подання «декларації виробника» (ст. 21 наводиться нижче) Стаття 21. Вимоги щодо застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках 1. Оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. 2. Вимоги частини першої цієї статті не поширюються на операторів ринку, що здійснюють первинне виробництво, а також провадять пов’язану з первинним виробництвом діяльність, зокрема транспортування, зберігання та обробку первинної продукції в місці первинного виробництва, за умови, що при цьому не змінюється суттєво стан таких продуктів, а також на транспортування живих тварин, призначених для споживання людиною, транспортування з місця первинного виробництва до потужності продуктів рослинного походження, продуктів рибальства, а також продуктів полювання. 3. До принципів системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, зазначених у частині першій цієї статті, належать: 1) ідентифікація небезпечних факторів, яким необхідно запобігти або які необхідно усунути або зменшити до прийнятного рівня; 2) визначення критичних контрольних точок на етапах, на яких контроль управління є визначальним для запобігання виникненню небезпечних факторів, їх усунення або зменшення до прийнятного рівня; 3) установлення критичних меж у критичних контрольних точках, які дають змогу відрізнити прийнятність харчового продукту від неприйнятності з точки зору його безпечності; 4) проведення процедур моніторингу в критичних контрольних точках, які забезпечують отримання даних для оперативного управління небезпечними факторами; 5) запровадження коригувальних дій, які повинні проводитися, якщо результати моніторингу свідчать про те, що певна критична контрольна точка вийшла з-під контролю; 6) розроблення процедур, які повинні застосовуватися на постійній основі, з метою перевірки результативності заходів, зазначених у пунктах 1-5 частини третьої цієї статті; 7) розроблення документів та ведення записів відповідно до виду діяльності та обсягів виробництва для підтвердження результативного застосування заходів, які зазначені у пунктах 1-6 частини третьої цієї статті. 4. Вимоги щодо розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, допускають застосування спрощеного підходу, за умови якщо такий підхід забезпечує однаковий рівень захисту здоров’я споживачів, що і в разі запровадження принципів системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, як це описано у частині третій цієї статті. При цьому застосування спрощеного підходу може, в тому числі, передбачати: 1) у разі якщо за результатами проведеного аналізу небезпечних факторів визначено відсутність критичних контрольних точок, дотримання загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, зазначених у цьому Законі, є достатнім, і запровадження системи постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не вимагається. Зазначене поширюється на потужності, які не обробляють харчові продукти, а саме на заклади роздрібної торгівлі, у тому числі на палатки, кіоски, прилавки, на рухомі транспортні засоби для торгівлі, а також на заклади громадського харчування, які здійснюють торгівлю виключно напоями; 2) можливість запровадження принципів системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, зазначених у частині третій цієї статті, не в повному обсязі. Зазначене поширюється на заклади громадського харчування, за винятком тих, які зазначені в пункті 1 цієї частини, пекарні, кондитерські; 3) можливість застосування типових планів системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, які містяться в методичних настановах та які включають інформацію про небезпечні фактори, програми-передумови, процедури в критичних контрольних точках та процедури ведення записів. При цьому використання типового плану системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках є можливим виключно у разі, якщо потужність відповідає тому опису, який міститься у методичних настановах. Зазначене поширюється на бійні, потужності з виробництва рибної та молочної продукції, потужності, що здійснюють консервування, пастеризацію, замороження харчових продуктів; 4) у разі застосування процедур візуального моніторингу ведення записів тільки у випадках, коли виявлена невідповідність установленим вимогам. Такі записи повинні включати, в тому числі, опис корекцій та корегувальних дій. Переліки потужностей, зазначених у пунктах 1-3 цієї частини, не є виключними та можуть бути розширені у методичних настановах. 5. Оператори ринку у разі змін у кількісному та якісному складі інгредієнтів харчового продукту, а також на будь-якій стадії виробництва та обігу, які можуть вплинути на безпечність харчового продукту, мають переглядати та оновлювати процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, з метою внесення необхідних змін. 6. З метою виконання процедур, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, оператори ринку: 1) надають компетентному органу під час здійснення державного контролю докази відповідності їх діяльності вимогам частини четвертої цієї статті з урахуванням сфери діяльності та обсягу виробництва, а також спрощеним вимогам для невеликих потужностей та потужностей, діяльність яких має незначний ступінь ризику для здоров’я споживачів; 2) гарантують, що документи, у яких наводиться опис процедур, розроблених відповідно до вимог цієї статті, містять достовірну інформацію; 3) забезпечують зберігання документів і записів щодо виконання принципів системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках протягом трьох місяців після закінчення кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників, які затверджені центральним органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів. 7. Сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи.
