-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту і технічного обслуговування автомобілів для ДУ "Київський міський ЦКПХ МОЗ"
Завершена
275 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 375.00 UAH
Період уточнення:
05.10.2021 16:01 - 11.10.2021 00:00
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
bcc50839aa804645ba522b69af87e123
Дата опублікування:
08.10.2021 13:06
Опис:
Шановний Замовник! Частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 18 Додатку 3 Тендерної документації Замовник вимагає що учасник повинен мати певний статус (авторизована або сертифікована станція), про що надається оригінал або завірена копія свідоцтва або сертифікату від уповноваженої установи, організації, підприємства. Відповідно до переліку автотранспортних засобів замовника зазначених у додатку № 3 Тендерної документації транспортні засоби Замовника не перебуває на даний час на гарантійному обслуговуванні. У зв’язку з цим виникає питання щодо прозорості Вимог Замовника, оскільки автомобілі не підлягають під гарантійні зобов’язання та гарантійне обслуговування і можуть обслуговуватись на інших сервісах, які в порівнянні з вартістю авторизованих СТО надають послуги значно дешевше та з тією ж якістю. Вказаною вимогою Замовник свідомо обмежує коло учасників, що за результатами аукціону можуть надати найбільш економічно вигідну пропозицію Вимога Замовника щодо статусу учасника є дискримінаційною.
Відповідно до пункту 19 додатку 3 тендерної документації замовник зазначає, що обладнання СТО повинно відповідати встановленим стандартам та нормам допуску, що діють в Україні та відповідати критеріям перевірки в державній метрологічній системі (надати копії свідоцтв про повірку засобів вимірювальної техніки, видані ДП «Укрметртестстандарт» або копії свідоцтв про калібрування, видані ДП «Укрметртестстандарт» або Сертифікат визнання вимірювальних можливостей виданий ДП «Укрметртестстандарт», але колісні транспортні засоби, їх складові частини та приладдя не підлягають обов'язковій сертифікації в Україні, а сертифікація щодо обладнання встановленого на СТО вимагається лише від виробника такого обладнання.
Звертаємо Вашу увагу на той факт, що з 1 січня 2018 року була скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету. Власне сам Декрет втратив свою чинність. З цієї дати вся продукція, яка сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягатиме обов’язковій сертифікації.
Між Україною та ЄС було підписано Угоду про асоціацію, на підставі даної угоди Україна зобов'язана поступово впровадити звід Європейських стандартів (EN), як національні стандарти. Одночасно з такими провадженнями Україна скасовує конфліктні національні стандарти, зокрема міждержавні стандарти (ГОСТ), які розроблені ще до 1992 року.
Наразі Україна розробляє адаптовані до вимог Світової організації та Євросоюзу систему технічного регулювання, що дозволить українським виробникам безперешкодно виходити на іноземні ринки. Все вищезазначене стосується саме виробників та імпортерів товарів та обладнання, а не послуг.
Такими вимогами, Замовник порушує Закон України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 17.03.2020 р.). Відповідно до ч. 1 ст. 3 закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Наполягаємо на Виключені даних вимог з тендерної документації, та дозволити більшій кількості учасників з великими досвідом роботи та значними потужностями і можливістю надавати якісні послуги за прийнятними цінами, приймати участь у закупівлі, в протилежному випадку ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного Комітету України аби Замовник вніс зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня.
Цілком згодні з Вашою позицією в частині того, що закупівлі повинні здійснюватись за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Розглянувши Ваше запитання, повідомляємо наступне: наявність авторизованої або сертифікованої станції вважаємо важливою якісною характеристикою, оскільки це підтвержує наявність кваліфікованих працівників та високу якість наданих послуг. Також одним із важливих необхідних критеріїв для нас, як Замовника є надання Учасником копії сертифікату про визнання вимірювальних можливостей СТО. Дійсно, станом на сьогодні сертифікація вимірювальних можливостей здійснюється на добровільних засадах. Проте доступ до отримання такого сертифікату для всіх Учасників є рівним, відкритим та необмеженим. Випробування та оцінювання важливих елементів обладнання СТО проводиться щодо точності їх показників, та у разі відповідності такого обладнання всім вимогам до якості і стану, Учаснику видається сертифікат, який вказує на безперечну технічну здатність СТО забезпечити точну діагностику, перевірку та виявлення несправностей автотранспортних засобів. Кожен Учасник, для доведення свого технічного потенціалу має можливість на рівних засадах здійснити таке оцінювання та сертифікацію.
Враховуючи специфіку діяльності нашої організації та відповідальність, до учасників висуваються посилені вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази та обладнання, якість та технічний стан яких повинен мати документальне підтвердження здатності забезпечити точність та якість необхідних показників обладнання за призначенням, для аналізу несправностей систем автотранспортних засобів та діагностики. Згідно частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація Замовника може містити іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отримання Учасниками свідоцтв калібрування/повірок вимірювальних засобів свідчить про добровільне відповідальне ставлення до стану засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації у Учасника, а також про контроль зносу та технічного стану обладнання, яке необхідне для надання якісних послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів відповідно даної закупівлі.
Також наголошуємо, що перед публікацією оголошення про проведення відкритих торгів, ми як Замовник провели аналіз ринку надання послуг за відповідним предметом закупівлі, та визначили, що у місті Києві достатньо СТО, які відповідають вищевказаним вимогам. Отже вимоги не можуть вважатись дискримінаційними.
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі
Дата відповіді:
11.10.2021 11:25