-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина) (персональний комп`ютер форм-фактора ноутбук)
30213000-5 Персональні комп`ютери
Завершена
404 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 023.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 023.00 UAH
Період уточнення:
18.11.2021 13:14 - 24.11.2021 00:00
Відповідь надана
Тема 1
Номер:
83d5941135d04f0da95abf6ac3317105
Дата опублікування:
20.11.2021 21:37
Опис:
Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978)? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged
Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase)
Відповідь:
Доброго дня! По першому питанню: на пропонуємих до постачання - Персональний комп'ютер форм-фактора ноутбук відповідно до Технічного завдання повинна бути встановлена попередньо встановлена операційна система на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарна з підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з доменною організацією з україномовним інтерфейсом;наявність україномовної підтримки від виробника на території України;безкоштовне оновлення на весь період функціонування, але не менше 5 років;можливість динамічного оновлення дистанційно;наявність дистанційногоробочого столу; По другому питанню: З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та на підтвердження своєчасного постачання товару у необхідній кількості та відповідної якості відповідно до умов тендерної документації (пункт 3 Додатку3)Учасник в пропозиції повинен надати Авторизаційний лист на весь запропонований товар від виробника на території України з зазначенням найменування учасника, номера торгів та назви товару із зазначенням кількості. Учасникам для доведення змоги поставки потрібного товару надано право надання гарантійних листів від виробника або представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або з боку офіційного дистриб’ютора або іншого представника виробника, що дає Учаснику широкий спектр вибору для способу підтвердження своєї спроможності та сприяє створенню конкурентного середовища. Дана вимога є єдиною для всіх учасників, тому не є дискримінаційною для окремо взятого Учасника. Також, вказана вимога не є дискримінаційною, адже за допомогою вказаного авторизаційного листа учасник підтверджує ліцензійність запропонованого товару. Листи авторизації витребовуються замовником з метою уникнення поставки низькоякісного товару. Також листи підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічно-якісним вимогам предмету закупівлі. Чинне законодавство не забороняє запрошувати гарантійні/авторизаційні листи.- Вами не наведено фактів, які доводили б відмову виробників/дилерів/дистриб’юторів надати будь-якому Учаснику гарантійні/авторизаційні листи з цього переліку. Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України Рішення №730-р/пк-ск від 20.05.2015; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017, №11423-р/пк-пз від 10.06.2020; №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель додаються. З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції в тендерній документації зазначена вимога для надання авторизаційного листа від товаровиробника або його офіційного дистриб’ютора. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар, ліцензійний товар та забезпечить його гарантійне обслуговування. Авторизаційний лист від виробника надає додаткові гарантії поставки необхідного товару, зменшить рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів (адже виробник або імпортер надаючи такого листа авторизації/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він виробляє або завозить). Звертаємо Вашу увагу, що авторизаційний лист може бути виданий не лише виробником але й офіційним представником виробника - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. На сьогодні тендерному комітету замовника не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні авторизаційного листа учасникам торгів. Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до статті 3 Закону є максимальна економія та ефективність. Згідно з частиною другою статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Крім того, відповідно до частини першої ст.43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Згідно ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, право Замовника передбачено ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», то ж дана вимога є перш за все, як документальне підтвердження щодо надання учасником гарантій поставки та обумовлена метою дотримання учасниками постачання якісного, ліцензійного товару. Враховуючи вище наведене, зазначаємо, що дана вимога не є дискримінаційною оскільки передбачає можливість надання авторизаційного листа, отриманого від виробника Товару, або його офіційного представництва, або представника в Україні, тобто Замовником навпаки розширено вимоги Тендерної документації. Разом з тим, Дописувач не довів та документально не підтвердив неможливість отримання ним зазначеного гарантійного листа від постачальника або виробника та неможливість виконати зазначену умову Документації та не довів, яким чином дана вимога перешкоджає Дописувачу взяти участь у Процедурі закупівлі.
Дата відповіді:
22.11.2021 08:02