-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Торги не відбулися
2 679 015.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 395.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 395.10 UAH
Період уточнення:
11.11.2021 15:58 - 17.11.2021 00:00
Відповідь надана
Строк дії договору
Номер:
91653923d31d4939a454fc9ba4b1da70
Дата опублікування:
16.11.2021 09:08
Опис:
Відповідно до іфрмації, розміщеної в електронних системах прозоро - строк поставки товарів до 01 липня 2022 р.
Однак, відповідно до п.13.1 проекту договору, останній діє до «31» грудня 2021 року, а в частині проведення розрахунків – до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором.
Приведіть проект договору у відповідність та внесіть конкретні строки поставки. оскільки останні є істотними умовами договору.
Відповідь:
Помилково вказаний строк поставки товару у проєкті Договору. Зміни будуть внесені до проєкту договору.
Дата відповіді:
17.11.2021 11:08
Відповідь надана
Зміна ціни
Номер:
ef25e58917ff4bc4842206ca9c03e3bb
Дата опублікування:
16.11.2021 08:59
Опис:
Відповідно до п.5.18 проекту договору, 5.18 Ціна за 1 кВт/год електричної енергії при коливанні цін на ринку може бути змінена з 1 (першого) числа місяця, наступного за місяцем, в якому досягнуто такої згоди, що буде відображено в Додатковій угоді до цього Договору.
Таким чином, замовник встановлює конкретні строки в яких може відбуватися зміна ціни за одиницю товару. Слід зазначити, що дана вимога є такою, що суперечить чинному закупівлеьному законодавству. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Слід зазначити, що дана нома є імперативною! Імперативність норми полягає в тому, що суб'єкт права, а в даному випадку - Замовник, НЕ ОБИРАЄ можливий варіант поведінки, А ДОТРИМУЄТЬСЯ ПРИПИСІВ ЗАКОНУ. Законом прямо встановлено, що обмеження щодо зміни ціни за одиницю не застосовуються при закупівлі електроенергії, але Замовник нехтує даним приписом нормативно-правового акту. Звертаємося до вас з вимогою виключення даного положення з проекту договору та приведення останнього у відповідність до чинного закупівлеьного законодавства. В противному випадку будемо вимушені звернутися до АМКУ за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь:
Замовник повідомляє, що відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. за № 312, п.3.1.1 розділу ІІІ. Постачання електричної енергії на роздрібному ринку визначено:
3.1.1. Постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами, крім постачання електричної енергії постачальником універсальної послуги або постачальником "останньої надії"
Електропостачальники мають інформувати своїх споживачів про зміну будь-яких умов договору про постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір.
Також Електропостачальники зобов'язані повідомляти споживачів в установленому порядку про будь-яке збільшення ціни і про право споживачів припинити дію договору, якщо вони не приймають нові умови.
Механізм коригування ціни електричної енергії замовником / виконавцем є індивідуальним для кожного конкретного випадку і залежить від погодинного графіку індивідуального профілю споживача. Це передбачено пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни». У разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни замовником у розділі «Порядок зміни ціни» має бути передбачений механізм зміни ціни (від котирування ТОВ «УЕБ» чи ДП «Оператора ринку»).
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту- Закон» зазначено: «Збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії».
Як бачимо, Законом «Про публічні закупівлі» вже прямо передбачена можливість неодноразового збільшення ціни за одиницю товару до 10%. .
Також в Законі жодним чином не обмежується підсумковий, кінцевий відсоток підвищення ціни. Тобто логічним буде висновок, що сторони в договорі про закупівлю можуть щоразу збільшувати ціну за одиницю товару до 10%. Збільшення відбувається під час коливання ціни на електроенергія пропорційно збільшенню ціни на ринку. Підстави для підвищення ціни повинні бути документально підтверджені (довідка торгово-промислової палати, інформація про рівень цін із сайту «Оператор ринку» тощо).
Крім того, враховуючи специфіку ринку електричної енергії та його особливості, Закон не встановлює обмеження щодо строків зміни ціни не частіше ніж один раз на 90 днів. Тобто підвищення цін на електроенергію може здійснюватися пропорційно збільшенню ціни на ринку, так часто, як це потрібно, але не більше ніж до 10% щоразу.
Відповідно до Постанови від 22.07.2021 р. (справа №600/26/21-а) Сьомого апеляційного адміністративного суду м.Вінниці викладена позиція, а саме: «Залежно від коливання ціни товару на ринку, сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів у частині пропорційного збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% щоразу, враховуючи попередні зміни, за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, а також надасть можливість виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору, беручи до уваги зазначені зміни». При цьому внесення змін до договору має бути обґрунтованим та документально підтвердженим, а замовник самостійно приймає рішення щодо такого обґрунтування та документального підтвердження.
На підставі цих вимог Замовник вніс до проекту Договору в п.5.18 розділу 5. « Ціна, порядок обліку і оплати електричної енергії», що Ціна за 1 кВт/год електричної енергії при коливанні цін на ринку може бути змінена з 1 (першого) числа місяця, наступного за місяцем, в якому досягнуто такої згоди, що буде відображено в Додатковій угоді до цього Договору.
