-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Електроенергія
Номенклатура - код ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія. Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складається українською мовою. Забезпечення тендерних пропозицій вимагається.
Завершена
37 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 370 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 370 000.00 UAH
Період уточнення:
30.11.2021 17:59 - 21.12.2021 00:00
Відповідь надана
Торгівельна зона
Номер:
e875000c28904105b088747c804674ef
Дата опублікування:
10.12.2021 08:53
Опис:
Шановний замовнику. В якій торгівельній зоні ви знаходитесь: ОЕС чи БУОС
Відповідь:
Замовник знаходиться в торговій зоні «Об'єднана енергетична система України»
Дата відповіді:
14.12.2021 14:48
Відповідь надана
комерційна пропозиція
Номер:
ffa2e5fe2fe048a1aac0e07a6185e319
Дата опублікування:
09.12.2021 12:26
Опис:
Шановний Замовнику!
Наша компанія є потенційним учасником процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія» та має намір взяти участь в оголошених торгах, однак, ознайомившись із вимогами тендерної документації закупівлі нами було виявлено ряд встановлених умов, які перешкоджають взяти участь у торгах нашій компанії та штучно звужують коло можливих учасників.
Відповідно до розділу 5 проекту договору про закупівлю Замовником встановлено, що ціна електричної енергії розраховується за формулою:
Ц = ЦВ + ЦОСП + ЦПОСЛ. + ПДВ
Ц - ціна за одиницю електроенергії, грн за 1кВт*год. (з ПДВ);
ЦВ – вільна ціна електричної енергії, що була підписана на момент укладання Договору чи на дату останнього перегляду ціни за 1 кВт.год в додатковій угоді (без урахування ПДВ);
ЦОСП. – базовий тариф на послуги з передачі електричної енергії, що був встановлений відповідним рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), на дату укладання Договору чи на дату останнього перегляду ціни товару в Договорі грн/кВт*год (без урахування ПДВ);
ЦПОСЛ. – тариф Постачальника електроенергії грн/кВт*год (без урахування ПДВ) є незмінним протягом дії договору та включає:
• вартість небалансів у випадку позитивної або негативної різниці фактичного та прогнозованого споживання електроенергії погодинно;
• прибуток Постачальника електроенергії;
• витрати Постачальника електроенергії, пов’язані зі зборами на регулювання НКРЕКП;
• витрати Постачальника електроенергії, пов’язані з виплатами постійних та змінних нарахувань за участь у ринках;
• інші витрати, які не вказані вище;
ПДВ – податок на додану вартість
Разом з тим, замовником не визначено формули розрахунку ціни за одиницю електричної енергії.
З урахуванням останніх подій на ринку електроенергії та зважаючи на обмеження, визначені пунктом другим частини п’ятої статті 41 Закону, в частині неможливості підняти ціну за одиницю товару більше ніж на 10%, у замовників був відсутній законний механізм для підняття ціни пропорційно таким коливанням на ринку. Крім того, замовникам, згідно зазначеної вище норми Закону, заборонено збільшувати суму, визначену в договорі про закупівлю, що в свою чергу, у разі підвищення ціни за одиницю товару, призводить до нестачі об’ємів на весь календарний рік та змушує замовників проводити нову процедуру закупівлі.
Внаслідок прийняття Постанови НКРЕКП №1227 від 30.07.2021 року з 1 серпня 2021 року в торговій зоні «ОЕС України» на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) і внутрішньодобовому ринку діє новий максимальний рівень граничних цін: вдень – 4 000,00 грн/МВт*год (без ПДВ), вночі – 2 000,00 грн/МВт*год (без ПДВ).
Зазначене рішення НКРЕКП вплинуло на збільшення середньозваженої ціни РДН. Так, у першій декаді серпня 2021 року, ціна зросла на 101,51 %, за другу декаду серпня ціна зросла на 57,78 %. Тенденція зростання середньозваженої ціни РДН зберіглась і у вересні, зокрема, середньозважена ціна на РДН за вересень зросла на 7,41 %. У першій декаді жовтня середньозважена ціна на РДН складала 2568,15 грн/МВт*год (без ПДВ), що на 13% вище ніж за першу декаду вересня, та 12,7% ніж за вересень в цілому. Більше того, ціна продовжує підвищуватись, адже середньозважена ціна по ОЕС України за 20 днів листопада збільшилась в порівнянні з 20 днями жовтня на 23,75 %. Станом на кіцень листопада середньозважена ціна на РДН склала 3,30965 грн.
