Номер:
71ba102908354bf49013e2c24f138071
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
13.10.2021 15:19
Опис:
Тернопільська міська рада в електронній системі закупівель опублікувала закупівлю щодо «Влаштування – реконструкція відпочинково-рекреаційної зони в районі «Дальнього» пляжу по вул. Чумацькій в м. Тернополі» - ідентифікатор закупівлі - UA-2021-10-11-006160-c.
У п. 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовник вказав:
«Для підтвердження відповідності пропозиції технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник у складі своєї пропозиції надає: скановану копію оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником матеріалів, що будуть використані Учасником під час виконання робіт (піску, щебеня, готової бетонної суміші, фігурних елементів мощення, синтетичної трави тощо) у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Учасники повинні надати у складі пропозиції документальне підтвердження відповідності технічним вимогам у формі сертифікатів якості/відповідності/технічних умов на матеріали, що будуть використані Учасником під час виконання робіт (пісок, щебінь, готову бетонну суміш, фігурні елементи мощення тощо), а для текстильного тафтингового покриття з поліпропілену (синтетичної трави) – протокол експертизи державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність такого покриття вимогам діючого санітарного законодавства України.»
Вважаємо необґрунтованими такі вимоги про надання листа виробника (…) щодо підтвердження можливості поставки матеріалів та сертифікатів якості/відповідності/технічних умов/ протоколу експертизи державної санітарно-епідеміологічної експертизи на матеріал, з огляду на наступне.
Замовник визначив, що предметом закупівлі відповідно до класифікації за ДК 021:2015: 45000000-7 є Будівельні роботи та поточний ремонт!
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» будівництво - нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єкта будівництва.
Відповідно до п. 3 Загальної частини Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі — Постанова 668) роботи - будівельні, монтажні, проектні, пусконалагоджувальні та інші роботи, пов'язані з будівництвом об'єкта.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №903 від 11.07.2007 р. «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (далі – Постанова 903) під час будівництва об'єкта, у визначених випадках, архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.
Постанова 903 передбачає, що особи, які здійснюють технічний нагляд проводять перевірку:
- наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
- відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
- відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації.
Отже, інформація яку Замовник вимагає надати від Учасників буде перевірятись у порядку, що передбачений чиним законодавством України та уповноваженими на це технічними спеціалістами які мають достатній для цього рівень знань, навичок та досвіду.
Вичерпні якісні та технічні характеристики матеріал відображені у проектній документації. Така Проектна документація не була завантажена Замовником у складі тендерної документації.
Відповідно до п. 6.1. Додатку 4 до тендерної документації (Проекту договору про закупівлю) Замовник надає Підряднику до початку робіт затверджену проектну документацію.
Таким чином, ми як учасник на етапі підготовки нашої пропозиції не матимемо можливості для належного ознайомлення з проектною документацією.
Окрім іншого зазначимо, що вимога про надання листа виробника (…) щодо підтвердження можливості поставки матеріалів та сертифікатів якості/відповідності/технічних умов/ протоколу експертизи державної санітарно-епідеміологічної експертизи на матеріал – вимагається замовниками при постачанні товару і це є цілком обґрунтований, оскільки замовник отримує від постачальника Товар.
У нашому випадку Замовник отримає об’єкт архітектури, який, як було зазначено вище - ретельно перевірятиметься Авторським та Технічним наглядом на етапі будівництва із залученням уповноважених спеціалістів які мають достатній для цього рівень знань, навичок та досвіду.
Таким чином вимоги Замовника про надання Учасниками листа виробника (…) щодо підтвердження можливості поставки матеріалів та сертифікатів якості/відповідності/технічних умов/ протоколу експертизи державної санітарно-епідеміологічної експертизи на матеріал – є необґрунтованою, а тому просимо видалити ці вимоги із Тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учасник, дякуємо за проявлений інтерес до даної закупівлі. По суті Вашого запитання інформуємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” зі змінами та доповненнями (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік відомостей, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Своєю чергою, будь-які рішення, у тому числі щодо встановлення кваліфікаційних критеріїв у тендерній документації, приймаються замовником самостійно.
Вимога щодо надання документів, які підтверджують відповідність окремих матеріалів, що будуть використані при виконанні робіт, обґрунтовано специфікою предмета закупівлі - робіт з облаштування відпочинково-рекреаційної зони, якою буде користуватись невизначене коло осіб, як мешканців міста Тернополя, так і гостей міста (тому числі малолітні діти та особи з обмеженими фізичними можливостями) та вимог екологічної безпеки, а також тим, що дотримання вимог безпечності довкілля, зокрема використання безпечних матеріалів, при облаштуванні відпочинково-рекреаційної зони становить суспільний інтерес. Відтак, вимога щодо підтвердження можливості поставки матеріалів та надання сертифікатів якості/відповідності/технічних умов/протоколу експертизи державної санітарно-епідеміологічної експертизи на матеріал, не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково до вищезазначеного, стосовно вимоги про надання листа виробника щодо підтвердження можливості поставки матеріалів зазначаємо, що цю вимогу було встановлено з метою забезпечення організації стабільного та своєчасного постачання матеріалів, необхідних для виконання робіт, та з огляду на те, що фінансування цих робіт здійснюватиметься за рахунок коштів як місцевого, так і державного бюджетів.
Ваше твердження про те, що інформація, яку Замовник вимагає надати від Учасників буде перевірятись у порядку, що передбачений чинним законодавством України та уповноваженими на це технічними спеціалістами, які мають достатній для цього рівень знань, навичок та досвіду, є припущенням, яке не може бути покладене в основу рішення щодо облаштування об’єктів, що становлять суспільний інтерес.
Стосовно проектної документації, повідомляємо, що таку документацію буде надано Підряднику Замовником до початку робіт, відповідно до п. 6.1. Додатку 4 до тендерної документації (проекту договору про закупівлю)".
Дата відповіді:
18.10.2021 18:40