-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 50750000-7 «Послуги з технічного обслуговування ліфтів» (послуги з повного технічного обслуговування ліфтів у будинках житлового фонду комунальної власності територіальної громади Печерського району м. Києва).
ДК 021:2015 - 50750000-7 «Послуги з технічного обслуговування ліфтів» (послуги з повного технічного обслуговування ліфтів у будинках житлового фонду комунальної власності територіальної громади Печерського району м. Києва).
Завершена
13 011 744.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 130 117.44 UAH
мін. крок: 1% або 130 117.44 UAH
Період уточнення:
10.11.2021 13:26 - 15.02.2022 00:00
Відповідь надана
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ
Номер:
6cab1501e25847b2b2ad313fcb49a86a
Дата опублікування:
30.11.2021 18:30
Опис:
Пунктом 3.2. Додатку 1 «Документальне підтвердження про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації на підтвердження наявності в учасника досвіду виконання аналогічного договору передбачено вимогу до учасника щодо надання оригіналу договору про надання аналогічних послуг*, заключного протягом 2017-2020 років. Замовник у примітці визначив, що Аналогічним договором вважається: договір на надання послуг з технічного обслуговування ліфтів, виконаний у період з 2017 по 2020 роки.
Вказана умова дискримінує як суб’єкти господарювання, що якісно надавали та виконали в повному обсязі послуги до 2017 року так і ті суб’єкти господарювання що є новоствореними компаніями надали послуги в 2021 році
Доказом цього є рішення АМКУ № 652-р/пк-ск від 06.05.2015, а також рішення № 486-р/пк-ск від 09.04.2015.
Учасники, які зареєстровані в поточному році, можуть надати підтвердження повного виконання договорів, адже такі контракти не обов’язково мають бути укладені на бюджетний рік, а можуть мати періодом декілька місяців або навіть тижнів, проте замовник навмисно встановивши вказану умову обмежив коло новостворених суб’єктів господарювання.
Отже, встановленою вимогою Замовник обмежив потенційних учасників, які мають належний досвід у надання послуг, фактично відбувається порушення прав та охоронювані законом інтереси суб’єктів господарювання.
Таким чином, з метою відновлення охоронюваних Законом прав потенційних учасників закупівлі вважаємо, за необхідне внести зміни до тендерної документації виключивши безпідставну та необґрунтовану вимогу стосовно періодів виконання аналогічних послуг, а саме виключити обмеження стосовно 2017-2020 років.
Відповідь:
Шановний Учасник. З огляду на кількість ліфтів, що необхідно буде обслуговувати у Печерському районі м. Києва, а це 733 ліфта, Замовник має бути впевнений що потенційний надавач послуг має необхідні знання, а головне досвід в наданні послуг в такому обсязі протягом тривалого часу. Саме тому було передбачено період аналогічних послуг, так як 2021 рік ще не закінчився і підтвердження виконаного аналогічного договору учасники надати не мають можливості, було передбачено 2020 рік. Крім того доречно зауважити, що сфера надання послуг – це житловий фонд Печерського району міста Києва (житлові будинки), а це означає, що ліфтове обладнання має працювати справно, своєчасно та якісно проходити технічне обслуговування, щоб унеможливити простої ліфтового обладнання, обурення населення та наявність скарг мешканців Печерського району. Даний вид послуг - це соціально важлива сфера обслуговування, а тому наявність досвіду в учасників є дуже важливим аспектом у виборі потенційного виконавця.
Дата відповіді:
03.12.2021 09:02
Відповідь надана
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ
Номер:
03268dfa1942497c9dbe62f07f0a5cba
Дата опублікування:
30.11.2021 18:28
Опис:
2. У Пункті 1.1. Додатку 1 «Документальне підтвердження про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації Замовником на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази передбачено вимогу до учасника щодо надання Довідки в довільній формі що містить інформацію про наявність в учасника приміщення у м. Києві. Учасник повинен зазначити адресу приміщення, власне чи орендоване приміщення та надати підтверджуючі документи щодо наявності приміщення у м. Києві.
Основним покликанням кваліфікаційного критерію наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази є підтвердження учасником засобів для надання послуг.
Отже, потенційні учасники, які мають матеріально- технічну базу в іншому районі, проте можуть запропонувати більш економічно вигідні ціни фактично обмежені в участі по даній закупівлі.
Вимога щодо матеріально-технічної бази за територіальним принципом дискримінаційний характер щодо учасників, які можуть підтвердити відповідність даному критерію, проте з іншим, ніж вимагає замовник, місцезнаходженням.
Такої самої думки і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія). Рішення Колегії щодо такого самого питання № 17158-р/пк-пз від 27.07.2021, оголошення № UA-2021-07-01-005245-c.
Вказаним рішенням Колегія постановила, що замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації умови щодо територіальної прив’язки потужностей учасника. Встановив, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають потужності саме в межах відповідного міста, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
Водночас Рішенням органом оскарження (№ 1816-р/пк-пз від 29 січня 2020 року) визнано дискримінаційною норму тендерної документації по закупівлі продуктів харчування (закупівля № UA-2020-01-02-000125-a), якою учасник на підтвердження наявності матеріально-технічної бази має надати відомості щодо наявності в нього власних або орендованих складських приміщень для зберігання відповідно до предмета закупівлі продукції на території міста Одеси. В цьому випадку, замовник, встановлюючи норму щодо граничної відстані від складських приміщень до місця поставки товарів, обмежуючи її адміністративними межами міста Одеса, не обґрунтував необхідність саме такої відстані, дана норма обґрунтовано визнана такою, що дискримінує інших учасників.
Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації виключивши вимогу, щодо підтвердження учасником наявності приміщення у м. Києві. та щодо надання підтверджуючих документів у складі пропозиції відносно наявності приміщення у м. Києві.
Відповідь:
Шановний Учасник. Вимога щодо наявності приміщення у місті Києві обумовлена тим, що сфера послуг, передбачена предметом закупівлі соціальна важлива для населення. Кількість ліфтового обладнання Печерського району досить значна, деяке ліфтове обладнання застаріле, а тому у потенційного виконавця послуг має бути приміщення саме в місті Києві для зберігання необхідних інструментів, обладнання та іншого для миттєвого реагування на усунення несправностей, що виникли у процесі надання послуг та зупинили ліфти у житлових будинках Печерського району; у разі надзвичайної ситуації з мешканцями Печерського району (застрягання в ліфті, ін.) Крім того Замовник не обмежує учасників власним приміщенням, можливе й орендоване приміщення, але воно повинно бути в місті Києві. Також доречно зауважити, що умовами тендерної документації учасник має змогу залучити субпідрядні організації для надання послуг за предметом закупівлі. Тому вважаємо цю вимогу законною та важливою у виборі потенційного виконавця послуг.
Дата відповіді:
03.12.2021 09:01
Відповідь надана
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ
Номер:
f7478b86d9a14aa3ad6e6064d65ed08e
Дата опублікування:
30.11.2021 18:26
Опис:
Згідно п.4 ст.22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Натомість, окремі положення тендерної документації, що розміщена Замовником в електронній системі закупівель по закупівлі «ДК 021:2015 - 50750000-7 «Послуги з технічного обслуговування ліфтів» (послуги з повного технічного обслуговування ліфтів у будинках житлового фонду комунальної власності територіальної громади Печерського району м. Києва)» (ІД закупівлі UA-2021-11-10-001779-b), грубо порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та права потенційних Учасників щодо участі у вказаній публічній закупівлі.
Замовник на етапі складення тендерної документації включив до неї дискримінаційні вимоги, які істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, тобто обмежують конкуренцію, що обумовлено наступним:
1. Пунктом . 2.4 Додатку 1 «Технічні вимоги» до тендерної документації Замовник вимагає від учасника гарантії щодо наявності опорних пунктів Виконавця на території обслуговуючого району або розташовані поряд.
Зазначеною вимогою Замовник необґрунтовано ускладнює та завищує технічні вимоги до предмету закупівлі, чим порушує принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них; а також принцип добросовісної конкуренції серед учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Ускладнення та дискримінація полягає у тому, що наявність або відсутність опорних пунктів Виконавця на території обслуговуючого району або розташовані поряд, жодним чином не впливає на якість послуг.
Крім того, на момент участі у закупівлі Учасник лише має намір надавати послуги, а тому мати опорний пункт у Печерському районі м. Києва на момент участі у закупівлі є економічно-недоцільним витрачанням ресурсів Учасника на даному етапі.
До того ж, учасник у разі перемоги у закупівлі жодним чином не обмежений в укладанні відповідних договорів для розміщення опорних пунктів на території обслуговуючого району.
Відповідно до ч.2 та ч.4 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи викладене, зазначені умови тендерної документації можуть виконати суб'єкти господарювання, які вже мають опорні пункти на території Печерського району м. Києва, фактично обслуговуюча організація, або суб’єкти господарювання, що обслуговують ліфтове господарство в будинках не комунальної власності зазначеного району м. Києва, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі нашого підприємства.
Отже, якщо наше підприємство подасть тендерну пропозицію з наявним опорним пункт наприклад в Оболонському, або Голосіївському районі м. Києва, то ця пропозиція буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Питання щодо дискримінаційних умов тендерної документації, які обмежують коло учасників за територіальним принципом розміщення обладнання або потужностей учасників неодноразово розглядалися Антимонопольним комітетом України, який встановлював наявність дискримінаційних умов, та зобов’язував Замовника вести зміни до умов тендерної документації.
Зокрема, в межах закупівлі UA-2021-03-03-008323-c замовник встановив вимогу щодо наявності в учасника складського приміщення та / або спеціального майданчика за територіальною прив’язкою.
Колегія встановила, що така вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників Рішенням Колегії № 6703-р/пк-пз від 01.04.2021. зобов’язана Замовника усунути вимогу шляхом внесення замовником відповідних змін до умов тендерної документації;
З огляду на вказане, вважаємо за необхідне внести зміни до умов тендерної документації та виключити дискримінаційну умову викладену Пунктом . 2.4 Додатку 1 «Технічні вимоги» до тендерної документації щодо наявності опорних пунктів Виконавця на території обслуговуючого району або розташовані поряд.
Відповідь:
Шановний Учасник. Вимога щодо наявності опорних пунків зумовлена тим, що сфера надання послуг є соціально важлива для населення Печерського району. Оскільки деяке ліфтове обладнання є фізично та морально застаріле, потенційний виконавець має миттєво надавати послуги згідно умов договору, а саме визволення пасажирів у разі застрягання терміново, але не більше чим 45 хв з моменту виклику. Вимога щодо підтвердження розташування опорних пунктів на території Печерського району зумовлена тим, щоб потенційний виконавець мав змогу мобільно пересуватися по Печерському районі враховуючи дорожній трафік руху. Тому вимогу, щодо підтвердження розташування опорних пунктів у Печерському районі міста Києва вважаємо доречною та ще раз нагадуємо про соціально важливу сферу надання послуг з технічного обслуговування ліфтів у житлових будинках.
Дата відповіді:
03.12.2021 09:00