Уникнути висвітлених вище проблем при нестабільному ринку електричної енергії можливо керуючись пунктом сьомим частини статті 41 Закону, який передбачає, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни».
Зважаючи на зазначене, просимо внести зміни в тендерну документацію (з метою приведення до ринкових умов) та передбачити в проекті договору формульний метод розрахунків за фактично поставлений обсяг електричної енергії, що дозволить скористатися наступними перевагами використання такого методу, а саме:
- відсутні обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару (застосування такої формули дозволяє замовнику уникнути обмеження 10 %, саме через застосування норм пункту сьомого частини п’ятої статті 41 Закону), таке збільшення відбувається саме пропорційно змінам на біржі;
- можливість збільшення/зменшення суми договору (пропорційно збільшенню/зменшенню ціни за 1 товару) без зміни кількості товару, що у свою чергу не потягне за особою виникнення необхідності проведення додаткової процедури закупівлі;
- прозорий механізм формування кінцевої вартості електричної енергії та зміни ціни за умов надзвичайної волатильності ринку.
Ціну за одиницю товару (електричної енергії) пропонуємо розраховувати за формулою:
Цм = (Ц0 * (Іm / Іo) * (1+М/100)+ Тпер) * ПДВ, де
Цм – ціна (змінена) за одиницю електричної енергії, грн/кВт·год;
Цo – середньозважена ціна на ринку РДН за грудень 2020 року (грн/ кВт год);
Іm – місячний індекс базового навантаження в торговій зоні «ОЕС Україна»*, розрахункового періоду з початком якого змінюється ціна за одиницю електричної енергії (грн/ кВт год);
Іo – місячний індекс базового навантаження в торговій зоні «ОЕС Україна»*, місяця укладення Договору (грн/ кВт·год);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн/кВт·год;
М – маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %.
Крім того, на нову (змінену) ціну за одиницю електричної енергії нараховується 20% ПДВ відповідно до податкового законодавства України, яка зазначається окремо і не враховується у складі ціни за одиницю електричної енергії.
* – Зазначені індекси публікуються ТОВ «Українська енергетична біржа» на вебпорталі https://www.ueex.com.ua/ та відносяться до біржових котирувань у розумінні пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ціна електричної енергії за перший місяць постачання (попередній тариф) складає:
Цм = Ц0 * (1+М/100)+ Тпер + ПДВ, де
Цм – ціна (змінена) за одиницю електричної енергії, грн/кВт·год;
Цo – середньозважена ціна на ринку РДН за грудень 2020 року (грн/ кВт год);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн/кВт·год;
М – маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %.
Крім того, на нову (змінену) ціну за одиницю електричної енергії нараховується 20% ПДВ відповідно до податкового законодавства України, яка зазначається окремо і не враховується у складі ціни за одиницю електричної енергії.
Також, просимо Замовника під час проведення процедури закупівлі електричної енергії на 2022 рік визначити порядок зміни істотних умов в проекті договору про закупівлю з використанням механізму ціноутворення на електроенергію у вигляді наданої формули.
Зауважуємо, що описаний вище підхід до ціноутворення успішно реалізовується багатьма інфраструктурними підприємствами, в тому числі Міжнародним аеропортом «Бориспіль» та іншими, що підтверджує його ефективність та необхідність впровадження.
Відповідь:
Станом на сьогодні купівля-продаж електричної енергії може відбувається на різних сегментах ринку електричної енергії, зокрема:
двосторонні договори, що укладаються між учасниками ринку у довільній формі для купівлі-продажу електричної енергії поза організованими сегментами ринку;
ринок "на добу наперед", на якому здійснюється купівля-продаж електричної енергії на наступну добу;
внутрішньодобовий ринок, на якому купівля-продаж електричної енергії здійснюється безперервно впродовж доби фізичного постачання електричної енергії;
балансуючий ринок, організацію якого здійснює оператор системи передачі електричної енергії з метою балансування в реальному часі обсягів виробництва та імпорту електричної енергії і споживання та експорту електричної енергії;
ринок допоміжних послуг, необхідний оператору системи передачі для придбання допоміжних послуг для забезпечення надійної роботи об'єднаної енергетичної системи України та належної якості електроенергії;
роздрібний ринок, що функціонує для задоволення потреб споживачів у електричній енергії та пов'язаних з цим послуг.