Дата відповіді: 20.12.2021 08:37
Відповідь надана

Не відповідність вимог до законодавства

Номер: 40c4d0d63d9849749357d670d1bcf611
Дата опублікування: 18.12.2021 02:01
Опис: Шановний замовник. Як і в інших тендерних документаціях, Ви намагаєтесь уникнути прямої вимоги від учасника надати в складі ТД документів на транспортні засоби, обладнаних холодильною установкою типу РЕФ і лише окреслюєте деякі рамки. Ви зазначаєте, що « постачання (передача) товару здійснюється дрібними партіями протягом 2022 року, транспортом постачальника (спеціалізованим транспортом постачальника з дотриманням санітарно-гігієнічних умов зберігання та перевезення даного товару, температурного режиму тощо)». Дана вимога є прямим порушенням ст. 9 ЗУ "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" від 23.12.1997 року № 771/97- ВР ( із змінами) про те, що учасник, як оператор ринку, при зберіганні та транспортуванні харчових продуктів повинен дотримуватися температурного режиму, який унеможливить розмноження мікроорганізмів та формування токсинів. Температура зберігання сиру кисломолочного та твердого становить від 0 С до+4 С. Створити такі кліматичні умови при транспортуванні молочної продукції може лише транспортний засіб, обладнений холодильною установкою рефрижераторного типу, а не спеціалізований транспорт, як зазначено замовником у вимогах до транспортування. Під спеціалізованим транспортом розуміється ізотермічний фургон - транспорт, який технічно не здатний без холодильної установки рефрижераторного типу забезпечити температурний режим від 0 с до + 4С. Вимагаю від замовника внести зміни до змісту тендерної документації та змінити вимогу з наданям спеціалізованого транспорту на транспортний засіб, обладнаний холодильною установкою рефрижераторного типу із наданням учасником у складі тендерної пропозиції скановоного оригіналу або копії, завіреної відповідно до вимог чинного законодавства України, свідоцтва про реєстрацію транспортого засобу-спеціалізованого транспортого засобу рефрижераторного типу.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за інтерес до закупівлі. Хотіли би довести до відома, що відповідно до абз. 3 п.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі». Відповідно до п.3 цієї ж ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «3. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником; 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; 4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) умови оплати; 7) очікувана вартість предмета закупівлі; 8) період уточнення інформації про закупівлю; 9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю); 10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; 11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); 12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. По суті: До спеціалізованого рухомого складу (СРС) автомобільного транспорту (АТ) відносяться автомобілі та автопоїзди, причепи та напівпричепи, пристосовані для перевезення одного чи декількох однорідних вантажів і обладнані різними пристосуваннями і пристроями, що забезпечують зберігання вантажів, механізацію вантажно-розвантажувальних робіт і ефективне їхнє використання в різних дорожніх і кліматичних умовах. Поява СРС АТ викликається такими основними причинами:  підвищенням вимог споживачів до доставки вантажів у частині їх якісного і кількісного зберігання;  розширенням виробництва вантажів, що не можуть бути перевезені на стандартному рухомому складі;  необхідністю підвищення економічних показників роботи рухомого складу й АТП у цілому;  необхідністю підвищення продуктивності і якості роботи підприємств тих галузей народного господарства, які обслуговує СРС автомобільного транспорту. Спеціалізований транспорт – це використання двох типів причепів: ізотермічні і рефрижератори. У Додатку 1 до оголошення «Технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовником зазначено «Постачання (передача) товару здійснюється дрібними партіями протягом 2022 року, транспортом постачальника (спеціалізованим транспортом постачальника з дотриманням санітарно-гігієнічних умов зберігання та перевезення даного товару, температурного режиму тощо). Зазначені вимоги щодо дотримання температурного режиму передбачають використання спеціалізованого транпорту з причепом - рефрижератор.
Дата відповіді: 20.12.2021 08:35