-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот №1: Послуги з побудови, створення і впровадження системи пожежної сигналізації у приміщеннях бані (навчальної майстерні) за адресою вул. Міцкевича, 31 «а» м. Бучач, Бучацького району, Тернопільської області; Лот №2: Послуги з побудови, створення і впровадження системи пожежної сигналізації у приміщеннях майстерні–полігону за адресою вул. Міцкевича, 31 «а» м. Бучач, Бучацького району, Тернопільської області; Лот №3: Послуги з побудови, створення і впровадження системи пожежної сигналізації у приміщеннях навчального корпусу за адресою вул. Міцкевича, 31 «а» м. Бучач, Бучацького району, Тернопільської області (код ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи)
Завершена
528 274.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 203.49 UAH
мін. крок: 0% або 203.49 UAH
Період уточнення:
15.09.2021 18:51 - 21.09.2021 00:00
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
7453200b81184732bea595214ef25cb7
Дата опублікування:
20.09.2021 17:19
Опис:
У документації міститься вимога: "документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 16732:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» (ISO 16732-1:2012, IDT) або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі".
Навіщо учасникам такий сертифікат? Сертифікація на теперішній час взагалі не обов'язкова та не вимагається законодавством України.
Просимо видалити вищевказану вимогу.
Відповідь:
Знову ж таки зазначу, що предметом закупівлі є Послуги з побудови, створення і впровадження системи пожежної сигналізації у приміщеннях Замовника торгів.
Вказаний документ базується на основі державного стандарту ДСТУ- 16732:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», що впроваджений на підставі імплементації до українського законодавства норм і стандартів ЄС, зокрема системи перевірки відповідності суб’єкта господарювання положенням ISO.
Вказаний документ видається необмеженою кількістю спеціалізованих та акредитованих організацій за умови відповідності діяльності суб’єкта господарювання вимогам Стандарту. Отже вказана вимога стосується усіх без винятку учасників процедури закупівлі та можливість оформлення якої не є проблемою для спеціалізованого суб’єкта господарювання у сфері встановлення систем протипожежного захисту.
Скаржником не надано доказів та не доведено, що ним, подавались звернення до відповідних акредитованих організацій, що проводять перевірку суб’єктів господарювання стандарту ДСТУ ISO 16732:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» (ISO 16732-1:2012, IDT) або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства.
Учасник також не надає доказів, що на підставі наданих звернень або заявок від органу оцінки відповідності щодо можливості оформлення сертифікату ДСТУ ISO 16732:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» (ISO 16732-1:2012, IDT) або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства чинності сертифіката (ів) Скаржнику надано відмову в оформленні запитуваного документу або надано роз’яснення стосовно відсутності потреби заявнику оформлювати зазначений документ.
Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Саме тому, вважаємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі.
Аналогічної позиції і Орган оскарження за схожих обставин при оскарженні учасниками вимог тендерної документації в частині підтвердження учасниками відповідності вимогам різних по сфері контролю ISO.
Зокрема АМКУ своїм рішенням від 26.01.2021 року № 1317-р/пк-пз відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛІПРОМ СЕРВІС" від №30/12-1 від 30.12.2020 року (номер скарги UA-2020-12-23-004045-a.c1 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне марок АМ, АС, ДГ)» (номер закупівлі UA-2020-12-23-004045-a) (надалі – Процедура закупівлі) Відділом освіти виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради з аналогічного питання. Далі цитата із висновку Органу оскарження: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
Дата відповіді:
22.09.2021 16:22
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
e7f8c603dfa54e689e93148a25570952
Дата опублікування:
20.09.2021 17:16
Опис:
У тендерній документації міститься вимога: "Система пожежної сигналізації повинна мати модульну ієрархічну систему побудови з можливістю розширення. Прилад приймально-контрольний пожежний (ППКП) системи пожежної сигналізації повинен мати на дату проведення закупівлі чинні сертифікати відповідності, копії яких надаються у складі тендерної пропозиції. Для підтвердження надати лист від органу оцінки відповідності щодо чинності сертифіката (ів) відповідності на ППКП, що буде використовуватись при виконанні робіт, виданий на ім´я Учасника закупівлі, з датою реєстрації не пізніше закінчення періоду уточнень/надання роз’яснень умов закупівлі. Учасник повинен забезпечити обов’язкову наявність: пристрою для тестування автоматичних пожежних сповіщувачів, пристрою для проведення вхідного контролю пожежних сповіщувачів, цифрового мультиметра (надати в складі пропозиції копії завірених печаткою та підписом паспортів на ці прилади)."
Просимо видалити вищевказану вимогу, оскільки у Сертифікаті вказано строк його чинності. Тим паче отримати лист від органу оцінки відповідності щодо чинності сертифіката (ів) відповідності на ППКП, що буде використовуватись при виконанні робіт, виданий на ім´я Учасника закупівлі, з датою реєстрації не пізніше закінчення періоду уточнень взагалі неможливо, оскільки центр сертифікації може надавати відповідь 30 днів.
Відповідь:
Частиною 2 статті 16 Закону встановлено такий кваліфікаційний критерій, який учасники повинні документально підтвердити як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». При наданні послуг із встановлення пожежної сигналізації учаснику необхідно мати спеціально призначені для цього механізми та обладнання, одним з яких є Прилад приймально-контрольний пожежний (ППКП) системи пожежної сигналізації з можливістю віддаленого керування. При цьому, для якісного надання послуг необхідно підтвердити спроможність виконавця не лише мати наявний прилад, а й мати докази того, що вказаний прилад є справним та придатним до використання (експлуатації). Доказом справності такого обладнання є чинні сертифікати відповідності. Поряд з цим, враховуючи значну кількість наявної інформації та документів в системі Prozorro як сам прилад так і сертифікати відповідності можуть бути недобросовісними учасниками отримані шляхом скачування із тендерних пропозицій інших учасників. Окрім цього, як вказані сертифікати відповідності так і дані про прилад (ППКП), можуть бути отримані невстановленим способом від інших суб’єктів господарювання, що знову ж таки не підтвердить його легальність використання учасником торгів. При цьому, Закон забороняє Замовнику ознайомлюватись із оригіналами документів, які учасник подає в складі своєї тендерної пропозиції шляхом завантаження електронних файлів, що створює ризики підробки окремими суб’єктами господарювання документів та інформації, яка подається ними в складі пропозицій як власна.
Саме для цього, Замовником задля усунення підозр в неправомірному використанні запитуваних сертифікатів відповідності на ППКП учасниками процедури закупівлі правомірно вимагається подання листа-підтвердження від органу оцінки відповідності щодо чинності сертифіката (ів) відповідності на ППКП, що буде використовуватись при приведенні послуги.
Варто зазначити, що з набранням чинності 26.06.2021 року змін до Закону, частиною 2 статті 18 Закону унормовано: «Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.»
Скаржником не надано доказів та не доведено, що ним, подавались звернення до відповідних акредитованих організацій, що здійснюють перевірку на предмет відповідності запитуваного пристрою та видають сертифікати (ів) відповідності на ППКП.
Учасник також не надає доказів, що на підставі наданих звернень або заявок за отриманням листа-підтвердження від органу оцінки відповідності щодо чинності сертифіката (ів) відповідності на ППКП уповноваженим підприємством надано відмову Скаржнику в оформленні запитуваного документу або надано роз’яснення стосовно відсутності потреби заявнику оформлювати зазначений документ.
Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Саме тому, вважаємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі.
Дата відповіді:
22.09.2021 16:13