-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Закупівля послуг з добровільного страхування наземних транспортних засобів (за кодом CPV Код 021-2015: 66510000-8- страхові послуги)
Торги не відбулися
193 133.33
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 931.33 UAH
мін. крок: 1% або 1 931.33 UAH
Період уточнення:
10.11.2021 17:21 - 19.11.2021 00:00
Відповідь надана
Незрозуміла вимога
Номер:
a34ba1f777954cc392db09115fdb01d9
Дата опублікування:
15.11.2021 11:24
Опис:
Шановний Замовник! Відповідно до п.2 Таблиці 2 Додатку 1 - Враховуючи, що предметом страхування є державне майно - Учасник на дату подання тендерної пропозиції повинен бути акредитованим будь-яким Українським банком, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку. В складі Тендерної пропозиції необхідно надати підтвердження. Ця вимога є незрозумілою і дискримінаційною, адлже обмежую коло учасників лише тими, що мають відповідну акредитацію. Просимо пояснити зазначену вимогу. Яким чином наявність акредитацію впливає на якість послуги або униможливлює надання послуги тощо.
Відповідь:
Шановний учасник!
Умова щодо акредитації страхової компанії – учасника процедури закупівлі в будь-якому українському банку, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу, не є дискримінаційною, оскільки не обмежує учасників в участі у даній процедурі, виходячи з наступного.
Згідно роз’яснень та рекомендацій Антимонопольного комітету України дискримінаційними вимогами є такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Разом з тим, вимога, викладена у п.2 Таблиці 2 Додатку 1 тендерної документації (ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-10-015835-a) обумовлена тим, що при проходженні процедури акредитації у державному банку, така установа отримує та оцінює фінансові документи страхових компаній з метою перевірки їх відповідності на відсутність: податкового боргу; негативної кредитної історії; збитку за певний період, тощо. Перевірці також підлягає розмір статутного капіталу вимогам чинного законодавства, сума чистих активів учасника, яка повинна бути більшою за його статутний капітал на останню звітну дату; позитивні висновки аудитора; відсутність невиконаних заходів впливу; розмір збитків порівняно до розміру капіталу; відповідність договорів страхування вимогам нормативних актів; відповідність страхової компанії вимогам Закону України “Про страхування” та інших нормативно-правових актів у сфері страхування; відсутність простроченої заборгованості у розрахунках з Державним та місцевими бюджетами та за іншими обов’язковими платежами, тощо.
Для акредитації страхових компаній, державні банки, з метою уникнення своїх ризиків, здійснюють кваліфіковану перевірку відповідності діяльності страхової компанії вимогам нормативних актів, фінансової спроможності та надійність страхової компанії тощо. Для отримання банківської акредитації учаснику достатньо звернутись до відповідної фінансової установи, віднесеної рішенням НБУ №40 від 05.02.2021 року до категорії такої, в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу і отримати акредитацію, яка, за наявності підстав, надається всім юридичним особам, без встановлення переваг.
За відкритими реєстрами банків, визначених вказаним рішенням НБУ як «державні», страхових компаній, що отримали акредитацію, налічується декілька десятків, що, в свою чергу, робить неможливою дискримінаційні прояви або обмеження конкуренції якимись певним, вузьким колом учасників.
У самого замовника публічних закупівель можливість та повноваження здійснювати відповідні контрольно-перевіряючі заходи - відсутня. В свою чергу, ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що одним із кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі є фінансова спроможність учасника закупівлі.
Окремо звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією не встановлено вимог щодо обов’язкових мінімальних розмірів: зареєстрованого капіталу учасника, балансових показників, страхових резервів, обсягу страхових платежів, мінімального досвіду праці на ринку страхових послуг і т.п.. Обмежень учасників тендерної процедури у виборі суб’єкта господарювання, у якого можливо здійснити банківську акредитацію, тендерна документація не містить також.
Небажання учасника отримати банківську акредитацію не є чинником, залежним від замовника. Фактори, що роблять можливими або унеможливлюють виконання даної вимоги повністю залежать від учасника, і, разом з тим, її дотримання при оцінці тендерних пропозицій, не надає якихось переваг особам, що обслуговуються у банківських установах, у яких держава володіє 75 і більше відсотками статутного капіталу. Отже, вищезазначена вимога відповідає умовам Закону України «Про публічні закупівлі», як така, що внесена з метою підтвердження учасником-страховою компанією своєї фінансової надійності та спроможності виконувати взяті на себе зобов’язання.
Дата відповіді:
17.11.2021 15:28