• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Машини для обробки даних (апаратна частина) (комп’ютери-моноблоки)

Завершена

260 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
Період уточнення: 15.11.2021 16:57 - 21.11.2021 00:00
Відповідь надана

Тема 1

Номер: 2e7daa875bbc4065a59c1342e4f24fca
Дата опублікування: 18.11.2021 19:07
Опис: Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978) при виробництві у складі пристрою персонального комп’ютера? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase).
Відповідь: Доброго дня! На Ваше запитання по закупівлі UA-2021-11-15-015695-a (предмет закупівлі Машини для обробки даних (апаратна частина) (комп’ютери-моноблоки)) повідомляємо наступне. Вимоги до операційної системи встановлені в «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічні вимоги)» (Додаток 2 до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 15 листопада 2021 р. № 13-ВТ/21), а саме: «Операційна система Linux». Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вказав необхідні за Законом характеристики, а саме: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).». Тобто потенційний Учасник процедури закупівлі має можливість запропонувати обладнання (операційну систему), що відповідає вимогам, визначеним у тендерній документації, та є не гіршим (гіршою), ніж характеристики вказані Замовником. Замовник оголошує закупівлю для задоволення своїх потреб та з дотриманням усіх принципів, передбачених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», не обмежуючи потенційних учасників до прийняття участі у закупівлі згідно ч.4 ст.5 Закону. Стосовно необхідності надання учасником закупівлі авторизаційного листа повідомляємо наступне. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації («Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічні вимоги)»), затвердженої рішенням уповноваженої особи від 15 листопада 2021 р. № 13-ВТ/21, встановлена вимога «Якщо учасник процедури закупівлі не є виробником комп’ютерів-моноблоків або представництвом виробника на території України, для підтвердження статусу офіційного партнера виробника необхідно надати лист авторизації виробника (або його офіційного представництва на території України, або від офіційного дистриб’ютора) із зазначенням найменування замовника, кількості та номеру закупівлі». Дана вимога не є такою, що обмежує права або дискримінує будь-яким чином потенційних учасників процедури закупівлі. Права та обов’язки, якими володіє Замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі». Статтею 22 Закону визначено вимоги до тендерної документації. В ч. 3 ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому ч. 4 ст. 22 встановлює, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги тендерної документації розроблені Замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням вимог чинного законодавства в цілому. Тендерна документація, розроблена для даної закупівлі, не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, не обмежує право на участь інших учасників, а також не ставить в нерівні умови одних учасників по відношенню до інших. Наявність зазначеного документа від виробника обладнання (або його офіційного представництва на території України, або від офіційного дистриб’ютора) для підтвердження статусу офіційного партнера виробника із зазначенням найменування замовника, моделі запропонованого обладнання, кількості та номеру закупівлі – основа інституту підтвердження сталих комерційних відносин між суб’єктами господарювання, що свідчить не тільки про можливість Учасника процедури закупівлі забезпечити Замовника товаром належної якості (оригінальним товаром), а й про можливість поставки товару в належному очікуваному об’ємі. Замовником передбачена можливість надання у складі тендерної пропозиції авторизаційного листа як від виробника, так і від його офіційного представництва на території України або від офіційного дистриб’ютора і це жодним чином не звужує коло потенційних учасників. Виробники та їх представництва не обмежують видачу авторизаційних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Вказана вимога ніяким чином не суперечить положенням Цивільного та Господарського кодексів України. Замовником визначено дану вимогу з метою запобігання закупівлі фальсифікату та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у належній кількості та якості, що забезпечує дотримання принципу максимальної економії та ефективності, визначеного статтею 5 Закону. Крім того, як свідчить згадувана Вами практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Учасник повинен довести та документально підтвердити неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також надати документальне підтвердження, яким чином дана умова порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію. Отже, вимога щодо надання учасником закупівлі авторизаційного листа не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст. 5 Закону, оскільки даний документ може отримати не лише один постачальник.
Дата відповіді: 19.11.2021 16:39