Номер:
32d64d0d6d9545a08c5e896184895204
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
16.12.2021 10:50
Опис:
Шановний замовник, обгрунтуйте будь ласка вимогу " Нотаріально завірену копію експлуатаційного дозволу виданого на ім’я оператора ринку - особи, яка фактично використовує (використовуватиме) потужності (об’єкт) для обігу предмету закупівлі: експлуатаційний дозвіл (з додатками, якщо це передбачено змістом експлуатаційного
дозволу) на дані потужності (об’єкти), у якому вказано про можливість здійснення виробництва та/або обігу на даних потужностях предмету закупівлі або експлуатаційний дозвіл оператора ринку, що провадить діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, або рішення (повідомлення) про державну реєстрацію зазначених потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів."
Ця інформація знаходиться у відкритому доступі. Саме для чого потрібне НОТАРІАЛЬНА завірена копія"?
Сподіваємось, шо ТД буде приведена до норм діючого законодавства
Відповідь:
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Вимоги до тендерної документації визначені статтею 22 Закону. Отже при складанні тендерної документації замовник самостійно визначає перелік документів, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, послуговуючись принципами здійснення закупівель та дотримуючись законодавства загалом.
Пунктом 3.1. Додатку 3 Тендерної документації передбачено надання учасником нотаріально завіреної копії експлуатаційного дозволу виданого на ім’я оператора ринку - особи, яка фактично використовує (використовуватиме) потужності (об’єкт) для обігу предмету закупівлі: експлуатаційний дозвіл (з додатками, якщо це передбачено змістом експлуатаційного дозволу) на дані потужності (об’єкти), у якому вказано про можливість здійснення виробництва та/або обігу на даних потужностях предмету закупівлі або експлуатаційний дозвіл оператора ринку, що провадить діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, або рішення (повідомлення) про державну реєстрацію зазначених потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Відповідно до пункту 10 статті 34 Закону України «Про нотаріат» нотаріуси засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них. Абзацом 1 статті 75 цього Закону визначено, що нотаріуси, посадові особи органів місцевого самоврядування та посадові особи консульських установ України, які вчиняють нотаріальні дії, засвідчують вірність копій документів, виданих юридичними особами, за умови що ці документи не суперечать закону, мають юридичне значення і засвідчення вірності їх копій не заборонено законом. Пунктом 1 глави 8 розділу 1 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5 передбачено, що нотаріуси не приймають для вчинення нотаріальних дій документи, які не відповідають вимогам законодавства або містять відомості, що принижують честь, гідність та ділову репутацію фізичної особи або ділову репутацію юридичної особи, які мають підчистки або дописки, закреслені слова чи інші незастережені виправлення, документи, тексти яких неможливо прочитати внаслідок пошкодження, а також документи, написані олівцем. Також пунктом 3 глави 8 розділу 1 цього порядку зазначено, що не приймаються порвані документи та документи, викладені на двох і більше окремих аркушах, якщо аркуші не з’єднані у спосіб, що унеможливлює їх роз'єднання без порушення цілісності, не пронумеровані і не скріплені підписом відповідної посадової особи та печаткою юридичної особи (у разі наявності), яка видала документ. Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу 2 цього порядку засвідчення вірності копій документів і витягів з них здійснюється нотаріусом за усним зверненням заінтересованої особи.
Отже, експлуатаційний дозвіл це документ, який має юридичне значення, не суперечить закону, виданий юридичною особою публічного права, складається з однієї сторінки, містить печатку та підпис уповноваженої особи, нотаріальне засвідчення вірності копії експлуатаційного дозволу не заборонено законом. Нотаріально завірити вірність копії експлуатаційного дозволу може будь - який оператор ринку та потужностей, який має експлуатаційний дозвіл, за усним зверненням до будь-якого нотаріуса. Таким чином умова тендерної документації щодо нотаріального завірення копії експлуатаційного дозволу не суперечить чинному законодавству та не містить дискримінаційного забарвлення, оскільки не створює «специфічних» вимог до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник або обмежене коло учасників.
Крім цього звертаємо Вашу увагу, що оскільки предметом даної закупівлі є продукція рослинного походження, то для виконання вищевказаної вимоги в потенційних учасників є три різні варіанти документа, а саме
- нотаріально завірена копія експлуатаційного дозволу виданого на ім’я оператора ринку – Учасника для обігу предмету закупівлі (з додатками, якщо це передбачено змістом експлуатаційного дозволу) на дані потужності (об’єкти);
- нотаріально завірену копію експлуатаційного дозволу виданого на ім’я оператора ринку – Учасника, що провадить діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження;
- рішення (повідомлення) про державну реєстрацію зазначених потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Відповідно до частини 8 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі – Закон № 771/97): «Операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до цього Закону, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів». Так, експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, а державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу. (ч. 1 ст. 23, ч. 1 ст. 25 Закону № 771/97). Відповідно до Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 (далі – Порядок), оператор ринку, який провадить діяльність з виробництва та/або обігу харчових продуктів рослинного походження, не подає до територіального органу компетентного органу заяву про державну реєстрацію потужності, на яку цим оператором ринку отримано експлуатаційний дозвіл.
Тобто у разі якщо учасник здійснює виробництво та/або обіг харчових продуктів рослинного походження і не має експлуатаційного дозволу, він для виконання вищевказаної вимоги подає у складі тендерної пропозиції рішення (повідомлення) про державну реєстрацію зазначених потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Дата відповіді:
21.12.2021 08:23