• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 15530000-2 Вершкове масло.

Завершена

308 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 540.00 UAH
Період уточнення: 02.12.2021 09:43 - 08.12.2021 00:00
Відповідь надана

% жиру масла

Номер: 7216f74028914253a95bec6a38f786e6
Дата опублікування: 02.12.2021 16:27
Опис: У Додатку 3 до Тендерної документації Замовником визначено, що товар повинен відповідати ДСТУ 4399:2005 та оцінка якості повинна здійснюватися відповідно до ДСТУ 4399:2005. Таблицею Додатку 3 до Тендерної документації передбачено, що за вмістом молочного жиру масло повинно відповідати «вершкове масло селянське не менше 73 %, а за технологічними особливостями «Солодковершкове». В той же час, п. 3.1.8 ДСТУ 4399:2005 передбачено, що вершкове масло селянське - це група вершкового масла з масовою часткою жиру від 72, 5 до 79,9. Так, само , на яку Замовник посилається у Додатку № 3 до Тендерної документації, передбачає у п. 4.15 використання Масло вершкове жирністю не нижче 72,5%. Таким чином, Замовником під час визначення технічних вимог до предмету закупівлі визначено відповідність предмету закупівлі вимогам ДСТУ 4399:2005, але у технічних вимогах Тендерної документації безпідставно визначено більш якісні технічні характеристики до предмету закупівлі, ніж передбачено ДСТУ 4399:2005 до масла вершкового селянського, що є дискримінаційно по відношенню до масла вершкового селянського, яке відповідає вимогам ДСТУ 4399:2005 у повній мірі, але не відповідає визначеним Замовником необгрунтовано завищеним технічним вимогам, що обмежує Учасника у наданні тендерної пропозиції .
Відповідь: Дякуємо за запитання! Замовником закупівлі його дуже уважно розглянуто та за результатами розгляду повідомляємо таке. Норми національного ДСТУ 4399:2005 регулюють не тільки масову частку жиру, а й зовнішній вигляд, консистенцію, колір, запах, смак, органолептичні та фізико-хімічні, мікробіологічні показники, що є важливим фактором якісної складової при закупівлі вершкового масла. Солодко вершкове масло жирністю не менше 73 % входить в допустиму групу вершкового масла з масовою часткою жиру від 72.5-79.9 відповідно до п. 3.1.8 ДСТУ 4399:2005. Означений товар закуповується Замовником для потреб в харчуванні людей вразливих категорій. Саме тому масло солодко вершкове жирністю не менше 73 % ми вважаємо максимально допустимим та необхідним для харчування літніх людей. Замовник не обмежує потенційних учасників у частині вибору виробника чи торгової марки, але вимагає поставити товар з відповідною якісною характеристикою «не менше 73 %». Крім того, у відповідності до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) саме Замовнику торгів, а не потенційним учасникам, надано право визначитись з вимогами до предмету закупівлі в розрізі необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик: «У тендерній документації зазначаються такі відомості: … інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Разом з тим, частиною 1 статті 23 Закону передбачено, що «технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, … що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів … можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів)….». Отже, Замовник встановив показник жирності товару, що складає предмет закупівлі в межах діапазону, що передбачений національним ДСТУ 4399:2005. З огляду на вищевикладене, наша вимога щодо жирності масла солодко вершкового не менше 73 % є законною та обґрунтованою та не містить жодних дискримінаційних вимог. І, наостанок, також вважаємо за доцільне ознайомити вас з висновком Окружного адміністративного суду міста Києва, який він робить у рішенні від 18 червня 2019 року № 826/2016/16 (відповідний суд підтримує позицію Антимонопольного комітету України та відмовляє у задоволенні позову скаржнику до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення від 04.02.2016 року № 175-р/пк-ск в частині, зобов’язання вчинити певні дії): «На думку позивача, вказана вимога порушує принципи здійснення закупівель, встановлені ст. 3 Закону № 922-VIII, не мають жодної об’єктивної та раціональної основи, звужують коло потенційних учасників. Зміст скарги позивача в цій частині свідчить лише про його незгоду з вказаною умовою, запровадження якої відноситься до компетенції замовника процедури закупівлі. Між тим, незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо. З врахуванням викладеного суд погоджується з відповідачем, який дійшов висновку про те, що наведене обґрунтування не може бути визнане таким, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, внаслідок чого порушено право чи законні інтереси скаржника.».
Дата відповіді: 03.12.2021 13:38