За інформацією НКРЕКП, з дати запровадження нового ринку електричної енергії для забезпечення постачання електричної енергії споживачам електропостачальники здійснюють закупівлю електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту. Таким чином, ціна електричної енергії як товару формується залежно від сегменту ринку, на якому електропостачальник здійснює її закупівлю.
Купівля-продаж електричної енергії на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку регламентується Правилами ринку "на добу наперед" та внутрішньодобового ринку, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 N 308 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 N 1169), а питання регулювання відносин, що виникають між учасниками ринку за двосторонніми договорами, на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг визначені Правилами ринку, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 N 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 N 1168,). Взаємовідносини, що виникають під час постачання електричної енергії між електропостачальником та споживачем (для його власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 N 312 (далі - ПРРЕЕ).
Варто зазначити, що відповідно до пункту 3.1.1 глави 3.1 розділу ПРРЕЕ, Постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами, крім постачання електричної енергії постачальником універсальної послуги або постачальником "останньої надії".
Відтак, застосовувати у договорі про закупівлю електричної енергії зміну біржових котирувань для зміни ціни за одиницю товару, на нашу думку, немає підстав, оскільки замовник не є електропостачальником (не є учасником ринку "на добу наперед", внутрішньодобового ринку і на балансуючому ринку), а лише споживачем електричної енергії для власних потреб, для якого ціна товару формується за вільними цінами.
При цьому, за результатами торгів на ринку "на добу наперед" оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватися як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії.
Оприлюднення результатів торгів на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку забезпечує ДП "Оператор ринку" на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua).
Ця інформація використовується Замовником для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку, оскільки перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію, щодо коливання ціни електричної енергії на ринку та перелік підтверджуючих документів не є вичерпним.
Дата відповіді:
14.12.2021 14:48
Відповідь надана
п. 2.10 додатку 2 до тендерної документації
Номер:
39644a1cadf640dd8e86f4b479904c3c
Дата опублікування:
09.12.2021 12:25
Опис:
Шановний Замовнику!
Наша компанія є потенційним учасником процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія» та має намір взяти участь в оголошених торгах, однак, ознайомившись із вимогами тендерної документації закупівлі нами було виявлено ряд встановлених умов, які перешкоджають взяти участь у торгах нашій компанії та штучно звужують коло можливих учасників.
Серед таких умов:
п. 2.10 додатку 2 до тендерної документації: На підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає підтвердження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України або її територіального підрозділу у формі довідки/акту /листа тощо.
Вважаємо таку умову тендерної документації ексцесивною та такою, що лише ускладнює процедуру підготовки тендерної пропозиції та по суті не має жодного інформативного змісту для Замовника.
Чинним законодавством, в тому числі «Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», що затверджене Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715/2014, не передбачено ані форми, ані порядку видачі листа/довідки/акту НКРЕКП щодо відповідності веб-сайту постачальника електричної енергії вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», тому її отримання може бути ускладненим та, з незалежних від учасника обставин, стати перешкодою для участі в торгах.
Таким чином, наша компанія звертається до Замовника із вимогою усунути дискримінаційні умови тендерної документації шляхом виключення із додатку 2 до тендерної документації умов, передбачених п. 2.10 в повному обсязі.
Відповідь:
Відповідно до абз.8 п.2.2 Розділу 2 Постанови НКРЕКП № 1469 від 27.12.2017 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу», при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен забезпечити функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
У свою чергу, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор), є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України, відповідно Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг». Регулятор здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема - постачання електричної енергії.
Порядок звернень до НКРЕКП затверджений Постановою НКРПКП № 1333 від 02.07.2019 «Про затвердження Правил розгляду звернень споживачів щодо дій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та врегулювання спорів». Звернення розглядається НКРЕКП у строк не більше одного місяця від дня його надходження.