Одночасно повідомляю, що оплата за використання електричної енергії Замовником здійснюється на підставі акта-звірки за споживчу електричну енергію по кожному об’єкту та точці комерційного обліку Споживача за розрахунковий місяць, який надається Постачальником, до кінця місяця, в якому використана електрична енергія. Тобто, Замовником буде визнчено скільки кВт/год було використано у звітньому періоді. Для цього і була прописана ця вимога у п.5.18 розділу 5. « Ціна, порядок обліку і оплати електричної енергії», Договору.
Одже, Замовник не порушує законодавство України, коли в Договорі прописує ці умови.
Дата відповіді:
17.11.2021 11:06
Відповідь надана
Зміна ціни за одиницю
Номер:
97a59e52cf0e431f961ddc498719c84a
Дата опублікування:
16.11.2021 08:54
Опис:
Відповідно до вимог 5.16.2 Проекту договору, 5.16.2 Збільшення ціни за одиницю електричної енергії до 10 (десяти) відсотків пропорційно збільшенню ціни електричної енергії на ринку у разі коливання ціни на електричну енергію на ринку, не раніше, ніж через один місяць від дати початку постачання електричної енергії, за умови, що ці зміни не призведуть до збільшення ціни цього Договору, зазначеної в п. 5.4.1. цього Договору.
Таким чином, замовник встановлює конкретні строки в яких може відбуватися зміна ціни за одиницю товару. Слід зазначити, що дана вимога є такою, що суперечить чинному закупівлеьному законодавству. Так, зокрема, відповідно до ст.41 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), істотні умови договору є незмінними окрім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Слід зазначити, що дана нома є імперативною! Імперативність норми полягає в тому, що суб'єкт права, а в даному випадку - Замовник, НЕ ОБИРАЄ можливий варіант поведінки, А ДОТРИМУЄТЬСЯ ПРИПИСІВ ЗАКОНУ. Законом прямо встановлено, що обмеження щодо зміни ціни за одиницю не застосовуються при закупівлі електроенергії, але Замовник нехтує даним приписом нормативно-правового акту. Звертаємося до вас з вимогою виключення даного положення з проекту договору та приведення останнього у відповідність до чинного закупівлеьного законодавства. В противному випадку будемо вимушені звернутися до АМКУ за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь:
Замовник повідомляє, що відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. за № 312, п.3.1.1 розділу ІІІ. Постачання електричної енергії на роздрібному ринку визначено:
3.1.1. Постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами, крім постачання електричної енергії постачальником універсальної послуги або постачальником "останньої надії"
Електропостачальники мають інформувати своїх споживачів про зміну будь-яких умов договору про постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір.
Також Електропостачальники зобов'язані повідомляти споживачів в установленому порядку про будь-яке збільшення ціни і про право споживачів припинити дію договору, якщо вони не приймають нові умови.
Механізм коригування ціни електричної енергії замовником / виконавцем є індивідуальним для кожного конкретного випадку і залежить від погодинного графіку індивідуального профілю споживача. Це передбачено пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни». У разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни замовником у розділі «Порядок зміни ціни» має бути передбачений механізм зміни ціни (від котирування ТОВ «УЕБ» чи ДП «Оператора ринку»).
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту- Закон» зазначено: «Збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії».
Як бачимо, Законом «Про публічні закупівлі» вже прямо передбачена можливість неодноразового збільшення ціни за одиницю товару до 10%. .
Також в Законі жодним чином не обмежується підсумковий, кінцевий відсоток підвищення ціни. Тобто логічним буде висновок, що сторони в договорі про закупівлю можуть щоразу збільшувати ціну за одиницю товару до 10%. Збільшення відбувається під час коливання ціни на електроенергія пропорційно збільшенню ціни на ринку. Підстави для підвищення ціни повинні бути документально підтверджені (довідка торгово-промислової палати, інформація про рівень цін із сайту «Оператор ринку» тощо).
Крім того, враховуючи специфіку ринку електричної енергії та його особливості, Закон не встановлює обмеження щодо строків зміни ціни не частіше ніж один раз на 90 днів. Тобто підвищення цін на електроенергію може здійснюватися пропорційно збільшенню ціни на ринку, так часто, як це потрібно, але не більше ніж до 10% щоразу.
Відповідно до Постанови від 22.07.2021 р. (справа №600/26/21-а) Сьомого апеляційного адміністративного суду м.Вінниці викладена позиція, а саме: «Залежно від коливання ціни товару на ринку, сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів у частині пропорційного збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% щоразу, враховуючи попередні зміни, за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, а також надасть можливість виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору, беручи до уваги зазначені зміни». При цьому внесення змін до договору має бути обґрунтованим та документально підтвердженим, а замовник самостійно приймає рішення щодо такого обґрунтування та документального підтвердження.
