Номер:
1768517da32d4dfdbceb6a654411fb35
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
25.09.2021 16:43
Опис:
Технічне завдання містить вимогу про поставку товару - "на наступний день після отримання заявки замовника Товар повинен бути поставлений за адресою замовника". Якщо Замовник має на меті проігнорувати основну ідею проведення закупівель через процедуру публічних торгів - ЕКОНОМІЮ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ, то достатньо було вказати серед вимог конкретну адресу учасника, який здатен поставити цей товар за 1 день. Але якщо Замовник не збирається порушувати Статтю 5 Закону - просимо поставити реальні терміни виконання замовлень, які врахують необхідність доставки продукції перевізником (мінімум 3 дні). Або обгрунтувати необхідність отримання Товару на другий день після заявки, та описати процедуру подачі такої заявки Виконавцю.
Відповідь:
У відповідь на Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Замовник, оголошуючи тендер, відповідно до ст. 21 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює строк поставки товару. Жодних обмежень щодо встановлення Замовниками конкретних строків постачання товару при їх закупівлі закон не містить, отже, цей строк встановлюється Замовником самостійно, з урахуванням особливостей специфіки його діяльності, та залежно від власної потреби. Вимога щодо необхідності строку поставки товару Постачальником впродовж на наступний день після отримання заявки замовника Товар повинен бути поставлений за адресою замовника"жодним чином не дискримінує та не обмежує конкуренцію серед учасників, а лише встановлює конкретний строк, протягом якого Замовник має необхідність отримати товар, закупівлю якого здійснює.
Наголошуємо також, що Закон не містить окремих вимог щодо того, що Замовник має враховувати особисті побажання та «особливості місця знаходження» окремих постачальників. ст. 31 Господарського кодексу України «Дискримінація суб'єктів господарювання» не містить жодних обмежень щодо встановлення Замовниками необхідних їм строків поставки товару, а суб’єкти господарювання-постачальники, які б займали монопольне становище на ринку товару, що є предметом закупівлі, відсутні взагалі.
Замовник у своїй діяльності дотримується виключно норм чинного законодавства, жодним чином не дискримінує Учасників процедури закупівлі, та не надає преференцій жодному з учасників процедури закупівлі.
Відповідно до статті 16, пункту 7 частини 2 статті 22 Закону, тендерний комітет під час складання вимог за тендерною документацією з метою відбору якісного суб’єкта господарювання, потенційного учасника-переможця має право встановити у складі тендерної документації умови, що передбачені законодавством України до всіх без винятку учасників закупівлі. До таких вимог віднесено, в т.ч. і строки поставки товарів.
Разом з цим інформуємо, що частиною 1 статті 251 Цивільного кодексу України унормовано: «Строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення».
Частиною 5 статті 254 Цивільного кодексу України вказано: «Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.»
Відтак навіть у випадку отримання заявки учасником у п’ятницю або передсвятковий день стосовно поставки товару, такий строк завершується у перший робочий день після спливу вихідного або святкового дня.
Отже, усі доводи Потенційного учасника закупівлі є нічим іншим ніж надуманим припущенням, та не може братися тендерним комітетом за підставу для внесення змін до тендерної документації. Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
26.09.2021 20:08