Тому, на основі вищевикладеного, будь-який постачальник електричної енергії споживачу зобов’язаний мати web-сайт і має право звернутися до контролюючого органу з питанням, віднесеним до його компетенції. Крім того, процедура закупівлі є відкритими торгами з публікацією англійською мовою, де прийом пропозицій не може бути меншим ніж 30 календарних днів. Відповідно, потенційний учасник має час для отримання необхідної інформації.
Тому, дана вимога не є дискримінаційною, а повністю відповідає вимогам чинного законодавства і не обмежує коло потенційних учасників.
Дата відповіді:
14.12.2021 14:47
Відповідь надана
п. 2.7 додатку 2 до тендерної документації
Номер:
c82b6e1793a043e8bfd3bee38efd9454
Дата опублікування:
09.12.2021 12:24
Опис:
Шановний Замовнику!
Наша компанія є потенційним учасником процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія» та має намір взяти участь в оголошених торгах, однак, ознайомившись із вимогами тендерної документації закупівлі нами було виявлено ряд встановлених умов, які перешкоджають взяти участь у торгах нашій компанії та штучно звужують коло можливих учасників.
Серед таких умов:
п. 2.7 додатку 2 до тендерної документації передбачає: Сертифікат, виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції, який підтверджує, що система управління учасника відповідає ISO 37001:2016 «Системи управління протидії корупції. Вимоги» (або еквівалент). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії.
Повідомляємо, що отримання зазначеного сертифікату не передбачено законодавством як обов’язкове при здійсненні діяльності з постачання електричної енергії в Україні.
Так, наша компанія має низку сертифікатів ISO, серед яких сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, сертифікат на систему управління інформаційною безпекою ДСТУ ISO 27001:2015, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці ДСТУ ISO 45001:2019 та низка інших, які у сукупності підтверджують високу якість послуг та надійність нашої компанії як постачальника електричної енергії.
Закон України «Про запобігання корупції» визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень. Відповідно до частини 1 статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» антикорупційною програмою юридичної особи є комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи. Відповідно до пункту 2 частини 2 зазначеної статті, в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
Наше підприємство має затверджену Антикорупційну програму та відповідальну особу - уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, що в повній мірі задовольняє вимоги Закон України «Про запобігання корупції», Закону України «Про публічні закупівлі». Антикорупційна програма буде надана у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог тендерної документації Замовника.
Таким чином, наша компанія звертається до Замовника із вимогою усунути дискримінаційні умови тендерної документації шляхом виключення із додатку 2 до тендерної документації умов, передбачених п. 2.7 в повному обсязі.
Відповідь:
Хабарництво, корупція — широко поширене явище. Воно веде до значних соціальних, моральних, економічних і політичних наслідків, підриває доброчесне управління, перешкоджає розвитку і спотворює конкуренцію. Воно підриває принципи правосуддя, права людини і є перешкодою до зменшення масштабів бідності. Це веде до збільшення вартості ведення бізнесу, непрозорості в комерційних угодах, збільшення вартості товарів і послуг, зниження їхньої якості, що може призвести до втрати життя і власності, знищує довіру в організаціях і заважає справедливій та ефективній роботі ринків..
Політика боротьби з хабарництвом та корупцією є складовою загальної політики організації. Політика боротьби з хабарництвом і корупцією та система управління, що її підтримує, допомагає організації уникати або зменшувати витрати, ризики та збитки від хабарництва, сприяти розвитку довіри та довірливості в ділових стосунках та посилювати свою репутацію.
Цей стандарт відображає міжнародну належну практику та може бути використаний у всіх країнах. Він застосовується для малих, середніх та великих організацій у всіх галузях економіки, враховуючи державні, приватні та неприбуткові організації. Ризики хабарництва/корупції, що стоять перед організацією, залежать від таких чинників як розмір організації, місцезнаходження та галузі, в яких працює організація, а також характер, масштаб та складність діяльності організації. Цей стандарт визначає виконання організацією політики, процедур та контролю, які є обґрунтованим та пропорційним відповідно до ризиків хабарництва, з якими стикається організація.
Цей стандарт відповідає вимогам ISO до стандартів системи управління. Ці вимоги охоплюють структуру високого рівня, ідентичний основний текст та загальні терміни з ключовими визначеннями, розробленими для користувачів, що застосовують кілька стандартів ISO на системи управління. Вказаний стандарт можна використовувати разом з іншими стандартами системи управління (наприклад, ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001 та ISO 19600) та стандартами управління (наприклад, ISO 26000 та ISO 31000).
