-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (персональний комп’ютер в комплекті)
Завершена
110 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 550.00 UAH
Період уточнення:
16.11.2021 11:53 - 22.11.2021 00:00
Відповідь надана
Тема 1
Номер:
92d448dc0a794cb79530c76313cad409
Дата опублікування:
17.11.2021 19:44
Опис:
Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978) при виробництві у складі пристрою персонального комп’ютера? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged
Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase).
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Учасник дякую за звернення, та інформую: Учасник, як і Замовник, керується у своїй діяльності чинним законодавством України, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі» на засадах добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Головна мета проведення даної закупівлі – отримання якісного товару з максимальною економію та на умовах та строках, які передбачені тендерною документацією. Замовником висунуті відповідні технічні вимоги до обладнання та його якості з метою забезпечення надійної роботи у складі медичної системи e-Health та можливості надання телемедичних послуг .
Інформуємо, що дані вимоги встановлені з метою уникнення можливості постачання фальсифікованого або невідповідного обладнання чи програмного забезпечення та запобігають можливим поставкам неякісних і неоригінальних (підроблених) товарів, чи постачання не в повному обсязі, а також запобігають можливим порушенням з боку використання авторських та суміжних прав, які також поширюються на використання програмного продукту, згідно чинного законодавства. Доводимо до відома, що у разі перевірки придбання легального (офіційного) програмного продукта, контролюючими органами, необхідно надати документальне підтвердження про походження та джерела придбання. Отримання підтвердження легально завезеного товару (через офіційні канали постачання) надає гарантію на звернення до авторизованих виробником сервісних центрів у випадку, якщо техніка потребуватимуть ремонту. Інформація що надається від виробника повинна підтверджувати характеристики, які надає учасник на запропонований ним товар. Звертаємо Вашу увагу, що обладнання з технічними параметрами що вказані у тендерній документації, присутнє на ринку від різноманітних виробників.
Тендерна документації розроблена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії та указує в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Згідно статті 22, статті 23 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням законодавства в цілому.
На підтвердження недискримінаційності даної вимоги пропонуємо ознайомитися із рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018; №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018.
Додатково повідомляємо, що Замовником було розглянуто та детально проаналізовано практику щодо наявності/відсутності авторизаційних листів від виробників. Зокрема закупівлі UA-2019-03-14-000597-a та UA-2019-03-15-000266-c, які доступні за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a та https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c відповідно. Звертаємо увагу Скаржника, що дані закупівлі проводились у 2019 році, ще до внесення змін у ЗУ «Про публічні закупівлі» і редакція Закону суттєво відрізняється від поточної редакції. Зокрема протягом 2020-2021 рр. було внесено 8 змін до Закону, з якими можна ознайомитись за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/card4#Future Також, відзначаємо, що Замовник вимагає однакові документи для кожної позиції у закупівлі (в т.ч. авторизаційні листи від виробників товару) та не встановлював обмеження у виборі виробників товарів. Крім того, згідно умов ТД Відсутність або невідповідність у складі цінової пропозиції хоча б одного з перелічених документів має бути обґрунтовано листом у довільній формі. В іншому випадку таку пропозицію буде відхилено, як таку, що не відповідає вимогам замовника.
Дата відповіді:
18.11.2021 14:49