На підставі цих вимог Замовник вніс до проекту Договору в п.5.18 розділу 5. « Ціна, порядок обліку і оплати електричної енергії», що Ціна за 1 кВт/год електричної енергії при коливанні цін на ринку може бути змінена з 1 (першого) числа місяця, наступного за місяцем, в якому досягнуто такої згоди, що буде відображено в Додатковій угоді до цього Договору.
Одночасно повідомляю, що оплата за використання електричної енергії Замовником здійснюється на підставі акта-звірки за споживчу електричну енергію по кожному об’єкту та точці комерційного обліку Споживача за розрахунковий місяць, який надається Постачальником, до кінця місяця, в якому використана електрична енергія. Тобто, Замовником буде визнчено скільки кВт/год було використано у звітньому періоді. Для цього і була прописана ця вимога у п.5.18 розділу 5. « Ціна, порядок обліку і оплати електричної енергії», Договору.
Одже, Замовник не порушує законодавство України, коли в Договорі прописує ці умови.
Дата відповіді:
17.11.2021 11:07
Відповідь надана
Вимоги щодо надання документів, що знаходяться в публічному доступі
Номер:
c135adbd8b89427183bafb1bc5f5fc80
Дата опублікування:
16.11.2021 08:38
Опис:
Відповідно до додатку 4 тендерної документації, учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції копіяю Договору відповідно до постанови НКРЕКП від 10.12.2019 року № 2668 Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2020 рік» та укладений між Електропостачальником та Оператором системи передачі ДП НЕК «Укренерго» (ОСП) щодо надання послуг з передачі електричної енергії та документ, що підтверджує приєднання учасника до умов договору про врегулювання небалансів електричної енергії та долучено до реєстру учасників ринку. У випадку якщо вказаним Договором передбачені додатки, що є його невідємною частиною, Учасник у складі пропозиції повинен надати лист роз’яснення щодо укладених додатків між Учасником та ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО».
Відповідно до Закону, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації. Варто зазначити, що договір про надання послуг з передачі електричної енергії, а також догір про врегулювання небалансів електричної енергії є публічним, одинаковим для всіх постачальників. Замовник сам підтверджує дану обставину, встановиши вимогу, що учасники повинні підтвердити "приєднання учасника до умов договору". З положеннями такого Замовник може вільно ознайомитися на сайті НЕК "УКРЕНЕРГО" (далі - ОСП). Окрім того, на даному сайті ОСП розміщено реєстр постачальників, з якими осатннім укладено відповідні договори.Таким чином, інформація, що вимагається Замовником є публічною. Таким чином, встановивши вищезазначену вимогу, Замовник грубо порушує вимогу Закону. Звертаємося до вас з вимогою щодо виключення положення щодо необхідності надання копії договору/документу, що підтверджує приєднання до умов договору та приведення тендерної документації у відповдність положенням Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідь:
Замовник повідомляє, що відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Замовнику надається право встановлювати й інші вимоги до учасника процедури закупівлі.
Замовник, вимагаючі копію Договору відповідно до постанови НКРЕКП від 10.12.2019 року № 2668 Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2020 рік» та укладений між Електропостачальником та Оператором системи передачі ДП НЕК «Укренерго» (ОСП) щодо надання послуг з передачі електричної енергії та документ, що підтверджує приєднання учасника до умов договору про врегулювання небалансів електричної енергії та долучено до реєстру учасників ринку не порушує законодавство України.
Дата відповіді:
17.11.2021 11:03
Відповідь надана
Оновлена цінова пропозиція
Номер:
2e01b997f894490ba70b164f23331da2
Дата опублікування:
15.11.2021 17:00
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, переможець торгів надає оновленк цінова пропозиція по формі, що наведена в Додатку № 2 відповідно до ціни, що була подана в останньому раунді аукціону.
Слід зазначити, що документи, котрі може вимагати від Переможця процедури закупівлі Замовник чітко встановлен Законом України "Про публічні закупівлі". Зокрема, переможець процедури закупівлі надає документальне підтвердження інформації, що передбачене п.5. 6, 12, 13 ч.1 і ч.2 ст.17. Окрім того, іпдстави відхилення переможця процедури закупівлі вичерпно перераховані п.3 ч.1 ст. 30 Закону. Ненадання перерахунку не є причиною для відхилення переможця процедури закупівлі. Окрім того, Законом не передбачено можливості встанолення такої вимоги. З метою уникнення порушень законодавства про публічні закупівлі, звертаємося до вас з вимогою щодо внесення у тендрну документацію відповідних змін та виключення вищезазначеної вимоги.
Відповідь:
Замовник повідомляє, що відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Замовнику надається право встановлювати й інші вимоги до учасника процедури закупівлі. Тому вважаю, що Замовник не порушує законодавство України, коли у тендерній документації визначає, Учасник-переможець, повторно протягом 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, в електронному вигляді, надає замовнику ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ (згідно з Додатком № 2) – приведену у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону.
Одже, в тендерній документації замовника не встановлюються дискримінаційні вимоги до учасників та не порушується законодавство України.
Дата відповіді:
17.11.2021 11:01