Стандарт ISO 37001 розроблено згідно з правилами, установленими в національній стандартизації України та затверджено Наказом від 18.12.2018 № 507 ДП «УкрНДНЦ» від 18 грудня 2018 р. № 507.
Сертифікат системи менеджменту щодо протидії корупції є документом, що передбачається чинним законодавством України - ДСТУ ISO 37001:2016, IDT), Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Дата відповіді:
14.12.2021 14:47
Відповідь надана
Вимоги п. 2.5 додатку 2 до тендерної документації
Номер:
b12562be1d7d4d779e7a84cc5477ac67
Дата опублікування:
09.12.2021 12:24
Опис:
Наша компанія є потенційним учасником процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія» та має намір взяти участь в оголошених торгах, однак, ознайомившись із вимогами тендерної документації закупівлі нами було виявлено ряд встановлених умов, які перешкоджають взяти участь у торгах нашій компанії та штучно звужують коло можливих учасників.
Серед таких умов:
1) Вимоги п. 2.5 додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії», для розв‘язання суперечностей та конфліктних ситуацій в Учасника має бути створений Інформаційно-консультаційний центр (ІКЦ) по роботі зі споживачами електричної енергії або призначена уповноважена особа, яка виконує функції Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ). За необхідності начальник ІКЦ/уповноважена особа повинні забезпечити розгляд суперечностей та конфліктних ситуацій між споживачем та учасником, який має здійснюватися на Комісії ІКЦ за участю представників відповідного територіального представництва НКРЕКП та Держенергонагляду, про що Учасник надає гарантійний лист у складі пропозиції.
2.5.2. У разі, якщо ІКЦ не створено, довідку про уповноважену особу учасника, яка виконує функції інформаційно-консультаційного центру на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/ Рівненської/ Волинської/ Закарпатської /Івано-Франківської області за формою.
Повідомляємо, що відповідно до «Правил роздрібного ринку електричної енергії» створення Інформаційно-консультаційного центру не є обов’язковим для всіх компаній.
Відповідно до пункту 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Тобто, ІКЦ може бути створений лише як складова центру обслуговування.
Разом з тим, «Правила роздрібного ринку електричної енергії» також передбачають створення центрів обслуговування споживачів, який по суті виконає аналогічні до ІКЦ функції – інформування споживачів, надання консультацій та вирішення спорів.
Однак, відповідно до цих правил, для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Так, нашою компанією затверджено положення про уповноважену особу, яка виконує зазначені функції (функції центру обслуговування споживачів) та має відповідну посадову інструкцію.
Разом з тим, враховуючи, що наша компанія не має центру обслуговування клієнтів, в якому створюється ІКЦ, то відповідно і покладення фунцкій ІКЦ на окрему особу неможливе.
Таким чином, ми, як потенційний учасник, вбачаємо у вищенаведених умовах додатку 2 до тендерної документації пряму дискримінацію по відношенню, зокрема, до нашої компанії, оскільки створення ІКЦ не є обов’язковим.
По-друге, вимога щодо наявності уповноваженої особи учасника, яка виконує функції інформаційно-консультаційного центру на території саме Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/ Рівненської/ Волинської/ Закарпатської /Івано-Франківської області є дискримінаційною також і з огляду на територіальні обмеження, встановлені Замовником. Так, уповноважена особа, яка виконує функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, здатна з використанням засобів телефонного та електронного зв’язку забезпечити вирішення поставлених завдань територіально не розміщуючись із Замовником в одній області (або суміжних із Замовником областях). Також зазначені Правила не містять вимоги щодо такого територіального розміщення.
Таким чином, наша компанія звертається до Замовника із вимогою усунути дискримінаційні умови тендерної документації шляхом виключення із додатку 2 до тендерної документацій умов, передбачених п. 2.5 в повному обсязі.
У зв’язку з наведеним вище, також просимо замовника внести відповідні зміни до пункту 2 додатку 3 до тендерної документації в частині узгодження форми довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації із наведеними вище вимогами.
Відповідь:
У відповідності до вимог положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії, власних структурних підрозділів.
Дата відповіді:
14.12.2021 14:46