• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молоко

Молоко

Завершена

680 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 402.00 UAH
Період уточнення: 27.09.2017 15:59 - 02.10.2017 16:02
Відповідь надана

Вимога про усунення порушеь

Номер: db539e8294c74c59b26ab80a8b092f97
Дата опублікування: 29.09.2017 17:44
Опис: До Управління освіти і науки Броварської міської ради 07400, Україна, Київська область, місто Бровари, вулиця Гагаріна, 18 Вимога про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі Рішенням тендерного комітету Управління освіти і науки Броварської міської ради (далі – «Замовник») від 27.09.2017 року затверджено тендерну документації на закупівлю молока (код ДК 021:2015 15511000-3 Молоко) за процедурою відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі: UA-2017-09-27-001347-c). Оголошення про проведення вказаної процедури закупівлі та тендерну документацію було розміщено в електронній системі закупівель в порядку та на умовах визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Згідно вказаного оголошення проведення аукціону призначено на 13.10.2017 року, а кінцевий строк для подання пропозицій – 12.10.2017р. Під час вивчення тендерної документації було виявлено, що пунктом 13 Додатку №5 до тендерної документації Замовника встановлено: Для підтвердження якості товару учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: • копія сертифікату на систему управління якістю учасника та виробника (якщо учасник не є виробником), на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 9001:2015; • копія сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів учасника та виробника (якщо учасник не є виробником) на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 22000:2005; Таким чином, Замовник своєю тендерною документацією обмежив коло учасників вказаних торгів, і фактично, допустив до участі в торгах виключно ті підприємства котрі мають сертифікат на систему управління якістю на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 9001:2015, та сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 22000:2005, а також виключно тих виробників продукції, що мають вказані вище документи. Вважаємо, що зазначені вище положення п. 13 додатку №5 до тендерної документації замовника є незаконними та порушують права учасників закупівлі, що доводитися наступним. Порядок умови діяльності, повноваження тендерного комітету, а також вимоги до розробки тендерним комітетом тендерної документації чітко регламентовано Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 2 ст. 22 вказаного закону тендерна документація повинна містити: 1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 вказаного Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 7) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); 9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ); 10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій; 11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; 12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 16) прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Відповідно до п. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також, законодавством у сфері публічних закупівель гарантовано недискримінацію, рівні права всім зацікавленим особам під час проведення публічних закупівель та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. В свою чергу, як зазначалось вище, пунктом 13 додатку №5 до тендерної документації замовником визначено, що для підтвердження якості товару учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: • копія сертифікату на систему управління якістю учасника та виробника (якщо учасник не є виробником), на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 9001:2015; • копія сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів учасника та виробника (якщо учасник не є виробником) на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 22000:2005; Чинним в Україні законодавством не встановлено обв’язковість отримання сертифікатів щодо відповідності вимогам ISO 9001:2015 та ISO 22000:2005, підприємствами, що здійснюють діяльність з продажу, поставки продукції чи послуг, в тому числі й продуктів харчування. Зазначені сертифікати, як правило, отримують виробники, що здійснюють експорт власної продукції. Крім цього, зважаючи на те що законодавством України не встановлено обов’язковість таких документів як для постачальників товару так і для виробників зазначеного товару, зазначені документи виробники чи постачальники товарів отримують за власної ініціативи. Таким чином, більшість суб’єктів господарювання, що здійснюють господарську діяльність на території України взагалі не мають зазначених сертифікатів, та взагалі не планують їх отримувати для здійснення поточної господарської діяльності на території України. Водночас, Замовник, включивши до тендерної документації обов’язок надати вказані сертифікати фактично виключив можливість участі в процедурі закупівлі підприємствам, що не мають зазначених сертифікатів. Такі дії Замовника є обмеженням конкуренції та призводять до дискримінації учасників, що є грубим порушенням ст. ст. 12, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже – зазначені положення тендерної документації є незаконними. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник, в свою чергу, зобов’язаний оприлюднити зазначені звернення без ідентифікації особи яка звернулась до Замовника, протягом 3-х діб з моменту оприлюднення надати відповідь на звернення, та за результатами вказаних звернень внести зміни до тендерної документації. Враховуючи ті обставини, що відповідно до оголошення замовника кінцевим строком прийняття тендерних пропозицій є 12.102017р., то фізичні/юридичні особи мають право звертатись до замовника з вимогами про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі до 02.10.2017 рокую Виходячи з вищевикладеного, та керуючись ст. ст. 12, 22, 23 Закону України, Вимагаємо: 1. Усунути порушення допущені під час проведення процедури закупівлі шляхом внесення змін до тендерної документації затвердженої тендерним комітетом Замовника рішенням від 27.09.2017р. (ідентифікатор закупівлі: UA-2017-09-27-001347-c), а саме: Виключити з п. 13 додатку №5 до Тендерної документації вимоги про надання учасниками наступних документів: - копія сертифікату на систему управління якістю учасника та виробника (якщо учасник не є виробником), на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 9001:2015; - копія сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів учасника та виробника (якщо учасник не є виробником) на предмет закупівлі, що відповідає вимогам ISO 22000:2005; 2. В порядку визначеному чинним законодавством внести вказані зміни до тендерної документації та опублікувати приведену у відповідність до вимог чинного законодавства України тендерну документацію по вказаній закупівлі в електронній системі реєстру. 29.09.2017р
Відповідь: Згідно Закону України "Про публічні закупівлі" та умов тендерної документації - * Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Якщо будь-який із документів не може бути наданий з причин його втрати чинності або зміни форми, назви тощо, учасник надає інший рівнозначний документ або письмове пояснення. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Дата відповіді: 02.10.2017 16:35