-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська.
Торги не відбулися
1 110 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 550.00 UAH
Період уточнення:
08.11.2021 14:54 - 15.11.2021 00:00
Відповідь надана
довідки від операторів розподілу
Номер:
85e87f31c28146489145617776181254
Дата опублікування:
10.11.2021 09:38
Опис:
Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Миколаївської області або посадової особи, з робочим місцем на території Миколаївської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.» Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Миколаївської області постачальників з інших регіонів України. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів. У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими. Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території Миколаївської області. Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства). В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території Миколаївської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача. Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території Миколаївської області окремого структурного підрозділу на території Миколаївської області або посадової особи, з робочим місцем на території Миколаївської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.»
Відповідь:
Шановний
Учаснику!
Варто зазначити, що будь-який електропостачальник, має право та
можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої
області України. Ствердження вимоги про звуження кола учасників та
дискримінаційний характер є безпідставними.
Усі взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної
енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем
(для власного споживання) регулюються «Правилами роздрібного ринку
електричної енергії», затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №
312.
Споживач, при укладанні договору на постачання електричної енергії має
право обирати зручний для нього спосіб обміну та отримання інформації
(зокрема отримання платіжних документів, отримання необхідної
інформації, зручний спосіб оплати за спожиту електричну енергію):
-п. 4.22. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» надає
споживачеві право обрати спосіб оплати за електричну енергію, серед яких
є оплата безготівковими коштами в центрах обслуговування споживачів.
-п.п. 9.1.3 «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» пункту
9.1. «Забезпечення доступу споживачів до інформації» Правил передбачає
способи надання споживачеві інформації, безпосередньо пов’язаної з
виконанням укладених ним договорів та здійсненням комерційних
розрахунків з учасниками роздрібного ринку, або будь-якої іншої
відкритої інформації, пов’язаної з постачанням (розподілом, передачею)
йому електричної енергії, серед яких містяться такі способи як надання
інформації у центрах обслуговування споживачів.
Якщо врахувати територіальну віддаленність, що може виникнути, важливим
для нас як замовника є економічна доцільність , яка не буде вимагати
додаткових коштів та затрат часу.
територіальна віддаленість постачальника позбавляє споживача можливості
реалізовувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку
електричної енергії», затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №
312.
Так, п. 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії»
передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий
прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій
споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими
Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по
роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором.
Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує
інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено
учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої
роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором)
учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником».
П. 8.3.17. «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» передбачає,
що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та
більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому
числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають
роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для
прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного
ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр
та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених
Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000
споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є
обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів,
зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку
розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий
структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
Отже, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та
п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії»
електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А
споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне
вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання
договору про постачання електричної енергії.
Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично
неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки
реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та
документів від електропостачальника потребуватиме значних витрат
робочого часу та коштів.
Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача
можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права,
передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки
зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В
тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір
обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних
підрозділів.
Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо
закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами
постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення
звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством
інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого
прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не
порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не
суперечить вимогам законодавчих актів України.
Крім того як зазначалось вище, будь-який електропостачальник має право
та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території
будь-якої області України.
Дата відповіді:
15.11.2021 12:14
Відповідь надана
'
Номер:
dca97debaa99449c960fd935f903dca5
Дата опублікування:
09.11.2021 15:54
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику! Чи входить до очікуваної вартості закупівлі оплата послуг з розподілу електричної енергії?
Відповідь:
Доброго дня! Оплата послуг з розподілу електричної енергії не входить до очікуваної вартості закупівлі
Дата відповіді:
10.11.2021 14:23