• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Торги не відбулися

13 046 312.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 65 231.56 UAH
Період уточнення: 22.11.2021 08:17 - 13.12.2021 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна умова тендерної документації

Номер: ee5c749f2fa54fc2af8bc7c4e0c58165
Дата опублікування: 22.11.2021 10:22
Опис: В Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен надавати довідки від операторов системи розподілу щодо кількості споживачів, які він обслуговує на території конкретної області. Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є дискримінаційною, є практика АМКУ цього питання. Також звертаємо Вапшу увагу, що контроль за дотриманням постачальником ліцензійних вимог здійснює НКРЕКП, замовнику такі функції чинним законодавством не делеговані. Просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні умови. В іншому випадку змушені будемо звернутися за захистом порушених інтересів до органу оскарження. Розгляд скарги АМКУ затягне процедури торгів, що не відповідає інтересам замовника та учасників.
Відповідь: Шановний учасник! Зважаючи на те, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором розподілу існують договірні відносини, а реєстр споживачів ведеться оператором системи в електронному вигляді, то не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу в строк відведений для подачі тендерних пропозицій інформації щодо кількості споживачів немає. Також варто відмітити, що деякі ОСР публікують інформацію про кількість клієнтів електропостачальника на свої сайтах. А тому твердження про неможливість та ускладненість отримання довідки від ОСР, не відповідає дійсності. ОСР володіють інформацією про кількість споживачів електропостачальника та для підготовки довідки, яка вимагається замовником, не потрібно робити якихось додаткових зусиль. За наявною у Замовника інформацією тривалість очікування відповіді від ОСР не перевищує 5 робочих днів. Всі вимоги встановлені в тендерній документації базуються на нормах законодавства України про, що є і посилання у відповідних вимогах тендерної документації. Зазначені вимоги не можуть бути дискримінаційними з наступних підстав. Відповідно до частини 1 статті 23 Закону Україні «Про публічні товариства» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника, як споживача, на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити, якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації. Необхідно відмітити, що ринок електричної енергії постійно трансформується, а тому будь-який учасник в будь-який момент часу може почати обслуговувати більше 50 000 чи 100 000 споживачів. У такому разі до такого учасника відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії та Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами висуваються певні вимоги (в тому числі стосовно наявності в учасника інформаційно-консультаційного центру та кол-центру). Таким чином, замовником встановлено строк довідки, який дає можливість учаснику не замовлювати окремих довідок, якщо вказана інформація, вже отримувалася від ОСР протягом попередніх трьох тижнів, та одночасно міститиме максимально достовірну та актуальну інформацію на момент проведення торгів, а замовник матиме змогу пересвідчитись у дотриманні учасником вимог законодавства. Відтак з поставленої вимоги щодо внесення змін в Документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необґрунтованість положення Документації, які ґрунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином така редакція Документації не відповідає Закону. Разом з тим повідомляємо, що в разі неотримання учасником відповіді від окремих ОСР на запит, що був направлений учасником мінімум за 5 робочих днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, такий учасник може надати гарантійний лист з відображенням відомостей про кількість споживачів на території обслуговування тих ОСР, які не надали відповіді на запит (з обов’язковим додаванням до листа-гарантії сканкопій таких запитів) та гарантувати Замовнику надання вказаних відповідей в разі визнання учасника Переможцем в термін 10 днів від оприлюднення наміру про укладання договору. В такому випадку (в разі наявності у учасника більше 50% відповідей на надіслані запити) Замовник під час прекваліфікації прийме рішення щодо відповідності тендерної пропозиції вказаним вимогам на користь Учасника. Одночасно запевняємо, що отримання відповіді від окремих ОСР з відмовою у наданні належним чином затребуваної інформації не буде підставою для дискваліфікації такого Учасника. Також учасник може надати підтверджену іншим чином інформацію щодо кількості споживачів, яких він обслуговує, якщо вона міститься в офіційних звітах до НКРЕКП, що також буде вважатися Замовником належним чином підтвердженою інформацією. Одночасно пропонуємо переглянути діючу практику АМКУ (наявний приклад розгляду скарги щодо закономірності наведених вимог, який викладений в рішенні АМКУ № 19058-р/пк-пз від 09.10.2020 р. по закупівлі UA-2020-09-17-005333-b).
Дата відповіді: 23.11.2021 16:20